Olen narkkari. Kysyttävää?
Olen narkkari joka ei ole koskaan varastanut mitään, valehdellut tai muuten kusettanut ketään saadakseen huumeita. Jotain kysyttävää?
P.s. Onks nisti jos hiisaa?
Kommentit (170)
Mä en oo toi 20v vetäny vaa toi 152, mut tuskinpa kukaa yrittää sulle pätee vaa jeesaa ku ite oon ollu joskus sitä mieltä et huumeet on kyll paras asia mitä on, enkä osaa tehä muuta. Mut siis ei oo mikää meikä mainactiviteetti ku käyn duunis ja reissailen ja touhuun ihmisten kaa kaikkee :) sattupa vaa threadi silmää et siistii ku joku vastailee uteliaiden kysymyksii meistä nisteistä ku yleensä kaikki on nii foliohattuja.
Mut siis kaikki pointtini sanoin jo viestissä 152 :)
Olisikko nyt hiukan aktiivisempi kellonaika kysymyksille? :) Taas hetken vastailemassa!
Kysyisin ap:lta ja muiltakin narkkareilta:
Miltä tuntuu olla esim amfetamiinin tai heroiinin vaikutuksen alaisena? Miten mielihyvän tunne kehittyy ja missä vaiheessa huomaa, että vaikutus katoaa?Pystyykö huumeissa ajattelemaan "järkevästi" ja muistaako jälkeenpäin mitä on tullut tehtyä? Tuleeko krapulaa?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:22"]
Olen narkkari joka ei ole koskaan varastanut mitään, valehdellut tai muuten kusettanut ketään saadakseen huumeita. Jotain kysyttävää?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9659177
[/quote]
Vaikutuksia on todella hankala kuvailla, enkä haluakkaan niitä kuvailla kovin tarkasti. En halua glorifioida huumeidenkäyttöä tai antaa ihmisille kipinää aloittaa sitä. Mutta lyhyesti sanottuna amfetamiini tuntuu piristävältä. Siitä tulee aktiivinen ja reipas olo, ja jaksaa keskittyä paremmin. Osalle se lisää halua jutella, osalle ei. Toisaalta amfetamiini tekee olon joskus ärtyisäksi ja kireäksi.
Heroiini puolestaan on opiaatti ja siitä tulee hyvä, raukea ja euforinen olo. Jos annos on iso niin voi tulla "nuokut" ja nähdä valveunia.
No vaikutukset ja vaikutusaika riippuu tietysti aineesta ja aineen käyttötavasta. Suonensisäisesti nautittuna vaikutusaika on hieman lyhyempi, mutta vaikutukset alkavat heti. "Pommina" (Suunkautta) nautittuna vaikutusten alkamisessa saattaa mennä tunteja, mutta vaikutusaika on sitten myös pitempi. Suonensisäisesti nautittuna aineet nousevat rajummin kuin syötynä, ja annoskoko on myös paljon pienenpi.
Järkevä ajattelu tietysti riippuu myöskin aineesta, ei ole mitään absoluuttista totuutta siitä onko ajattelu huumeissa järkevää vai ei. Koen itse että jotkut aineet jopa tekevät musta "Järkevämmän" tai fiksumman. Toisaalta joidenkin aineiden vaikutuksen alaisena kokee ajattelevansa järkevästi, vaikka onkin aivan sekaisin, ja ulkopuolisten mielestä vaikuttaa todellakin sekavalta.
Useimmiten muistaa toki mitä on tullut tehtyä, mutta joskus menee hiukan yli ja muistikuvat ovat hataria. Ihan samalla tavalla kuin alkoholin kanssa. Krapula myöskin riippuu aineesta, määristä ja tähtien asennosta. :D Jos henkilö X viettää lähtökohtaisesti selvää elämää ja kerran kuussa polttaa pilveä niin krapulaa ei tietenkään tule, mutta jos amfetamiiniriippuvainen jättää annoksen ottamatta niin varmasti seuraavana aamuna on hirvittävä olo.
-AP, lisäkysymyksiä innokkaasti odottaen.
Minulla ei ole itsemurha-ajatuksia, tai syytä siihen. Eli en ota. :)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:26"]
Hmm, mua ois ehkä estänyt se että mulle ois tarjottu jotakin muuta mielekästä tapaa purkaa pahaa oloa, esim. taidemateriaaleja, tilaa tanssia, mahdollisuutta soittaa ja laulaa. Ja ylipäätänsä tarjottu enemmän "normaaleja" nautintoa tuovia asioita.
Ylempi viesti on myös minun.
AP
[/quote]
Mitä tarkoitat "tarjottu"? Yleensä nuoret löytävät itse kanavan, johon purkaa pahaa oloa. Et kai odota, että ratkaisu ongelmaasi löytyy itsesi ulkopuolelta? Odotatko, että joku tarjoaa sinulle nyt riippuvuuteesi apua? Mitä olet itse valmis tekemään päästäksesi narkkaamisesta eroon, vai haluatko edes?
Tarkoitin tuolla sitä että olin nuoruuteni perhekodissa ja siellä elämä oli hyvin säädeltyä. En saanut mahdollisuuksia toteuttaa itseäni. Nykyään onneksi voin tehdä mitä haluan.
En varsinaisesti tällä hetkellä halua lopettaa huumeidenkäyttöä aktiivisesti, vaikka tiedostan sen että elämä oliman huumeita olisi parempaa. Olen kuitenkin onnellinen.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:26"]
Hmm, mua ois ehkä estänyt se että mulle ois tarjottu jotakin muuta mielekästä tapaa purkaa pahaa oloa, esim. taidemateriaaleja, tilaa tanssia, mahdollisuutta soittaa ja laulaa. Ja ylipäätänsä tarjottu enemmän "normaaleja" nautintoa tuovia asioita.
Ylempi viesti on myös minun.
AP
[/quote]
Mitä tarkoitat "tarjottu"? Yleensä nuoret löytävät itse kanavan, johon purkaa pahaa oloa. Et kai odota, että ratkaisu ongelmaasi löytyy itsesi ulkopuolelta? Odotatko, että joku tarjoaa sinulle nyt riippuvuuteesi apua? Mitä olet itse valmis tekemään päästäksesi narkkaamisesta eroon, vai haluatko edes?
[/quote] Niin, syyhän on aina muissa, ei luuseri nistissä.
Mitkä asiat saa sinut onnelliseksi?
Mikä sai 12-vuotiaan lapsen haluamaan pistää päänsä sekaisin?? Mihin tarpeeseen otat nykyään huumeita/lääkkeitä tms.?
En mielestäni oli luuseri, mutta ymmärrän pointtisi. En kuitenkaan voinut hirveästi sille mitään että olin lukittuna neljän seinän sisälle.
Huumeet saavat minut onnelliseksi, toki. Musiikki, hyvä ruoka, seksi. ystävät. Sirkustaide.
Luin internetistä tietoa asiasta (olen leivä asperger, pikkuvanha ja suunnaton kiinnostus asioista) ja päätin haluta kokeilla, saihan sitä nurkan takana olevasta apteekista alle kympillä.Halusin päästä pakenemaan olostani, arjestani.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:22"]
[/quote]
Ei. Enemmän nisti on alkoholin käyttäjä, vaikka sitä ei moni myönnä/ymmärrä/halua ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:45"]
Olen henkisesti riippuvainen.
Hiisaaminen on pilvenpolttoa.
Käytän kaikkia mahdollisia huumeita joita saan käsiini. Enimmäkseen pilveä, opiaatteja ja stimulantteja. Myöskin tutkimuskemikaaleja ja psykedeelejä kuluu.
[/quote]
Maistuisko sienet? Tunnut tarvitsevan niitä. ;)
Paljon kuluu rahaa kuussa?
Lempiaine (koulussa, hah..;) ?
Kaikkihan douppaa...Älä luule olevasi erilainen, vaan tee elämästäsi siisti. Kanssa päihteiden tai ilman. Molempi parempi. Ja muista, että vähemmän on enemmän. Ihminen on loppujen lopuksi aika herkkä otus.
Rakkautta Sinulle!
Maistuu sienet ja olen tehnyt niillä suuren positiivisen parannuksen elämässäni aikoinaan. Oppinut rakastamaan itseäni ja muita, ja parantanut omaa toimintakykyäni masennuksesta toipuessa. Ne oikeesti auttoi.
Kuukaudessa kuluu rahaa 200-400e, riippuen kuusta ja rahatilanteesta. Tuossa mukana myös vähäinen määrä alkoholia ja tupakat.
Kiitos 26, hieno postaus. :) Rakkautta sinne myös! <3
AP
Lempiaine koulussa oli varmaan matikka tai historia, peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 8.6. :)
Päivittäin, tai lähes päivittäin. Joitakin välipäiviä on kyllä, viimeksi jouluna.. :D
Tahtosin kuulla muidenkin näkemyksiä tästä narkkareitten saunaillasta. :) Ylipäätänsä mielikuvai miten näkee huumeidenkäyttäjät ja niiden toiminnan. Mitä tunteita ja ajatuksia herää kun kohtaa vaikka metrossa omissa oloissaan olevan huumeidenkäyttäjän?
Kolaa tekis kyl pitkästä aikaa mieli.. :) Oliko hyvää?