Miksi et osaa käyttää ilpoa oikein? Ei tarvitse suurta puhallusta, kun käyttää
kosteudenpoistomoodia.
Haihtuminen = energiaa kuluttava prosessi => ilma viilenee
Kommentit (10)
Eikö se kosteudenpoisto moodikin poista tehokkaammin kosteutta ilmasta, kun nostaa puhallustehoa? Enemmän ilmaa kulkee laitteen läpi. Se viilennys moodihan poistaa kosteutta, sekä viilentää.
Entä, kun huoneilma on jo rutikuivaa ?
En tuohon neuvoon muutenkaan usko
Kosteudenpoisto on paljon kalliimpi tapa viilentää, koska se ei ole tarkoitettu viilentämiseen. Puhallin on kyllä hiljaa, mutta kompressori käy täysillä, pitääkseen sisäyksikön kennon mahdollisimman kylmänä. Kuivaus yrittää siis kuivata jäähdyttämättä asuntoa. Kannattaa käyttää jäähdytystoimintoa jo ihan siksi, että se on suunniteltu sitä varten.
Jos poistaa liikaa sitä kosteutta alkaa sattua keuhkoihin. Oli pakko ottaa kosteudenpoisto pois päältä.
tuliko aplle housuille vai ehtikö serlaan päästää kun tämänkin viisauden kirjoitti.
Tämä on taas niitä neuvojia, jotka kuuluvat luokkaan; jäätelötuuttia pitää syödä nuollen, ei isoja paloja purren. Asia kun on niin, että jokainen käyttää esim. ilmastointia oman mieltymyksen mukaan, ei toisen. Toinen pitää kovasta ilmavirrasta, toinen olemattomasta, minä en kaipaa ollenkaan.
Jaa no minä käytän viilennystä, jossa on kosteudenpoisto. Luulitko nyt keksineesi pyörän uudestaan. Eiköhän pumppujen tekijät tiedä mitä tekevät.
Kosteudenpoisto ja viilennys ovat kylmäteknisesti sama toiminto. Kosteus poistuu niin, että lämmin kostea ilma kierrätetään lähes nolla-asteisen sisäyksikön läpi ja sisäyksikön lamelleihin tiivistyy kosteus. Itse pumppu käy tällöin koko ajan täysillä. Sama tapahtuu viilennyksellä, mutta kone ei käy täysillä, vaan ainoastaan tarpeen mukaan. Lämpöpumppu pumppaa aina vain lämpöä joko sisään tai ulos, mutta ei koskaan tee kylmää eikä vettä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas niitä neuvojia, jotka kuuluvat luokkaan; jäätelötuuttia pitää syödä nuollen, ei isoja paloja purren. Asia kun on niin, että jokainen käyttää esim. ilmastointia oman mieltymyksen mukaan, ei toisen. Toinen pitää kovasta ilmavirrasta, toinen olemattomasta, minä en kaipaa ollenkaan.
Kyllä sitä kuuluu nuolla. Pehmistä jänistä.
Kaikkea uutta sitä täällä oppii.