Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä kokemusta Mirenasta?

Vierailija
03.08.2020 |

Minulle laitettiin viikko sitten Mirena ja jo nyt olen luovuttamassa. Laittopäivän pää oli ihan sumussa, mutta muuten kaikki hyvin. Seuraavina päivinä sumu hävisi ja ajattelin, että tämähän sujuu hyvin. Sitten menin kokeilemaan tuntuuko poistolankoja (en löytänyt niitä) ja heti tunsin, ettei sitä olisi kannattanut tehdä. Päähän alkois sattua ja olo tuli jotenkin kipeäksi. Siitä lähtien, nyt taitaa olla kolmas päivä, olo on ollut koko ajan huonompi. Aamulla olo voi olla ihan hyvä, mutta jo päivällä ja varsinkin illalla olo on kurja. Maha on tosi kipeä ja hellä, siinä on järkyttävä paine, tuntuu kuin kuukautiset räjähtäisivät käyntiin sekuntilla millä hyvänsä. Koko kroppa ja iho on kipeänä. Housujen nostaminenkin tuntuu kurjalta kun ihoon sattuu. Kärsin myös pään oudosta olosta. Puhunkin mitä sattuu. Eilen pyysin lasta laittamaan kaikki hänen vaattensa roskikseen kun tarkoitin roskia. Mutta pahinta on tuo alavatsan kipu ja koko kropan kipeä olo. Lähtisin saman tien poistamaan tuon kapistuksen, mutta nolottaa luovuttaa näin äkkiä. Viitsinkö? Varmasti yrittäisi taivutella vielä jatkamaan, mutta en suostuisi.

Pelkään kuollakseni, että paino nousee ja/tai saan aknen. Olen 2 vuotta tehnyt määrätietoisesti hommia (liikkunnut ja syönyt hyvin), että saan ylimääräiset kilot (normaali painoinen olin jo silloin, mutta makkaraa löytyi) pois ja kiinteän kropan. Nyt juuri alan olla siinä pisteessä, mihin tavoittelin. En suin surminkaan halua pilata sitä. Lisäksi kierukan asentanut lääkäri sanoi, että ihoni näyttää siltä, että tulen saamaan aknen. Edes murrosiässä minulle ei pahemmin tullut finnejä ja nytkin iho hyvä, en halua mitään aknea tähän ikään kun asiakstyössäkin olen. Kohdun limakalvot taas olivat niin järkyttävän paksut, että sanoi, etteivät kuukautiset tule minun kohdallani loppumaan. Kierukka laitettiin jatkuvan anemian ja endometrioosin takia. Sanokaa mitä teen???

Kommentit (14)

1/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykeinoja on lukuisia. Ei kannata väkisin yrittää mitään, mikä ei sovi.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
2/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös laitettiin Mirena runsaiden kuukautisten ja anemian vuoksi. Paras päätös ikinä. Yritä jaksaa vielä. Myös itselläni oli alussa hankaluuksia, vuodot olivat mm. alussa yhtä runsaat kuin aikaisemmin, lisäksi oli tiputteluvuotoa ja hankalaa oloa. Meni kuitenkin ohi. Nyt Mirena ollut 7 kk ja vuodot käytännössä loppuneet. Migreeni vähentynyt. Paino ei ole noussut, eikä aknea tullut. Miksi pelkäsin tätä, olisi pitänyt ottaa aikoja sitten. Yritä jaksaa alku, se tasoittuu. Parin viikon päästä pitäisi jo helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui kertoa vielä yksi merkittävä vaiva nimittäin kauhea väsymys. Joka päivä tulee ihan järkyttävä väsymys/ uupumus. Kohta pitäisi palata töihin kesälomalta. Miten ihmeessä pärjään töissä kun en yksinkertaisesti pysty edes istumaan silloin? Syksyllä mina odottaa töissä muutenkin uudet haasteet ja joudun pidentämään typäiviä. Täytyy olla terävänä, että opin uudet asiat. Lisäksi mietin, että miten kummassa jaksan harrastaa liikuntaa entiseen malliin kun en jaksa tehdä juuri mitään. Entisenä liikunnan inhoajana en halua pilata saavutettua kuntoa ja liikunnan iloa nyt kun sen vihdoin olen saanut 2 vuoden systemaattisella työllä.

Ap

Vierailija
4/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän osa sun tuntemuksista ole ihan vaan aivojen kehittämiä paniikkiajatuksia. Kestää siihen hetken tottua; itselläni meni pari kk ennenkuin ajoittaiset nipistykset ja tiputteluvuoto katosivat kokonaan. Mutta ei aknea -mulla oli murrosiässä paha- eikä migreeniä -kärsin siitä parikymmisenä- Nyt on kolmas Mirena menossa ja olen tosi tyytyväinen

Vierailija
5/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pn ”pikkuisen” enemmän kuin ajoittaisis nipistyksiä ja tiputteluvuotoa. Nyt vuoto miuttunut ihan kunnon vereksi vaikka viikko pitäisi olla vielä menkkoihin.

Ap

Vierailija
6/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottiinko sinua syömään särkylääkkeitä? Niissä ei kannata nyt aluksi nuukailla. Levossa auttaa lämpökääre alavatsan päällä. Yritä pari viikkoa näillä. Ainakin minulla sen jälkeen helpotti.

Vierailija
7/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipistykset, tiputtelu ja tihentunyt vuoto alussa normaalia. Menee ohi. Itsekin olin alussa ihan kypsä Mirenaan ja mietin, että tulisiko otattaa pois. Päätin kestää jonkin aikaa. Nyt en pois antaisi. Todella hyvä. Vuodot loppuneet, eikä tunnu missään. Suosittelen, että annat tilanteen tasoittua.

Vierailija
8/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut oikeastaan mitään ohjeita. Ei siis puhuttu särkylääkkeistäkään mitään. Itse ajattelin, etten halua lääkitä lääkkeillä aiheutettua vaivaa, mutta eilen illalla luovutin kun en olisi pystynyt nukkumaan. Minulle ei kerrottu mitään edes kasvavasta rintasyöpäriskistä tai siitä, ettei tamppooneja suositella käytettäväksi. Melkein paniikki iski kun luin tuosta tamppoonijutusta. No, niitä olen kyllä nyt käyttänyt ja käytän jatkossakin, enhän edes löytänyt lankoja niin miten ne voisivat takertua tampooniin?

Ap

Vierailija
9/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu nyt hyvä ihminen, onko sulla joku ahdistuneisuushäiriö, kun stressaat noin paljon?

Vierailija
10/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko oikeasti muutamassa viikossa helpottaa? Kun lääkäri käski varautua puoleen vuoteen. Ihanaa kun täältä saa vertaistukea. On tuntunut, että on aivan yksin tämän kanssa. Minkä ajan kuluttua olette käyneet tarkastuskäynnillä? Tästäkään ei ollut lääkärin kanssa mitään puhetta. Itse luin Mitenan käyttöoppaasta.

Ap

Vierailija
11/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli siinä alussa ihan hirveän isot vuodot viikon sisällä. Pelästyin.

Kiloja joo.

Voithan sinä olla herkkä tuolle..

Erilaisia sivuoireita voi tulla. Me ollaan jokainen niin omanlaisia.

Vierailija
12/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan tuntunut, että tämä sekoittaa pään, tullut varsinkin illalla ahdistunut olo. Mutta minusta käsky lopettaa stressaaminen on todella tuperä kun oikeasti joka paikka on kipeänä.

Ap

Vierailija
13/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kuulostaapa todella terveelliseltä ehkäisymuodolta. Särkylääkettä napaan, eiköhän se siitä.

Kaikille hormonaalinen ehkäisy ei vain sovi. Kuulostaa siltä, että sotkee jo syksyn työasiat, yleisen jaksamisen ja saavutetun hyvän kunnon. Aika paljon on vaakakupissa, jos jollain oireita on ollut useita kuukausia. Tuossahan lähtee kohta työtkin alta.

Vierailija
14/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle gynelle jos haluat sen pois. Se maksaa mutta rahan edestä (jos kerran maksat siitä että se otetaan pois) heidän ei kuuluisi pitää saarnoja tyyliin ei oteta mirenaa pois kuten kunnallisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi