Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttarit, mutta ei kutsua häihin!

Vierailija
13.07.2013 |

Kaverini on menossa naimisiin ja kaasot ovat kouhkanneet polttareista jo pari kuukautta sähköpostin välityksellä. Pitäisi keksiä ohjelmaa ja suunnitella aikataulua. Polttareihin on kutsuttu noin kaksikymmentä ihmistä.

Nyt on selvinnyt, ettei ainakaan minua ole kutsuttu häihin lainkaan. Meni maku koko polttareista, eikä tekisi mieli mennä ollenkaan. Onko yleinenkin tapa, ettei polttareihin kutsuttuja ole kutsuttu häihin? Menisittekö itse tällaisiin polttareihin?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Mielestäni polttareihin kutsutaan häihin kutsutuista kavereista parhaimmat. Olen ollut sellaisissakin polttareissa, että ei mielestäni olisi tarvinnut olla, morsian ei siis ole ollut niin läheinen itselleni, esim. miehen sukulainen. Huvittavaa oli kerran, kun polttareissa oli melkein 40 henkilöä. Morsian ei ollut osannut rajata polttariporukkaa, sekin tuntui jotenkin kummalliselta.

Vierailija
82/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 21:50"]Häät on sitten ihan eri juttu, polttareissa pidetään hauskaa.

[/quote]Tän takia pelkkä polttarikutsu voi olla iloinenkin yllätysö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:22"]

Ap tässä. Olin itsestäänselvästi luullut, että polttareihin osallistuvat häihin kutsutut. Löytyipä sitten selitys, miksi kaasot ovat vastailleet niin välttelevästi, kun olen kysynyt häistä. Esimerkiksi hääpäivä piti ihan puristamalla puristaa heistä ja kaikkiin kysymyksiini vastaukset tulivat yksisanaisesti, mitä kovasti ihmettelin.

Eli siinäpä selitys, minusta tavattoman tökeröä, etteivät he voineet edes kertoa, etten ole kutsuvieraslistalla. Tuonkin asian olisi voinut tehdä heti selväksi polttariporukalle.

Häihin kutsumattomuus selvisi, kun satuin tapaamaan morsiamen äidin, jolta kysyin, joko hääkutsut on lähetetty ja hän kertoi, että on. En usko, että kutsu on hukkunut postissa, sillä se ei selittäisi sitä, miksi kaasot ovat niin haluttomia puhumaan mitään itse häistä.

[/quote]En menisi ollenkaan jos on tuollaista salailua ollut. Eiko tuosta tule ulkopuolinen olo muutenkin, polttajaisissa pitaisi sitten teeskennella olevansa iloinen.

Vierailija
84/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jättäisin polttaritkin välistä tuossa tapauksessa.

En niinkään katkeruuden takia, vaan siksi ettei se sit vaan olisi hyvän tavan mukaista.

Vierailija
85/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minusta ole normaalia, että kaaso vaan kutsuu paikalle ketä huvittaa, eihän hän voi mitenkään kaikkia morsiamen ystäviä edes tietää. Eiköhän jokainen asialleen vihkiytynyt kaaso pyydä morsiamelta listan (ja yhteystiedot) ihmisistä, joiden haluaa osallistuvan "mahdollisiin" polttareihin.

Vierailija
86/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vastaavaan törmännyt, mutta kuulostaa todella törkeeltä!! 

Vierailija
87/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kutsuttiin polttareihin, kirkkoon ja jatkoille, mutta ei itse hääjuhlaan. Sen verran loukkaannuin, että jätin jatkot väliin. Tympeää touhua.

Vierailija
88/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun ystäväni lupautui kaasoksi, mutta ei järjestänytkään polttareita (vaikka lupasin itse hommata juomiset ja syömisen sinne), eikä osallistunut millään tavalla häiden järjestämiseen. Kirkkoon sentään tuli viime tipassa pitämään hääkimppua. Käytännössä järjestimme kahdestaan äitini kanssa 60 hengen häät. Lapsi oli silloin 2 kk, vähän meinas voimat loppua niitä kutsuja värkätessä, kakkuja leipoessa ja koristeita ym tehdessä. Oltiin miehen kanssa opiskelijoita, ja kiitoskorteista, mun mekosta ja kakunkorisisteista lähtien kaikki tehtiin itse. Näen yhä painajaisia niistä noloista juhlista.

Vierailija
89/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun miehesi teki?

Vierailija
90/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi polttareihin. Eiks ne kutsu edes häälahjan takia vai oletteeko että ostatte vaan kapustan.

Vierailija
91/105 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että mulle polttarit ja häät on yhtä niin en voi tulla polttareihin. Tekosyitä ei kannata keksiä. Moukkia on pakko kasvattaa.

Vierailija
92/105 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaso on morsiammen orja?

Vierailija
93/105 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
94/105 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
95/105 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoisin kaaso(i)lle suoraan, että koska en ole saanut hääkutsua, minun ei mielestäni kuulu osallistua myöskään polttareihin.

Olen siis minäkin sitä mieltä, että polttarit ja häät kuuluvat oleellisesti yhteen.

Vierailija
96/105 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 23:57"]Polttarit olivat noin 2 kuukautta ennen häitä ja naivisti ajattelin saavani kutsun viimeistään polttareissa. Illan aikana selvisi ettei kutsua minulle heru. Loppuilta mökillä oli todella nolo ja toivoin vain pääseväni pois. Varsinkin kun olin seurueen ainut jota ei oltu kutsuttu.

[/quote]

Ai niin, lasku tuli myöhemmin perästä, jossa oli mökkivuokra, bensakulut ja syömiset. Maksoin kiltisti, mutta kyllä harmitti.

Kaverin polttarit ja häät tuli myöhemmin jutuksi ja silloin oli kyllä morsian vaikea ja yritti jaaritella itsensä tilanteesta. Mutta silloin tiesin kuinka arvokasta seurani on.

Vierailija
97/105 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen ketju jälleen kerran. Mitä on hääparin mielessä liikkunut??

Vierailija
98/105 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä ettei kutsuta häihin tai edes informoida kunnolla. Mitä on hääparin päässä liikkunut?!

Vierailija
99/105 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kuvailema tilanne olisi siedettävä, jos kyseessä olisivat pienet häät joihin ei ole kutsuttu muitakaan polttarivieraita. Mutta jos vain yhtä ei ole kutsuttu, ovat sekä morsian että kaaso todella JUNTTEJA. AP on selvästi haluttu vain järjestäjäksi ja maksumieheksi. Nykypäiväiset kalliit polttarit ovat muutenkin ihan naurettavia. Olemme kavereiden kesken sopineet, että kenenkään polttarit eivät tule maksamaan kuin max 50e/nassu, siinä on pysytty ja joka kerta on ollut hurjan hauskaa.

Vierailija
100/105 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:39"]Tuo "häät on pakko rajata" -selitys toimii vain, jos siinä polttariporukassa on tosiaan kymmeniä ihmisiä ja itse häissä vähemmän. Mielestäni on säälittävää, jos polttareihin on haalittu kaikenlaista nuorta porukkaa, jotka eivät ole kuitenkaan niin läheisiä, että olisivat hääkutsun arvoisia. Se kertoo armottomasti, että morsian on kotona nysväävä nynnykkä, jolla ei ole kavereita.

[/quote]

Me ollaan rajattu häät vain sukulaisiin, jolloin vieraita tulee 35. Haluaisin silti polttarit ystävieni kanssa. Täytyykin ensin varmistaa heiltä että se on ok.

[/quote]

miksi ? etkö halua että häissäsi on ystäviäsi ?

Tuskin kukaan pakottaa sinua pitämään noin pienet häät.

Hyvän ystäväni hyvä ystävä meni naimisiin ja he ilmoittivat voivat kutsua vain x määrän ihmisiä ja ystäväni miehensä ja lapsien kanssa ei kuulunut tähän porukkaan. Olin ko hetkellä myös kylässä ja vähän ottanut vettä väkevämpää. Ihmettelin miksi näin on, eikö he ole sinulle läheisiä. Morsian vaan nikotteli kun paikkaan ei mahdu enempää. Voi hyvää päivää, tässä maailmassa on miljoonia isompia paikkoja, miksi pitää näin pieneen tyytyä jne.

Morsian veti herneet nenään ja lähti hyvin pian kotiin. Häitä vietettiin ilman ystäviäni, mutta n vuosi häiden jälkeen oli häämorsian tullut järkiin ja ääneen ihmetteli miksei kukaan muu puhunut niin järkeviä kuin minä.

Jos saisi muuttaa, ehdottomasti kutsuisi ne jotka haluavt kutsua. Ei juhlapaikka ole vieraita tärkeämpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi