Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuuko teillä etätyöt tai onko pakko palata toimistolle?

Vierailija
05.08.2020 |

Meillä jatkuu etätyöt koko syksyn. Etätöitä on tehty satunnaisesti ennen koronaakin, mutta nyt se on suositus.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu, tilannetta seurataan.

Vierailija
2/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatku, nyt elokuusta on palattu takaisin toimistolle ja vanhaan tapaan, missä etätöitä saa tehdä vain yhden päivän viikossa. Toivottavasti tulee uusi ohjeistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu elokuun puoleen väliin ja sitten asteittainen paluu kun on niin paljon porukkaa

Vierailija
4/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi jatkuu kun osa porukasta on vielä lomalla mutta miettivät ja seuraavat asiaa.

On siinä sekin että jos firmalla on esim. sadalle henkilölle avo- ja muuta konttoritilaa vuokralla mutta vain 30 kerrallaan on toimistolla niin alkaa tulla mieleen että pitäisikö tilaa vähentää. 

Vierailija
5/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt jatkuu. Hyvä niin, koska mitä järkeä on alkaa ottamaan riskejä. Toinen aaltokin on vasta tulossa.

Vierailija
6/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole moista mahdollisuutta ollutkaan.

Vierailija
7/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa kuitenkin pakotetaan takaisin toimistolle ne jotka aiemminkin joutuivat olemaan toimistolla. Itse nauran makeasti kun heille tulee työmatkakustannuksia, aikaisempia heräämisiä työmatkoihin jne ja itse saan jatkaa etätöitä kuten ennenkin koronaa :)

Ja ihan fiksua se on pakottaa takaisin. Utopistinen ajatus väittää että kaikki olisi yhtä tehokkaita etänä, tiedän itse miten helposti aletaan laiskotelemaan kun kotona kaikkia muita ärsykkeitä.

Vierailija
8/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa valita. Jos haluaa jatkaa etätöissä, saa lomautuspaperit käteensä.

Vierailija
9/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu etätyöt. Toistaiseksi ei ole asiaa konttorille ilman hyvää syytä.

Vierailija
10/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatku, luojan kiitos. En ole yhtään etätyötyyppiä ja masennun vaan kotona. Olen todella helpottunut.

Vierailija
11/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö jatkuu hamaan vanhuuteen. Siivoan myös kotona.

Vierailija
12/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa kuitenkin pakotetaan takaisin toimistolle ne jotka aiemminkin joutuivat olemaan toimistolla. Itse nauran makeasti kun heille tulee työmatkakustannuksia, aikaisempia heräämisiä työmatkoihin jne ja itse saan jatkaa etätöitä kuten ennenkin koronaa :)

Ja ihan fiksua se on pakottaa takaisin. Utopistinen ajatus väittää että kaikki olisi yhtä tehokkaita etänä, tiedän itse miten helposti aletaan laiskotelemaan kun kotona kaikkia muita ärsykkeitä.

Kaikki eivät laiskottele. Minulla laiskottelua estää tehokkaasti se, että palkka tulee vain tehdyistä tunneista.

Vierailija
13/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen ohje on noin puolet etätöitä ja puolet konttorilla, muustakin saa sopia, jos omassa työssä onnistuu. Mulla ei ole kukaan kysellyt missä aion olla milloinkin, eikä ketään tunnu kiinnostavan. Olin konttorilla maanantaina, eikä siellä ollut läheskään puolet väestä, ehkä 10-20%. Eli käytännössä suurin osa näyttää jatkavan pääosin etänä.

Tämä on mielestäni hyvä näin. Ne joilla on tarvetta olla konttorilla, voivat olla siellä melko turvallisesti, kun väkeä on vähän ja on väljää ja jos joku tartunta lähtee liikkeelle, ei se pysty nopeasti leviämään isoon osaan porukkaa.

Vierailija
14/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuun puolessa välissä pitäisi palata konttorille mutta osittainen etätyö mahdollista edelleen. Odottelen juuri tarkempaa ohjeistusta tästä, tosin toivon että asiasta päättävät olisivat sen verran fiksuja että etätyön suositusta jatketaan tässä tilanteessa toistaiseksi. En näe järkeä että tartuntojen noustessa taas palataan konttorille ja istutaan ehkä siellä ja ainakin työmatkat maskit naamalla kun samat työt hoitunut jo 5 kk etänä miksi ei edelleen onnistuisi. Ne ketkä konttoria kaipaa menkööt sinne etäisyyksiä pitämään.

Vierailija
15/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli etätyömahdollisuus jo ennen pandemiaakin eli jatkuu. Etätyösuosituksen poistuttua toimistolle SAA mennä, jos haluaa. 

Vierailija
16/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu ainakin syyskuulle. Tässä ennen sitä ehtii vielä suositukset muuttua moneen kertaan enkä ihmettelisi ollenkaan vaikka etää jatkettaisi toistaiseksi.

Vierailija
17/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu mummon perseen pesu etänä.

Vierailija
18/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joudun menemään livenä kouluun. Sinne taas yskivien, huutavien ja nenää kaivavien kakaroiden joukkoon odottamaan, koska joku tuo koronan kouluun.

Etäopetus saisi jatkua kunnes korona on oikeasti voitettu kokonaan.

Ne jotka haluavat oppia, oppivat etäyhteyksienkin avulla ja niiden perheiden mukulat, joille koulu on vain säilytyspaikka josta saa ruokaa, niin saavat minun puolestani pudotakin kartalta. Joku vastuu perheilläkin pitäisi omista lapsistaan ja niiden tekemisistään olla. Jos joku vanhempi päättää syrjäyttää lapsensa omalla saamattomuudellaan ja välinpitämättömyydellään, niin siitä vain.

Terveys edellä pitäisi yhteiskunnassa mennä.

Vierailija
19/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pääosin opetus tehdään etänä, labraopetusta kontaktina. Etäopetuksessa kyllä opetuksen laatu kärsii vaikka kuinka yrittäisin

Vierailija
20/22 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti joudun menemään livenä kouluun. Sinne taas yskivien, huutavien ja nenää kaivavien kakaroiden joukkoon odottamaan, koska joku tuo koronan kouluun.

Etäopetus saisi jatkua kunnes korona on oikeasti voitettu kokonaan.

Ne jotka haluavat oppia, oppivat etäyhteyksienkin avulla ja niiden perheiden mukulat, joille koulu on vain säilytyspaikka josta saa ruokaa, niin saavat minun puolestani pudotakin kartalta. Joku vastuu perheilläkin pitäisi omista lapsistaan ja niiden tekemisistään olla. Jos joku vanhempi päättää syrjäyttää lapsensa omalla saamattomuudellaan ja välinpitämättömyydellään, niin siitä vain.

Terveys edellä pitäisi yhteiskunnassa mennä.

Kumma asenne opella, oletkohan ihan sovelias opettajaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan