Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero. Miten ihmeessä maksan yksin 750e vuokraa!

Vierailija
19.07.2013 |

Kaksi lasta 19v ja 9v, eri sukupuolta. Pakko vuokrata 3h+k, mutta vuokrat 750e/kk. Oma palkka nettona käteen noin 1900e. 3-vuorotyö. Eihän tästä tule mitään :(

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 23:39"]

Hae asumistukea, toimeentulotukea jne

[/quote]

Toimeentulotukea ei tasan saa

Vierailija
22/119 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki halvempi asunto, niin yksinkertaista se vain on. Suu säkkiä myöten, vaikka tuntuu että koko kansakunta on sitä mieltä että yhteiskunnan pitäisi heidän elämänsä kustantaa. Niinpä Suomi onkin nyt ihan konkurssikypsä. Kohta ei riitä rahaa edes niihin oikeasti aivan välttämättömiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma olisi löytää 2h+k, jossa jonkilainen alkovi nuoremmalle lapselle. Itse voi nukkua vaikka patjalla. Asun Uudellamaalla. Omistusasuntoa tuskin saan, koska ei säästöjä :( Harmittaa sekin, että vanhempi jotuu vahtimaan nuorempaa työvuorojeni vuoksi. Iltoja 2krt/vko+yöt 4-6/kk. Mutta minkäs teet, isästä tuskin on tueksi alkoholin vuoksi.

Vierailija
24/119 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsilisä on vain 90 euroa? Ja jos asumistukea saisit 6 euroa, et todellakaan pärjää huonosti.

t. teinin pienituloinen yh, joka saa 200 asumistukea ja vähän toimeentulotukeakin. Ja hyvin pärjätään.

Vierailija
25/119 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla tuloilla pärjää! Sulla jää yli tonni vuokran jälkeen käteen, ja sit vielä ne elarit ja lapsilisä. Moni elättää tuolla rahalla viittäkin henkeä.

Eikö lukiolainen saa opintotukea? Periaatteessa myös isän kuuluisi osallistua vielä hänenkin elatukseensa kun on opiskelija.

Vierailija
26/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ehkä tosiaan pärjätään. Lapsilla on eri isät. Työmatkojen vuoksi joudun pitämään autoa,mutta tietysti voisin myös pyöräillä. Ja eihän tässä tietysti auta surkuttelu,koska ero on joka tapauksessa ainoa vaihtoehto. Tähän asti lukiolainen ei ole saanut opintotuke, mutta ehkä nyt saisi. Toisaalta inhottaa ajatella, että vanhemmalla ei lukion jälkeen ole mahdollisuutta jatko-opiskella kuin kodin lähellä. Muuten en voi tehdä yövuoroja.

Vierailija
27/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 23:45"]

Tuolla summalla maksaisit jo hyvin omaa asuntoa! Ja jos asumisen jälkeen jää vielä n. 1100e käteen niin sehän on kivasti! 

[/quote]

Arvasinkin ettätähän kommenttiin törmään tässä ketjussa.  Jotkut eivät elä reaalimaailmassa ollenkaan noine omistusasuntovinkkeineen. Mistäs se alkupääoma ja millaisen lainan saa pienituloinen yh neuvoteltua.

Vierailija
28/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotessani ajattelin samoin. Kammotti ajatus siirtyä unelmien omakotitalosta kunnan vuokra-asuntoon. Vuokra yli 800€. Omaan muuttaminen myöhemmin oli suunnitelmissa.

Jotenkin se arki vaan loksahteli kohdilleen. Vuokra ei tunnu enää suurelta, vaikkakin miltein puolet nettotuloista menee asumiseen... Olen onnellinen, sttä Saan käydä töissä ja maksaa vuokraa...

(½v eron jälkeen sairastuin syöpään ja jouduin läpikäymään ne he...tin rankat hoidot. Tulot putosivat entisestään, enkä jaksanut mitään tukia hakea. Kaippa sitä tuolloin elettiin "pyhällä hengellä" toivoen, että hengissä selviää...)

Joten, mun vinkkini, jos saat olla terve, terveiden lasten äiti, se riittää! Usko pois :)

Vierailija
29/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lainaa silloin kun tuloni olivat vain 1600e luokkaa. Kyllähän noilla tuloilla hyvin maksaisi lainaa. Miksi ei lainaa saisi? 

Vierailija
30/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lainaa silloin kun tuloni olivat vain 1600e luokkaa. Kyllähän noilla tuloilla hyvin maksaisi lainaa. Miksi ei lainaa saisi? 

Vierailija
31/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten paljon otit lainaa? Helsingissä maksaa 2mh asunto lievästi sanottuna eri luokkaa kuin jossain korvessa... Lähelle 200 000

Vierailija
32/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 00:02"]

Kiitos, ehkä tosiaan pärjätään. Lapsilla on eri isät. Työmatkojen vuoksi joudun pitämään autoa,mutta tietysti voisin myös pyöräillä. Ja eihän tässä tietysti auta surkuttelu,koska ero on joka tapauksessa ainoa vaihtoehto. Tähän asti lukiolainen ei ole saanut opintotuke, mutta ehkä nyt saisi. Toisaalta inhottaa ajatella, että vanhemmalla ei lukion jälkeen ole mahdollisuutta jatko-opiskella kuin kodin lähellä. Muuten en voi tehdä yövuoroja.

[/quote]

Entäs jos kuitenkin sitä kaksiota yrität? Isompi lapsi ei kuitenkaan asu enää kauaa kotona...ja voi olla että sulla menee sit työpaikkakin vaihtoon valitettavasti :/

Parvi voisi olla yksi ratkaisu? Jos toisesta huoneesta tekee nukkumahuoneen jossa 2 hengen parvi sulle ja pikkuiselle, ja alla sänky vanhimmalle. Niin jäisi olohuone sitten oleskeluun. Omaa tilaa ei tietysti ole kellään...tai sit lukiolaiselle oma huone ja sulle+pienelle parvi olkkariin?

Minusta on ihan reilua, ettei isompi maksa vuokraa kun kerran hoitaa noin paljon pienempää.

Oli miten oli, niin sinä pärjäät varmasti :) Olen itse kolmen lapsen totaaliyh, ja mulla jää asumiskulujen jälkeen noin 1100 e käteen. Lapset on kyllä aika pieniä vielä, mutta näillä se on pärjättävä jatkossakin vaan...kyllä kaikki hoituu :)

t.15

Vierailija
33/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no et voi vaatia tai edellyttää, että vanhempi järjestää oman elämänsä ja opintonsa niin, että vahtii nuorempaa sisarustaan. Ei ole lapsesi tehtävä tuo, järjestä asia muutoin,

Vierailija
34/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lapsilisään yh-korotuksen ja teini saa opintotukea, kunhan hakee. Hyvin te noilla tuloilla elätte. Vaikka pienemmilläkin, jos joudut jättämään yövuorot. Silloin toisen vanhemmat elatusvastuu olisi suurempi ja voisit vaatia isompaa elatusapua. Teini ehkä muuttaa pian pois ja alkaa elää omillaan, jolloin hänestä ei ole paljon kuluja sinulle enää. Ehkä ette ihan miten tahansa voi rahaa tuhlata, mutta kyllä noilla tuloilla pitäisi elää ihan mukavasti ja autokin pystyä pitämään.

Vierailija
35/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankit lapsia, jos et voi heitä elättää? Naisella on aina todellinen riski joutua tähän tilanteeseen eron tai puolison kuoleman tai sairauden vuoksi. Siihen riskiin täytyy varautua.

Vierailija
36/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän toiset tynkää omasta viestistään? Leikitkö vai kuvitteletko, että joku muu on sen tehnyt?

Vierailija
37/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tynkää=tykkää

Aivot nukkuu minä en

Vierailija
38/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 03:57"]

Miksi hankit lapsia, jos et voi heitä elättää? Naisella on aina todellinen riski joutua tähän tilanteeseen eron tai puolison kuoleman tai sairauden vuoksi. Siihen riskiin täytyy varautua.

[/quote]

Kenenkään ei pidä hankkia lapsia. Minäkin jäin työttömäksi ihan hyväpalkkaisesta isosta firmasta aikoinaan äitiysloman aikana kun firma kaatui kokonaan. Puolison firmassa oli samaan aikaan osa-aikalomalomautuksia ja puolisokin hyväpalkkainen. Sen lisäksi äitini kuoli ja tuli perintöverot maksettavaksi talosta, jossa isäni edelleen asuu. Kyllä olisi nämä kaikki pitänyt ennakoida ja jättää lapset hankkimatta. Nyt yli nelikymppisenä olisi sopiva aika perheelle, kun ei ole velkaa, on maksettu asunto ja molemmilla hyvät työpaikat. Tai no itse olen pienessä yrityksessä, tässähän voi vaikka pomo kuolla, joten ei kannattaisi. Siispä: Lapsia saa sun mukaan hankkia vain valmiiksi rikkaat perijät tai ne, jotka ovat ehtineet tienata riittävästi säästöjä ja maksaa kaikki velat pois. 

Vierailija
39/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että haluat siis pakottaa lapsesi pienituloiseksi duunariksi kuten itse olet? Opiskelu on ainoa heiveröinen tae siitä, että hän voi joskus elää elämää jossa kaikki käteen tuleva ei mene suoraan suuhun.

Vierailija
40/119 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. En tietenkään halua pakottaa lastani hoitamaan sisarustaan, mutta vaihtoehtoja ei oikein ole. Yövuoroja minun on pakko tehdä, tämä on työnantajan kanta. Iltavuorotkin loppuvat klo 22.  Isälle en alkoholin vuoksi lasta mielellään yöksi anna. Muuta tukiverkostoa ei käytettävissä. Kiitos siitä, että on edes tuo vanhempi lapsi. Katselin kaksioiden ja kolmioiden vuokraeroja. Erot aika pieniä, koska neliömääriltään suhteellisen saman kokoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän