Turistit häiriintyivät - äiti ei saanut imettää ravintolasalissa Tampereella
Äitiä pyydettiin siirtymään WC-tiloihin imettämään lastaan.. Mitä mieltä olet asiasta? Mielestäni on jokseenkin huvittavaa, että ei saisi imettää julkisella paikalla. Tosin tässä tapauksessa kyse oli muiden asiakkaiden vaivaantuminen, mutta silti. Maailman luonnollisin asia!
Kommentit (318)
Vaikka olen itsekkin imettänyt lapsiani ns. julkisella paikalla, koskaan en ole sitä ravintolassa tehnyt. Se ei vaan yksikertaisesti ole mielestäni sopivaa. Imettäjä voi hakeutua syrjäisempään paikaan imettämään.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:36"]
Minusta ei ole kiva katsella rintaa lutkutavaa lasta kun itse olen syömässä ravintolassa. Ihan korrektia mennä vessaan tms imettämään. Vaikka se on luonnollista niin ei soveliasta ravintolassa, kuten ei nenän kaivaminen ja röyhtäily ja piereskelykään.
[/quote]
Mee ite sinne huusiin syömään. Kuka sun mässytystä jaksaa katsoa.
[/quote]
SIELLÄ OLI LASTENHOITOHUONE.
[/quote]
Se lastenhoitohuone oli tornin juurella. Ei ravintolan yhteydessä. Ja nuo lastenhoitohuoneet ovat usein vain pyllyjen pesemistä varten, ei niissä mitään mukavia imetystuoleja ole. Ja on varmaan kiva kun seurueesta yksi (tai siis kaksi) on puoli tuntia siellä lastenhoitohuoneessa. Huomaa taas, miten suomalaiset vihaavat lapsia ja kaikkia niihin liittyvää normaalia toimintaa.
[/quote]
kyllä noissa lastenhoitohuoneissa on todella usein ihan mukava nojatuoli imetystä varten.
[/quote]
Enpä ole ikinä törmännyt lastenhoitohuoneeseen jossa olis nojatuoli. Eihän niissä ole kuin vessanpönttö tuolina :)
[/quote]
Minä olen törmännyt jokuseen kertaan. Ei nyt ihan sohvaa ole tai nojatuolia ole mutta leveämmät (puiset) tuolit joissa imettää.
Ei ihme, että Suomessa on niin matalat syntyvyysluvut, kun jopa Vauva -palstalla on näin paljon vihaa imettäviä äitejä kohtaan.
Meni maku! Kuka menisi syömään vessaan jätskiä?
Miksi lapsen siellä pitäisi syödä? :(
Olen kokki ja äiti, imettänyt myös lapseni mutta en menisi sanomaan että ravinto pitää nauttia vessassa, ihan vaan hygieniankin takia.
Tässä maassa pitää ilmeisesti tehdä kuten Ranskassa, erikseen lakiin kirjoittaa että lasta saa syöttää rinnasta ravintolassa kun ei mene jakeluun että se on normaali asia.
Minä räpättäisin ihmiselle joka menee tekemään jotain niin tyhmää kuin imettämään lastenhoitohuoneeseen: kiva jonkun vauvan odottaa yhden imettämiset että saa paskat pois vaipasta! Tai menee yleiseen vessaan jossa on erilaisia taudinaiheuttajapöpöjä vaikka miten vessaa siivooja kuuraisi. :(
Nolottaa tuo ravintola. Ei alkeitakaan mikrobiologiasta ja hygieniatasosta.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:18"]
Ei ihme, että Suomessa on niin matalat syntyvyysluvut, kun jopa Vauva -palstalla on näin paljon vihaa imettäviä äitejä kohtaan.
[/quote]
Eiköhän täällä lähes sata prosenttia ihmisistä kannata imetystä ja pidä imettäviä äitejä pelkästään hyvänä asiana. Monet (minä myös) ovat kuitenkin sitä mieltä, että on paikkoja, joissa ei sovi imettää.
En pitäisi esimerkiksi siitäkään, että joku itsenäisyyspäivän vastaanotolle kutsuttu ottaisi Linnaan mukaan vauvansa ja ryhtyisi imettämään häntä tanssilattian reunalla orkesterikorokkeen reunalla istuen - niin luonnollinen asia kuin imetys onkin.
Olisi kiva tietää, miten jutun äiti suhtautui kehoitukseen poistua ravintolasta muualle ruokkimaan lastaan. Minä en olisi poistunut kesken imetyksen vaan olisin sanonut, että herrat intialaiset on hyvät ja katselee vaan muualle. Pöyristyttävää, että henkilökunta edes alentui moiseen kehoitukseen! Lapsen imettäminen ravintolassa ei mitenkään voi olla hyvän maun vastaista. Itse ainakin valitsen pöydänkin niin, että voin tarvittaessa imettää mahdollisimman huomaamattomasti moukkien katseilta suojassa. Ei ole pitkä aika, kun oletin 2 viikkoista vauvaani ruokaravintolan pöydässä. Ei olisi tullut mieleenikään sulkeutua ravintolan ainoaan vessakoppiin sen takia. Ainoa joka huomasi imetyspuuhan oli tarjoilija...
Mitä nämä "posket lommolla imeminen" ja "imuäänet" ovat? Mä olen imettänyt vain yhtä vauvaa, mutta hän ei imenyt posket lommolla - hänen poskensa olivat ja ovat edelleen varsin pyöreät - eikä hän pitänyt mitään ääntä syödessään. Imetin lähes kaksi vuotta, joten imetys sekä vauvana että taaperona tuli tutuksi.
Jos jollain vauvalla nyt sitten onkin posket lommolla, niin miten sen pääsee näkemään? Sanoisin, että aika läheltä pitää mennä katsomaan, että ne posket näkee. Ja käsitykseni mukaan vauvalla on huono imuote, jos jotain ääniä pääsee kuulumaan.
Oman imetyskokemukseni sekä monen muun vauvan imetystä sekä lähempää että kauempaa seuraanneena sanoisin siis, että nämä äänistä ja poskien lommoisuudesta puhuvat henkilöt kirjoittavat viestinsä provomielessä tai sitten pelkkien mielikuvien perusteella (eivät siis sellaisesta kokemuksesta, jossa he olisivat moisista asioista päässeet häiriintymään - ellei sitten ole niin, että he ovat tilanteessa kuvitelleet äänet ja poskien muodon).
Mitä tulee tissien paljasteluun julki-imettämisessä, sellaiseenkaan en ole koskaan törmännyt - vaikka varmasti sitä tapahtuukin. Sanoisin sen jopa olevan aika harvinaista.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:37"]
Olisi kiva tietää, miten jutun äiti suhtautui kehoitukseen poistua ravintolasta muualle ruokkimaan lastaan. Minä en olisi poistunut kesken imetyksen vaan olisin sanonut, että herrat intialaiset on hyvät ja katselee vaan muualle. Pöyristyttävää, että henkilökunta edes alentui moiseen kehoitukseen! Lapsen imettäminen ravintolassa ei mitenkään voi olla hyvän maun vastaista. Itse ainakin valitsen pöydänkin niin, että voin tarvittaessa imettää mahdollisimman huomaamattomasti moukkien katseilta suojassa. Ei ole pitkä aika, kun oletin 2 viikkoista vauvaani ruokaravintolan pöydässä. Ei olisi tullut mieleenikään sulkeutua ravintolan ainoaan vessakoppiin sen takia. Ainoa joka huomasi imetyspuuhan oli tarjoilija...
[/quote]
Uutinen ei kerro, kuinka huomaamattomasti imetys on tehty. Jos se on tehty huomaamattomasti, tuskin naapuripöydässä istuvat olisivat edes huomanneet asiaa.
Oma veikkaukseni on se, että rintaa on tosiaan näkynyt vähän enemmänkin.
Kyllä ymmärrän hyvin kehoitusta siirtyä sivummalle imettämään. Kiva maksaa iso summa sapuskasta ja "nauttia" maitoa pullistelevasta rinnasta näkymänä....
Molemmat lapseni ovat olleet rintaruokinnalla mutta kertaakaan en ole imettänyt julkisesti. Jo ihan sen takia, että on mukavampi imettää rauhallisemmassa paikassa, jotta vauvakaan ei häiriinnyt taustametelistä.
Arvasin, että täällä on paljon näitä periaatteen naisia, jotka eivät missään oloissa osoita tilannetajua ja anteeksi nyt, mutta - fiksuutta. Elämän ei tarvitse olla niin ehdotonta kuin te ajattelette.
itse olen imettänyt uimahallin saunassa alalauteilla, ja tuolloin englantilainen nuori nainen rupesi ääneen arvostelemaan tätä. Suomalaisia ei haitannut, uinut lapsi voi olla janoinen.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:18"]
[/quote]
Vihaa...... lol!!!!
Otapa nyt tampio Nykysuomen sanakirja käteen tarkista sieltä mitä "viha" tarkoittaa ja tule sitten laukomaan aivopierujasi.
#70 jatkaa vielä...
Minusta julki-imettäminen oli varsinkin aluksi melko kiusallista, koska kun imettämiseen ei ole vielä tottunut (ja mulla oli ensimmäiset puoli vuotta vielä rintakumitkin käytössä hankaloittamassa), se on hieman isompi operaatio ja pelkona on, että tissi vilahtaa. Tissejäni en kuitenkaan halunnut mistään hinnasta muille esitellä. Mä kehitin sopivan vaatetuksen, semmoisen, että yläosa oli aina niin löysä, että sain askarrella sen rintakumin ensin paikoilleen ja ottaa vauvan rinnalle sitten.
Kuitenkaan en halunnut periaatteesta sekä monesta käytännön syystä mennä vessaan. Yksi periaate on se, että imetys on luonnollisin tapa ruokkia vauvaa, eikä siinä ole mitään hävettävää. (Kukaan ei ole kai tässäkään ketjussa ilmoittanut, että vauvan pullosyöttämisen pitäisi tapahtua myös vessassa, vaikka varmasti se on yhtä inhottavaa niine imaginäärisine lutkutuksineen ja posket lommolla imemisineen... vai?) Tissi on tarkoitettu tähän ruokkimiseen. Lisääntyminen ja sen lieveilmiöt - inhottavat tissiä imevät vauvat, ällöttävät tahmeat ja vinkuvat taaperot, ärsyttävät vonkuvat leikki-ikäiset, raivostuttavat kaikkeen tyytymättömät koululaiset sekä finninaamaiset veltot teinit - ovat kaikki osa tätä prosessia. He ovat myös yhteiskunnan legitiimejä jäseniä siinä missä me ihanat, hyvätapaiset, tuoksuvat ja aina kohteliaat aikuisetkin. Siksi heidän ei tarvitse ruokailla vessassa, vaan he saavat olla pöydän ääressä siinä missä me jalot aikuisetkin.
Sitten käytönnön seikat: olemme koko perheen voimin syömässä. Annokseni saapuu, mutta voi, vauva herää nälkäisenä. Minä lähden kiikuttamaan vauvaa "lastenhoitohuoneeseen" eli vessaan, jossa ehkä yhdessä tapauksessa seitsämästäkymmenestä on ylellinen ja mukava nojatuoli, jossa voi imettää. Vauva syö ja syö, hänen on todellinen nälkä. Minä imetän. Janokin tulee, mutta vesilasini on tietenkin pöydässä, ei täällä vessapaperitelineen päällä. Närkästyneet muut ravintolan käyttäjät vaihtavat jalkaa vessanoven takana. Palaan pöytään, jossa mies onkin lopettelemassa annostaan. Minun annokseni onkin jäähtynyt. Joo, kuulkaa ei. Ei toimi.
näsineulan ravintola on missä? siellä ylhäällä? vai onko siellä vaan se kahvila.
jos itse imetän vauvaa niin selkä päin kansaa ja just niin ettei vauva ala katselee kesken kaiken maisemia.
Ravintolan nimi esiin? Menee mulla boikottiin. Kyllä on kummallista että aikuiset ei osaa katsettaan suunnata. MIelummin lapset pitäis laittaa epähygienisiin koppeihin syömään.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:02"]
Ravintolan nimi esiin? Menee mulla boikottiin. Kyllä on kummallista että aikuiset ei osaa katsettaan suunnata. MIelummin lapset pitäis laittaa epähygienisiin koppeihin syömään.
[/quote]
Aivan vitun sama!
imetys ei kuulu ravintolaan, menkää muualle!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:48"]
Tälle yhdelle riehujalle: Miksi aikuisten pitäisi syödä lastenhoitohuoneessa?
[/quote]
Koska jos jotakuta se syöminen ärsyttää ja iljettää niin silloin sen syöjän on mentävä pois häiritsemästä muita. Aikuisissakin on yksilöitä, jotka maiskuttavat ym. Minusta on varsin mielenkiintoista, että aikuinen saa maiskuttaa ja mussuttaa, kukaan ei silti pyydä häntä poistumaan vessaan syömään. Jos pieneltä vauvalta kuuluu ääntä syödessä pitää lapsi heti raahata haisevaan vessaan syömään.
[/quote]
Eihän sitä mukulaa vessaan tarvinnut viedä. Myös lastenhoitohuone oli vaihtoehtona.
Kaikkein paras vaihtoehto olisi ehkä ollut jättää mukula kotiin ja nauttia hienon ravintolan sapuskoista ihan aikuisten kesken. Itsekin olisi varmaan nauttinut enemmän.
[/quote]
Kaipa sitä jotku tykkää varmaan siitäkin, että saisivat itsekin lutkuttaa sitä tissiä siinä ravintolassa. Tissin lutkutushan maiskutteluineen on niin luonnollista.
Itse olen kyllä saanut melkoiset hepulinaurut miehen kanssa, kun miehen kaverin vaimo kahvipöydässä iski pöytään sinisuonikkaan tissinsä ja oikein hetkutti sitä aina puheensa tahtiin. Iso nännipiha vain leijui siinä kahvikuppien päällä.
Oli pokassa pitelemistä :D
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 14:53"]
#70 jatkaa vielä...
Minusta julki-imettäminen oli varsinkin aluksi melko kiusallista, koska kun imettämiseen ei ole vielä tottunut (ja mulla oli ensimmäiset puoli vuotta vielä rintakumitkin käytössä hankaloittamassa), se on hieman isompi operaatio ja pelkona on, että tissi vilahtaa. Tissejäni en kuitenkaan halunnut mistään hinnasta muille esitellä. Mä kehitin sopivan vaatetuksen, semmoisen, että yläosa oli aina niin löysä, että sain askarrella sen rintakumin ensin paikoilleen ja ottaa vauvan rinnalle sitten.
Kuitenkaan en halunnut periaatteesta sekä monesta käytännön syystä mennä vessaan. Yksi periaate on se, että imetys on luonnollisin tapa ruokkia vauvaa, eikä siinä ole mitään hävettävää. (Kukaan ei ole kai tässäkään ketjussa ilmoittanut, että vauvan pullosyöttämisen pitäisi tapahtua myös vessassa, vaikka varmasti se on yhtä inhottavaa niine imaginäärisine lutkutuksineen ja posket lommolla imemisineen... vai?) Tissi on tarkoitettu tähän ruokkimiseen. Lisääntyminen ja sen lieveilmiöt - inhottavat tissiä imevät vauvat, ällöttävät tahmeat ja vinkuvat taaperot, ärsyttävät vonkuvat leikki-ikäiset, raivostuttavat kaikkeen tyytymättömät koululaiset sekä finninaamaiset veltot teinit - ovat kaikki osa tätä prosessia. He ovat myös yhteiskunnan legitiimejä jäseniä siinä missä me ihanat, hyvätapaiset, tuoksuvat ja aina kohteliaat aikuisetkin. Siksi heidän ei tarvitse ruokailla vessassa, vaan he saavat olla pöydän ääressä siinä missä me jalot aikuisetkin.
Sitten käytönnön seikat: olemme koko perheen voimin syömässä. Annokseni saapuu, mutta voi, vauva herää nälkäisenä. Minä lähden kiikuttamaan vauvaa "lastenhoitohuoneeseen" eli vessaan, jossa ehkä yhdessä tapauksessa seitsämästäkymmenestä on ylellinen ja mukava nojatuoli, jossa voi imettää. Vauva syö ja syö, hänen on todellinen nälkä. Minä imetän. Janokin tulee, mutta vesilasini on tietenkin pöydässä, ei täällä vessapaperitelineen päällä. Närkästyneet muut ravintolan käyttäjät vaihtavat jalkaa vessanoven takana. Palaan pöytään, jossa mies onkin lopettelemassa annostaan. Minun annokseni onkin jäähtynyt. Joo, kuulkaa ei. Ei toimi.
[/quote]
Miksi ei voi yrittää ajoittaa sitä vauvan syömistä siten, että sinä saat syödä rauhassa eikä muiden tarvitse katsoa rintarauhasiasi?
Kyllä ne rinnat nykypäivänä ovat edelleen ns. seksuaalinen asia. Jos eivät olisi, naisten olisi ok kulkea ilman yläosaa julkisilla paikoilla.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:02"]
Ravintolan nimi esiin? Menee mulla boikottiin.
[/quote]
Hienoa! Boikotin ansiosta säästämäsi ajan voit sitten käyttää vaikka sisäluvun opetteluun :)
Ihme vaahtoamista taas,eikö mammojen pieniin päihin mahdu,että kaikkia nyt ei vain kiinnosta katsella teidän hinkkejänne julkisilla paikoilla? Tänä kesänä näin jopa naapurin ihan rinta paljaana imettämässä rappusilla edes yrittämättä peitellä mitenkään,olisi mielestäni voinut nousta ne muutaman rappusen ja mennä kotiin hoitamaan homman,ei tosiaan kiinnosta katsella kenenkään intiimejä paikkoja. Kyllä,häiritsee myös yliavarat kaula-aukot tai bikinit muualla kuin rannalla,paljaista perseistä nyt puhumattakaan(lantiohousut ja mikrosortsit),mielestäni se nyt vain kuuluu hyviin tapoihin ottaa muut ihmiset huomioon sillä,ettei esittele osiaan missä vain.
Eiköhän Särkänniemestä löydy kunnollinen lastenhoitohuone, jossa voi istuen imettää?
Ettei tarvitse mennä gourmetravintolaan pilaamaan toisten ruokailua