Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttarit, mutta ei kutsua häihin!

Vierailija
13.07.2013 |

Kaverini on menossa naimisiin ja kaasot ovat kouhkanneet polttareista jo pari kuukautta sähköpostin välityksellä. Pitäisi keksiä ohjelmaa ja suunnitella aikataulua. Polttareihin on kutsuttu noin kaksikymmentä ihmistä.

Nyt on selvinnyt, ettei ainakaan minua ole kutsuttu häihin lainkaan. Meni maku koko polttareista, eikä tekisi mieli mennä ollenkaan. Onko yleinenkin tapa, ettei polttareihin kutsuttuja ole kutsuttu häihin? Menisittekö itse tällaisiin polttareihin?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on tulossa ja polttarikutsuja satelee. 

Ensimmäiset ovat kymmenelle ihmiselle, jossa on sekalainen sakki. En tiedä vielä tuleeko kutsua häihin, mutta ensimmäisten järjestelyjen kohdalla oli puhetta ettei kaikkia kavereita kutsuta, koska tilaan mahtuu vain määrä x. Mielestäni tämä on ihan ok. Kuitenkin noin pienten polttareiden kohdalla jäin miettimään missä ne lukuisat muut kaverit on? Sekä sulhasella että morsiammella on kuulema yhtä paljon kavereita kutsuttuina. Suvut eivät ole isot, joten ihmeteltävää riittää. Jännää nähdä tuleeko kutsua ennen polttareita, jotka ovat vain kuukautta ennen häitä. 

Toiset polttarit taas ovat juurikin ne kaveribileet. Pari menee maistraatissa naimisiin ja paikalla tulee olemaan vain vanhemmat ja todistajat. Mikäs sen sopivampaa kuin yhdessä ystävän kanssa istua alas ja viettää loistava juhlahetki. 

Molemmissa juhlissa on puolensa. Jälkimmäiset tuntuvat jo nyt aidommilta. Ensimmäisissä polttarijärjestelyissä on saatu jo riitoja aikaiseksi, kun kaaso on niin herkkä ettei siedä mitään kritiikkiä. Ideoita on pyydetty, mutta käytännössä kaasolle ei kelpaa mikään idea ja hän torppaa kaiken alas. Tulee niin hyvät bileet...

Vierailija
22/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en todellakaan menisi. aika moukkamaista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi tuollaisiin polttareihin. Aika tylyä, että polttareita joutuu järjestämään, muttei häihin ole kutsua. 

Vierailija
24/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut tapahtuvan, erittäin tökeröä minusta. lähinnä vaikuttaa siltä, että enempi osallistujia polttareihin, enemmän maksajia

Vierailija
25/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttariporukka tarvitsee kulujen maksajia lisää....=)

Mites tuollainen muuten menee, eikös se vaan joku morsiammen kaveri kasaa porukan ja sillä mennään, kasaaja ei sitten tiedä, ketä on kutsuttu.

Vierailija
26/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko yleinen tapa, mutta minäkin sain soiton kerran entisen työkaverin kaasolta joka kutsui polttareihin, mutta häät olivat vain harvoilla ja valituille. 50 euroa olisi pitänyt maksaa että saa osallistua polttareihin. Ei siinä mitään, mutta en edes ollut kuullut mitään kyseisestä työkaverista viimeiseen pariin vuoteen... Kaikkea sitä...

Vierailija
27/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...häihin.

Vierailija
28/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi polttareihinkaan!!

Vierailija
29/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Kerro, että "ei nyt sovi". Onko hääkutsut jo lähetetty, tiedätkö aivan varmasti, että sinua ei ole kutsuttu? Jos ei kutsua, ei polttareitakaan.

Vierailija
30/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö syytä miksi sinua ei ole kutsuttu? Oletko kaverin kaveri?

Vierailija
31/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka läheinen olet morsiammen kanssa?

Vierailija
32/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se hääpari on rustannut kutsunsa ihan itse ja kaaso taas koonnut polttariporukan ihan itse. Huonoa koordinointia ja noin nolosti siinä sitten voi käydä. Älä mene ap niihin polttareihinkaan, tilanne on vain nolo sitten kaikille.

Vierailija
33/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehillä nämä asiat ilmeisesti ovat helpompia eikä hääkutsut edes ole niin kovin toivottuja.

Olin just keväällä polttareissa missä oli mukana muutama ei häihin kutsuttu, eikä se ketään häirinnyt. Häiden kutsulistan laatijoina oli eri ihmiset kuin sulhasen polttarien järjestäjät eikä tietoja oltu vaihdettu, olisiko pitänyt?

Häissä on tukalaa, kallista ja tylsää.

Vierailija
34/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:17"]

Meillä miehillä nämä asiat ilmeisesti ovat helpompia eikä hääkutsut edes ole niin kovin toivottuja.

Olin just keväällä polttareissa missä oli mukana muutama ei häihin kutsuttu, eikä se ketään häirinnyt. Häiden kutsulistan laatijoina oli eri ihmiset kuin sulhasen polttarien järjestäjät eikä tietoja oltu vaihdettu, olisiko pitänyt?

Häissä on tukalaa, kallista ja tylsää.

[/quote]

Tämäkin totta! :D me naiset saadaan aina ja kaikesta hankalaa! ..juujuu ei kaikki, mutta kuhan muutamia polttarijärjestelyjä seuranneena :)

Vierailija
35/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olin itsestäänselvästi luullut, että polttareihin osallistuvat häihin kutsutut. Löytyipä sitten selitys, miksi kaasot ovat vastailleet niin välttelevästi, kun olen kysynyt häistä. Esimerkiksi hääpäivä piti ihan puristamalla puristaa heistä ja kaikkiin kysymyksiini vastaukset tulivat yksisanaisesti, mitä kovasti ihmettelin.

Eli siinäpä selitys, minusta tavattoman tökeröä, etteivät he voineet edes kertoa, etten ole kutsuvieraslistalla. Tuonkin asian olisi voinut tehdä heti selväksi polttariporukalle.

Häihin kutsumattomuus selvisi, kun satuin tapaamaan morsiamen äidin, jolta kysyin, joko hääkutsut on lähetetty ja hän kertoi, että on. En usko, että kutsu on hukkunut postissa, sillä se ei selittäisi sitä, miksi kaasot ovat niin haluttomia puhumaan mitään itse häistä.

Vierailija
36/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paljon törkeämmin. Morsian, joka oli aikoinaan kaasoni, olimme silloin erittäin läheisiä meni naimisiin vuosi sitten. Emme enää ole paljoa tekemisissä, koska kummankin elämä on aika hetkistä. Kerran kuukaudessa laitettiin pikaisia viestejä, mutta tiesimme mitä toistemme elämään kuuluu. Hän enemmänkin on paras kaveri sinkkunaisen kanssa. Ja tästä tuli kaaso.

Kaasopa on yksityisyrittäjä ja koska minä olen varsinainen party suunnittelija, kaaso pyysi minua avuksi. Itse suunnittelin ja varasin polttarit 90 % kunnes ihan metrejä ennen polttareita tajusin että olen ainoa koko seurueesta jota ei ole kutsuttu häihin. Itse asiassa kuvittelin koko ajan että minut on kutsuttu häihin, vasta kun muut kertoivat kutsukorteista, tajusin että hei, mähän en ole mitään saanut.

Kaaso tiesi tämän, mutta tiesi myös että polttarit ovat morsiamelle tärkeät ja minulla on kiinnostusta niiden tekemiseen. Meni kyllä niin maku koko juhlista.

Meillä oli fb.ssä oma ryhmä, oli tosi helppo hoitaa asiat sitä kautta, kaikki pystyivät lukemaan omalla ajallaan ja vastauksia oli aina odottamassa kun koneen avasin.  Sen verran munaa mulla oli että kysyin asiaa morsiamelta, oliko tietoinen tästä. Hän tiesi, oli itse antanut listan osallistujista kaasolle, tämän tiesinkin ja minut oli kutsuttu joukkoon vaan siksi että kun hän hoiti minun polttarit, oli luonnollista että minä osallistun hänen polttareihin ja morsian itse oli ehdottanut kaasolle että ottaa pyytää minulta apua, koska olen hyvä tälläisissä asioissa.

Tämän keskustelun jälkeen minä ilmoitin fb.ssä ettei enää hoida mitään koskien polttarit koska minulle on tullut selville että olen ainoa jota ei ole juhliin kutsuttu. Tämän takia panos mitä olen polttareihin antanut on mielestäni riittävä.

Morsiamelle oli todella moneen otteeseen kommentoitu minun puuttumisesta sekä häissä että polttareissa, tunnen entuudestaan kaikki polttareissa olleet, koska olimme olleet ystäviä vuosikausia morsiamen kanssa.

Huvittavinta oli kun jotkut polttari-ihmiset ihan pokkana kysyi haluanko osallistua kimppalahjaan, en todellakaan.

minut on pyydetty myös hyvin varakkaan työkaverin polttareihin. Hinta oli satoja euroja. Sanoin heti ei kiitos. Kaaso yritti jos maksaisin vaikka 50 euroa vaikka en osallistukaan. En maksanut.

En ymmärrä miksi ei voi vaikka pyytää kaikkia jotka haluavat osallistua polttareihin. Mitä vanhempia muut ovat, sitä suuremmalla tod näk heillä on jälkikasvua ja näitä pakollisia mökkiviikonloppuja, eivätkä edes halua osallistua polttareihin.

Tulipa muuten just mieleen että en ole tämän hetkeä ennen polttareita jälkeen jutellut kertaan morsiamen kanssa. Kiitos-kortin sain, koska olin tehnyt paljon töitä polttareiden eteen, joten se oli mielestäni ansaittu ja joulukortit on lähetetty, siinä kaikki.

Vierailija
37/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä. Morsian on vanha ystäväni lapsuudesta, jota nykyään näen ehkä muutaman kuukauden välein. Ymmärrän kyllä hyvin, etten ole kutsuttu häihin. En silti ollut ikinä kuullutkaan, että polttareihin kutsutaan ihmisiä, joita ei kutsuta häihin.

Vierailija
38/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa pienehköissä (=vähän väkeä, halpaa touhua) polttareissani oli aikanaan sellaisia kavereita, joita en kutsunut häihin. En edes ajatellut, että kutsumattomuudesta voisi loukkaantua. Enkä usko niiden kavereiden loukkaantuneen, joita en kutsunut häihin, sillä olemme edelleen kavereita (yhtä vähän läheisiä kuin aiemminkin, tosin).

Itse en loukkaantuisi, jos hääkutsua ei tulisi. Häävieraat on pakko rajata jollain tavalla, ellei sitten halua superhäitä. Sen sijaan tuntuisi tylsältä, jos en saisi kutsua polttareihin. Riippuu tietysti, kuinka hyvän kaverin polttareista olisi kyse.

Vierailija
39/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla voidaan kutsua eri ihmiset polttareihin, kirkkoon/vihkimiseen, illalliseen ja jatkoihin. Itse ihmettelin tätä, mutta kuulemaan mukaan kukaan ei pahastu jos esim kutsutaan vain jatkoille ja polttareille. Kai Suomessa sitten vähän eri tapa. Esim vihkimiseen ja illalliseen kutsutaan läheisimmät ystävät ja perhe kun taas jatkoille voi vapaammin kutsua työ tai harrastuskavereita tai vaikkapa juuri niitä lapsuuden kavereita joita ei paljon muuten näe.

Vierailija
40/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "häät on pakko rajata" -selitys toimii vain, jos siinä polttariporukassa on tosiaan kymmeniä ihmisiä ja itse häissä vähemmän. Mielestäni on säälittävää, jos polttareihin on haalittu kaikenlaista nuorta porukkaa, jotka eivät ole kuitenkaan niin läheisiä, että olisivat hääkutsun arvoisia. Se kertoo armottomasti, että morsian on kotona nysväävä nynnykkä, jolla ei ole kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi