Ihanaa! Maskit tulee julkisille paikoille :DDD
Olen hyvin huojentunut. Itse olen käyttänyt ffp2 ja 3 hengityssuojaimia julkisisissa ja ahtaisssa kaupoissa koko kevään ja kesän.
Hyvä THL!
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Suositus ok. Jos tulee jonkinlainen pakko jossain vaiheessa esim. kauppoihin ja/tai julkisiin liikennevälineisiin niin sitten odotan, että mulle ne maskit maksetaan. Ei ole varaa moniin maskeihin, nehän on kalliita. (Ja ei, en alkaisi itse tekemään koska ei ole tarvikkeita, nekin maksaa, ja en osaa.)
Netissä maksaa halvimmillaan kangasmaski 3,90 e. Jos et liiku jatkuvasti julkisissa tai kaupoissa, pärjäät yhdellä tai kahdella. Keität sen kotona ja kuivatat. Ei Etelä-Euroopassa kukaan maksa maskeja, itse pitää ostaa. Jos ei ole, tulee noin 100 e sakko. Miksi siis Suomessa ne pitäisi kustantaa ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus ok. Jos tulee jonkinlainen pakko jossain vaiheessa esim. kauppoihin ja/tai julkisiin liikennevälineisiin niin sitten odotan, että mulle ne maskit maksetaan. Ei ole varaa moniin maskeihin, nehän on kalliita. (Ja ei, en alkaisi itse tekemään koska ei ole tarvikkeita, nekin maksaa, ja en osaa.)
Netissä maksaa halvimmillaan kangasmaski 3,90 e. Jos et liiku jatkuvasti julkisissa tai kaupoissa, pärjäät yhdellä tai kahdella. Keität sen kotona ja kuivatat. Ei Etelä-Euroopassa kukaan maksa maskeja, itse pitää ostaa. Jos ei ole, tulee noin 100 e sakko. Miksi siis Suomessa ne pitäisi kustantaa ilmaiseksi?
Koska suomalaiset ovat piheja ja aina kasi ojossa ottamassa jonkun muun rahaa.
Tiedoksi. Minä sairastin jo koronna. En aio käyttää räkärättiä naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Maissa joissa on maskipakot, tulee yhä paljon uusia tartuntoja ilmi, ja ties kuinka moni sairastaa sen käymättä testeissä. Jos maskit auttaisivat todella paljon, näin ei olisi. Tod.näk. ihmiset eivät osaa käyttää niitä oikein, käyttävät samaa maskia monta kertaa, tai maski päässä ajattelevat ettei turvavälejä tarvi käyttää tai käsienpesun voi jättää vähemmälle.
2. Minulla ihan oikeasti ei ole varaa ostaa koko ajan uusia kertakäyttömaskeja. (Ennen kuin joku huomauttaa kangasmaskeista, kts. 4.)
3. Minulla on silmälasit, joita täytyy aina välillä työntää nenällä ylemmäs joten koskettelisin kasvojani jokatapauksessa.
4. Minulla on vasomotorinen nuha, eli kehoni reagoi tiettyihin fyysisiin tai kemiallisiin ärsykkeisiin kuin olisin niille allerginen - hyvinä esimerkkeinä tekstiilipöly ja hajusteet. Kangasmaskin käyttö näin ollen saisi silmät ja nenän vuotamaan ja aiheuttaisi aivastelua ja yskimistä - kaikki mahdolliset virukset mitä minulla olisi, menisivät kangasmaskista läpi, plus että joutuisin maskia kuitenkin koko ajan ottamaan pois voidakseni niistää nenäni.
5. Joten jos ei sakkorangaistuksen uhalla pakoteta, en tule maskia pitämään, ja luulen että vaikka tulisi, se olisi lääkärintodistuksella jätettävissä pois niiltä joille se aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, kuten on monissa maskipakkomaissa.
Jos kommentoitte postistani jotain tiettyä kohtaa ettekä osaa tai jaksa rajata muita kohtia lainauksesta pois, olkaa kilttejä ja käyttäkää numeroa postin osasta johon reagoitte.
#4 Minullakin on allergista nuhaa. Taittelen talouspaperin kolminkertaiseksi ja leikkelen maskiin sopivaksi. Antaa nenan vuotaa!
#3 Silmalasit voi nostaa ylemmas sangoista, nekin minulla on.
Sinulla on vain tekosyita.
Ja koronakin on vain tekosyy ihmisten ohjelmoimiseen.
eri
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen paine on hyvä juttu. Olet hylkiö, jos et noudata suosituksia.
Yritätkö leimata muita? Olet itse säälittävä luuseri.
eipä ole varaa ostaa maskeja pienestä opintotuesta. joo, kyllä varaa on yhteen, mutta ku se yksi ei riitä kuin tunniksi. eli ei ole varaa ostaa 8 maskia + 8 varalle kun toiset kuivuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku maskipakko tulee, niin sitten vetäydyn etätöihin korpeen kauas muista ihmisistä ja tilaan kauppatavarat suoraan kotipihaan, josta käyn ne noutamassa ilman ihmiskontakteja. Naurettavia kasvomaskeja en kyllä rupea julkisilla paikoilla käyttämään.
Sillä tavalla voisin helposti elää koko loppuelämäni. Mukavaa ja rentouttavaa.
Hoitotyössä ollaan nyt keväästä asti käytetty maskeja työssä. Talossa on olematon ilmanvaihto, ei minkään maailman tuuletinta edes kesähelteillä. Maskin käyttö lisää hikoilua kun oma lämmin hengitys ei maskin kanssa kulje kunnolla. Osa saa allergia ja iho-oireita maskeista. Pahimpana koronapiikkinä oli vaan pakko mennä töihin, ei mitään maailman mahdollisuutta "valita" etätyöskentelyä. Kun töissä paahdetaan ne maskit päällä, en todellakaan aio käyttää maskia liikennevälineissä tai julkisilla paikoilla muuten.
Ykkösen puoli ysin uutiset olivat oikein maskibisneksen piilomainontaa. Ensin kohotetaan maskihysteriaa sillä, että ne muka loppuvat kaupoista. Seuraavassa insertissä sitten Britti kehuu kuinka mahtavaa, että on maskipakko. Joopa joo mahtava määrä saadaan myytyä 10 maskia 8 euron pakkaushintaan. Jos 5 miljoonaa ostaa pakkauksen päivässä, kauppias kiittää. Maskihan on käyttökelpoinen noin 2 tuntia, jonka jälkeen se on syytä vaihtaa. Monta pakkausta menee päivässä - ellei sitten ole tosiaan mahdollista eristäytyä johonkin poteroon viikkokausiksi. Epäilen että valtaosalle suomalaisista tämä ei ole vaihtoehto.
On paljonkin ihmisiä, jotka eivät vaan voi tehdä työtään etänä, joten heidänkin takiaan parasta olisi, jos kaikki ne eristäytyisivät johonkin kauas metsään, jotka vaan pystyvät niin tekemään. Mitä vähemmän ihmisiä liikkuu kaupungeissa ja taajamissa, sitä paremmin pystytään myös pitämään turvavälit ja minimoimaan tarve kasvomaskien käytölle.
Ja sitten hauska nähdä, että tämä rättivouhotus oli turhaa. Vai onko se auttanut niissä maissa joissa se on ollut pakollista?
Olin kolme viikkoa sitten käymässä Nurmeksessa, jossa on varmistettuja koronatartuntoja todettu koko tänä vuonna vain muutama. Siellä kun ajoin autolla keskustan läpi, oli ihmisiä liikkeellä vain muutama. Sitten siellä oli yksi nuori nainen yksin kävelemässä, jolla oli maski päällä. Ja silloin oli vielä n. 25 astetta lämmintä. Mietin vaan, että onko tuossa mitään järkeä, kun eihän se korona tartu jos vain kävelee yksin hiljaisella kadulla, jossa ei edes tule vastaantulijoita.
Kehtaako AP käyttää nyt vasta kun on virallinen suositus, vai mitä ihanaa siinä oikein on? Eihän se ennenkään kiellettyä ollut. Ne jotka ei tähän asti käyttäneet, eivät tarvi myöskään jatkossa käyttää elleivät halua.
Vähän huvittavaa kun jotkut ei kehtaa käyttää maksia ilman virallista suositusta :) Aikuiset ihmiset...
Itse en tajua miksi Suomessa ei ole pakko käyttää maskia kun muualla euroopassa on ja jossain suunnilleen sama tartuntamäärä
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten hauska nähdä, että tämä rättivouhotus oli turhaa. Vai onko se auttanut niissä maissa joissa se on ollut pakollista?
Jossain on toiminut jossain ei. Niin se menee
Suositus ei ole pakko ja jos joku tulee maskin käyttämättömyydestä mussuttamaan niin saa syödä sen maskinsa.
Ei kiinnosta. Vasta kun poliisi rangaistuksen uhalla pakottaa maskia pitämään, niin alan pitää.
Ihana hysteria, muistanette kevään idiotti äidit kun toukokuussa mukulat palasi kouluun, tästä on tulossa samanlainen.
Mitenkä tilanne on nyt muuttunut? Verrataan vaikkapa kuukauden vanhaan tilanteeseen:
-tautia lienee saman verran sillon ja nyt
-maskinkäyttö , yhtä pakollista sillon ja nyt
-maskin käyttökustannukset , käyttäjä maksaa sillon ja nyt
Jotenka, mitä ihmettä te teette?
Niin totta tämä juttu . Rahastusta kipeällä asialla miten tonnin eläkläinen maksaa vielä tämänkin. Kaikki hinnat nousee EU:hu vietävän rahan vuoksi. Hävetkää edustajat mitä teette.
Vierailija kirjoitti:
Etätyösuositus vielä takaisin kaikille työpaikoille joissa se on mahdollista, niin toinen aalto ei pääse tulemaan kovin pahana.
Juuri niin. Ja koulujen aloitus varovaisemmin, eli aluksi vaikka vain tunnin käynti turvaetäisyyksillä, halukkaille ateria ja loppupäiväksi kotiin etätöihin. Tai aamun aloitus etänä, keskipäivällä kouluun kaikki halukkaat syömään ja sosiaalistumaan tunniksi, jonka jälkeen etätyö voi tarvittaessa jatkua kotona. Ainakin 10-12 vuotiaista ylöspäin näin toimisi parhaiten. Ope näkisi oppilaita, oppilaat näkisivät toisiaan, mutta suurin osa ajasta olisi poissa altistumista/altistumasta. Joka päivä ei olisi pakko käydä koululla, jos ei halua, kunhan ruokailu onnistuu kotona.
Se on aivan selvää, että tauti tulee nyt leviämään. Ja joku saa sen myös vakavampaa muotona - ope, oppilas, oppilaan vanhempi tai sisarus, tai isovanhempi. Järkevintä olisi varautua heti, eikä antaa räjähtää homman!
Moni palaa kouluunn suoraan jostakin joukkotaoahtumasta, reissulta ja muista ajanvietteistä, joissa rajojen poiston jälkeen on paljon ihmisiä. Nyt jo on altistusryppäitä ilmennyt, esim. Linnanmaalla. Eri puolilta Suomea reissanneet perheet lapsineen ovat olleet siellä. Ei voi siis sanoa, että kyse on pääkaupunkiseudun ongelmasta.
Toimisi parhaiten kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätyösuositus vielä takaisin kaikille työpaikoille joissa se on mahdollista, niin toinen aalto ei pääse tulemaan kovin pahana.
Juuri niin. Ja koulujen aloitus varovaisemmin, eli aluksi vaikka vain tunnin käynti turvaetäisyyksillä, halukkaille ateria ja loppupäiväksi kotiin etätöihin. Tai aamun aloitus etänä, keskipäivällä kouluun kaikki halukkaat syömään ja sosiaalistumaan tunniksi, jonka jälkeen etätyö voi tarvittaessa jatkua kotona. Ainakin 10-12 vuotiaista ylöspäin näin toimisi parhaiten. Ope näkisi oppilaita, oppilaat näkisivät toisiaan, mutta suurin osa ajasta olisi poissa altistumista/altistumasta. Joka päivä ei olisi pakko käydä koululla, jos ei halua, kunhan ruokailu onnistuu kotona.
Se on aivan selvää, että tauti tulee nyt leviämään. Ja joku saa sen myös vakavampaa muotona - ope, oppilas, oppilaan vanhempi tai sisarus, tai isovanhempi. Järkevintä olisi varautua heti, eikä antaa räjähtää homman!
Moni palaa kouluunn suoraan jostakin joukkotaoahtumasta, reissulta ja muista ajanvietteistä, joissa rajojen poiston jälkeen on paljon ihmisiä. Nyt jo on altistusryppäitä ilmennyt, esim. Linnanmaalla. Eri puolilta Suomea reissanneet perheet lapsineen ovat olleet siellä. Ei voi siis sanoa, että kyse on pääkaupunkiseudun ongelmasta.
Linnanmäellä.
#4 Minullakin on allergista nuhaa. Taittelen talouspaperin kolminkertaiseksi ja leikkelen maskiin sopivaksi. Antaa nenan vuotaa!
#3 Silmalasit voi nostaa ylemmas sangoista, nekin minulla on.
Sinulla on vain tekosyita.