Vauva vuodelle 2014 / 2015
Onhan tämä vähän aikaista keskustelua, mutta kuumeilu on kovaa! Olemme mieheni kanssa päätyneet alkaa yrittämään ensimmäistä lastamme tämän vuoden loppuun mennessä.
Kovasti on mielessä pelkoja ja kysymyksiä voidaanko saada lasta, ja kuinka nopeasti mahdollinen tärppi tapahtuu.
Onko muilla samanlaisia mietteitä tai odotuksia vauvan suhteen?
Terkuin Cecilia
Kommentit (261)
[quote author="Nanninen" time="02.04.2014 klo 11:31"]
Hei! Uusi ilmoittautuu.
Meillä tilanne on todella paljon erilainen kun teillä muilla, mutta tulen silti mukaan, kun olen seuraillut pitkään.
Minä olen 23 ja mies 24. Mies on tilapäisissä töissä, ja itselläni tänään työhaastattelu. Asunto säästäminen aloitetaan lähiaikoina. Meillä yrittäminen alkaa varmaan vasta syksyllä 2014-keväällä 2015. Käytössä on e-pillerit, jo 8 vuoden ajan olleet. Pelottaa vähän, että mitenkähän tuo raskautuminen tulisi edes onnistumaan.
Kuume on kova, sanomattoman kova. Olen alkanut keräämään "haavelaatikkoa", eli laatikkoa vauvan vaatteille. Eli jos löydän kirppiksiltä halvalla hyväkuntoisia ja sukupuolineutraaleja vaatteita, ostan sinne. Mikäli vauvaa ei meille tule, lähipiirissä on paljon ihmisiä, jolla yrittäminen alkaa samoihin aikoihin, voin aina luovuttaa "aarteeni" niille...
[/quote]
Heippa Nanninen ja tervetuloa mukaan!
Sinuna kyllä melkein lopettaisin pillerit jo nyt (jos oikeasti pian vauvaa haluatte). Itse lopetin 12/2013 ja vieläkään ei plussasta ole tietoakaan. :(
Kierron tasaantuminen saattaa ottaa aikaa (itse söin reilut 6 vuotta e-pillereitä) ja minulla vieläkään kierto ei ole täysin normaali, tosin olen ovuloinut nyt jo sentään 2 kertaa pillereiden lopettamisen jälkeen. Hermoja raastavaa tämä silti on, kun vauvaa kovasti haluaa..
Jos olisin tiennyt, kuinka kauan tässä menee, että edes on mahdollista tulla raskaaksi näiden hormonipitoisuuksien jälkeen omalla kohdallani ja kun kroppa löytää sen "oikean" rytmin, olisin lopettanut pillerit jo paljon aikaisemmin!
Parempia plussatuulia muille!
Megan: voi kun voisinkin... Miehen kanssa tänään juteltiin, ja se sanoi et haluaa olla vakituisessa työsuhteessa ennen vauvaa... Ja nykyisessä työtilanteessa siihen voi mennä ikuisuus, tai siltä se ainakin minusta tuntuu. Toisaalta selvisi, että vuodenvaihteen jälkeen se saa tod. Näk. Ammattiliitoltaan rahaa niiltä päiviltä kun ei ole töitä... Et siihen vois tottakai vedota... ;)
millään en jaksais oottaa sitä, että olis ees mahdollisuus saada oma nyytti. Tänään kuitenkin käytiin ekat järkevät keskustelut asiasta, joten ehkä toi mieskin pehmittyy...
Taas kerran tulen tänne spämmäämään. Luvassa niin omanapailua että jos ei kiinnosta, skippaa ihmeessä :)
Menkat virallisesti 2 päivää myöhässä, vaikka ehkäisy on ollut käytössä. Tuhrutteli tossa pari päivää, mutta muuten ei mitään. Viikon verran kauhee närästys, ruoka ei maistu ja sit kun sitä saa syötyä, meinaa tulla ylös. Taas kerran odotellaan, että miten tääkin pysyy sisällä. Kauheaa vatsakipua ja vessassa ramppaamista.
En tiedä mitä tekisin, kun raskaustestihän se olis hyvä oman mielenrauhan takaamiseksi tehdä, mutta eikö se aamupissasta pitäisi tehdä?
Vaikka vauvaa toivonkin (lähikuukausina ehkä ehkäisyn poisjättö), niin tällä hetkellä ei. Olen nimittäin polttanut ja juonut pari siideriä...
Noniin, nyt sitten on varattu aika kapseleiden poistoon joka on 5.5. :) Ja sen jälkeen vauva on sit enemmän kuin tervetullut :) Olisin halunnu poistoajan jo vaikka heti, mutta eihän niitä ollu tarjota :/ Ehkä tässä nyt vain sit pitää malttaa odottaa :) Mitäs teille kaikille muille kuuluu? :)
Tajusin juuri, että puoli vuotta alkaa olla yritystä takana. Yhtään mitään ei ole tapahtunut. Kuukautiskierto on ensimmäistä kertaa elämässä täydellisen tasainen, on ollut heti pillereiden pois jättämisestä lähtien. Tuntuu turhalta kirjoitella minnekään kuulumisia tältä saralta. Olen jo alkanut unohtaa ajatuksen siitä että meille voisi ehkä tulla joskus lapsi. Aika kova paikka oli jokin aika sitten, kun tuttavani sai "vahinkovauvan" edellisten lisäksi. Tuntui etten osannut iloita toisen onnesta vaan kirosin vain omaa kyvyttömyyttäni.
En tahtoisi tehdä tästä vauva-asiasta enää isompaa ahdistuksen aihetta, joten en ole ostanut mitään ovulaatiotestejä tai muutenkaan tutkaillut oireita erityisen tarkasti. Seksiä joka tapauksessa on melkein joka päivä, joten sitä tuskin sen tarkemmin tarvitsee ajoittaa. Ajattelin nyt lopettaa täällä vauvapalstalla roikkumisen. Palaan asiaan sitten kun on jotain kertomisen arvoista. Toivottavasti teillä muilla tärppää pian.
Heippa vaan kaikille!
Siitä on aikaa kun olen tänne kirjoitellut kun ei tämä meidän vauva asia ole minnekkään edennyt.
Paitsi nyt minulla on ihania uutisia! Mulla ollut menkat myöhässä 5 vko :D Ja tänään tein aamulla testin, ja vahva plussa tuli!! <3 AIVAN MAHTAVAA <3 tätä on niin odetettu ja toivottu :) Tämä pieni ihme tuli silloin kun sitä vähiten odotti <3
Kuinka teillä muilla sujuu? :)
Hei kaikki!
Minäkin uskaltaudun jo "ääneen" ilmoittaa haaveiluni.. 2 lasta jo löytyy ja jo ikääkin.. Tyttö jo 9-vuotias ja poika kohta 2-vuotias. Heillä eri isä ja tämän nykyisen puolisoni kanssa haaveilemme meidän yhteisestä jo toisesta lapsesta (hän siis isä pojalleni). Hormonikierukka asennettiin 3 kk synnytyksen jälkeen ja tyytyväinen ollut koko ajan.
Viime viikolla kierukka poistettiin. Tällä hetkellä kivuaat tyhjennysvuodot menossa. Ihmettelin jo, et kuukautisetko jo näin pian koska vuoto erilaista? vai jo raskaana, vaikka oltu varovaisia? Ennen käyttänyt e-pillereitä, joten en tiennyt hormonikierukan jälkeisestä tyhjennysvuodosta ja siihen liittyvistä olotiloista. Aivan kuin raskausoireita ja kuukautiskipuja yhdessä.. Yök ja iik!
Tarkoitus tässä nyt liittyä tosiaan tänne haaveileen ja odotella samalla kuukautisten alkua. Luin muiden kertomuksista ja tuntemuksista hormonikierukan jälkeen. Ilmeisesti tyhjennysvuoto kestänyt yleensä viikon verran ja monella eri aikaan siitä alkaneet kuukautiset. Kuinkahan käy minun? Sit sen jälkeen lähdemme yrittämään..:) Edellisessä raskaudessa raskausdiabetes yllätti ja todennäköisesti uusii tulevassa raskaudessakin. Painoa on liikaa, mutta raskausdiabeteksen kanssa opin pärjäämään syömällä ja liikkumalla oikein. 8 kiloa painoa talven jälkeen lähtenyt, joten oikea suunta on.
Ikääkin meillä vanhemmilla jo on, joten toivomme nopeaa raskautumista ja olisi mukavaa, että nuorimmilla olisi pieni ikäero ja että olisimme suht. nuoret vanhemmat.
Onnea muille ja täällä toivottavasti tutustutaan paremmin!
Hei! Päätin liittyä mukaan keskusteluun :) Miehen kanssa ollaan oltu 3 -vuotta ja esikoisemme on 3 kk ikäinen. Olemme päättäneet, että kakkonen saa tulla jos on tullakseen, sillä esikoista yritimme 1.5 -vuotta ja haluaisimme lapset pienellä ikäerolla. Synnytyksen jälkeen mulla ei oo vielä menkkoja ollut, mutta mietin sitä kun yhdynnässä oltiin 3.12 eli tasan viikko sitten ja 7.12 tuli pientä ruskeaa tuhrua ja sitä tuli myös ihan todella vähän 8.12 ja eikö se niin ollut, että alkio kiinnittyy 5-10 päivän päästä ovulaatiosta,,, voisikohan tämä oikeasti olla sitä? Samaan aikaan myös on ollut ''menkkakipuja'' ja alaselkää särkee kävellessä.. Oon kyllä miettinyt, että nää vois olla oviskipuja, mutta ei vaan tunnu samalta :D Niin ja myös ärsyttävä paine on alamassa aina välillä, varsinkin jos makoilee ihan rauhassa niin sen tuntee todella hyvin.. En kyllä millään jaksaisi uskoa, että heti ensimmäisellä yrityksellä onnistaisi, mutta saa nähdä :D
Plussia sinne kaikille! =)
Taisin löytää itselleni oikean keskustelun tuolta monien joukosta. :) Itse lopetin pillerit kesäkuun alussa ja sen jälkeen ollaan miehekkeen kanssa menty "tulee kun on tullakseen" ajatuksella. Tää vauvakuume tuntuu vaan kasvavan päivä päivältä ja se on ihan hirveää kun vieläkään ei mitään kuulu eikä näy. Ja olen "kärsinyt" kyseisestä kuumeesta jo vuoden verran. :/
Itse opiskelen vielä pari vuotta, jotta saan toisen ammatin ja toinen osapuoli on vakituisessa työsuhteessa. Joten taloudellinen tilanne meillä on ihan hyvä. :)
Pienokainen olisi enemmän kuin tervetullut! :)
Täällä ilmottautuu kanssa yksi =) Meidän tilanne vähän erilainen, meillä esikko -10 tyttö ja olen kuumeillut toista jo pari vuotta ja nyt miehen kanssa yritystä takana 8kk.
Lisäksi pelkona sekundaarinen lapsettomuus kiinnikkeiden takia.
Nyt saatan heittäytyä erittäin henk.koht mutta nyt pakko kun oma pää ei kestä..
Tässä kuussa tullut menkat muuten normaalisti, mutta vuoto oli normaalia niukempaa. No nyt sit vuodan jo toistamiseen tässä kuussa, mutta nyt vuoto on toooosi, tooooosi niukkaa ja rusehtavaa, sekä lisäksi tänään tuntunut erittäin ovis-mainen vihlaisu vasemmalla puolella alavatsaa ja alavatsa tuntunut erittäin raskaalta, jopa hieman menkkamaiselta ?
Mistähän mahtaa olla kyse ? Huomanna tekemään testiäkö ?
Onnea kaikille yrittäville, toivottavasti ette joudu käymään samoja pelkoja lapsettomuudesta läpi ! <3
täällä on yksi 20v haaveilija lisää.. meillä vain oli jo laskettu aika täs loppuvuodella mutta se päättikin mennä kesken vk10 keväällä . Ja kova haave on ollut lapsesta parisen vuotta. Kesken menon jälkeen tuntuu et kierrot on mennyt ihan sekaisin ja välillä tuntuu et näinköhän se tärppää enää ikinä. Välil tuntuu tosi pahalta varsinkin kun äitillänikin on puolivuotias tyttö tällä hetkellä. Yksityiselle oon ajan varannu ja kauhulla ootan sinne pääsyy et jos ne sanooki siel jotain ei niin hyvää.. Yritystä on kyllä riittänyt vuoden verran kovasti:) toivon ettei muut joudu kokemaan keskenmenoa ja onnea jos tärppää ja raskaus sujuisi ongelmitta :)
Hei kaikille! Ilmottaudun uutena mukaan tähän ketjuun. Me kuumeilemme miehen kanssa esikoista ja yritys olisi tarkoitus aloittaa kevään korvilla. Aihe oli ajankohtainen jo vuosi sitten ja silloin kirjoittelinkin ahkerasti täällä toiseen ketjuun, mutta oman työtilanteeni sekä "apua! olenko sittenkään valmis äidiksi"-paniikin vuoksi päätettiin ihan suosiolla lykätä vauvahaaveiluja vielä vuodella. Nyt olen sitten vakityössä sekä saanut rauhassa sulatella ajatuksia äitydestä sekä sen mukanaan tuomista muutoksista. Mies on meistä kahdesta se pahemman vauvakuumeen kourissa kiereskelevä osapuoli, mutta kyllä sitä tulee itsekin haaveiltua omasta pienestä nyytistä ihan päivittäin. Nyt minulla on jäljellä enää kolme e-rengasta ja sitten loppuu ehkäisy. Vaikka rennoin mielin on tarkoitus lähteä liikkeelle eikä alkaa yrittämällä yrittämään, niin huomaan, että takaraivossa jyskyttää pelko siitä, että mitä jos me ei voidakaan saada lapsia. Miehellä tuntuu olevan ajatus, että heti ekasta yrityksestä napsahtaa vaikka olen yrittänyt puhua, että plussaa voi joutua odottelemaan pitkäänkin. Miehellä on lähipiirissään paljon tuttuja, joille on sattunut vahinkoraskauksia, kun taas itse olen joutunut katsomaan vierestä pariakin ihmistä, jotka ovat lapsettomuuden tuskaa joutuneet käymään läpi.
Mutta joo, eipä näitä pitäisi kai etukäteen murehtia. :D Itse olen siis 26-vuotias ja mies on vuoden nuorempi. Toivottavasti täällä on aktiivisia kirjoittelijoita, pakko pääsytä purkamaan tätä kuumetta johonkin kun en ole vielä lähipiirille kehdannut vauvahaaveista kertoilla.
Heps kukkuu ja hihii :) Ruvetaan avomiehen kanssa yrittämään helmikuussa ja innoissani jo ovulaatiopäivämääriä laskeskelin (kierto tosi säännöllinen) ^^ Vauvasta ollaan haaveiltu jo pitemmän aikaa ja opiskelujen takia sitä on pitänyt siirtää aina vain myöhemmäksi :/ Ainoana huolena nuo jatkuvat kystat varsinkin vasemmassa munasarjassa, aiheuttaako lapsettomuutta? Ehkä sitä ei pidä murehtia vielä kun ei olle vielä edes yritetty :)
PIKKUJ: Oletko kysynyt lääkäriltä noiden kystien mahdollisesta vaikutuksesta raskautumiseen? Vaikka asiaa ei kannatakaan etukäteen murehtia niin lääkärin mielipide saattaa kuitenkin rauhoittaa sitä omaa fiilistä. :)
Täällä on keskustelut olleet aika vauva-aiheisia nyt joulun alla. Itsellänihän on vielä kaksi e-rengasta jäljellä tämän käytössä olevan lisäksi, mutta nyt ollaan puhuttu, että pitäisiköhän heittää ne kaksi jäljellä olevaa kuitenkin menemään. Loppujen lopuksi raskautumiseen voi mennä aikaa vaikka kuinka pitkään, jos lapsia edes voidaan saada. Tällä hetkellä muutaman kuukauden yrittämisen lykkääminen tuntuu ihan hupsulta kun molemmat kuitenkin lapsia halutaan. Meillä jatkuu siis keskustelu tästä aiheesta varmasti aktiivisesti, palailen kertomaan mihin lopputulokseen päädytään. :)
REPALE: Monesti olen kystien takia käynyt gynekologilla, mutta ei hän ole missään vaiheessa ainakaan sanonut niiden vaikuttavan raskautumiseen. Viimeksi kävin naistentautien polilla ja keskusteltiin siellä raskauden yrittämisestä ja kystien seuraamisesta, mutta ei sielläkään mainittu niiden vaikuttavan asiaan. Jossain välissä on myös endometrioosin alusta puhuttu, mutta nyt viimeisimmällä käynnillä sanottiin, että ei siellä ainakaan siihenkään viittaavaa näy.. Sydän vain pomppasi kurkkuun, kun lääkäri rupesi puhumaan syöpämarkkereiden tutkimisesta. Onneksi lääkäri tarkoitti sitä vasta siinä vaiheessa, jos UÄ:ssä näkyy aihetta siihen.. Joten siinä mielessä ihan positiivisella mielellä edetään :)
Hei kaikille!
Tänä aamuna heitin loput pillerit pois, joten nyt alkaa vauvan yritys! Ihanaa <3 Tosin kauhunsekaisia tunteita myös, kuinka kaikki sujuu, onnistuuko raskaus (aikaisemmin keskenmeno) ja vielä negatiivinen veriryhmä.. asiasta en paljon tiedä mutta jonku piikin tartten ettei oma kroppa rupea hylkimään sikiötä ??! :S Tsempit kaikille jotka vauvasta haaveilee! Kiva lukea näitä viestejä.
uusi kuumeilia ilmottautuu mukaan!
itse olen 19v (tiedän olen nuori) ja mieheni on 28v. lapsesta ollaan puhuttu jo pitkään. molemmat haluavat lapsen mutta mieheni on sanonut pelkäävänsä tuohoavan mun nuoruuden seikkailut vauvalla. nyt kuitenkin olemme päättäneet että lopetan pillerit kesäkuussa 2014.
Söin vuoden e-pillereitä mutta ne vaihdettiin minipillereihin auraallisen migreeni vuoksi.mini pillereitä olen syönyt nyt 6kk
mielessä pyörii älyttömästi kysymyksiä. Mitä jos emme voi saada lapsia? Olenko liian nuori äidiksi? Jos odotamme liian kauan onko mieheni liian vanha isäksi? Pitäisikö ensin opiskella ammatti ja mennä töihin?( Lukio loppu suoralla)
mutta Kuumeilu on kova ja päätös on tehty mutta silti pelottaa...
Täällä myös yksi esikoistaan kuumeileva. Minä 18v, aviomies 24v. Meillä sopimus että 2kk päästä alamme virallisesti yrittämään.
Minulla on sairaus joka voi vaikeuttaa raskautumista sekä edetessään aiheuttaa hedelmättömyyttä. Siksi asiaa mietittyämme ja lääkärin kanssa keskusteltuamme päätimme aloittaa pian yrittämisen.
Minä ehdin valmistua vaikka tulisikin heti raskaaksi (mikä on äärimmäisen epätodennäköistä) ja miehelläni kuitenkin on vakituinen työ, joten toimeentulo ei mietitytä.
Onko muita nuoria kuumeilijoita?
Mooi! Vieläkös mahtuu mukaan joukkoon, joka haaveilee melkoisen ihanasta asiasta :)? meillä on takana yritystä puolisen vuotta ja kuumeilu on kasvanut äärimmäisiin mittasuhteisiin, enkä malta enää lukea näitä keskusteluita ottamatta osaa ollenkaan itse - nyt on nimittäin niin, että dpo12 ja kahdenlaisella testillä olen tänään saanut haaleat, mutta selkeät plussat . Nyt oli Pakko saada tämä turhan varhainen tieto jonkun kanssa jaetuksi ja olla realistisen kärsivällinen viimeistään tässä kohtaa!! <3 pitäkää peukkuja, että pysyy matkassa! <3
Päätin nyt tulla päivittelemään tilannetta, kun aikataulu selkiytyi, edes vähäsen. Eli kohta loppuu pillerilaatta, ja 3 ostetaan ainakin lisää, niiden jälkeen harkitaan tilannetta, esim. minkä verran rahaa on säästössä, miltä tulevaisuuden rahatilanne näyttää miehen töiden kannalta. Ensi keskiviikkona selviää, saanko puoleksi vuodeksi töitä.
Ehkä kerkeän sittenkin tähän junaan teidän kanssa mukaan, kun vuodelle 2015 taitaa meillä kääntyä. Mutta yritys saattaa alkaa jo kesällä/syksyllä 2014, jippiaijee.