Ihanaa! Maskit tulee julkisille paikoille :DDD
Olen hyvin huojentunut. Itse olen käyttänyt ffp2 ja 3 hengityssuojaimia julkisisissa ja ahtaisssa kaupoissa koko kevään ja kesän.
Hyvä THL!
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
1. Maissa joissa on maskipakot, tulee yhä paljon uusia tartuntoja ilmi, ja ties kuinka moni sairastaa sen käymättä testeissä.
3. Minulla on silmälasit, joita täytyy aina välillä työntää nenällä ylemmäs joten koskettelisin kasvojani jokatapauksessa.
4. Minulla on vasomotorinen nuha, eli kehoni reagoi tiettyihin fyysisiin tai kemiallisiin ärsykkeisiin kuin olisin niille allerginen - hyvinä esimerkkeinä tekstiilipöly ja hajusteet. Kangasmaskin käyttö näin ollen saisi silmät ja nenän vuotamaan ja aiheuttaisi aivastelua ja yskimistä - kaikki mahdolliset virukset mitä minulla olisi, menisivät kangasmaskista läpi, plus että joutuisin maskia kuitenkin koko ajan ottamaan pois voidakseni niistää nenäni.
1. Onko sinulla esittää tilastoja, paljonko uusia tartuntoja olisi ILMAN maskin käyttöpakkoa?
3. Minullakin on silmälasit. Olen aina korjannut niiden asentoa sangoista kiinni pitämällä, kunnes olen saanut aikaiseksi käydä optikolla kiristyttämässä ne.
4. Sama täällä. Mutta polypropeenista valmistettu venttiilillinen maski auttoi tähän ongelmaan. Helppo hengittää ja kestää väh. 6 pesua.
Ehkä tämä on sitten heikkoutta mutta lopetin maskien käyttämisen 2 kuukauden kokeilun jälkeen kesäkuussa. En kestänyt syyllistäviä ja jopa ärtyneitä katseita. Jotkut katseli jopa huvittuneina ja kommentoi ikäviä.
Ujouden ja häpeän tunne vaan näytti olevan voimakkaampaa kuin pelko ittelleni.
En käytä. Ei ole varaa ostaa maskeja.
Jos se tekee minusta sosiaalisen hylkiön niin olen sitten sosiaalinen hylkiö.
Olen työtön, saan vain peruspäivärahan ja elän jatkuvasti tuntuvasti alle köyhyysrajan.
Rahani riittävät nipinnapin vuokraan, sähköön ja ruokaan. Ei siinä enää maskeja ostella.
En aio käyttää maskia :D ihan huuhaata
Minäkin tykkään jos tulee maskipakko. On kiva olla ihmisiltä piilossa.
Käyttäkööt ne jotka haluaa. Itselläni ei ole aikomusta ostaa maskeja.
En käytä maskia. Piereskelen kaupoissa ja paskannan mummojen naamoille.
Vierailija kirjoitti:
#4 Minullakin on allergista nuhaa. Taittelen talouspaperin kolminkertaiseksi ja leikkelen maskiin sopivaksi. Antaa nenan vuotaa!
#3 Silmalasit voi nostaa ylemmas sangoista, nekin minulla on.
Sinulla on vain tekosyita.
#3: Eli siis veisin MOLEMMAT kädet kasvojeni lähelle ja se olisi jotenkin parempi asia?
#4: Meniköhän sinulta ohi siis se, etten ole allerginen, vaan kehoni vain reagoi tiettyihin ärsykkeisiin (kuten tekstiilipöly, mitä on kaikissa kankaissa) kuin olisin? Täyttäisitkö itse maskisi allergeenillasi ja olisit sitten ihan tyytyväinen? Ja talouspaperi on yhtä tyhjän kanssa viruksille, samoin kuin tavalliset kankaat, ei estä virusten liikettä suuntaan eikä toiseen.
Mielenkiintoista ettet sanonut mitään kohdasta 1 eli että maskipakkomaissa maskipakko ei ole auttanut.
Vierailija kirjoitti:
1. Onko sinulla esittää tilastoja, paljonko uusia tartuntoja olisi ILMAN maskin käyttöpakkoa?
3. Minullakin on silmälasit. Olen aina korjannut niiden asentoa sangoista kiinni pitämällä, kunnes olen saanut aikaiseksi käydä optikolla kiristyttämässä ne.
4. Sama täällä. Mutta polypropeenista valmistettu venttiilillinen maski auttoi tähän ongelmaan. Helppo hengittää ja kestää väh. 6 pesua.
1. Katso Ruotsin tilastoja (missä ei ole ollut mitään toimenpiteitä) ja muista jakaa luvut väkimäärällä että saat tilastokelpoisen vertailun, sitten vaikka Espanjan, missä on ollut ulkonaliikkumiskielto ja maskipakko jo jonkin aikaa, ja sitten Suomen, missä ei ole ollut mitään pakkoa tai ulkonaliikkumiskieltoja, mutta missä pistettiin yhteiskunta kiinni loppukevääksi toisin kuin Ruotsissa. Siitä saat haluamasi tilastot.
3. Olen "kiristyttänyt" omani monta kertaa, vaihdattanut nenätyynyt, yms., valuvat silti. Sangoista nostamista olen kokeillut, ei toimi yhtä hyvin kuin keskeltä työntämällä (kai minulla on väärän muotoinen pää tai jotain).
4. Tuollainen maski ei lie halpa? Saakokaan niitä just nyt mistään kun ihmiset ovat taas ihan hinkuna hamstraamassa?
Kävin kaupassa ja yskisin kaikka päin. Yks mummo alko valittaa niin heitin sen lattialle ja laskin pitkän paskan sen suuhun. Kaikki taputti ja hurras ja sain ostoksetkin ilmaseks, vein samalla sen mummonkin ostokset.
Maskit on ku hevonpaskaa, ainut että hevonpaskan myyjä ei valehtele.
Esim. eduskunnassa ja työpaikoissa joissa pitävät maskeja syövät kuitenki samoissa tiloissa ilman maskeja, sama siis kun eivät pitäs maskeja koko työpäivänä. Farisealaista oppia
Tässä käytännöllisesti katsoen tyhjässä maassa? Mitä seuraavaksi? Kävelykypärä?