Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää tätä väsymystä, en saa työpäivääkään tehtyä ilman päiväunia

Vierailija
18.09.2022 |

Väsymys, joka ei mene nukkumalla ohi, mutta joka on niin vahva, että pakottaa sänkyyn. Teen etätöitä ja mun on pakko ottaa joko lounasaikaan tai iltapäivällä päiväunet. Muuten en pysty jatkamaan töitä, ei millään etene mikään, raajat tuntuvat raskailta ja silmäluomet menee väkisin kiinni.

Ei mussa fyysisesti ole mitään pielessä, verikokeet ovat ihan ok. Masentunut olen ja olen ollut jo vuosikausia, mutta kai tässä nyt vaan masentuu entistä enemmän jos ei jaksa mitään mielekästä tehdä, vain nukkua!

Onko mitään vinkkejä? Oletteko kärsineet tai kärsittekö parhaillaan vastaavanlaisesta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä nukuin 8 tuntia, mutta jo 4 tunnin hereilläolon jälkeen oli pakko vetäytyä päiväunille. Nukuin lähemmäs 3 tuntia ja tässä voisi taas nukkua.

Kofeiini ei auta yhtään.

Ap

Vierailija
2/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ylipainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd?

Vierailija
4/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/977b5c7e-88de-44fa-b691-ddfc…

Tämä artikkeli puhutteli mua. Millä tolalla sun masennuksen hoito on?

Vierailija
5/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ferritiiniarvo mitattu? Hemoglobiini voi olla hyvä, vaikka ferritiinipitoisuus olisi hyvin alhainen. Ja arvon pitäisi olla mieluiten viitearvojen yläpäässä.

Myös uniapnea voisi olla syy. Jää tosi monessa tapauksessa diagnosoimatta.

Vierailija
6/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä ravinto. Minusta tulee nukkuneen rukous kun syön liikaa hiilihydraatteja. Kokeiles vähentää niin näät aika nopeasti virkistyykö olo.

Vierailija
7/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sama ongelma siitä asti kun sairastin koronan. Aivan tajuton väsymys. Joskus nukahdan ihan istualleenkin.

Olen yrittänyt vaan vähitellen lisätä valveillaloloaikaa. Jos jollakin on viisasten kivi tähän asiaan, minuakin kiinnostaa. 

Vierailija
8/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena nukuin vähintään 15h/vrk ja silti väsytti. Veriarvot oli kunnossa. Kun vointi parantui ja sopiva lääkitys löytyi niin uni lyheni normaaliin 8-12h /vrk

Vierailija
9/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot?

Vierailija
10/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan itsestäni että ylipaino väsyttää. Vaikka ulkoilen ja liikun. Olen lihonut liiallisen syömisen vuoksi. Liikunta ei juuri laihduta kun iltaisin ahmin.

Vierailija
11/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä piristyin kun aloitin VHH-ruokavalion. Nukun yöllä 7h, päikkäreitä en enää tarvitse.

Painokin tippui kymmenkunta kiloa ja kyllä on pirteä olo.😊

Vierailija
12/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teet ku olet hereillä? Minua väsyttää eniten ns laiskoina päivinä, liikunta auttaa minua pysymään virkeänä. Kuitenkin taustalla voi olla vaikka mitä sairauskin tms, joten ne tutkimukset lääkärissä kannattaa tehdä ja omaa oloa seurata.

Vierailija
13/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORONA teki monelle..

Vierailija
14/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ferritiiniarvo mitattu? Hemoglobiini voi olla hyvä, vaikka ferritiinipitoisuus olisi hyvin alhainen. Ja arvon pitäisi olla mieluiten viitearvojen yläpäässä.

Myös uniapnea voisi olla syy. Jää tosi monessa tapauksessa diagnosoimatta.

Itse ajattelin samaa onko ferritiiniarvot kunnossa?Se ei näy Hemogobini arvoissa. Erikseen otettava. Kuten kilpirauhas koe.Enemin märätn masenusläketä kuin tutkitaan edellämainitut arvot. Ja ihmiset syö masenuslääkkeitä ihan turhaan.Jotka sotkee hormoonit,mielen ja kehon kokonaan.

Vierailija
15/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa, ollut jo vuosia ja tutkittu ja yhä tutkitaan lääkärissä :( mitään vikaa ei löydy mistään , kaikki mahdollinen tutkittu . Mulla on erittäin säännöllinen vuorokausirytmi ja kaikki kuitenkin kohdillaan . Surettaa kun menee elämä nukkuessa . Mulle on alkanut tulla muitakin oireita kuten oksettava olo ja päänsärky jos en oo päässy päiväunille/ ollut rasitusta , joten epäilen kroonista väsymys oireyhtymää itselläni :( surettaa tosi paljon tämä.

Vierailija
16/16 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, on tutkittu eikä mitään löydy. Jäi päälle koronan jälkeen. En jaksa vapaa-ajala mitään kun yritän selvitä työpäivästä. Eikä ole varaa tehdä osa-aikatyötä.