Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen vaimo ei enää käy synttäreillä yms

Vierailija
06.08.2020 |

Miten ottaisitte puheeksi sen, että veljeni vaimo ei ole enää vähään aikaan käynyt meidän tai siskomme lasten synttäreillä, eikä myöskään ole tullut tapaamaan meitä lapsuuden kodissa missä välillä olemme?

Ei se mitään jos olisi töissä, mutta hän ei tullut edes siskoni lapsen ristiäisiin viime viikonloppuna! Veli tulee lastensa kanssa ja vaimo jää kotiin. Eihän ketään pakottaa voi, mutta olenko ainoa kenestä tämä on vähän kurjaa? Veljen vaimo ei ole edes nähnyt siskon vauvaa, kun ei ilmeisesti kiinnosta.

Kommentit (275)

Vierailija
201/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi pari viestiä sitten syyn sille, miksei tapaa joitain miehen kavereita. Itse allekirjoitan tämän myös erään miehen kaverin (ja tämän perheen) kohdalla.

Aina jotain ihme vittuilua ja arvostelua tyyliin "En koskaan voisi asua tällaisessa paikassa", "En koskaan voisi tehdä asiaa x". Ok, jokaisella on oikeus omiin valintoihin, mutta tuo on epäkohteliasta. Itse kyllästyin tuohon, ilmeisesti mieskin.

Sittemmin esim. juhliin kutsut on tulleet pelkästään miehelleni. Muut tutut kutsuttu perheittäin, joten mies ei kokenut aiheelliseksi mennä.

Vierailija
202/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ulkopuolisuuden tunne, varsinkin jos perhesuhteet ovat todella läheiset. En koe oloani mukavaksi ja se riittää syyksi. Lisäksi, vielä 10 avioliittovuotemme jälkeen kysyvät Puolisoltani aina yksikkö-muodossa perheemme suunnitelmia, ts ”mitä ajattelit tehdä juhannuksena” Eikä ”mitä ajattelitte tehdä juhannuksena”.

Vierailija
204/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahalta, kaksi siskoa ja anoppi. Ja koko poppoo veljen vaimoa vastaan. En väitä, että välttämättä on näin, mutta usein sitä suvun ulkopuolista saatetaan syrjiä.

Kuulostaa vähän tältä, anoppi ja siskokset kiusanneet kimpassa ja nyt ollaan "huolissaan".

Vierailija
205/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinä et tiedä, emme me muutkaan voi tehdä muuta kuin arvailla.

Minä en voi käydä veljeni luona sen vuoksi, että vuosien työttömyys on tehnyt minusta rutiköyhän. Veljeni luokse pääsee vain omalla autolla, ja vaikka minulla onkin yhä auto, sillä ei saa ajaa. Minulla ei ole rahaa ostaa edes pieniä lahjoja synttäreitä tai rippi- ja YO-juhliin, kun ei aina ole rahaa edes omaan ruokaan (olen sosiaaliturvan väliinputoaja). Muistissani ovat myös vielä ne kerrat, kun veljeni lapset viattomuuksissaan kysyivät minulta "miksi sinä olet täällä" ja kun kälyni tuolloin hieman mustasukkaisista kasvoista näkyi, keneltä kysymys oli oikeasti peräisin.

Veljeni tietää tilanteesta osan, ei koko karmeutta. En usko, että hän on maininnut asiasta mitään vaimolleen. En halua kälyni tai nyt jo täysi-ikäisyyttä hipovien veljeni lasten tietävänkään totuutta.

Jollei sinulle kerrota syytä kälysi etäisyyteen, sinun vain ei haluta tietävän siitä. Selityksiä kuitenkin on enemmän kuin vain se, että kälysi on hankala tai että sinä olet hankala. Älä etene sillä mielellä, että pahimmat selitykset olisivat tosia.

"Muistissani ovat myös vielä ne kerrat, kun veljeni lapset viattomuuksissaan kysyivät minulta "miksi sinä olet täällä" ja kun kälyni tuolloin hieman mustasukkaisista kasvoista näkyi, keneltä kysymys oli oikeasti peräisin."

Miltä ihmeeltä tuollaiset kasvot voivat näyttää, jolta saat kaiken tuon informaation?

Etkö hieman tulkitse omiasi..etkö edes ole harkinnut, että se voisi olla mahdollista?

Ehkä lapset kysyivät, koska olet harvinainen näky tapahtumissa?

Nyt en ymmärrä. Siis kälysi, veljesi vaimo, on mustasukkainen sinulle,siskolle?? Tuota, tarkoittaako tämä sitä, että sinulla on sukurutasuhde veljeesi? Ennemmin ymmärtäisin, jos sinä olisit mustasukkainen, kun pelkäät miehesi pitävän veljesi vaimoa viehättävänä. Lisäksi heitä yhdistää perheen mahdollinen "ulkopuolisuus". Ja aika sama makukin heillä voi olla: onhan veljesikin ihastunut häneen, ja sinä olet samoja geenejä, joihin miehesi on ihastunut.. Mutta siis että veljesi vaimo on mustasukkainen sinusta??? Voisitko täsmentää..Kuulostaa nimittäin aika huoökestuttavalta ja hieman,, hmm,,sairaalta.

Huh, mitä tekstiä. Voin toki täsmentää.

Minä ja veljeni olemme tunteneet toisemme taaperoiästä lähtien, kohta viisikymmentä vuotta. Olimme tiiviisti yhdessä alusta lähtien, koska noina aikoina ei käyty päivähoidossa tai muutenkaan oltu erossa sisaruksista. Meillä on taustallamme siis 25 vuotta enemmän yhteisiä tapahtumia kuin veljelläni ja hänen vaimollaan. Me pystymme viimeistelemään toistemme ajatukset ja esimerkiksi hymyilemään vitsille, jota kukaan ei ole kertonut ääneen mutta jonka me kumpikin muistamme ja tiedämme toistemme muistavan asiayhteydestä. Pystymme välittämään ajatuksia yhdellä katseella tai kulmakarvojen liikkeellä. Me olemme sekä sisä- että ulkopuolelta hyvin samanlaisia ja meidät tunnistaa heti sisaruksiksi. Tunnistaa myös puheesta ja jopa puheäänestä, vaikka olemmekin eri sukupuolta.

Kälyni on mustasukkainen minulle juuri tämän erityisen läheisen sisaruussuhteen ja yhteisen historian vuoksi. Viehättävyydellä tai muillakaan mainitsemillasi asioilla ei ole tässä mitään tekemistä.

37 ja 74

Vahvistit käsitykseni. Jos juutut tuohon, et tule koskaan päästämään veljestäsi irti niin, että hän saa ja pystyy lähentymään vaimonsa kanssa kuten kuuluu. Sinä olet silti edelleen olemassa siskona, mutta et voi ajatella asemaasi noin. Huolestuttavia ovat sellaiset appiperheiden jäsenet, jotka hokevat; mutta kun me ollaan niin LÄHEISIÄ. Onko itselläsi miestä ja millainen suhde sinulla onhäneen ja hänen perheeseen`Mitä siedät tai sietäsit hänen siskoltaan tai vanhemmiltaan?Toivoisitko, etteivät puuttuisi elämäänne ja arvostaisivat sinun ja miehesi läheistä suhdetta?

Mitä helvettiä? :D

Minä ja veljeni olemme aina olleet läheisiä ja olemme tästedekin. Veljeni löysi itselleen rakkaan vaimon. Silti minä ja veljeni olemme läheisiä. Tässä ei ole mitään muuta ongelmaa kuin se, että veljeni vaimo on aivan turhaan mustasukkainen. Hänellä on vanhemmat naapurissa näköetäisyydellä sekä sisko ja veli, joita hän tapaa monta kertaa kuukaudessa ja joiden kanssa hän tekee pari kolme ulkomaanmatkaa vuosittain, mutta se ei näytä olevan heistä kellekään mikään ongelma. Minä olen ollut pitkään yhteyksissä veljeni kanssa vain puhelimella, mutta hänen vaimolleen se on ongelma.

Miten ihmeellisen kiero ajattelutapa sinulla ja muutamalla muulla on? Yksi kuvittelee jo sukurutsaa ja muut riekkuvat perässä siitä, että minä olen muka juuttunut johonkin tilaan enkä päästä veljestäni irti? Miten minun pitäisi päästää hänestä irti? Lopettaa puhelimessakin puhuminen kokonaan, vai?

Kuka tässä sukurutsaa miettii, paitsi korkeintaan sinä. Sinun ei yksinkertaisesti kuulu olettaa, että hän olisi mustasukkainen. Mieti ennemminkin omaa käytössäsi ja asennettasi. Oletko vähätellyt, puhunut veljelle vaimosta jotakin epämääräistä. Soitteletko vain veljelle, mutta vaimonsa huomioiminen ei kiinnosta.

37 ja 74

Ilmeisesti tuo kursiivilla merkitsemäni pätkä on sinun kommenttisi. Lainaa tästedes oikein, jooko?

Sukurutsan toi esiin heti ensimmäinen minun kirjoitustani kommentoinut henkilö. Hänen tekstinsä näkyy tässä ketjunpätkässä tuolla ylempänä; huomaat sen varsin erikoisesta välimerkkien käytöstä.

Minä tiedän kälyni olevan mustasukkainen. Se ei ole mikään salaisuus edes hänen sukunsa kesken. Kälyni on pienestä pitäen ollut tunnettu ärhäkkäästä luonteestaan, ja kun hän ei jostakusta pidä, hän ei sitä jaksa peitellä.

Mikä sinut ajaa väittämään, että ongelma on minussa? Sinä et tiedä tästä tapauksesta mitään, mutta minä olen tuntenut kälyni jo 25 vuotta ja tunnen hänen touhunsa. Usko pois, joskus se aviomiehen siskokin voi olla ihan viaton osapuoli. Onko sinulla omasi kanssa jonkinlaisia vaikeuksia, kun niin heijastelet tunteitasi minuun? :)

37 ja 74

Minulle tuli sinusta, 37 ja 74, mieleen tuo ajatuksesi, että heijastelet omia tunteitasi veljesi vaimoon. Ei millään pahalla. Tuli vain mieleen heti.

Vierailija
206/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei veljen vaimo ruukaa käydä meidän puolen perhejuhlissa. Nimiäisiin ei yllätys yllätys tullut eikä ole vauvaa nähnyt. Apen hautajaisiin sentään ymmärsi tulla. Ehkei kehtaa näyttää meille naamaansa, kun on höpissy eroamisesta eikä arvosta miehensä panosta mihinkään asiaan. Aina vaaditaan jotakin tavaraa tmv ja ite ei edes tee kotitöitä, hyvä jos itelleen munia paistaa. Annampa olla.

Vierailija
207/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei veljen vaimo ruukaa käydä meidän puolen perhejuhlissa. Nimiäisiin ei yllätys yllätys tullut eikä ole vauvaa nähnyt. Apen hautajaisiin sentään ymmärsi tulla. Ehkei kehtaa näyttää meille naamaansa, kun on höpissy eroamisesta eikä arvosta miehensä panosta mihinkään asiaan. Aina vaaditaan jotakin tavaraa tmv ja ite ei edes tee kotitöitä, hyvä jos itelleen munia paistaa. Annampa olla.

Rumasti puutut aikuisen ihmisen elämään. Mitä jos joku miettisi noin yksityiskohtaisesti, mitä sinä mukamas teet tai et tee omassa kotonasi, oman miehesi kanssa? Vai tahdot muka hyvää veljesi vaimolle ja sitä kautta veljellesi? Ihmettelet, miksi ei käy?..

Vierailija
208/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu? Siihen on joku syy. Hän voi olla vaikka sairas. Pidä huoli omista asioistasi.

Joku masennus ehkä?

Seura voi olla sen verran masentavaa (ja narsistien juonien virittelyä ja verkkojen levittelyjä). Kyllä jokainen terve ihminen välttelle sellaista laumaa ihmisiä, keiden kanssa ei vain voi olla. Ei edes kevyesti seurustella, kun kaikkia sanomisiaan pitää varoa. He tarkkailevat katsos, miten ja missä ja kenen kanssa "iskeä" myrkkyään. Kannattaa vähän miettiä miten kohtelee veljen vaimoa. Ja varsinkin sitä veljeä (varsinkin veljen vaimon nähden). Joo on kokemusta.

Vierailija
209/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia. Ihmiset on huonokäytöksisiä. Tai siellä seurustellaan pullon kera. Ja joku ei tuollasta siedä. Katsoo viisaammaksi pysyä poissa.

Vierailija
210/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mun langon lapset ovat yhdentekeviä ja siksi en heidän synttäreilleen mene mukaan. En myöskään oleta, että muita jaksaisi omien kiireiden ja arjen keskellä kiinnostaa mun lapset vain sen takia, että veri velvoittaa.

Vierailija
211/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä osallistu miehen suvun juhliin koska

A) ihana kun saa olla yksin kotona

B) mies häipyy isänsä tai veljensä kanssa jonnekin ja jättää minut suvun naisten kanssa, puheenaiheina vauvat ja sukulaiset joita en tunne. Todella tylsää

C) minä en oleta että miehen pitäisi tulla kaikkiin meidän suvun juttuihin ja meillä ollaan taas-arvoisia

Vierailija
212/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi käydä veljeni luona sen vuoksi, että vuosien työttömyys on tehnyt minusta rutiköyhän. Veljeni luokse pääsee vain omalla autolla, ja vaikka minulla onkin yhä auto, sillä ei saa ajaa. Minulla ei ole rahaa ostaa edes pieniä lahjoja synttäreitä tai rippi- ja YO-juhliin, kun ei aina ole rahaa edes omaan ruokaan (olen sosiaaliturvan väliinputoaja). Muistissani ovat myös vielä ne kerrat, kun veljeni lapset viattomuuksissaan kysyivät minulta "miksi sinä olet täällä" ja kun kälyni tuolloin hieman mustasukkaisista kasvoista näkyi, keneltä kysymys oli oikeasti peräisin.

Veljeni tietää tilanteesta osan, ei koko karmeutta. En usko, että hän on maininnut asiasta mitään vaimolleen. En halua kälyni tai nyt jo täysi-ikäisyyttä hipovien veljeni lasten tietävänkään totuutta.

Jollei sinulle kerrota syytä kälysi etäisyyteen, sinun vain ei haluta tietävän siitä. Selityksiä kuitenkin on enemmän kuin vain se, että kälysi on hankala tai että sinä olet hankala. Älä etene sillä mielellä, että pahimmat selitykset olisivat tosia.

"Muistissani ovat myös vielä ne kerrat, kun veljeni lapset viattomuuksissaan kysyivät minulta "miksi sinä olet täällä" ja kun kälyni tuolloin hieman mustasukkaisista kasvoista näkyi, keneltä kysymys oli oikeasti peräisin."

Miltä ihmeeltä tuollaiset kasvot voivat näyttää, jolta saat kaiken tuon informaation?

Etkö hieman tulkitse omiasi..etkö edes ole harkinnut, että se voisi olla mahdollista?

Nyt en ymmärrä. Siis kälysi, veljesi vaimo, on mustasukkainen sinulle,siskolle?? Tuota, tarkoittaako tämä sitä, että sinulla on sukurutasuhde veljeesi? Ennemmin ymmärtäisin, jos sinä olisit mustasukkainen, kun pelkäät miehesi pitävän veljesi vaimoa viehättävänä. Lisäksi heitä yhdistää perheen mahdollinen "ulkopuolisuus". Ja aika sama makukin heillä voi olla: onhan veljesikin ihastunut häneen, ja sinä olet samoja geenejä, joihin miehesi on ihastunut.. Mutta siis että veljesi vaimo on mustasukkainen sinusta??? Voisitko täsmentää..Kuulostaa nimittäin aika huoökestuttavalta ja hieman,, hmm,,sairaalta.

Minä ja veljeni olemme tunteneet toisemme taaperoiästä lähtien, kohta viisikymmentä vuotta. Olimme tiiviisti yhdessä alusta lähtien, koska noina aikoina ei käyty päivähoidossa tai muutenkaan oltu erossa sisaruksista. Meillä on taustallamme siis 25 vuotta enemmän yhteisiä tapahtumia kuin veljelläni ja hänen vaimollaan. Me pystymme viimeistelemään toistemme ajatukset ja esimerkiksi hymyilemään vitsille, jota kukaan ei ole kertonut ääneen mutta jonka me kumpikin muistamme ja tiedämme toistemme muistavan asiayhteydestä. Pystymme välittämään ajatuksia yhdellä katseella tai kulmakarvojen liikkeellä. Me olemme sekä sisä- että ulkopuolelta hyvin samanlaisia ja meidät tunnistaa heti sisaruksiksi. Tunnistaa myös puheesta ja jopa puheäänestä, vaikka olemmekin eri sukupuolta.

Kälyni on mustasukkainen minulle juuri tämän erityisen läheisen sisaruussuhteen ja yhteisen historian vuoksi. Viehättävyydellä tai muillakaan mainitsemillasi asioilla ei ole tässä mitään tekemistä.

37 ja 74

Vahvistit käsitykseni. Jos juutut tuohon, et tule koskaan päästämään veljestäsi irti niin, että hän saa ja pystyy lähentymään vaimonsa kanssa kuten kuuluu. Sinä olet silti edelleen olemassa siskona, mutta et voi ajatella asemaasi noin. Huolestuttavia ovat sellaiset appiperheiden jäsenet, jotka hokevat; mutta kun me ollaan niin LÄHEISIÄ. Onko itselläsi miestä ja millainen suhde sinulla onhäneen ja hänen perheeseen`Mitä siedät tai sietäsit hänen siskoltaan tai vanhemmiltaan?Toivoisitko, etteivät puuttuisi elämäänne ja arvostaisivat sinun ja miehesi läheistä suhdetta?

Minä ja veljeni olemme aina olleet läheisiä ja olemme tästedekin. Veljeni löysi itselleen rakkaan vaimon. Silti minä ja veljeni olemme läheisiä. Tässä ei ole mitään muuta ongelmaa kuin se, että veljeni vaimo on aivan turhaan mustasukkainen. Hänellä on vanhemmat naapurissa näköetäisyydellä sekä sisko ja veli, joita hän tapaa monta kertaa kuukaudessa ja joiden kanssa hän tekee pari kolme ulkomaanmatkaa vuosittain, mutta se ei näytä olevan heistä kellekään mikään ongelma. Minä olen ollut pitkään yhteyksissä veljeni kanssa vain puhelimella, mutta hänen vaimolleen se on ongelma.

Miten ihmeellisen kiero ajattelutapa sinulla ja muutamalla muulla on? Yksi kuvittelee jo sukurutsaa ja muut riekkuvat perässä siitä, että minä olen muka juuttunut johonkin tilaan enkä päästä veljestäni irti? Miten minun pitäisi päästää hänestä irti? Lopettaa puhelimessakin puhuminen kokonaan, vai?

Kuka tässä sukurutsaa miettii, paitsi korkeintaan sinä. Sinun ei yksinkertaisesti kuulu olettaa, että hän olisi mustasukkainen. Mieti ennemminkin omaa käytössäsi ja asennettasi. Oletko vähätellyt, puhunut veljelle vaimosta jotakin epämääräistä. Soitteletko vain veljelle, mutta vaimonsa huomioiminen ei kiinnosta.

37 ja 74

Ilmeisesti tuo kursiivilla merkitsemäni pätkä on sinun kommenttisi. Lainaa tästedes oikein, jooko?

Sukurutsan toi esiin heti ensimmäinen minun kirjoitustani kommentoinut henkilö. Hänen tekstinsä näkyy tässä ketjunpätkässä tuolla ylempänä; huomaat sen varsin erikoisesta välimerkkien käytöstä.

Minä tiedän kälyni olevan mustasukkainen. Se ei ole mikään salaisuus edes hänen sukunsa kesken. Kälyni on pienestä pitäen ollut tunnettu ärhäkkäästä luonteestaan, ja kun hän ei jostakusta pidä, hän ei sitä jaksa peitellä.

Mikä sinut ajaa väittämään, että ongelma on minussa? Sinä et tiedä tästä tapauksesta mitään, mutta minä olen tuntenut kälyni jo 25 vuotta ja tunnen hänen touhunsa. Usko pois, joskus se aviomiehen siskokin voi olla ihan viaton osapuoli. Onko sinulla omasi kanssa jonkinlaisia vaikeuksia, kun niin heijastelet tunteitasi minuun? :)

37 ja 74

Minulle tuli sinusta, 37 ja 74, mieleen tuo ajatuksesi, että heijastelet omia tunteitasi veljesi vaimoon. Ei millään pahalla. Tuli vain mieleen heti.

Hellanduudelis näitä mustasukkaisuuteen taipuvaisia kyökkipsykologeja. Ei millään pahalla, mutta analysoikaa mieluummin itseänne kuin tuiki tuntemattomia ihmisiä - saatatte jopa haparoida oikean ratkaisumallin komplekseillenne. Ystävyys säilyy sisarusten välillä kuten muidenkin ihmisten välillä, vaikka muitakin ihmisiä saapuu paikalle. Ei sitä tarvitse noin hysteerisesti pelätä.  :D

37 ja 74

Vierailija
213/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama homma. Joka vkl pitäisi mennä miehen vanhempien luo toiseen kaupunkiin. Itselläni on vaativa työ ja viikonloput ovat sitä varten, jotta on vihdoin aikaa tehdä omia asioita ja latautua taas seuraavaa viikkoa varten. Väsyn muutenkin jatkuvasta metelistä ja hälinästä, joten ei voisi vähempää kiinnostaa viettää vähäistä vapaa-aikaa jossain lasten synttäreillä, anopin ja appiukon helmoissa tai muissa sukukekkereissä. Miehenikääm ei tarvitse raahautua minun sukulaisten juhliin jos ei halua. Meille tämä järjestely on enemmän kuin ok mutta muita sukulaisia hiertää jostain syystä asia.

Vierailija
214/275 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veljen vaimo kävisi sukujuhlissa, kun ei ole hänen sukunsa?

En minäkään käy mieheni suvun juhlissa, eikä mies minun. Riittää kun kumpikin käy lasten kanssa omissaan.

Vierailija
215/275 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vain hautajaisissa ja vanhempien syntymäpäivillä

Muuten saa suku olla rauhassa

Niin riitaisaa ja ilkeää sakkia

Tämän näin jo lapsena vierestä joten olen kyllä vältellyt lähempää tuttavuutta

Vierailija
216/275 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä teitä. Minäkään en lähde ikinä miehen suvun juhliin, hommaan niille päiville aina töitä.

Vierailija
217/275 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole naimisissa eikä meillä ole yhteisiä lapsia, mutta minä olen lakannut käymästä miehen puolen sukujuhlissa juuri niistä syistä mitä täällä mainitaan:

1) Meillä menee miehen kanssa niin huonosti että olemme eron partaalla. Siksi tuntuu tyhmältä bondata hänen sukunsa kanssa yhtään enempää. Saati teeskennellä jossain juhlissa että kaikki on hyvin.

2) miehen ahdasmielisen uskonnollinen maalaissuku on mielestäni ahdistava. Siellä on kaikenlaisia ongelmia väkivallan ym kanssa joita kukaan ei käsittele vaan kaikki lakaistaan maton alle.

3) Miehen suku on kaukana. Kun minulla on lapsivapaa viikonloppu, olen mielummin rauhassa yksin ja teen mitä haluan kuin istun tuntikausia autossa viettääkseni aikaa ihmisten kanssa joista en pidä.

Tunnen tästä vähän huonoa omatuntoa koska mies tykkää minun perheestäni ja tulisi mielellään vaikka mihin pikkuserkun nimipäiviin mukaan. Olen siis alkanut kieltää häntä tulemasta meidänkään puolen sukujuhliin koska on epäselvää kestääkö suhteemme.

Vierailija
218/275 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syynä ovat lievä masennus, krooniset vatsakivut ja tarve palatua viikon töistä.

Vierailija
219/275 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa veljen vaimo kuuluu koronan riskiryhmään eikä halua juhlia joukossa, jossa ryitään ja yskitään suoraan muita päin.

Vierailija
220/275 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 ja 74

37 ja 74

37 ja 74

Hellanduudelis näitä mustasukkaisuuteen taipuvaisia kyökkipsykologeja. Ei millään pahalla, mutta analysoikaa mieluummin itseänne kuin tuiki tuntemattomia ihmisiä - saatatte jopa haparoida oikean ratkaisumallin komplekseillenne. Ystävyys säilyy sisarusten välillä kuten muidenkin ihmisten välillä, vaikka muitakin ihmisiä saapuu paikalle. Ei sitä tarvitse noin hysteerisesti pelätä.  :D

37 ja 74

Olen eri mutta samaa mieltä kuin tuo edellinen. Ja viesti viestiltä vaan vahvistuu käsitys, ettei nuo jutut tule sellaisen ihmisen näppikseltä jolla on ihan terve ja tasapainoinen suhde keskusteltavaan asiaan. Mutta jatka toki jankuttamista jos se tekee sinut iloiseksi.