Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa! Maskit tulee julkisille paikoille :DDD

Vierailija
03.08.2020 |

Olen hyvin huojentunut. Itse olen käyttänyt ffp2 ja 3 hengityssuojaimia julkisisissa ja ahtaisssa kaupoissa koko kevään ja kesän.

Hyvä THL!

Kommentit (313)

Vierailija
1/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavia viruslinkoja kun ihmet pukeutuu samaan maskiin monta kertaa peräkkäin, noin 5e /kpl on melko iso hinta kertakäyttö suojalle... Saa nähdä riittääkö näitä tämän jälkeen terveydenhuoltoon, jos nyt jo on ollut pulaa...

Vierailija
2/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vain suositus, ei sitä läheskään kaikki noudata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen paine on hyvä juttu. Olet hylkiö, jos et noudata suosituksia.

Vierailija
4/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin oikein järkevää toimintaa viranomaisilta. Ja todellakin virallinen suositus on paina juttu, jota rikkovia ei esim julkisessa liikenteessä katsota hyvällä.

Vierailija
5/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottavia viruslinkoja kun ihmet pukeutuu samaan maskiin monta kertaa peräkkäin, noin 5e /kpl on melko iso hinta kertakäyttö suojalle... Saa nähdä riittääkö näitä tämän jälkeen terveydenhuoltoon, jos nyt jo on ollut pulaa...

Miten se ”saastunut” maski muuttuu viruslingoksi?

Vierailija
6/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa laittaa maskia kouluun mennessä ja sieltä tullessa joka päivä. Hinnat kertakäyttömaskeille aivan poskettomia.

.

Tosin Suomi "varakkaana" maana varmaan voi kustantaa nämä kansalaisille...

Vierailija
7/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon huomannu et ihmiset suhtautuu muhun paremmi ko on hengitysmaski. Mulla on huonossa kunnossa hampaat pitkän sairauden vuoksi eikä niitä oo mikää halpa korjata. Nyt ku ihmiset ei näe niitä nii mua pidetään ihmisenä taas

Vierailija
8/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyösuositus vielä takaisin kaikille työpaikoille joissa se on mahdollista, niin toinen aalto ei pääse tulemaan kovin pahana.

Vierailija
9/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niitä maskejahan on saanut käyttää koko ajan, ihan julkisillakin paikoilla? Minkä ihmeen luvan te nyt vasta saitte?

Vierailija
10/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt maskia käyttää 1% väestöstä ja suositus nostaa käyttäjien määrän vaikka 10%:iin, niin kumpaan suuntaan "sosiaalinen paine" ohjaa?

Vierailija
11/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt niin, että ennen "lupaa" ette kehdanneet maskia pitää?

Vierailija
12/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt maskia käyttää 1% väestöstä ja suositus nostaa käyttäjien määrän vaikka 10%:iin, niin kumpaan suuntaan "sosiaalinen paine" ohjaa?

Sosiaalinen paine ohjaa noudattamaan viranomaisten suosituksia.

Vierailija
13/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niitä maskejahan on saanut käyttää koko ajan, ihan julkisillakin paikoilla? Minkä ihmeen luvan te nyt vasta saitte?

Minella on niin äärettömän heikko itsetunto, ettei kehtaa pitää maskia ”kun ei muutkaan” ja ”kun ei edes suositella”. Viranomaisen antama suositus ja lisääntyvä maskin käyttö helpottaa sellaisilla ihmisillä kynnystä merkittävästi.

Vierailija
14/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta mitään ylihintaista maskia, ja jos joku katsoo pahalla niin aion vetää turpaan, v*tun maskeille runkkaajat. Tunkekaa sos. paineenne sinne missä päivä ei paista. 

Ooh, ihka oikea internet-gangsteri vauva-palstalla.

Vierailija
15/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein tekisi mieli mennä jonnekin julkiselle paikalle katsomaan, miten moni sitten suosituksen voimaantultua käyttää maskia. 

Vierailija
16/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien valmistajathan näitä lobbaa, koska kyseessä on iso bisnes, kuten koko korona on ollut monelle käsidesi- ja kaikennäköislle suojakauppiaille.

Vierailija
17/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osta mitään ylihintaista maskia, ja jos joku katsoo pahalla niin aion vetää turpaan, v*tun maskeille runkkaajat. Tunkekaa sos. paineenne sinne missä päivä ei paista. 

Rikollinen pohjasakka on tietysti erikseen, eivät he tietenkään ala mitään maskeja käyttämään kun kaikki muutkin normit ja yhteiset säännöt ovat ylivoimaisia.

Vierailija
18/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt niin, että ennen "lupaa" ette kehdanneet maskia pitää?

Valitettavan monella se on juuri noin.

Vierailija
19/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama. On pari maskia laatikossa, voin käyttää jos tarve vaatii. Mutta samaa mieltä siitä että tuollainen ilkkuva sävy ei ole omiaan saamaan viestiä perille. Siis jos tavoitteena on se että vedettäisiin yhtä köyttä tässä asiassa, eikä se että provosoidaan jotta saadaan pitkä ketju???

Vierailija
20/313 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule pakkoa, suositus vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä