Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti älykkäät ihmiset, miten havainnoitte maailmaa?

Vierailija
03.08.2020 |

Ei nyt keskiälyisiä vastaamaan, jooko? Ts millaisiin asioihin te älykkäät ihmiset kiinnitätte huomiota, mitä pohditte, jotain esimerkkejä? Saa kertoa muutakin.

Kommentit (2508)

Vierailija
521/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis miten uskoakseni eroan eniten tallaajasta. Minun on aika vaikeaa kuvitella miten ap näkee asiatm tau audisti teeskennellä tyhmää ja koettaa nähdä asiat tämän tyhmän silmistä ja siten koettaa verrata. No true scotsman jne.

.

Eli

.

Holistisella aikajanalla missä näen odotetut kehityssuunnat samalla. Jokainen tekee tuota jossain määrin jos on vähänkään toimikykyinen. Lopputuloksena yllätyksiä on erittäin harvoin minkään asian suhteen.

Tää on itseasiassa vähän tylsää jos en sotkisi sormiani kansainväliseen geopolitiikkaan lähettäen vihjeitä milloin minnekkin. Yms ajatusleikkejä.

Vierailija
522/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin uskova ihminen tarvitsee älykkyyttä?

Onpa kysymys :D Kyllä minä ainakin hyödyn älystä vaikka minkälaisessa lähimmäisen kuin itsen rakastamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä koska älykkyyttä on niin monta eri lajia. Mutta sen ainakin uskon mitä on jo todettu monessa paikassa että ne oikeasti älykkäät ihmiset eivät koskaan näe itseään älykkäinä (huijarisyndrooma), vaan epäilevät omia kykyjään kun tajuavat kuinka vähän tietävät maailmasta. Oikeasti älykkäät eivät myöskään ikinä kehu itseään älykkäiksi koska eivät koe sitä minkäänlaisena statuksena tai saavutuksena. Vai kuinka monta sitaattia Einsteiniltä, Hawkingilta tai Curielta tiedätte jossa nämä kehuvat omalla älykkyydellään?

Tyhmä ihminen taas ei näe tätä ja kokee tietävänsä kaikesta kaiken. (Dunning-Kruger-effekti) Ihminen jolla ei ole korkea älykkyys ei tiedä mitä kaikkea ei tiedä ja siksi se luo illuusion siitä että hän tietää kaikesta kaiken. Ääriesimerkkinä joku Trump (sori vain kannattajat) joka oikeasti kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken jopa paremmin kuin tietyn alan asiantuntijat mutta osoittaa jatkuvasti ettei tiedä oikeasti mitään, esimerkiksi virologiasta, josta ottaa kantaa. (Viittaan siihen lauseeseen jossa mietti vakavissaan jos antibiootit tehoavat koronavirukseen)

Kuka kusettaa ja ketä.

Noista virologeista en olisi niin varma. Ei lekurin älyllä kuuhun mennä. Imbesillikin osaa hokea käsien pesua libresseä naamaan etäisyyden pitoa ja tehottomia toimia vaikka koira ja valvotut karanteenit on ainoita jotka käytännössä toimii rajoitusten ohella ja vasta aineiden sun muun ohella.

Osaatsä vastata siihen miksi Kiina valvoo rajaansa tarkasti. Vaatii negan tuloksen ja karanteenaa matkaajat. Sitten muille laumasuojaa. :) Ja joku pitää virologeja fiksuina.

Vierailija
524/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennakoin jatkuvasti tulevaisuutta ja etsin vaihtoehtoisia toimintamalleja eri tilanteita varten. Yhan yksinkertaisena esimerkkinä jo saan kutsun tai vaikka extempore joudun johonkin tilaisuuteen mietin valmiiksi puheen siltä varalta että joudun sellaisen pitämään.

Heh heh heh he. Älykkään ei tarvitse miettiä mitään puheita, vaan älykäs pystyy extempore vetämään koska vaan puheen.

Ylipäätään älykkään ei tarvitse ennakoida jatkuvasti tulevaisuutta, vaan ne on niitä tyhmien juttuja. Heidän tarvitsee.

Vierailija
525/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun meillä on maamme älykkäimmät ihmiset tässä ketjussa, niin ihan ohiksena kysyisin nyt mitäs mieltä olette tästä Beirutin keissistä?

Alkakaas kertomaan. On tosi mielenkiintoista, kun olette kaikki 130-190 äo:n jengiä, niin teillä on varmaan hyviä mielipiteitä.

Vierailija
526/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko älykäs vai en, mutta pohdin usein ihmisen elämän merkitystä. Loppuen lopuksi kaikki materiaali tuhoutuu, kun Aurinko sammuu ja räjähtää. Myöhemmin Linnunratakin tuhoutuu. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä ihmiset tekee täällä Maapallolla fyysisesti, kun se kaikki pyyhkiytyy jossain vaiheessa pois. On myös melko epätodennäköistä, että ihminen pääsisi Linnunradalta pois muihin galakseihin.

Mikä on siis meidän tarkoitus? Pitää hauskaa ja nauttia elämästä. Valitettavasti tämä ei monenkaan ihmisen kohdalla toteudu. Uskon itse kuitenkin karmaan ja jälleensyntymiseen. Sen avulla pyrin elämään kunnioittamalla muita ihmisiä ja aiheuttamatta mahdollisimman vähän harmia muille. Usein tätä on vaan todella vaikea toteuttaa 365 päivää vuodessa, itsekäs ihmisolento kun olen. Siltikin on todennäköisempää, että oma "sielu" mikä lie, on olemassa miljardin vuoden päästä kuin Maapallo ja ihmiskunta. Joten yritän kohdella kaikkia muitakin sieluja hyvin, koska ehkä tapaan heidät vielä uudestaan.

Vierailija
527/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun meillä on maamme älykkäimmät ihmiset tässä ketjussa, niin ihan ohiksena kysyisin nyt mitäs mieltä olette tästä Beirutin keissistä?

Alkakaas kertomaan. On tosi mielenkiintoista, kun olette kaikki 130-190 äo:n jengiä, niin teillä on varmaan hyviä mielipiteitä.

Älykkäänkin pitää perehtyä asiaan. Jos puuhailee vaikka vain oman erikoisalansa kanssa eikä ole lukenut edes uutisia, miten siitä voi sanoa hyvän mielipiteen?

Vierailija
528/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halu nähdä totuus sen hyödyllisyydestä huolimatta on arvo, ja arvot muodostuvat tunteiden avulla. Ilman tunteita emme voisi pitää mitään tärkeänä, edes totuutta.

Tunteiden karsiminen on kuitenkin tärkeää totuuden löytämiseksi.

Masentuneet tutkitusti näkevät maailman objektiivisemmin kuin terveet. Tämä koskee myös havaintoja. He esimerkiksi tekevät tarkempia havaintoja elokuvista.

Juuri siksi he ovatkin masentuneita. Aivot eivät tuota heille riittävän kantavaa harhaa. Terve ihminen on harhaisempi kuin masentunut.

Monet psykiatrit ovat julkisesti kertoneet, että ihmiselle toivo on tärkeää, ja toivo taas perustuu harhaan. Onnellisuustutkimuksissa ihmiset aina vain luottavat ja uskovat tulevaisuuteen, vaikka uskolle ei ole mitään perustetta. Se on pelkkä arvaus.

Terapiassa ei etsitä totuutta vaan toimivaa harhaa. Ei siellä yritetä selvittää, millainen maailma oikeasti on vaan siellä rakennetaan ihmiselle identiteettiä, joka on riittävän harhainen. Niin harhainen, että elämä tuntuu hallittavalta.

Älykäs ihminen ei tällaiseen tunnesuhtautumiseen suostu vaan jatkuvasti purkaa sekä yksilöllistä että sosiaalista ihmisyyden kokemusta.

Höpsis. 

Tosiasia on, että nyt on keskiviikko ja kello on 22..16, kun kirjoitan tämän lauseen.

Tämän ymmärtämiseen ei tarvita älykkyyttä. Tosiasia, fakta, on aina konkreettinen, todistettavissa oleva asia. On sitä silloinkin, kun se on niin vaikea asia, että vain harvat - joita joskus älykkäiksikin kutsutaan - sen kykenevät ymmärtämään ja todistamaan.

Sen sijaan yksilöllinen ja sosiaalinen ihmisyyden kokemus on väistämättä aina subjektiivinen, abstrakti määritelmien sekamelska. 

Vai onko sinulla todellakin tälläinen tunnesuhtautumisesta riisuttu totuus ihmisyyden kokemuksesta tarjolla? Uskallan väittää, että siinä vasta  harhainen käsitys.

Toki vielä enemmän kuulisin ihka aidon totuuden siitä, millainen maailma oikeasti on.

Oli kylläkin tiistai kun kirjoitit tuon lauseen.

Vierailija
529/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole älykäs vaan henkinen ihminen ja hengellinen itse asiassa. havainnoin  maailmaa siten, että ihmettelen esim. miksi sitä omaisuutta pitää kerätä niin paljon, mitä hyötyä on muodikkuudesta tai salilla treenatusta muotipyllystä jne? Olen ollut aina vähän erakko ja introvertti ja kokenut, etten kuulu tähän maailmaan laumaeläimenä elämään ja miettinyt mikä tarkoitus elämälläni on oikein. Onneksi löysin Jeesuksen ja tiedän, että kristinuskoni on portti pois tästä maailmasta tällaisenaan. 

Ps. Hieno aloitus!

Vierailija
530/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halu nähdä totuus sen hyödyllisyydestä huolimatta on arvo, ja arvot muodostuvat tunteiden avulla. Ilman tunteita emme voisi pitää mitään tärkeänä, edes totuutta.

Tunteiden karsiminen on kuitenkin tärkeää totuuden löytämiseksi.

Masentuneet tutkitusti näkevät maailman objektiivisemmin kuin terveet. Tämä koskee myös havaintoja. He esimerkiksi tekevät tarkempia havaintoja elokuvista.

Juuri siksi he ovatkin masentuneita. Aivot eivät tuota heille riittävän kantavaa harhaa. Terve ihminen on harhaisempi kuin masentunut.

Monet psykiatrit ovat julkisesti kertoneet, että ihmiselle toivo on tärkeää, ja toivo taas perustuu harhaan. Onnellisuustutkimuksissa ihmiset aina vain luottavat ja uskovat tulevaisuuteen, vaikka uskolle ei ole mitään perustetta. Se on pelkkä arvaus.

Terapiassa ei etsitä totuutta vaan toimivaa harhaa. Ei siellä yritetä selvittää, millainen maailma oikeasti on vaan siellä rakennetaan ihmiselle identiteettiä, joka on riittävän harhainen. Niin harhainen, että elämä tuntuu hallittavalta.

Älykäs ihminen ei tällaiseen tunnesuhtautumiseen suostu vaan jatkuvasti purkaa sekä yksilöllistä että sosiaalista ihmisyyden kokemusta.

Höpsis. 

Tosiasia on, että nyt on keskiviikko ja kello on 22..16, kun kirjoitan tämän lauseen.

Tämän ymmärtämiseen ei tarvita älykkyyttä. Tosiasia, fakta, on aina konkreettinen, todistettavissa oleva asia. On sitä silloinkin, kun se on niin vaikea asia, että vain harvat - joita joskus älykkäiksikin kutsutaan - sen kykenevät ymmärtämään ja todistamaan.

Sen sijaan yksilöllinen ja sosiaalinen ihmisyyden kokemus on väistämättä aina subjektiivinen, abstrakti määritelmien sekamelska. 

Vai onko sinulla todellakin tälläinen tunnesuhtautumisesta riisuttu totuus ihmisyyden kokemuksesta tarjolla? Uskallan väittää, että siinä vasta  harhainen käsitys.

Toki vielä enemmän kuulisin ihka aidon totuuden siitä, millainen maailma oikeasti on.

Normaaliälyiset pystyvät heti tarkistamaan mikä päivä on, kun menevät vannomaan "tosiasioita". Puhelimessa, läppärissä ja missälie vempeleessäsi ON KALENTERI JA KELLO!

Vierailija
531/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä koska älykkyyttä on niin monta eri lajia. Mutta sen ainakin uskon mitä on jo todettu monessa paikassa että ne oikeasti älykkäät ihmiset eivät koskaan näe itseään älykkäinä (huijarisyndrooma), vaan epäilevät omia kykyjään kun tajuavat kuinka vähän tietävät maailmasta. Oikeasti älykkäät eivät myöskään ikinä kehu itseään älykkäiksi koska eivät koe sitä minkäänlaisena statuksena tai saavutuksena. Vai kuinka monta sitaattia Einsteiniltä, Hawkingilta tai Curielta tiedätte jossa nämä kehuvat omalla älykkyydellään?

Tyhmä ihminen taas ei näe tätä ja kokee tietävänsä kaikesta kaiken. (Dunning-Kruger-effekti) Ihminen jolla ei ole korkea älykkyys ei tiedä mitä kaikkea ei tiedä ja siksi se luo illuusion siitä että hän tietää kaikesta kaiken. Ääriesimerkkinä joku Trump (sori vain kannattajat) joka oikeasti kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken jopa paremmin kuin tietyn alan asiantuntijat mutta osoittaa jatkuvasti ettei tiedä oikeasti mitään, esimerkiksi virologiasta, josta ottaa kantaa. (Viittaan siihen lauseeseen jossa mietti vakavissaan jos antibiootit tehoavat koronavirukseen)

Poliitikkojen kohdalla ei sanomisista kannata vetää suoria johtopäätöksiä, koska poliitikon tehtävä on myös saada itselleen ääniä... Liian älykäs poliitikko ei menesty, massoihin vetoava poliitikko menestyy. Älykäs ihminen sopeuttaa toimintansa vallitseviin olosuhteisiin.

Trumpin älykkyyteen en ota suoraa kantaa, mutta harvoin ihan tyhmäkään ihminen saa luotua itsestään multimiljonääriä bisneksillään. 

Vierailija
532/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coucou toi kirjoitti:

Vähän hassua vastata näin "älykkään ihmisen" roolissa, mutta tässä tulee:

- Sisälläni koen äärimmäistä turhautuneisuutta siitä, kun absoluuttisesti suurin osa ihmisistä on "päästään hitaita". Esim. työ- tai asioimistilanteissa näen sen optimaalisen polun tai toimintatavan heti, ja sitten joutuu kuuntelemaan toisen eeeeerittäin hidasta ja harhailevaa ajatustenvirtaa... jota vielä kutsutaan brainstormaukseksi. Olen todella tehokas ja koen äärimmäistä turhautuneisuutta siitä, että joudun istumaan läpi ne tarpeettomat "palaverit". 

Ihmisten epäloogisuus on myös vaikea sietää. Jos haluaa asiaa X, miksi teet asioita, jotka eivät johda sua sinne? 

En pidä siitä, että toiset valittavat. Koen sen sellaisena henkisenä ripustautumisena, että mulle halutaan siirtää osan ongelmistaan tai saavuttamattomista tavoitteistaan, että oisko sulla neuvoa tähän? No olisi, mutta sä et sitä heti ymmärrä vaan haluat ilmaisen koutsin. Sitten alat kutsua mut "ystäväksesi". Jee, how sweet.

It's lonely at the top, lyhyesti sanottuna.

Voit olla pätevä, mutta tiedätkö, miksi et ole vielä kyllin älykäs?

Jos olisit älykäs, osaisit perustella muille sellaisen toimintatavan, jossa mennään aina heti ehdottamaasi optimaalisinta reittiä. He luottaisivat sinuun heti ensi metreiltä ja kaikki voittaisivat aikaa ja vaivaa. Mietipä, miten pääsisit tuohon pisteeseen.

Vierailija
533/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotas kun katson tästä kristallipallosta, mitä siellä toisella puolella maailmaa oikein on tapahtunut... Tai kehittelen jonkun teorian asiasta... :voisi olla onnettomuus tai sitten jokin expääministerin murhaoikeudenkäyntiin liittyvä isku... Älykäs(kin) voi ainoastaan luoda hypoteeseja asioista, joista ei vielä voi tietää tarpeeksi. Kannattaa siis seurata uutisointia eri kanavilta, mikäli teema kiinnostaa. Beirutin tapahtumista saadaan varmaan ajantasoisempaa ja läpinäkyvämpää tietoa, kuin kotosuomen tapahtumista. "Poliisi ei tiedota asiasta lisää".

Vierailija
534/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole älykäs vaan henkinen ihminen ja hengellinen itse asiassa. havainnoin  maailmaa siten, että ihmettelen esim. miksi sitä omaisuutta pitää kerätä niin paljon, mitä hyötyä on muodikkuudesta tai salilla treenatusta muotipyllystä jne? Olen ollut aina vähän erakko ja introvertti ja kokenut, etten kuulu tähän maailmaan laumaeläimenä elämään ja miettinyt mikä tarkoitus elämälläni on oikein. Onneksi löysin Jeesuksen ja tiedän, että kristinuskoni on portti pois tästä maailmasta tällaisenaan. 

Ps. Hieno aloitus!

Eli ulkoistit oman elämäsi. Kai sitäkin voi älykkyydeksi sanoa.

Vierailija
535/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Kyllä minä olen älykkyydestä iloinen. Se on samanlainen ominaisuus kuin vaikka kauneus. Siitä on äärimmäisen kiitollinen. Voin myös tuoda sen esiin jos tilanteen kannalta on tarpeen. Yleensä sitä ei kannata tuoda esiin, koska tyhmemmät suuttuvat. Ja kun joku kohta kuitenkin kommentoi, niin ei ole kyse dunning-krugerista, koska mensatesti ainakin minulla taustalla.

Vierailija
536/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Hieno aloitus!

Eli ulkoistit oman elämäsi. Kai sitäkin voi älykkyydeksi sanoa.

Niin, en osaa sanoa. Tuntuu, ettei tämä maailma tarjoa mitään muuta kuin materiaa. 

Vierailija
537/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyystestissä on se hyvä että saa omat mittarit kalibroitua, tietää missä menee. Mensassa voi tarkkailla omaa viiteryhmää ja taito tunnistaa äly kehittyy.

Vierailija
538/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapsesta saakka ymmärtänyt, miten monimutkaisia ja toisiinsa kytkeytyneitä asiat ovat. Pystyn imuroimaan tietoa tehokkaasti ja samalla osaan myös yhdistää asiat toisiinsa sekä muodostaa niistä monitahoisia kokonaisuuksia. Vasta aikuisena ymmärsin, että ihmiset eivät näe asioita mustavalkoisesti (esim. politiikassa) vain ilkeyttään, vaan heidän kognitionsa on erilainen kuin minulla. Aavistan myös usein asioita, esim. nousevia trendejä, ja olen tavallaan askeleen edellä tämän päivän asioita koko ajan.

Olen kuitenkin sosiaalisesti aika pälli, koska olen kovin vilkas ja ulospäinsuuntautunut ja annan itsestäni siksi hölmön kuvan. Se ei kuitenkaan haittaa minua. Harrastan aika tavallisia juttuja, esim. lenkkeilyä, enkä mitään erityisen filosofista tai taiteellista enää näin aikuisena. Nuorempana samastuin punaviinitaiteilijoihin ja intellektuelleihin, mutta nykyään nautin pienistä asioista.

Tavallaan on käynyt niin, että mitä enemmän ymmärrän maailmaa ja saan siitä tietoa, sitä vähemmän se minua enää kiinnostaa. Siksi monet älykkäät ihmiset ovat hyvin onnettomia. Itse olen valinnut hengellisemmän polun olemassaolon tuskan lievittämiseksi. Tällä tiellä kulkiessa olen opetellut hiljentämään jatkuvasti analysoivan mieleni tietoisesti.

Niin ja ei liene yllättävää, että olen ammatiltani tutkija. ÄO ei ole neron luokkaa, mutta parhaan kymmenen prosentin joukossa psykologin tutkimuksen perusteella.

Kaikista hyvistä kommenteista tähän samaistun eniten. Kuin olisin kirjoittanut itse joka sanan. On toisaalta mukava ettei ole yksin kokemuksensa kanssa mutta toisaalta ei toivo toiselle samanlaista kärsimystä kuin mitä itse käy läpi.

Hyvää jatkoa sinulle. En olisi paremmin voinut ilmaista omaa kokemustani.

Samaistun itsekin vahvasti edellisen kirjoittajan ajatuksiin.

Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa ja sosiaaliset taitoni ovat hyvät, mutta koska en voi olla seurassa oma itseni, minulla on vain pari ystävää ja olen aika yksinäinen. Näistä viesteistä ja tästä koko ketjusta tulee tosi hyvä mieli. En olekaan ihan yksin maailmassa :)

Vierailija
539/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliitikkojen kohdalla ei sanomisista kannata vetää suoria johtopäätöksiä, koska poliitikon tehtävä on myös saada itselleen ääniä... Liian älykäs poliitikko ei menesty, massoihin vetoava poliitikko menestyy. Älykäs ihminen sopeuttaa toimintansa vallitseviin olosuhteisiin.

Trumpin älykkyyteen en ota suoraa kantaa, mutta harvoin ihan tyhmäkään ihminen saa luotua itsestään multimiljonääriä bisneksillään. 

Koska Trump loi itsestään monimiljonäärin millään tavalla? Trump on hävinnyt ihan helvetisti rahaa omalla lentoyhtiöllään, kasinoillaan, ns. "yliopistollaan" jne. Oletko ollenkaan tietoinen kuka hänen isä oli ja miten paljon peri? Ja miten paljon tämä raha olisi nykyään jos olisi vetäytynyt Bahamalle laittaen nuo rahat indeksirahastoon? Mistäköhän se kertoo että vain venäläisoligarkkien suosikkipankki Deutche Bank haluaa myöntää lainaa tälle "menestyjälle"?

Tästä ei tosin ap kysynyt mitään joten en jaksa jankata, osoitan vain luulosi vääräksi.

Vierailija
540/2508 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ikään kuin nään syvemmälle. Nään ihmisten tarkoitusperät, heikkoudet, epävarmuudet, kipeät asiat ja ilot. Havainnoin pienetkin vivahteet ja mikroilmeet. Havainnoin ympäristön tunnetilat suurissakin joukoissa.

Tunnistan hiljaiset signaalit maailman tilasta ja tsloiden käänteistä. Ymmärrän kaiken kompleksisuuden. Nään suuret kokonaisuudet, mutta myös yksityiskohdat. Lapsena lempiaineeni oli historia, koska näin historian tapahtumat päässäni elävänä ja ymmärsin helposti eri asioiden syyt ja seuraukset. Historia toistaa itseään, koska ihminen muuttuu niin hitaasti. Mulla on valokuva muisti ja nään matemaattiset pulmat neliulotteisina mielessäni. Olen utelias ja haen jatkuvasti tietoa eri aiheista.

Muiden seurassa on usein raskasta. Monikaan ei aina ymmärrä, mitä tarkoitan tai pysy mukana. Aiheet, mitkä muita kiinnostaa on minusta hyvin tylsiä. Turhan päiväiset keskustelut saa mut apaattisiksi. Yllätän muut terävillä havainnoilla tai sillä, että osaan ns. ennustaa tulevaa. Jotkut loukkaantuu siitä, etten näe ja kunnioita hierarkioita, ymmärrä henkilöpalvontaa tai pidä rahaa ja jotain titteliä mitenkään tärkeänä.

Jos sä näät tosiaan noin kuin oikea oraakkeli niin mitä kristallipallosi näyttää. Kannattaako ostaa enää kultaa hopeaa ja bitkoinia? Vai jatkuuko fiatsysteemi.

Miten hoitaisit koronakriisin ja mikä se kriisi pohjimmiltaan siinä sinun 4d hahmotuksellasi on. ?

Olen sen verran älykäs, että tiedän, etten olen mikään oraakkeli. Kulta on tilastollisesti kannattanut melkein aina, bitcoinit ja muut kryptovaluitat vain harvoin ja harvoille. Koronakriisi on ylimitoitettu hysteria. Muihin tauteihin kuolee enemmän, mutta niistä ei ole saatu aikaan samaa hysteriaa. Mieti vaikka keuhkosyäpää, mutta tupakkaa myydään silti tai alkoholin aiheuttamia tauteja tai sokerin.

Mikä taho sitten tämän hysterian taustalla on?

Todellinen pandemia sarsin avulla saa saman aikaan.

Ja siitä on todisteita aika paljon. Eikä alkoholi sokeri tai tupakka aiheuta 60% sydänvauriota tai 10 % kuolemaa kuukausien viiveellä.

Fiat raha siis dollari perustuu govs stabilityyn ja sitähän on koitettu horjuuttaa jolloin goldin arvo nousee. Tosin se sopimus mihin goldin arvo perustuu on lievä kyssäri, sitähän ei ole äärettömästi, kuten bittijonoa.

Ootsä tsekannu mitkä maat osti sen malesian kadonneen koneen 2014 jälkeen muuten eniten kultaa? Mikä sun teoria siitä lentsikkamysteeristä on ?

En usko laajoihin salaliittoteorioihin. Hysteria aiheuttaa se, että tämä on ensimmäinen kunnon pandemia sataan vuoteen. Suurin osa sairastaa lievänä eikä saa todennäköisesti pysyviä vaurioita. Heikoimmat pitää suojata. Tauti on uusi, se pelottaa. Tarkoitin, että meillä ihan laillisesti myrkytetään ihmisiä sairaiksi, ja sille voisi helposti tehdä jotain, mutta ei tehdä.

En ole tutustunut lentokonemysteeriin, niin en voi siitä sanoa. Sen voin ennustaa, että öljy loppuu jo piakkoin ja usa panikoi jo hyvin pahasti.

No tässä tulee tää luottamus ongelma. Uskoisinko neroa havukka-ahon ajattelijaa vai saksalaista tiedetutkimusta? Hysteriaahan on koitettu välttää valheilla ja muilla koska se todellisuus on kimurantti.

Onhan sitä ehdotettu liikuntaa kouluihin töihin 6h päivää luomuviljelyä ilman peittausaineita jne. Ei ne mee läpi koska se iso raha päättää. Sama ongelma koronajutussa. Nähdään liian lyhyellä tähtäimellä jolloin tilanne ikään kuin huomaamatta pahenee kunne...

Eikös sitä öljyä ole löytynyt vaikka kuinka ja keväällä se myyjä jopa maksoi siitä että joku osti.

Mutta kyllä modulaariset ydinvoimalat olisi parempia. Ihme ettei auton akkua korvaa atomiakku kuten Batmanissa vaan mennään jollain ihme sähköillä sun muilla. Fotonit korvaa elektroniikan jne.

Toi tekoäly on kyllä sellainen että mitä se singulariteetissa tekee ? Jotkut sanoo että ei pelkoa jotkut taas että se on loppu sitten. Ideaali olisi se että se takaa parstiisimaisen olon kaikille pallolla ja vie muille galakseille mutta onko sellainen skenaario todennäköistä.

Millaisen viruksen muuten singulariteetin tekoäly tekisi keinotekoisesti jos se haluaisi pakottaa ihmiskuntaa jonkilaiseen tilaan?

Ja millaisia valheita se saisi julkaistua niin että planeetan fiksuimmatkin se jekuttaa.

Olet varmaan ensimmäinen oikeasti älykäs kirjoittaja tässä ketjussa. Muut ovat naurettavia itsensä kehujia ja retostelijoita, joista ei todellakaan paista äly.

Sinä esitit kysymyksen. Retostelijat eivät. Retostelija ei esitä kysymyksiä, retostelija luulee olevansa vastaus kaikkeen, vaikka retostelijan vastaukset ovat tasan niitä samoja ensimmäisenä mieleen juolahtavia yksinkertaistettuja puklautuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi