Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti älykkäät ihmiset, miten havainnoitte maailmaa?

Vierailija
03.08.2020 |

Ei nyt keskiälyisiä vastaamaan, jooko? Ts millaisiin asioihin te älykkäät ihmiset kiinnitätte huomiota, mitä pohditte, jotain esimerkkejä? Saa kertoa muutakin.

Kommentit (2508)

Vierailija
2341/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä kulkiessa kiinnitän huomiota värikkäisiin pallukoihin. Vuodenajasta riippuen sinisiin tai punaisiin. Sellaisia kun näkee, niin tietää että kas, siinähän on mustikka tai puolukka. Siitä sen voi poimia sankoon sitten ja kotona syödä, jolloin saa elimistöönsä hyviä flavonoideja.

Vierailija
2342/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauemmin tässä nyt on tullut toikkaroitua eleltyä milloin mitenkin niin yhä vähemmän on asioita mitkä havainnoin kunnystä ylittää ainakaan positiivisesti, Havainnoinnin arvoisia asioita ei simppelisti ole . Ainoastaan massatuotettua populismiin perustuvaa turhantärkeää tyhjän toitotusta joissa ei ydinasioista ole hajuakaan,. Hidasta kohti viemäriä valumista, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno jos pygeis rajottaa ja säännöstelee ja homma toimis nii olisha se häpiländiä mut massi o valtaa nii ei kukaa vallast luovu :/ niiku for real isot H:t perus jantteri kyl perus pari kybää taskus

Vierailija
2344/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen koko hereillä olo aikani havaintoja, päätelmäketjuja. Vertaan teoriaa ja lopputulosta. Analysoin oman päättelykykyni puutteita ja heikkouksia. Käyn läpi virhepäätelmiäni ja niihin johtaneita syitä ja puutun yksityiskohtiin ja teen itselleni parannusehdotuksia ja paljon muuta. Suurin osa ihmisistä on hitaita, muistamattomia ja omaa heikon loogisen päättelykyvyn. Se on raskasta. En ole edes kovin älykäs. Silti väsyttää selittää vain kuullakseen olevansa tyhmä kun toinen ei tajua.

Minkä takia sinun pitää selittää vaikeita asioita kun älykkyytesi ei riitä ymmärtämään, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin sinä, koska he ovat erilaisia, geneettisyyden, ympäristön ja aivoissa jatkuvasti muuttuvien kokonaisuuksien ja mikrokosmoksien takia?

Vierailija
2345/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen asioiden oikean tilan ja seuraukset jo kaukaa, ja olen usein hämmentynyt kun muut eivät tajuakaan. "Mitä minä sanoin", voisi olla mun motto, mikäli olisi tarvetta sellaiselle itsekorostukselle. Moni ilmiö tuntuu vähän turhanpäiväiseltä, mutta toisaalta ymmärrän niiden takana olevia rakenteita. Yhtä aikaa masentaa pinnallinen nykyaika, ja yhtäaikaa näen kaikissa asioissa monta eri puolta, sekä syyt siihen miksi mikäkin on niin kuin on. Hyvä puoli on se, että pystyn siksi nauttimaan niin korkeakulttuurista kuin kaljasta ja lätkästä, tai monimutkaisista tiedeteorioista, filosofiasta ja Aku Ankasta. Parhaiten silti viihdyn itsekseni luonnon rauhassa mökilläni.

Vierailija
2346/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen usein asioita paljon pidemmälle kuin muut ympärilläni. Tämä luo osaltaan epävarmuutta ja myös paineita siitä, että olisin jotenkin vastuussa muiden lyhytnäköisestä toiminnasta. Huomaan paljon asioita ja koen, että minun pitää huomata ne muidenkin puolesta. Toiminnaltani olen kuitenkin ihan rehellisen hidas. Muut ehtivät tarttua toimeen ja astua ensimmäisen, toisen ja kolmannenkin askeleen, kun itse möllötän lähtöviivalla pohtimassa jotain kymmenettä askelmaa. Sen jälkeen onkin sitten kirittävää ja ihmeteltävää, kun niitä ensimmäisiä askeleita ei olekaan otettu kuten ajattelin ja on ajateltava uudestaan. Erittäin nopeissa, ihan refleksinomaisuutta vaativissa tilanteissa olen aivan onneton. Jos kompastun, aika todennäköisesti myös kaadun. Ja kouluaikana nauroin itsekin maalivahdin "kyvyilleni".

Olen mielestäni hyvä näkemään varsinkin muiden ihmisten erilaisia vahvuuksia, enkä voi sietää minkäänlaista ylimielisyyttä.

Vierailija
2347/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tällaista keskustelua ylipäätään voi käydä, pitää ensin määritellä minkälainen ihminen on oikeasti älykäs? Siitä vain tekemään taksonomista luokittelua, toisen sarakkeeseen oikea, toiseen väärä.

Vierailija
2348/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ja millaisia ovat ne älykkäät keskustelut, joista älykkäät aina nauttivat, eivät niistä turhan päiväisistä kahvipöytäkeskusteluista, joista minä nautin?

Vierailija
2349/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen usein asioita paljon pidemmälle kuin muut ympärilläni. Tämä luo osaltaan epävarmuutta ja myös paineita siitä, että olisin jotenkin vastuussa muiden lyhytnäköisestä toiminnasta. Huomaan paljon asioita ja koen, että minun pitää huomata ne muidenkin puolesta. Toiminnaltani olen kuitenkin ihan rehellisen hidas. Muut ehtivät tarttua toimeen ja astua ensimmäisen, toisen ja kolmannenkin askeleen, kun itse möllötän lähtöviivalla pohtimassa jotain kymmenettä askelmaa. Sen jälkeen onkin sitten kirittävää ja ihmeteltävää, kun niitä ensimmäisiä askeleita ei olekaan otettu kuten ajattelin ja on ajateltava uudestaan. Erittäin nopeissa, ihan refleksinomaisuutta vaativissa tilanteissa olen aivan onneton. Jos kompastun, aika todennäköisesti myös kaadun. Ja kouluaikana nauroin itsekin maalivahdin "kyvyilleni".

Olen mielestäni hyvä näkemään varsinkin muiden ihmisten erilaisia vahvuuksia, enkä voi sietää minkäänlaista ylimielisyyttä.

Läheisin on vierain.

Vierailija
2350/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lienen sellainen "oikeasti älykäs" jota AP hakee takaa. Olen nähnyt tämän ketjun monen monta kertaa ja valinnut olla lukematta. Ihmetellyt kyllä miksi näin pitkä ketju tästä on kehkeytynyt. =D

Nyt, kaverin synttäreiden jälkeen parin kaljan voimalla (ja yhä ketjua lukematta) voin kertoa että se havainnointi on todennäköisesti aivan samanlaista kuin kaikilla muillakin. 

Vitutuksen määrä saattaa olla suurempi aika-ajoin mutta en pysty tätä todistamaan.

Vierailija
2351/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vasemmistoa ja libersaleja halveksuttavan tyhminä. Haluaisin yhteiskunnan rakenteiden perustuvan tosiasioihin.

Vierailija
2352/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatuksia tämä video teissä oikeasti älykkäissä tuottaa?

https://youtube.com/shorts/qkSKdaYO-H8?feature=share

Vierailija
2353/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden mahdollisimman kauaksi Suomesta

Vierailija
2354/2508 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lienen sellainen "oikeasti älykäs" jota AP hakee takaa. Olen nähnyt tämän ketjun monen monta kertaa ja valinnut olla lukematta. Ihmetellyt kyllä miksi näin pitkä ketju tästä on kehkeytynyt. =D

Nyt, kaverin synttäreiden jälkeen parin kaljan voimalla (ja yhä ketjua lukematta) voin kertoa että se havainnointi on todennäköisesti aivan samanlaista kuin kaikilla muillakin. 

Vitutuksen määrä saattaa olla suurempi aika-ajoin mutta en pysty tätä todistamaan.

Ja kokonaista kaksi kommenttia omani jälkeen jättäydyn taas pois tästä ketjusta. =)

Vierailija
2355/2508 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä miten Ruotsi tyrkkää Suomen natoon ja jatkaa itse natomaiden välissä "turvassa" puolueettomana maana.

Vierailija
2356/2508 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miten saisin puristettua köyhiltä viimeisetkin ropot pois ja hauturit sekä lakimiehet töitä vaikka valtion piikkiin

Vierailija
2357/2508 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä kuuntelija. Sen takia minulle puhutaan syvällisemmistäkin asioista.

Vierailija
2358/2508 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä miten Ruotsi tyrkkää Suomen natoon ja jatkaa itse natomaiden välissä "turvassa" puolueettomana maana.

Katsos karttaa, myös sitä Itämerta. Ja uutisia, millä tavoin Venäjä siellä on operoinut, esim Gotlannin lähellä. Ruotsi ei ole omassa kuplassaan "turvassa". Kyllä he ihan syystä edelleen haluavat Natoon liittyä. 

Vierailija
2359/2508 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttina ei ole tarvis saastuttaa matkustamalla joka maailman kolkassa ollakseen onnellinen. Massa tapahtumat olisivat kamalia ja vain stressaisivat. Kaikkia ruuhkia ja jonottamista välttelen kaikin keinoin ettei sellaisiin joutuisi. 

Oma sisäinen maailma on niin tarpeeksi rikas ettei se tarvitse jatkuvasti toisten järjestämää viihdettä, ärsykkeitä ja kulkemista matkalaukkujen kanssa. Onneksi, sillä vähävaraisena sinkkuna ei sellaisen olisikaan varaa. Pitää vain katsella lapsiperheellisten matkoilta tulleita kortteja ja kuunnella kun ne reissaavat koko ajan. Eivät ne edes kulje julkisilla kun on varaa pitää kahta autoa. 

Vierailija
2360/2508 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen syy- ja seuraussuhdearviointia ja ennusteita mitä mistäkin tapahtumasta seuraa. Pelaan ikäänkuin koko ajan shakkia ja ajattelen monta siirtoa eteenpäin. Olen älykäs, mutta en viisas.