Mielialalääkkeiden käyttö kasvussa
uoret aikuiset käyttävät mielialalääkkeitä aiempaa enemmän.
Nuoret naiset käyttävät yhä enemmän psykoosilääkkeitä, keskushermostoa stimuloivia lääkeaineita ja masennuslääkkeitä.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/2664364/Mielialalaakkeiden+kaytto+kas…
Kommentit (14)
psykiatri kirjoitti:
Osa näistä voitaisiin hoitaa sähköshokkihoidolla
Tällöin lääkekustannuksisssa säästettäisiin
Raha ei ole kaikille potilaille ongelma, osalla voi olla varaa kalliisiinkin lääkkeisiin
Esimerkiksi meidän sukulaisemme on perinyt paljon rahaa, ja käytännössä kuluttaa 10000 eur vuodessa lääkkeisiin
Monesti liikunta + hyvä ravinto + joku vahva vitamiinivalmiste toimii paremmin kuin masennuslääkkeet.
Vitamiineja ja liikuntaa paremmin taitaisi toimia se, että nuoria naisia arvostettaisiin eikä yritettäisi vain hyväksikäyttää.
Tottakai niiden käyttö kasvaa kun niitä kirjoitetaan moneen vaivaan. Unettomuuteen ja kipuihin ainakin pään vaivojen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vitamiineja ja liikuntaa paremmin taitaisi toimia se, että nuoria naisia arvostettaisiin eikä yritettäisi vain hyväksikäyttää.
Niinpä. Tätä olen tällä palstalla koettanut jankuttaa. Pääsyytä mistä tämä johtuu.
mies52v
Olen nuori nainen ja käytän psykoosilääkkeitä. Mielestäni se on parempi kuin olla psykoosissa.
En yhtään ihmettele. Nykymaailma on ihan peestä. Työnantajat kyykyttävät, jos jäät työttömäksi niin saat työskennellä ilmaisena orjana ym. ilman toivoakaan edes 0-tuntisopparin saannista.
Ehkä viemärirottienkin elämä vähän kirkastuu lääkejäämistä.
Uutinen on vuodelta 2016.
Tilanne on voinut muutua monet kerrat.
Unettomuuteen ja kipuihin itsekin olen saanut reseptejä
Vierailija kirjoitti:
Uutinen on vuodelta 2016.
Tilanne on voinut muutua monet kerrat.
Mitä olen ihmisiltä kuullut niin mielialalääkkeiden käyttö on kasvanut vuodesta 2016. Tuntuu ettei juuri muuta enää määrätä. Pikkusen haisee että jokin taho on käskenyt lääkäreitä että näitä kirjoitetaan lääkkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuuteen ja kipuihin itsekin olen saanut reseptejä
Auttoiko ne lääkkeet?
Oon huomannut saman. Nykyään monilla nuorilla on mielialalääkitys käytössä 😕
Osa näistä voitaisiin hoitaa sähköshokkihoidolla
Tällöin lääkekustannuksisssa säästettäisiin