Miksi kummi ei hoida IKINÄ kummilastaan?
Meillä on neljä lasta. Ennen kuopuksen (ystäväni kummilapsi) syntymää tämä ystävä hoiti aika useinkin lapsiamme muutaman tunnin ajan. Oli silloin kyllä itsekin kotiäitinä,joten aikaakin oli eri tavalla. Itse ehdotti noita hoitokeikkoja, mielellään hoiti.
Tämän takia päätimme pyytää ystävääni kuopuksemme kummiksi, ajateltiin että saadaan hyvä kummi. On hän muutenkin kyllä läheinen kaveri.
Mutta kas kummaa, yhden kerran on hoitanut lapsiamme kummilapsen syntymän jälkeen ja lapsi on kohtta 4v! En ole itsekään ehdottanut.
Sen ymmärrän kun hän teki lastenhoitotyötä, ettei vapaa-ajalla jaksanut lastenhoitoa, meilläkin kun on 4 lasta. Mutta nyt on työttömänä ja omat lapset jo koululaisia. Jäi maaliskuussa työttömäksi ja ajattelin, että nyt lapset pääsee hänelle hoitoon ehkä kerran kuussa muutamaksi tunniksi omien kauppareissujen, syömään menon tms.ajaksi,mutta ei ole yhtään ehdottanut! Mielestäni outoa. Mistä tämä muutos?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 16:55"]
No ei pitäisikään, mutta kummina se olisi ihan mukavaa. Ja siis ihmettelen miksi ENNEN hoiti ja kun meidän lapsi hänen kummilapsi ei hoida ENÄÄ?
Eikö täällä ole ketään keittiöpsykologia vastaamassa?
[/quote]
olet saanut vastauksia pilvin pimein, mutta röyhkeille kelpaa vain heidän oman mielipiteensä mukainen vastaus.
Sinä olet röyhkeä tyyppi ja sinulla on oikeus vain laittaa kuriin omat kakarasi. Ystäväsi elämä tai hänen tekemisesnä eivät ole sinun asiasi eikä sinun niitä tarvitse miettiä.
todennäköisesti ystäväsi on aika epätoivoinen, jos sinua ystävänään pitää.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 16:45"]
Kummin tehtävä on opastaa lapsi kristinuskoon, eikä toimia ilmaisena lapsenvahtina.
[/quote]
Ap ei kysynyt tässä kummin tehtävistä. Hän pohtii, mikä on syynä ystävän mielenmuutokselle. Mielestäni täältä on vastausta turha etsiä, se löytyy vain suoraan tai välikäsien kautta kysymällä. Jospa vaikka ukkonsa on kieltänyt, kun kersat joskus ovat rikkoneet jotain arvokasta, mistä noista tietää.
Luulen, että ystäväsi on työttömyyden vuoksi allapäin, ei silloin jaksa lapsista huolehtia. Jos on pienikin mahdollisuus, että veisit lapset hänelle vaikka syömään eikä hän tiedä, aiotko tuoda itse eväät vai oletatko, että ruokahuolto pelaa, niin en ihmettele jos hän ei uskalla tarjota apua.
Mitäpä jos sinä kysyisit kouluikäisiä lainaan eli hoitamaan lapsia kotiisi, jos vaikka itse käyt kaupassa tai muualla. Maksaisit heille vaikka vähän hoitopalkkaa parista tunnista.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 16:42"]
ja lisäys vielä, että kummi kyllä muistaa lasta merkkipäivinä ja muutenkin pikku ylläreillä, ei ole siis välinpitämätön. En vain ymmärrä että miksi ei enää hoida kun ennen hoiti kolmea lastamme ja tämä4.on sentään hänen kummilapsi!
[/quote]
Oon huomannut, että tuollaisia ihmisiä on kuin ap. Ystävä hoiti kolmea lasta silloin tällöin. Ja sen sijaan, että ap vain olisi ollut kiitollinen saamastaan vapaaehtoisesta avusta, hän oletti saman jatkuvan vuosia ja vuosikymmeniä muuttumattomana. Ap kuvitteli saavuttaneensa jonkin ihmeellisen ystävän lapsenhoitoedun ja alkoi pitää tuota saavutettua etuutta itsestäänselvyytenä, vähintäänkin hänelle kuuluvana asiana.
Kun oikeasti tuollaisen asian jatkuvuudesta ei voi tehdä minkäänlaisia oletuksia. Jokainen lastenhoitokerta on ollut yksittäinen lahja ap:lle ja perheelle, eikä se ole velvoittanut ystävää mitenkään ikinä enää tekemään samaa palvelusta. Sillä ei ole mitään väliä miksi ystävä ei enää hoida lapsia. Sillä ei hänen alunperinkään olisi tarvinut niin tehdä.
[/quote]
Juuri näin. ap on ilkeä, kateellinen, panetteleva, pahansuopa.
[/quote]
Olihan tuo huumoria?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:03"]
Luulen, että ystäväsi on työttömyyden vuoksi allapäin, ei silloin jaksa lapsista huolehtia. Jos on pienikin mahdollisuus, että veisit lapset hänelle vaikka syömään eikä hän tiedä, aiotko tuoda itse eväät vai oletatko, että ruokahuolto pelaa, niin en ihmettele jos hän ei uskalla tarjota apua.
Mitäpä jos sinä kysyisit kouluikäisiä lainaan eli hoitamaan lapsia kotiisi, jos vaikka itse käyt kaupassa tai muualla. Maksaisit heille vaikka vähän hoitopalkkaa parista tunnista.
[/quote]
Päinvastoin, ystäväsi on riisunut vaaleanpunaiset silmälasinasa pois ja huomannut, että et ole ystävä, vaan ilkeä ja pahansuopa mätämuna.
Ja edelleen menee pieleen. Normaali terve ihminen ei myöskään oleta että kenenkään koululaiset tulisivat teille kakaroitasi vahtimaan. Heillä on OMA ELÄMÄ, JOHON et kuulu sinä, eikä kersasi.
Ap pelkää, että ystävä ei jostain syystä pidä nimenomaan tästä kummilapsestaan, jos on kerran muita lapsia halunnut hoitaa. No, se mahdollisuus on aina olemassa.
Kumma, ettei palstan korppikotkilta ole tullut mitään hulluja ideoita, mikä mahtaa olla syynä tällaiseen käytökseen. Sen sijaan on vaan jääty jankkaamaan sitä,, että ei ole velvollisuus hoitaa. Ap ei ole puolella sanallakaan väittänyt, että kummin velvollisuus olisi hoitaa, hän on vain ihmetellyt, miksi käytäntö on muuttunut. Lukutaito ei taida olla kummoisessakaan kurssissa tällä palstalla.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:03"]
[/quote]
Päinvastoin, ystäväsi on riisunut vaaleanpunaiset silmälasinasa pois ja huomannut, että et ole ystävä, vaan ilkeä ja pahansuopa mätämuna.
Ja edelleen menee pieleen. Normaali terve ihminen ei myöskään oleta että kenenkään koululaiset tulisivat teille kakaroitasi vahtimaan. Heillä on OMA ELÄMÄ, JOHON et kuulu sinä, eikä kersasi.
[/quote]
Hei mene nyt huutaja nukkumaan ja nuuhki vaikka sitä pölyrättiä, jonka unohdit aamulla lavuaarin reunalle, ehkä se helpottaa.
Ai että nyt ne lapsetkin pitäisi valjastaa ap: ta palvelemaan? Huh, huh.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:13"]
Ap pelkää, että ystävä ei jostain syystä pidä nimenomaan tästä kummilapsestaan, jos on kerran muita lapsia halunnut hoitaa. No, se mahdollisuus on aina olemassa.
Kumma, ettei palstan korppikotkilta ole tullut mitään hulluja ideoita, mikä mahtaa olla syynä tällaiseen käytökseen. Sen sijaan on vaan jääty jankkaamaan sitä,, että ei ole velvollisuus hoitaa. Ap ei ole puolella sanallakaan väittänyt, että kummin velvollisuus olisi hoitaa, hän on vain ihmetellyt, miksi käytäntö on muuttunut. Lukutaito ei taida olla kummoisessakaan kurssissa tällä palstalla.
[/quote]
Edellinen kommentoija ei myöskään näytä humalaltaan tajuavan, että täällä ei kirjoittanut ap, vaan kommentoja. Joten aivan suotta pauhaat ap:lle, joka ei ole tekstiä kirjotitanutkaan. Joko on kolmas pullo menossa tänä iltana?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:16"]
[/quote]
Sinun perheessäsi ei arvatenkaan ole kuultu koskaan siitä, että lapset tekevät mielellään tehtäviä, joista heille maksetaan. Lastenvahtina toimiminen sujuu yli 12-vuotiaalta ihan hyvin. Sinun kersoiltasi tietenkään ei sujuisi, mutta puhunkin nyt normaali-ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:13"]
[/quote]
Edellinen kommentoija ei myöskään näytä humalaltaan tajuavan, että täällä ei kirjoittanut ap, vaan kommentoja. Joten aivan suotta pauhaat ap:lle, joka ei ole tekstiä kirjotitanutkaan. Joko on kolmas pullo menossa tänä iltana?
[/quote]
Sinä et näytä huomaavan, että ap ei ole terveiden kirjoissa. Hän on sairas. Hän ei hyväksy vastausta ei ja kun ei muuten saa toivomaansa vastausta, hän alkaa vastata itse itselleen.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:16"]
[/quote]
Sinun perheessäsi ei arvatenkaan ole kuultu koskaan siitä, että lapset tekevät mielellään tehtäviä, joista heille maksetaan. Lastenvahtina toimiminen sujuu yli 12-vuotiaalta ihan hyvin. Sinun kersoiltasi tietenkään ei sujuisi, mutta puhunkin nyt normaali-ihmisistä.
[/quote]
Ap itse ehdottelee toisten lasten hoitavan hänen lapsiaan. Ap:lla itsellään 2 koululaista joten taisi unohtaa tämän provoaloituksessaan.
Pyysitte kummiksi koska ajattelitte saavanne lastenhoitajan siinä kaupassa kans? Oho.
Ei hoida koska on viisastunut vanhemmiten, eikä halua hyväksikäytetyksi. Ihmeääliö yrittää työntää kakaroitaan toisten vaivoiksi ja jankuttaa jankuttamistaan vastaillen itselleen.
Sinun kakara=sinun ongelma.
Ap muisti mainita, että kaveri pääsee oman kahden lapsensa kanssa helpommalla kuin mitä hän neljän lapsensa kanssa pääsee.
Ihan vaan muistin virkistykseksi ap:lle: sinä olet ihan itse ne lapset synnyttänyt. Se, että sinulla on neljä lasta eikä kaverilla, ei tee kaveristasi silti mitenkään velvollista ottamaan sinun lapsiasi hoidettavakseen.
Toinen juttu on myös se, että oletko ajatellut, että kaverisi saattaisi haluta ottaa sen kummilapsensa aikaa viettämään, mutta ilmeisesti sinä oletat että ne loputkin lapset menevät mukana. Mitäs kummilapsen kanssa ajan viettoa se sellainen sit enää on? Ei niin mitään.
Ja vielä yksi; mitä sinä ap, olet tehnyt kaverisi hyväksi, tavallaan takaisin niitä kertoja kun kaveri on pitänyt sun lapsiasi? - Ei, en tarkoita ettei mitään hyvää saisi vain vastaanottaa, mutta yleensä on tapana kuitata palvelus toisella palveluksella, eikä vain ottaa vastaan. Sitä kun ihminen väsyy vain antamaan vaikka tekisikin sitä hyvällä sydämellä ja pyyteettömästi. Jos kaverisi on väsynyt olemaan lapsenvahtiautomaatti eikä siksi edes "uskalla" kysyä kummilastaan luokseen. Vaikutatko kiittämättömälle? Oletko sellainen?
Ja vielä: oletko tullut edes kysyneeksi lapsen kummilta haluaisiko hän viettää aikaa kummilapsensa kanssa?
kummi huomasi ettei se hoitaminen, asioiden tekeeminen ole vastavuoroista. oletko ottanut koskaan kummi lapsia hoitoon, käynyt heidän kanssa uimassa, elokuvissa, huvipuistoissa jne?
Ole iloinen, jos kummi on joskus hoitanut. Itselläni on kummit, jotka eivät ole koskaan hoitaneet lapsiamme. On myös kummeja, jotka eivät koskaan kutsu kylään eivätkä myöskään järjestä lapsen kanssa mitään yhteistä käyntiä jossain, vaikka leikkipuistossa. En hakua silti olla katkera, mutta toivoisin kummin kutsuvan joskun kummilasta ja tämän perhettä kylään. Itse olen varakummi yhden vähäosaisen perheen lapselle. Huomioin häntä ja hänen sisaruksia.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 16:49"]
Kummi on nyt työttömänä ja kaksi koululaista. Ymmärsin, ettei hoitanut kun oli lastenhoitotyössä (kerran siis hoiti työpäivän päätteeksi meidän 4 lasta) enää ei ole ehdottanut
Hän kyllä pääsee kahden koululaisen kanssa helpommalla kuin minä 4n lapsen joista kaksi alle kouluikäistä
ap
[/quote]
Kamalan ruma ihminen olet. sisäisesti.
Ei kai kukaan voi olettaa toisten hoitavan lapsiaan. Ja mistä sinä tiedät kenenkään helpolla pääsemisestä. Hyi olkoon sinua!
Ajatteletko että sinulla on oikeus pukata lapsia maailmaan miten paljon vaan ja sinä vaan valitset ihmiset, ketkä sinun mielestä joutavat niitä hoitaa kun sinä käyt asioilla? Ei se kyllä mene niin, ei ollenkaan, ihmettelen ett ystäväsi on edes ystäväsi enää, olet niin vastenmielinen ajattelultasi.
[/quote]
Sinuun verrattuna ap on Mss Universum. Huhhuh mitä tekstiä.