Millä perusteella saa olla saleja vain naisille??
Tuo kuulostaa aika seksistiseltä omaan korvaani. Voivatko he muka oikeasti käännyttää miehen jos tulee kysymään jäsenyyttä. Vielä tuo 24/7 fitness on aika epäreilu koska heillä on erikseen naisten puoli mutta ei miehille omaa puolta.
Kommentit (506)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus markkinataloutta: sellaisia palveluita myydään joille on kysyntää. Naiset maksavat vain naisten saleista. Kysy naisten salien asiakkailta, miksi valitsivat omansa.
Itselläni oli aikanaan asiakkuus naisille suunnatussa kuntosaliketjussa, koska heillä lapsiparkki kuului kuukausimaksuun ja minulla oli pieniä lapsia.
Tässä on sulle peruslakia: Et voi myydä palvelua pelkästään valkoisille. Mutta voit myydä palvelua pelkästään naisille.
Mites se tarkistetaan, mikä on henkilön sukupuoli? Sitähän ei kuulemma SAA katsoa esim. HeTusta tai edes ulkomuodosta. Justhan tässä on mökelletty vihreiden suulla, että ihminen saa olla sitä sukupuolta, mitä tuntee olevansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos löydät laista perusteen sille että ei saisi olla niin nosta ihmeessä kanne. Jos et löydä, siinä vastauksesi.
Eli voiko perustaa ravintolankin vain valkoisille ?
Zincc
Vai löytyykö siihen joku kohta ?
Perustat ravintolan. Laitat kovan hinnan ruualle ja sen jälkeen sinne saapuu vain valkoisia miehiä ja muutama valkoinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä että on naisten saleja. Mä en halua käydä salilla missä on miehiä.
Aika "rasistista" puhetta. Mieti miltä kuullostaa jos vaihdat nuo sukupuolet vaikka ihonväriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, kun miehet itkee miksi naisille järjestetään "erikoisoikeuksia" jotta eivät joudu kestämään teidän sikamaista käytöstä. Peiliin kannattaa vilkuilla. Jos itse käyttäytyisitte vaikka niin, että muillakin on turvallinen ja mukava olla mutta ei. Niin makaa kuin petaa.
mitä hemmettiä? Minun mielestä me miehet käyttäydymme ihan hyvin eikä olla ”sikamaisia”.
Jotkut miehet kyllä käyttäytyvät todella törkeästi. Suurin osa ei mutta ymmärrän sinällään että naiset suhtautuvat varauksella miehiin. t mies
Pick me
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus markkinataloutta: sellaisia palveluita myydään joille on kysyntää. Naiset maksavat vain naisten saleista. Kysy naisten salien asiakkailta, miksi valitsivat omansa.
Itselläni oli aikanaan asiakkuus naisille suunnatussa kuntosaliketjussa, koska heillä lapsiparkki kuului kuukausimaksuun ja minulla oli pieniä lapsia.
Tässä on sulle peruslakia: Et voi myydä palvelua pelkästään valkoisille. Mutta voit myydä palvelua pelkästään naisille.
En tiennyt että perustuslain mukaan voi syrjiä ihmisiä sukupuolen mukaan. Varmaan pitäisi lukea tuo opus joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan tarkoittaa asiakaskunnan valikoimista. Olen käsittänyt, ettei se oikeusvaltioissa käy.
50 luvulla jenkeissä tietenkin esim. valkoisten busseihin ei päästetty negroideja .. jne ..
Zincc
Vähemmistöjen syrjintä on kielletty. Miehet eivät ole vähemmistö, heitä on puolet ihmiskunnasta.
Valkoiset on vähemmistö mutta mitään sorretumpaa ryhmää et löydä.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa mua
Minua haittaa fitness 24/7 naisten puoli vaikka maksan saman hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos löydät laista perusteen sille että ei saisi olla niin nosta ihmeessä kanne. Jos et löydä, siinä vastauksesi.
Oisko vaikka Pörssiklubista mölinä? Saako naisten salilla olla miessiivoja suihkutiloissa, kuten uimahalleissa on naissiivoja miesten puolella? -ei ap
Lopeta valehtelu, naisten salilla olen useastikin nähnyt miessivoojan suihkutiloissa.
Hanki lääkkeet tuohon pakkomielteeseesi, ja hae keskusteluapua. Selkeästi tarvitset niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että perustuslain mukaan voi syrjiä ihmisiä sukupuolen mukaan. Varmaan pitäisi lukea tuo opus joskus.
Ei auta, sä et selkeästi ymmärtäisi sitä vaikka osaisitkin lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika "rasistista" puhetta. Mieti miltä kuullostaa jos vaihdat nuo sukupuolet vaikka ihonväriin.
Minua ei haittaa salilla kävijöiden ihonväri, uskonto tai ruokavalio. Minulle merkitsee salilla kävijöiden sukupuoli niin paljon, että jos naisten sali muuttuu sekasaliksi, lopetan siellä käynnit kokonaan.
Ja vielä vaan jankkaatte! Eikö väsytä jo tämä aihe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa salilla kävijöiden ihonväri, uskonto tai ruokavalio. Minulle merkitsee salilla kävijöiden sukupuoli niin paljon, että jos naisten sali muuttuu sekasaliksi, lopetan siellä käynnit kokonaan.
Oletko niin ruma nainen vai miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä niin stereotyyppinen keskustelu menossa.... Tunteet (naiset) vs. Faktat (miehet). Kaikki faktapohjaiset perustelut lynkataan täällä naisten toimesta koska "musta tuntuu". Sori nyt vaan mutta sillä ei ole mitään väliä miltä susta tuntuu - sillä on väliä jos sun tunteiden perusteella syrjitään toisia ihmisiä sukupuolen tms perusteella. Sama periaate on käytännössä kaikissa rasismikeskusteluissa, mutta tässä se ei päde koska syrjinnän kohteena on mies.
Alkaa pikkuhiljaa yhä enemmän ja enemmän v*tuttamaan ihmisten yksinkertaiduus. Et sä voi vaatia itsellesi erityisoikeuksia sukupuolesta tai minkään muunkaan perusteella - ei valkoiset heteromiehetkään saisi vaatia. Joten menkää itseenne naiset ja koittakaa oikeasti miettiä asiaa objektiivisesti.
Joo, jotkut miehet käyttäytyvät tyhmästi saleilla jolloin ymmärrän että naiset käyvät omilla saleillaan ja se on täysin fine. Fitness24/7 pitäisi tarjota naisille omaa tilaa sekasalin lisäksi lisämaksusta koska jos se on ilmainen niin se on syrjivää miehiä kohtaan. Piste. Fakta. Ja tällä ei ole mitään, ei mitään tekemistä tunteiden kanssa.
Miten se sekasali on naiselle tasavertainen jos naisia häiriköidään siellä ja joutuvat siitä huolimatta maksamaan saman hinnan?
Miten se ei ole? Kommenttisi perustuu taas tunteisiin eikä faktoihin. Molemmilla sukupuolilla on sama mahdollisuus tehdä treeniä, molemmilla samat laitteet,.välineet ja tilat - se on tasa-arvoista. Jos jotkut harvat miehet häiriköi niin tehkää siitä meteli, ei se muuten lopu. Ei salikaan voi puuttua asiaan jos he eivät tiedä kuka mies siellä häiriköi, ilmoittakaa heistä.
Voisitko kertoa, että millä tavalla sekakuntosalit ovat välttämättömiä kenenkään kunnon kohottamiselle? Sekä miehillä että naisilla on mahdollisuus valita kuntosali oman sukupuolensa mukaan. Kuinka tämä loukkaa kenenkään oikeuksia?
....
Eihän keskustelussa ollut edes kyse tuosta... Kyse oli siitä, että miksi sekasalien yhteyteen pitää olla naisille sekasalin lisäksi o.m.a sali samaan hintaan. Miehet ahtaasti sekasalin puolella ja ruuhka-aikokna naiset vetäytyvät omalle puolelleen koska siellä on lisätilaa.
Ensin valitat että on ruuhkaa ja ahdasta. Kun sitten osa porukasta siirtyy vapaaehtoisesti pienempään, ikkunattomaan ja heikommin varusteltuun tilaan jolloin isossa, valoisassa ja paremmin varustellussa salissa on sinne jääville on enemmän tilaa niin sehän onkin huutava vääryys ja ihan epistä??!! Kyllä on taas niin purut ja vellit sekasin. Oletko noin yleensäkin elämässäsi kateellinen kaikesta kaikille? Naapurilla on isompi auto, kaveri tienaa 20e/kk enemmän kuin sinä ja Timppakin löysi timmimmän muijan ittelleen. Mahdat olla hauskaa seuraa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustakaahan miehet ihan itse se pelkkä miesten sali. Sitä ei ole missään kielletty, sen vuoksi myös naisten salit ovat täysin laillisia. Naisten salien perusteluna on turvallisuuden tunne - jotkut naiset eivät tunne oloaan mukavaksi sekasaleilla, joissa miehet saattavat tuijottaa tai tulla juttelemaan epätoivotulla tavalla.
Kukaan ei kehtaa ottaa sitä riskiä, koska sitten woke feministit älähtäisi ja siitä salista olisi juttuja iltapäivälehdissä cancel-kulttuuri mielessä.
Massiivinen riski, johon wokecancellaajat tarttuvat heti. Ei ole OK että mies perustaa naisia syrjivän yrityksen.
Se että jauhaa täällä että tehkää se ei ota todellisuutta huomioon. Todellisuudessa tuollainen sali johtaisi katastrofiin.
Asian vierestä, mutta en ole varmaan ainoa, jota kummastuttaa tämä ylilautapersujen oma epäsuomenkieli: "hyvesignalointi ja wokecancellaaja". Puhukaa jumal.auta suomea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä henkilökohtaisesti menetät siinä, jos on saleja vain naisille?
Miksi miehille on aina niin hirveä loukkaus, ettei heitä haluta johonkin paikkaan?
Minua ei haittaa ollenkaan jos naisilla on omat salit. Sen koen loukkaavana jos nainen ja mies maksaa sekasalista saman verran, mutta naisille on siel yhteisten tilojen lisäksi vielä omat tilat - se on epätasa-arvoista.
Suurin osa kyseisten paikkojen naisasikkaista käyttää vain ja ainoastaan sitä naisille tarkoitettua puolta. Eli sitä ikkunatonta, pienempää, ja heikommin varustelutua puolta. Ja maksaa yhtä paljon kuukausimaksua kuin sinäkin. Et kuitenkaan ulise epätasa-arvosta tässä kohtaa, miksi? Jotta tasapuolisuus toteutuisi niin vain naisten puolta käyttävien pitäisi maksaa enintään puolet jäsenmaksusta, ovathan palvelut sen verran heikommat. Sinun taas tulisi maksaa tasapuolisuuden nimissä puolet enemmän koska saat enemmän. Ei kuulu sun ulinaa ja kitinää eikä vaatimusta epätasapuolisuuden poistamisesta.
Jos miehet tulevat naisten pukkariin niin naiset eivät tykkää. Jos nainen tulee miesten pukkariin niin miehiä se ei haittaa vaan päinvastoin. Iloa silmälle.
Naiset käyvät salilla koska haluavat. Miehet myös haluavat mutta lisänä naisia on vain mukava katsella.
Jos tulisi kuntosali vain miehille niin en menisi. Seurana vain hikisiä ja karvaisia miehiä. Haluan treenata naisten kanssa.
Mies 37
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet tulevat naisten pukkariin niin naiset eivät tykkää. Jos nainen tulee miesten pukkariin niin miehiä se ei haittaa vaan päinvastoin. Iloa silmälle.
Naiset käyvät salilla koska haluavat. Miehet myös haluavat mutta lisänä naisia on vain mukava katsella.
Jos tulisi kuntosali vain miehille niin en menisi. Seurana vain hikisiä ja karvaisia miehiä. Haluan treenata naisten kanssa.Mies 37
Oot mun äidin ikäinen ja meet salille myös katsomaan naisia... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä henkilökohtaisesti menetät siinä, jos on saleja vain naisille?
Miksi miehille on aina niin hirveä loukkaus, ettei heitä haluta johonkin paikkaan?
Minua ei haittaa ollenkaan jos naisilla on omat salit. Sen koen loukkaavana jos nainen ja mies maksaa sekasalista saman verran, mutta naisille on siel yhteisten tilojen lisäksi vielä omat tilat - se on epätasa-arvoista.
Suurin osa kyseisten paikkojen naisasikkaista käyttää vain ja ainoastaan sitä naisille tarkoitettua puolta. Eli sitä ikkunatonta, pienempää, ja heikommin varustelutua puolta. Ja maksaa yhtä paljon kuukausimaksua kuin sinäkin. Et kuitenkaan ulise epätasa-arvosta tässä kohtaa, miksi? Jotta tasapuolisuus toteutuisi niin vain naisten puolta käyttävien pitäisi maksaa enintään puolet jäsenmaksusta, ovathan palvelut sen verran heikommat. Sinun taas tulisi maksaa tasapuolisuuden nimissä puolet enemmän koska saat enemmän. Ei kuulu sun ulinaa ja kitinää eikä vaatimusta epätasapuolisuuden poistamisesta.
Kukaan ei edellenkään sua sinne pakota, mutta siihen on sinulla mahdollisuud. Tätä mahdollisuutta miehillä ei ole. Et sitä voi mitenkää yrittää kiertaa että naisten puoli samalla hinnalla on epäreilua.