Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turistit häiriintyivät - äiti ei saanut imettää ravintolasalissa Tampereella

Vierailija
30.07.2013 |

Äitiä pyydettiin siirtymään WC-tiloihin imettämään lastaan.. Mitä mieltä olet asiasta? Mielestäni on jokseenkin huvittavaa, että ei saisi imettää julkisella paikalla. Tosin tässä tapauksessa kyse oli muiden asiakkaiden vaivaantuminen, mutta silti. Maailman luonnollisin asia!

http://www.iltalehti.fi/perhe/2013073017309374_pr.shtml

Kommentit (318)

Vierailija
101/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:35"]

Minä, ja varmaan moni muukin, menee ravintolaan nauttimaan hyvän aterian ja nauttimaan siitä, että saa syödä jossain muualla kuin oman keittiön pöydän ääressä. Valitettavasti ajatusmaailmaani ei millään mahdu, että joku imettää ravintolasalissa. Onko se niin vaikea ymmärtää, että ihmiset tulevat ravintolaan nauttimaan, pakoon arkea, hakemaan pientä elämystä arjen piristykseksi? Ja sitten joku pilaa sen imettämällä...

[/quote]

Voisitko kuvailla sen mekanismin, jolla ravintolaillallinen pilaantuu, jos salissa imetetään? Mitkä muut asiat pilaavat nautintosi? Saako viereisessä pöydässä hengittää, sekin on aika arkista puuhaa? Ja jos nyt ajattelee ruuansulatuksen ällöttäviä yksityiskohtia, niin eikö olisi vain parempi pureskella ruoka ja sitten sylkeä se viinicooleriin? Mitä jos ravintolassa tapahtuu jotain muuta ajatusmaailmaasi sopimatonta? Entä, jos viereisessä pöydässä ihmiskauppiaat tekevät sopimuksiaan? Tai mitä jos kokilla on tatuointi, herra paratkoon! Miten reagoit, jos ravintolaan päästetään vammainen tai läski?

[/quote]

Ruokaravintolassa epäsopivaa on mm. mies ilman paitaa, nainen bikineissä, lapsen imetys, röyhtäilyt, piereskelyt, nenän kaivaminen. Nyt ainakin. Nämä nyt vaan ovat ihan yleisiä käytöstapoja joita ei sen enempää tarvitse perustella, miksi ne ovat epäsopivia ravintolassa.

Vierailija
102/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko on tuijottaa viereiseen pöytään? En voi käsittää.

Omat imetykseni ovat jo takana, mutta minua ei todella häiritse, jos vauva saa oman ateriansa samalla kuin aikuisetkin.

Ja täällä joku jopa vertasi imettämistä ravintolassa piereskelyyn. Onko vauvan ruokailu todella sama asia kuin aikuisen moukkamainen käytös? Tällä palstalla tosin näitä moukkia tuntuu riittävän. Jos ei pysty katsomaan imetystä ilman, että näkee siinä jotain seksuaalista tai iljettävää - on vika katsojan omassa päässä.

Miksi imetyksestä pitää tehdä niin vaikeaa? Se on ihan tarpeeksi haastavaa jo ilman sitä, että imettäjät halutaan teljetä vessoihin tai omaan kotiinsa. Ei ihme, jos alkaa NAN-purkki houkuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:42"]

En kyllä ymmärrä että jos ravintolassa on lastenhoitohuone, miksi sitä ei voi käyttää... Julkinen imetys on ok jos ei ole muita tiloja missä imettää ja sen tekee jonkun harson alla niin ettei esittele tissejään koko kansalle. Ei minua ainakaan kiinnostaisi ravintolassa katsoa kun joku vetää tissin esiin ja tyrkyttää sitä lapselle ja siinä sitten ollaan tissi paljaana lapsi siinä roikkumassa, yhh... Eikö naisilla ole mitään tapoja enää jos tuollaista pitää harrastaa julkisesti...

[/quote]

Montako kertaa oikeasti olet nähnyt jonkun imettävän julkisella paikalla niin, että tissi on oikeasti kunnolla esillä? Mä en KOSKAAN. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö niin voisi tapahtua, mutta sanoisin, että aika harvinaista se on. Sen takia on aika... mmm... erikoista väittää, että nykynaisilla ei olisi käytöstapoja.

Lastenhoitohuoneet ovat yleensä invavessoja, niille on muitakin käyttäjiä kuin imettäminen. Minusta ei ole mukavaa viipyillä vessassa kuin sen välttämättömän ajan, enkä muutenkaan näe, että imetystä pitäisi jotenkin häpeillä ja piilotella, joten koen vessaimetyksen tarpeettomaksi nöyristelyksi. En myöskään usko, että näitä imetyksestä pahastujia on olemassa kuin kourallinen, joten pidän piiloutumista hätävarjelun liioitteluna.

Vierailija
104/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyköön vessassa imettämässä, hyi helvetti, joku hikinen tissi pilaa ruokahalun. Oikea päätös henkilökunnalta.

Vierailija
105/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkääpä kyseiseen ravintolaan palautetta: ravintola.nasinneula@sarkanniemi.fi

Itse jo laitoin viestiä, että jos pöydässä ei saa imettää, pitää ravintolasta löytyä joku muu vaihtoehto kuin vessanpönttö.

Vierailija
106/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:35"]

Minä, ja varmaan moni muukin, menee ravintolaan nauttimaan hyvän aterian ja nauttimaan siitä, että saa syödä jossain muualla kuin oman keittiön pöydän ääressä. Valitettavasti ajatusmaailmaani ei millään mahdu, että joku imettää ravintolasalissa. Onko se niin vaikea ymmärtää, että ihmiset tulevat ravintolaan nauttimaan, pakoon arkea, hakemaan pientä elämystä arjen piristykseksi? Ja sitten joku pilaa sen imettämällä...

[/quote]

Voisitko kuvailla sen mekanismin, jolla ravintolaillallinen pilaantuu, jos salissa imetetään? Mitkä muut asiat pilaavat nautintosi? Saako viereisessä pöydässä hengittää, sekin on aika arkista puuhaa? Ja jos nyt ajattelee ruuansulatuksen ällöttäviä yksityiskohtia, niin eikö olisi vain parempi pureskella ruoka ja sitten sylkeä se viinicooleriin? Mitä jos ravintolassa tapahtuu jotain muuta ajatusmaailmaasi sopimatonta? Entä, jos viereisessä pöydässä ihmiskauppiaat tekevät sopimuksiaan? Tai mitä jos kokilla on tatuointi, herra paratkoon! Miten reagoit, jos ravintolaan päästetään vammainen tai läski?

[/quote]

Ruokaravintolassa epäsopivaa on mm. mies ilman paitaa, nainen bikineissä, lapsen imetys, röyhtäilyt, piereskelyt, nenän kaivaminen. Nyt ainakin. Nämä nyt vaan ovat ihan yleisiä käytöstapoja joita ei sen enempää tarvitse perustella, miksi ne ovat epäsopivia ravintolassa.

[/quote]

Jaa. Minusta imetys ei ole epäsopivaan pukeutumiseen tai huonoihin tapoihin (röyhtäily, piereskely, nenänkaivuu) verrattavissa oleva asia, joten minun ei tarvitse sen enempää perustella, miksi imettäminen ravintolassa on täysin suotavaa.

Vierailija
107/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:43"]

Tietyt ns. etikettisäännöt täytyy äiti-ihmistenkin ymmärtää ja ettei kaikki ole soveliasta sen sydänkäpysen kanssa. Ravintolassa ruokailevat eivät vaan yksinkertaisesti ole kiinnostununeet naapuripöydän hinkkejään esittelevästä mammasta. Tuskinpa paidatonta miesruokailijaakaan kukaan viereiseen pöytäänsä halua ;)

[/quote]

En ole koskaan törmännyt hinkkejään esittelevään paidattomaan imettäjään. Imettäminen on vauvan ruokailua, ei huonoa käytöstä.

Vierailija
108/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:48"]

Lähettäkääpä kyseiseen ravintolaan palautetta: ravintola.nasinneula@sarkanniemi.fi

Itse jo laitoin viestiä, että jos pöydässä ei saa imettää, pitää ravintolasta löytyä joku muu vaihtoehto kuin vessanpönttö.

[/quote]

No eikös sitten olla tasoissa =) Minä en halua tissiä lutkuttavaa lasta viereeni ravintolassa ja sinä sallit sen. Näillä mennään, minä tulen kyllä huomauttamaan asiasta, jos näin kohdallani sattuu. Vain sinun mielipide ei ole se oikea, kuten ei minunkaan. Yritä ymmärtää se.

Vierailija
109/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:50"]

[/quote]

No eikös sitten olla tasoissa =) Minä en halua tissiä lutkuttavaa lasta viereeni ravintolassa ja sinä sallit sen. Näillä mennään, minä tulen kyllä huomauttamaan asiasta, jos näin kohdallani sattuu. Vain sinun mielipide ei ole se oikea, kuten ei minunkaan. Yritä ymmärtää se.

[/quote]

Ei tarvitse pilata muiden ruokahalua, kai sieltä löytyy joku muu paikka. En halua edes nähdä moista iljetystä.

Vierailija
110/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En ole se kirjoittaja, jolle vastasit, mutta kommentoin silti. Jos joku huomauttaisi minulle imettämisestä, pyytäisin henkilöä katsomaan muualle. Viereiseen pöytään ei ole pakko tuijottaa. Itse ainakin haluan antaa muiden ruokailijoiden syödä rauhassa, en kuikuile kaula pitkällä, mitä he mahtavat puuhata tai mistä jutella. Keskityn pöytäseuralaisiini, tai jos olen yksin, esim. kirjaan.

Muuten, tuo lutkutus on oman mielikuvituksesi tuotetta, vauvan syömisestä ei kuulu ääntä.

Vierailija
111/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittakaa sormella sitä imettäjää ja naureskelkaa keskenänne. Niin kauan kunnes tajuaa lopettaa... :) Muutama leppoisa reippaalla äänellä lausuttu "lievästi kriittinen" kommentti siihen lisäksi vielä niin hyvä!

Kun ei hyvällä niin sitten pahalla.

Vierailija
112/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Huomauttele vain ihan rauhassa. Pyydän sinua ystävällisesti vaihtamaan pöytää jos asia kovasti häiritsee.

Vierailija
113/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein toimittu henkilökunnalta. Julkisella paikalla imettäminen ei ole mitenkään pakollista!

Vierailija
114/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikein. Lastenhoitohuone on sitä varten. Jos siitä moni häiriintyy, on ravintolallekin kannattavampaa tukea heitä kuin yhtä, imettävää asiakasta eikö? Ja kuten joku mainitsi, paskalla käyminen on luonnollista mutta en sitäkään halua nähdä kun syön. Miksi se on vaikeaa mennä lastenhoitohuoneeseen imettämään? Jotain lapsellista kapinointia tai uhmaa? Oletteko jotain keskenkasvuisia ääliöitä jotka näkee vain oman napansa?

Vierailija
115/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä jopa yks lastenhoitohuone??? Hei mietikää nyt hetki oikeesti, siellä saattaa olla muitakin innokkaita lastenhuoneen käyttäjiä. Siellähän voi jonottaa vaikka tuntikausia! Ootteko te ihan tosissanne et tollanen vaatimus on kohtuullinen et pitää siirtyä pitkä matka muusta seurueesta ja jonottaa ties kuinka käyn lastenhuoneeseen imettämään. Vain siksi että joku ei voi katsoa muualle?? Kyllä ihmiset on sanoinkuvaamattoman itsekkäitä nykyään. Lapsi jonnekin haisevaan koppiin et minä saan nauttia!

Vierailija
116/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:54"]

Osoittakaa sormella sitä imettäjää ja naureskelkaa keskenänne. Niin kauan kunnes tajuaa lopettaa... :) Muutama leppoisa reippaalla äänellä lausuttu "lievästi kriittinen" kommentti siihen lisäksi vielä niin hyvä!

Kun ei hyvällä niin sitten pahalla.

[/quote]

Henkilökunta poistaa, jos imetys häiritsee muita. Tosin voin kommentoida vaikka rumia roikkutissejä.

Vierailija
117/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Huomauttele vain ihan rauhassa. Pyydän sinua ystävällisesti vaihtamaan pöytää jos asia kovasti häiritsee.

[/quote]

Samoin ja luultavasti henkilökunta ohjaa sinut muualle imettämään. Heippa ja mukavaa iltaa palstalle, työpäivä päättyy

Vierailija
118/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ok, laitoit palautetta. Minulla on kuitenkin kysymys: ottaisitko tosiaan vauvan mukaasi lähtiessäsi Näsinneulan kaltaiseen fine dining -gourmetravintolaan illalliselle? Maksaisit esimerkiksi ravintolan suositusta Yhdeksäs taivas -menyystä sen 85 euroa/henki (+ viinit ja muut ruokajuomat päälle, sommelierin suositukset ovat yleensä erinomaisia) etkä antaisi vauvan hoivailun ja imetyksen häiritä illanviettoasi?

Tässä keskustelussa on moni yrittänyt sanoa, että on ravintoloita ja ravintoloita. Mäkkärissä tai Rossossa imettäminen voi olla ok, mutta että Näsinneulan tapaisissa paikoissa...?

Vierailija
119/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikein. Lastenhoitohuone on sitä varten. Jos siitä moni häiriintyy, on ravintolallekin kannattavampaa tukea heitä kuin yhtä, imettävää asiakasta eikö? Ja kuten joku mainitsi, paskalla käyminen on luonnollista mutta en sitäkään halua nähdä kun syön. Miksi se on vaikeaa mennä lastenhoitohuoneeseen imettämään? Jotain lapsellista kapinointia tai uhmaa? Oletteko jotain keskenkasvuisia ääliöitä jotka näkee vain oman napansa?

[/quote]

Tiedätkö sä, mitä ne lastenhoitohuoneet on? Ne on vessoja. Muutkin ihmiset haluavat käyttää niitä, joten niiden varaaminen vauvan syöttämiseen on aika itsekästä.

Paskaamisen ja vauvan imettämisen vertaaminen toisiinsa on suoraan sanottuna aika typerää, koska samatenhan voi verrata ihan mitä tahansa ruumiillista toimintaa paskaamiseen. Vaikka sitä omaa syömistäsi. "Minua ällöttää, kun naapuripöydän Jormaa jauhaa ruokaa hampaillaan ja nieleskelee, eikö hän voisi mennä tekemään sitä vessaan?"

Ehkä oman navan tuijottaminen voisi olla sellainen toiminto, jota sinäkin voisit kokeilla sen sijaan, että tuijottelet naapuripöytiin, jotta löytäisit syitä pahastumiselle. 

Vierailija
120/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten imettäminen voi jonkun mielestä olla niin iljettävää, että menee ruokahalu?

Mikä ihme siinä iljettää? Vauva juo maitoa, onko se kuvottavaa?

Minäkään en ole IKINÄ nähnyt imettäjää, joka tekisi asiasta numeron. Toimenpide suoritetaan aina mahdollisimman huomaamattomasti ja rauhallisesti. Eikä rintoja vilautella. Imettäjillä on käytössä imetyspaidat ja harsot. Enkä ole IKINÄ myöskään kuullut mitään lutkutusääniä imetyksen yhteydessä.

Kyllä on sairas mieli ihmisellä, jos kokee imetyksen likaisena ja perverssinä tapahtumana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän