Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kummi ei hoida IKINÄ kummilastaan?

Vierailija
25.07.2013 |

Meillä on neljä lasta. Ennen kuopuksen (ystäväni kummilapsi) syntymää tämä ystävä hoiti aika useinkin lapsiamme muutaman tunnin ajan. Oli silloin kyllä itsekin kotiäitinä,joten aikaakin oli eri tavalla. Itse ehdotti noita hoitokeikkoja, mielellään hoiti.

Tämän takia päätimme pyytää ystävääni kuopuksemme kummiksi, ajateltiin että saadaan hyvä kummi. On hän muutenkin kyllä läheinen kaveri.

Mutta kas kummaa, yhden kerran on hoitanut lapsiamme kummilapsen syntymän jälkeen ja lapsi on kohtta 4v! En ole itsekään ehdottanut.

Sen ymmärrän kun hän teki lastenhoitotyötä, ettei vapaa-ajalla jaksanut lastenhoitoa, meilläkin kun on 4 lasta. Mutta nyt on työttömänä ja omat lapset jo koululaisia. Jäi maaliskuussa työttömäksi ja ajattelin, että nyt lapset pääsee hänelle hoitoon ehkä kerran kuussa muutamaksi tunniksi omien kauppareissujen, syömään menon tms.ajaksi,mutta ei ole yhtään ehdottanut! Mielestäni outoa. Mistä tämä muutos?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään odottaa kummilta lastenhoitoapua. Minä olen nämä lapseni tehnyt, enkä koe heitä rasitteena. Mielestäni kummina olemisen tulisi olla mahdollisuus, eikä velvollisuus. Lastemme kummit ovat osa laajennettua perhettä, eli ihmisiä joihin haluamme pitää yhteyttä.

Neljän äiti

Vierailija
42/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä lasta ja kuusi kummilasta. Miehellä vielä yksi kummilapsi. Jos me kerran kuussa hoitaisimme jokaisen kummilapsen perheen lapset, se tekisi jo melkein kaksi iltaa viikossa, ja onhan meillä ne omatkin lapset. Todellisuudessa emme todellakaan hoida kummilapsiamme. Yhden kummilapsen äiti on pari kertaa pyytänyt apua, toisessa tilanteessa pystyin auttamaan, toisessa kieltäydyin. Mutta kummius ei minulle ole todellakaan lastenhoitotehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 17:49"]

36, älä nyt ihmeessä enää ainakaan shoppailemaan lähde tuon porukan kanssa. 

[/quote]

En enää lähdekään:D Harmi kyllä että lasten äidin käytöksen vuoksi ei lasten kanssa oleminen enää kiinnosta, kun ne jätetään yhtäkkiä minulle tuntikausiksi ja pitää viedä kotiin välissä kun muut jäävät kiertelemään kauppoja, kun kerrankin saavat rauhassa kiertää kun ns. "ongelmalapsi" on minulla. Vaikka ostoksille pitänyt lähteä yhdessä eikä niin että yksi sysätään minulle eri puotiin, ettei tulisi samaan kauppaan missä äiti on... Ja silloin kun en osannut lasten kanssa mitenkään toimia, niin silti ne vain sysättiin että "tässä" ja itse häivyttiin paikalta... Jäi aika avuton fiilis, kun tuosta noin vaan annetaan vieraan lapsi hoidettavaksi ilman että osaan tehdä käytännössä mitään.

Vierailija
44/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ja minulla on yhteensä 11 kummilasta. En olisi ikinä halunnut olla yhdenkään kummi, mutta siitä "kunniasta" kun on aika mahdoton kieltäytyä, eli olen kummi vasten tahtoani yhdelletoista lapselle, joista vain muutamasta pidän todella, muista en juurikaan, 

Inhoan syvästi sitä, että joudun ostamaan näille kaikille lapsille synttäri- ja joululahjoja ja tämän lisäksi niitä ilmeisesti pitäisi myös haluta hoitaa. Huh huh. 

Vierailija
45/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiennytkään, että kummien tehtävänä on hoitaa lasta! Meillä yksi kummi tekee lapselle vaatteita, tulee käymään ja tuo tuliaisia, tulee leikkimään yms. Yksi kummi lähti juuri meidän mukana viettämään päivää Hop Lopissa ja vuorotteli mieheni kanssa, kumpi juoksee lapsen perässä. Ei ole kyllä tullut mieleenkään hoidattaa lapsiani näiden kummeilla, itsepähän ne tein ja itsepähän hoidamme miehen kanssa.

Vierailija
46/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan jaksa 4 lasta ottaa hoitoon. Itse en ainakaan haluaisi!

Vierailija
47/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä ystävä on väsynyt kaikkeen lastenhoitoon.

Kiva asenne tuo että valitaan kummiksi, jotta taattaisiin ilmainen hoitoapu. Toivon, että olet provo.

Vierailija
48/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi, joka ei varrmaankaan sinua koe ystäväkseen, on kyllästynyt jatkuvaan hyväksikäyttöön. Ei kummin tarvitse lapsenvahti olla javoi olla, että katuu koko kummeutta. 

Vierailija
49/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit liikaa. Ihan liikaa. En ikinä koskaan ottaisi vieraan 4 lasta hoitoon. Vieraan lapset on 100 kertaa haastavampia kuin omat, siksi.

Meillä isoin on jo 7 vuotias eikä kummi(t) ole koskaan hoitaneet lapsia, eikä ole tullut mieleenkään pyytää. Kyllä ne lastenhoitajat on ihan jossain muualla....

Vierailija
50/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kummi, en lapsenvahti.
Kummilapseni kanssa voin touhuta jotain ja silloinkin yleensä minun aloitteesta, ei niin että lapsen äiti määrää "nyt hoidat ville-petteriä" tai "nyt viet ville-petterin leffaan" Toki joskus kysyn voinko olla avuksi ja koska sopisi, mutta taas oma ehtoisesti tämäkin.

Toivottavasti olette kummeja valitessanne kertoneet heille että odotatte myös lapsenvahtitoimintaa kaikille lapsille... Jokaisella lapsella kun on oma kumminsa.

Vierailija
51/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidin kummilasta lähes 2 vuotiaaksi usein, äitinsä oli kotona. Siivosin, välillä kävin kaupassa jne. Sitten se jäi kun mullakin oli omat kuviot, matkustin silloin paljon.

Vierailija
52/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä avuliasta porukkaa! Olin ikionnellinen kun mua pyydettiin pienen pojan kummiksi ja ottaisin häntä tosi mielelläni meille leikkimään, hoitoon siis. Olettepa ihmeellisiä kummeja, jos ette halua viettää kummilapsen kanssa aikaa kahdestaan ja luoda suhdetta häneen. Musta on myös kiva auttaa, jos tiedän, että kummilapsen perheellä tai jollain kaveriperheellä on tiukka tilanne, meille lapset vaan! Ja kyllä, mulla on itselläkin kaksi pientä lasta, syliin mahtuu silti muitakin!

Vierailija
53/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:56"]

Onpas täällä avuliasta porukkaa! Olin ikionnellinen kun mua pyydettiin pienen pojan kummiksi ja ottaisin häntä tosi mielelläni meille leikkimään, hoitoon siis. Olettepa ihmeellisiä kummeja, jos ette halua viettää kummilapsen kanssa aikaa kahdestaan ja luoda suhdetta häneen. Musta on myös kiva auttaa, jos tiedän, että kummilapsen perheellä tai jollain kaveriperheellä on tiukka tilanne, meille lapset vaan! Ja kyllä, mulla on itselläkin kaksi pientä lasta, syliin mahtuu silti muitakin!

[/quote]Eihän tässä vietetty kummilapsen kanssa kahden aikaa vaan koko lapsilauman. Kokeilepa viikko, oletko vielä samaa mieltä. Mieti mikä tiskivuorikin vaikka noista neljästä kersasta tulee, sekasotkusta puhumattakaan.

Vierailija
54/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 16:49"]

Kummi on nyt työttömänä ja kaksi koululaista. Ymmärsin, ettei hoitanut kun oli lastenhoitotyössä (kerran siis hoiti työpäivän päätteeksi meidän 4 lasta) enää ei ole ehdottanut

Hän kyllä pääsee kahden koululaisen kanssa helpommalla kuin minä 4n lapsen joista kaksi alle kouluikäistä

ap

[/quote]

Kamalan ruma ihminen olet. sisäisesti.

Ei kai kukaan voi olettaa toisten hoitavan lapsiaan. Ja mistä sinä tiedät kenenkään helpolla pääsemisestä. Hyi olkoon sinua! 

Ajatteletko että sinulla on oikeus pukata lapsia maailmaan miten paljon vaan ja sinä vaan valitset ihmiset, ketkä sinun mielestä joutavat niitä hoitaa kun sinä käyt asioilla? Ei se kyllä mene niin, ei ollenkaan, ihmettelen ett ystäväsi on edes ystäväsi enää, olet niin vastenmielinen ajattelultasi.

Vierailija
55/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 16:42"]

ja lisäys vielä, että kummi kyllä muistaa lasta merkkipäivinä ja muutenkin pikku ylläreillä, ei ole siis välinpitämätön. En vain ymmärrä että miksi ei enää hoida kun ennen hoiti kolmea lastamme ja tämä4.on sentään hänen kummilapsi!

[/quote]

Oon huomannut, että tuollaisia ihmisiä on kuin ap. Ystävä hoiti kolmea lasta silloin tällöin. Ja sen sijaan, että ap vain olisi ollut kiitollinen saamastaan vapaaehtoisesta avusta, hän oletti saman jatkuvan vuosia ja vuosikymmeniä muuttumattomana. Ap kuvitteli saavuttaneensa jonkin ihmeellisen ystävän lapsenhoitoedun ja alkoi pitää tuota saavutettua etuutta itsestäänselvyytenä, vähintäänkin hänelle kuuluvana asiana.

Kun oikeasti tuollaisen asian jatkuvuudesta ei voi tehdä minkäänlaisia oletuksia. Jokainen lastenhoitokerta on ollut yksittäinen lahja ap:lle ja perheelle, eikä se ole velvoittanut ystävää mitenkään ikinä enää tekemään samaa palvelusta. Sillä ei ole mitään väliä miksi ystävä ei enää hoida lapsia. Sillä ei hänen alunperinkään olisi tarvinut niin tehdä.

[/quote]

Juuri näin. ap on ilkeä, kateellinen, panetteleva, pahansuopa.

Vierailija
56/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on juuri sellainen ihminen, joka saa ihmiset varomaan, että ei ikinä kannata tehdä mitään palvelusta kenellekään.

Koska sen sijaan että ap olisi kiitollinen, äärimmäisen kiitollinen, että joku on hoitanut KOLMEA kakaraa omiensa ohessa silloin tällöin, ja sen sijaan että ap olisi  miettinyt päänsä puhki miten korvata ja olla vastavuoroien:

hoitaako toisen lapsia vai leipooko vai siivoaako - kyllä, vastavuoroinen pitää olla, koska ap:lla ei ole mitään pakottavaa syytä miksi hänen kuuluisi saada paljon apua, ei ole syöpäsairasta lasta tai itsellä psykoosia päällä, tuollaisissa kriiseissä voi olettaa saavan apua ilman vastavuoroisuutta, ei muuten.

sen sijaan että olisi äärimmäisen kiitollinen toisen odottamattomasta hyvyydestä, ap on alkanut olettaa että hänen kuuluu saada jotenkin noita palveluksia, ja tekee lisää kersoja ja kuvittelee jollain sairaalla tavalla, että jos ystävä on joskus suostunut auttamaan, hänen jotenkin sen takia kuuluu auttaa vastedeskin.

Sen sijaan että auttamisesta saisi hyvän mielen itselle ja toiselle, se on saanut ap:n ilkeäksi, katkeraksi ja kateelliseksi: hän kyttää ja mietitii että ystävä pääsee jotenkin helpommalla ja miettii toisen helpolla pääsemisiä, kun on ENSIN itse tehnyt 4 kakaraa täysin vapaaehtoisesti. Nyt ap:n ystävä siis on saanut inhottavan ilkeän katkeran ihmisen elämäänsä, joka todennäköisesti panettelee häntä nty minkä ehtii kuten tässäkin aloituksessa.

ap: miksi sinä et käy siivoamassa naapurin mummolla? ihmettelen vaan. miksi sinä et hoida lastesi päiväkotikavereita? laitat vaikka lapun ilmoitustaululle. miksi sinä et vie kummilapsiesi perheeseen lämmintä ruokaa kerran päivässä?

Ap:n kaltaisia ihmisiä on yllättävän paljon, ihmisiä, jotka eivät ymmärrä että palveluksesta ollaan kiitollisia, ei oleteta että palvelus sitouttaa toisen uuteen palvelukseen. Ap:n kaltaiset ihmiset ovat saaneet minut äärimmäisen varovaiseksi ihmisten suhteen.

Vierailija
57/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet röyhkeä ja kamala ihminen, kurjaa että tyhmät ja pahansuovat ja röyhkeät lisääntyvät eniten.

Vierailija
58/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lapsivihaajia täällä. Ei kai tässä puhuttu viikon hoitokeikasta vaan parista tunnista, että äiti saa käytyä asioilla. Kyllä siinä neljäkin menee, lapset tapaavat olla vieraskoreita. Kyllä minusta kummiuteen kuuluu, että välillä ottaa luokseen, ei siihen "hoito"-sanaan tarvitse takertua. Ette varmaan itse käy koskaan missään, kun ootte noin katkeroituneita ja vihaisia. Ja en ole ap, vaan 53. 

Vierailija
59/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lapsivihaajia täällä. Ei kai tässä puhuttu viikon hoitokeikasta vaan parista tunnista, että äiti saa käytyä asioilla. Kyllä siinä neljäkin menee, lapset tapaavat olla vieraskoreita. Kyllä minusta kummiuteen kuuluu, että välillä ottaa luokseen, ei siihen "hoito"-sanaan tarvitse takertua. Ette varmaan itse käy koskaan missään, kun ootte noin katkeroituneita ja vihaisia. Ja en ole ap, vaan 53. 

Vierailija
60/99 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsista pitäminen on kuin mikä tahansa makuasia, se vaihtelee eri aikoina. Ei mua ainakaan huvita pikkukersoja hoitaa, varsinkaan nyt kun niiden hoitamisesta on niin pitkä aika etten edes osaisi. Lapset, joiden kanssa ei voi keskustella normaalisti eli ovat liian pieniä, ovat mielestäni tylsiä ja tämä mielipide mulle on tullut vasta kun omat lapset ovat kasvaneet kouluikäisiksi. 

Pieniä on kiva ihastella lastenvaunuissa mutta ei mun takapihallani :)