Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2014 / 2015

11.07.2013 |

Onhan tämä vähän aikaista keskustelua, mutta kuumeilu on kovaa! Olemme mieheni kanssa päätyneet alkaa yrittämään ensimmäistä lastamme tämän vuoden loppuun mennessä.

Kovasti on mielessä pelkoja ja kysymyksiä voidaanko saada lasta, ja kuinka nopeasti mahdollinen tärppi tapahtuu.

Onko muilla samanlaisia mietteitä tai odotuksia vauvan suhteen?

Terkuin Cecilia

Kommentit (261)

101/261 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Liittyisin joukkoon vaikka vielä aika erilainen tilanne minulla moniin muihin täällä kirjoittelevaan verrattuna onkin.

Vauvahaave on ollut olemassa jo pitkään, mutta mies ei ole ollut aikataulun kanssa samoilla linjoilla kanssani. Vihdoin viime viikonloppuna saimme asiat keskusteltua siihen malliin, että ehkäisystä voidaan luopua syyskuussa. Aikaa tuohon siis vielä on, mutta nyt voin ja uskallan oikeasti jo haaveilla kun olen saanut jonkin aikataulun haaveilleni. 

Itse olen 25-vuotias ja mieheni täyttää kuukauden kuluttua 29-vuotta. Aiemmin olen syönyt useamman vuoden minipillereitä, mutta päätin lopettaa ne noin puolitoista vuotta sitten, koska en halunnut käytää enää hormonaalista ehkäisyä. Sen jälkeen mentiin pidempi aika pelkän kondomin kanssa ja joulukuussa minulle laitettiin kuparikierukka. 

Kierukan aion siis poistattaa kesän lopulla. Onko kellään kokemusta siitä, onko kuukautiskierto mennyt sekaisin kuparikierukan poistosta? Tällä hetkellä kierto on todella säännöllinen ja mietin vaikuttaako kierukan poisto jotenkin.

Koska yrityksemme alkaa vasta syksyllä, en varmaan hirveästi tänne nyt vielä kirjoittele, mutta sitäkin innokkaammin seuraan muiden tilannetta.

102/261 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Reetukka ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

Se on kyllä kiva Ainoaa et on joku päivämäärä tiedossa! Muistan ittekin miten tärkeä se oli ennen kun alettiin aikoinaan yrittää esikoista!

Täällä tuli täti kylään ihan normisti viime kuussa ja nyt sitten yritys päällä, huomasin ettei ekalla kerralla ollut tätiä kylässä kunnolla kun niin niukka vuoto oli. Nyt sai taas selvän muistikuvan et minkälaisetne tädin kyläilyt voi olla! No jospa enteilis että nyt on kunnolla elimistö palautunut imetyksen vähentämisen jälkeen. 1 kerran imetän päivässä vielä ja se on jotenkin niin vaikeaa lopettaa. Mieheni oli sitä mieltä että ootan sitä et raskautuisin niin tietäisin että pääsen vielä imettää...voi olla et pitääkin paikkaansa..hmm...ei tietoisesti mut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/261 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, Olen uusi tässä ketjussa.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilut kymmenen vuotta ja vauvakuumekin minulla oli silloin joskus alkuaikoina. Mies ei silloin halunnut lasta ainakaan vielä, joten söin kiltisti pillereitä. Erottiinkin tuossa pari vuotta sitten, mutta palattiin vuoden päästä yhteen, kun tajuttiin ettei osata olla ilman toisiamme. Ehdin jo suunnitella elämäni siltä kannalta, että lapsia ei tule ikinä. Viime marraskuussa kumminkin otin asian ihan kunnolla puheeksi miehen kanssa, että halutaanko me lapsia vai ei, asiaa ei voi lykätä enää, vai hankinko sterilisaation. Aiemmin mies oli sanonut hyvin selvästi, että lapset pitää hankkia alle 30-vuotiaana ja ajattelinkin että nyt kun ollaan tuo raja ylitetty jo reippaasti, se juna on varmaan meidän osalta jo mennyt. Yllättäen mies ei enää pitänytkään lasten hankkimista maailmanloppuna. Lopetin siis pillereiden syömisen.

On tosi yllättävää, että 15 vuoden pillereiden syömisen jälkeen kuukautiskiertoni on täysin tasainen. Ikinä ennen ei ole ollut.

Elämäntilanne ei varmaan ikinä ole lasten hankkimisen kannalta täydellinen, mutta nyt se olisi varmaan paras mahdollinen meille. Minulla on opiskelut opiskeltu. Vakityötä ei ole, teen sijaisuuksia, mutta niitä tuntuu hyvin riittävän. Miehellä on vakituinen työ. Rikkaita ei olla, mutta ihan hyvin pärjätään. Tiedossa on jo etukäteen, että lastenhoitoapua ei tulevilta isovanhemmilta ole tiedossa, koska miehen vanhemmat asuvat tosi kaukana ja minun vanhempani ovat yrittäjiä ja töissä 24/7, vaikka ikänsä puolesta voisivatkin olla jo vanhuuseläkkeellä. Mutta onhan meitä kaksi, eiköhän me yhden vauvan kanssa pärjätä.

Miehelle tässä hommassa on tullut isona yllätyksenä se, etten ole tullut samantien raskaaksi. Hän tuntui kuvittelevan että pillerit pois ja sitten heti ollaan paksuna. :D Onneksi olen lukenut toisten kirjoituksia ja tiedossa on ettei se yleensä ihan niin nopeasti onnistu. Katsotaan miten meidän käy.

104/261 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn nyt tänne, vuosi 2014 kun loppuu kesken. :( Ihan itkettää ajatella, ettei meille voi tulla vauvaa tänä vuonna! Ihan hirveä olo! Silloin 6kk sitten kun yrittäminen aloitettiin oli olo niin toiveikas ja hyvä, uskoi vaan vakaasti että meidän esikoinen syntyy vuonna 2014. Ja nyt ryven itsesäälissä ja itsesyytöksissäni; jos olisin ottanut itseäni tosissaan niskasta silloin 6kk sitten ja alkanut tosissaan laihduttamaan ja parantamaan asioita, olisin oletettavasti jo onnellisesti raskaana.

Ollaan siis ~23 vuotias pariskunta, esikoistaan puuhaamassa. Perusterveitä, savuttomia ja raittiita molemmat, mutta plussattomia. Tästä syytän puhtaasti omaa ylipainoani, joten tunnelmat ei ole kovin valoisat. Kaikki muu kun on kunnossa, säännöllistä kiertoa ja kaikkea mahdollista myöten. Että jospa sitä nyt vaan unohtaa sen yrittämällä yrittämisen ja keskittyy ramppaamaan lenkillä. :(

105/261 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa että vielä Matamimimmi yritätte! Toivottavasti saatte pian plussan! Oletteko kauan yrittäneet?

Tervetuloa Vatipää! Ja pahoittelut ettei onnistunut tällä vuodelle!

Saas nähdä miten täällä menee. Kun ei kierrosta oo selvyyttä, se voi olla 30 mutta tästä en oo varma , voi olla vähemmän, voi olla enemmän, ajattelin tehdä niin että testaan ens lauantaina tai sunnuntaina ellei siis ala ennen sitä...tänään meneillään päivä 28...

106/261 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millimamma, me ollaan menty ilman ehkäisyä nyt nelisen kuukautta. Toistaiseksi ei ole tapahtunut yhtikäs mitään. Olen kyllä vähän yllättynyt miehen mielipiteen muuttumisesta. Ennen oli ehdoton ei ja nyt hän jo oli huolissaan että kelpaako enää mieheksi kun ei saa mua raskaaksi. Kelpaa kyllä, vaikkei ikinä lapsia saataisi. :) Mutta näköjään miestenkin mielipide voi muuttua kun kaikilla tutuilla alkaa olla lapsia ja näkee ettei heidän elämänsä loppunutkaan lasten saamiseen.

Tavallaan kyllä harmittaa, että raskaaksi tulemisessa kestää niin kauan. Olen ollut aina ihan älyttömän huono sietämään epävarmuutta ja odottelua. Ja nyt ei pysty yhtään hoputtamaan kroppaa että hoidahan hommasi äkkiä ennen kuin multa palaa pinna. :D

107/261 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matamimimmi En minäkään siedä tietämättömyyttä ja odottelua...se on järjetöntä miten pitkältä aika tuntuu kun odottaa...

Nyt sit päivä 29 eikä mitään tunteamuksia tädistä ainakaan...niin pitkälle päätin että ellei tätiä näy huomisen aikana niin ostan edes testin kotiin ja voisin sit testata lauantaina tai sunnuntaina niin näkyis varmemmin

108/261 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännättiin jo viime kuussa, kun menkat oli pari päivää myöhässä :D Onneksi ne sitten alkoikin, varmaan johtui stressistä myöhästyminen.

Tässä kuussa ollaan ruvettu "kunnolla" yrittämään! Ovulaatiota olen yrittänyt tikuttaa, mutta yövuorojen takia jäi yksi päivä välistä ja nyt on se testiviiva ruvennut haalenemaan. Luulenpa että se ovulaatio oli just silloin kun jäi tikuttamatta eli siis eilen. Tänään siis kp 15/ 27-29 (en ole enää yhtään varma tuosta kierron pituudesta kun rupes tuollee myöhästelemään). Pupuilusta huolimatta en jaksa uskoa, että tälle kierrolle tärppäsi...

Aloin kuitenkin jo isyyspakkausta sitä suurta paljastusta (jos nyt joskus kaksi viivaa raskaustestiin satttuu tulemaan) varten keräilemään! :D Tilasin antikvariaatista Isä syntymässä -kirjan ja Pristamasta ostin valkoharmaa raidallisen bodyn <3 Ajattelin tilata netistä vielä sellaisen "mute button" tutin ja jonku iskän kulta bodyn :)

-PikkuJ vauvatunnelmissa :)

109/261 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna pitäisi kolahdella postilaatikkoon meidän ovistestit - saas nähdä saanko plussaa niihin jo nyt vkl, päivät kun olisi kohdillaan.

Meillä ei mitään isyyspaketti yllätyksiä oo ees ajateltu, kun tämä yrittäminen vaan jatkuu ja jatkuu.. Sitten joskus jos plussan saa niin ehtii kai siinä hankkia sitä kirjallisuutta..

110/261 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tulen tänne rallattelemaan että ovisplussat saatu jo ekalla testillä - toivotaan vahvempia viivoja huomiselle. :)

111/261 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitte peittoja heiluttelemaan :D Peukut pystyyn että vaikka plussaisi!

112/261 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka seuraatte ovulaatiota testaamalla: Monenako päivänä normaalisti saatte ovisplussan? 

Testailin tosiaan noilla Sofi:n herkillä liuskoilla, viivat tänään melkein saman vahvuiset, huominen ja ylihuominen nyt ainakin vielä seurantaa tälle kierrolle.

113/261 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä testasin tässä kierrossa liuskoilla. Kalenterin arvio oviksesta oli 13 päivä ja eka ovisplussa tuli 15 päivä, 16 päivä aikalailla yhtä tumma. Nyt dpo 9 menossa. Menkkakipuilua, välillä kuuma, välillä kylmä, lämpöä.. Kp27/29, tätiä odottelen huomiselle tai seuraavalle päivälle, Niin tutut kuukautisoireet jälleen. 

114/261 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt sitten minäkin eksyin tänne :) ensikuun lopussa olisi tarkoitus mennä ottamaan kapselit pois käsivarresta ja sitten vauva saa tulla jos on tullakseen :) Minä 25v ja mies täyttää kesällä 29v. Miehelläni tuntuu olevan kovempi vauvakuume kuin minulla vaika minullakaan se ei ole mikään pieni kuume :D

Luin eilen netistä, että olisi hyvä syödä foolihappoa muutamia kuukausia ennen yrittämistä joten äsken kävin apteekissa ja sain käteeni Femibion -valmistetta :) Jännittävää, ensimmäiset askeleet kohti raskautta on otettu :) ihanaa ajatella että ensivuonna voi olla oma pieni nyytti sylissä :)

Hiukan jännittää myös se tuleeko kokoni vaikuttamaan siihen tulenko raskaaksi..olen jonkin verran ylipainoinen.. aloitettiin miehen kanssa kyllä elämäntaparemontti uusimalla ruokavalio ja nyt puolentoista viikon jälkeen jo -3kg :)

Mutta innolla odottamaan toukokuun alkua jolloin pääsemme toivottavasti yrittämään tosissaan :p

Ihanan aurinkoista kevättä kaikille! :)

115/261 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille sitten tullut vauvaa vuodelle 2014 :/ Alkaa jo usko loppua näiden kuukausien jälkeen. Niin pettynyt ja surullinen olo. Toivon suurta plussapuhuria teille muille!

116/261 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki haaveilijat!

Nyt minäkin saan "virallisesti" ilmoittautua haaveilijaksi. Tahtoo vauvan ensi vuonna ;) Elikkäs olen 28-vuotias, ja kotoolta löytyy 5-vuotias pojanpallero. Nyt uusi parisuhde, ja jätimme ehkäisyn pois 20.3. Käytin siis ehkäisykapseleita (Jadelle) 4-vuotta. Nyt sitten maanantaina 25.3 alkoi kuukautiset (ajallaan, hallelujaa siitä!) ja nyt odotellaan niiden loppumista ja sitten alkaa oikea "yrittäminen". Tarkoitus olisi ilman stressiä ja paneita antaa lapsen tulla, mutta itseni tuntien tästä alkaa odottamisen ja tuskailun aikakausi ;)

Onko muilla kokemuksia ehkäisykapselien poistamisen jälkeisestä yrittämisestä?

Ihanan aurinkoista perjantaita kaikille :)

117/261 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, nyt on ristiriitaiset fiilikset. Mä siis olen tehnyt lyhyttä työpätkää sijaisena siitä saakka kun sain koulusta paperit ulos. Nyt kun lopulta avokin kanssa päätettiin, että jätetään ehkäisy pois, ei sitä parempaa aikaa lapselle tule, niin nyt mulle tarjottiin koko ensi vuodeksi töitä ja sitten ehkä virkakin. Olisi mulle ensimmäinen ei-nollatunti-työsopimus ikinä ja kestäisi koko vuoden. Mulle on viisaammat sanoneet, etten tule ikinä saamaan täältä lähialueilta virkaa ja nyt näyttäisi näin hyvältä. Tavallaan tekisi mieli hankkia pillerit välittömästi uudelleen. Toisaalta tuleeko sitä oikeaa aikaa hankkia lasta ikinä jos nyt perääntyy?

Minäkö mammaksi, täällä toinen jonkin verran ylipainoinen. Mä koitan myös parantaa elämäntapojani.

118/261 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tuli täti kyläilemään... Ei tullut tälle vuodelle vauvaa :( Ehkä ensi vuodelle sitten...

119/261 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Uusi ilmoittautuu.

Meillä tilanne on todella paljon erilainen kun teillä muilla, mutta tulen silti mukaan, kun olen seuraillut pitkään.

Minä olen 23 ja mies 24. Mies on tilapäisissä töissä, ja itselläni tänään työhaastattelu. Asunto säästäminen aloitetaan lähiaikoina. Meillä yrittäminen alkaa varmaan vasta syksyllä 2014-keväällä 2015. Käytössä on e-pillerit, jo 8 vuoden ajan olleet. Pelottaa vähän, että mitenkähän tuo raskautuminen tulisi edes onnistumaan.

Kuume on kova, sanomattoman kova. Olen alkanut keräämään "haavelaatikkoa", eli laatikkoa vauvan vaatteille. Eli jos löydän kirppiksiltä halvalla hyväkuntoisia ja sukupuolineutraaleja vaatteita, ostan sinne. Mikäli vauvaa ei meille tule, lähipiirissä on paljon ihmisiä, jolla yrittäminen alkaa samoihin aikoihin, voin aina luovuttaa "aarteeni" niille...

120/261 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täälläkin ilmoittaudutaan mukaan. Meillä alettiin nyt tästä kierrosta yrittämään vauvaa tosissaan. :) Ollaan tammikuusta lähtien menty keskeytetyllä ja vauva olisi saanut tulla jos olisi ollut tullakseen, mutta enpä sitten vahingossakaan tullut raskaaksi vaikka salaa sitä toivoinkin. ;)

Minulla on ongelmana ollut epäsäännöllinen ja pitkä kierto. Pillerit jätin pois jo 6/2013 ja ensimmäisten menkkojen tuloa sain odottaa 80 päivää ja sen jälkee  kierto on ollut 30-40 päivää ja viimeisin kierto oli 60 päivää. Sain terolutit nyt sitten tasaamaan tuota kiertoa. Söin teroja 10 päivää ja viimeisen pillerin jälkeen meni 2 päivää ja menkat alkoivat. Nyt on menossa kp 11 ja ovista aloin tikuttamaan eilen. Mietin vain että kun teroja pitää syödä kp 15-24 ja jos ovulaatio tulisikin vaikka kp 16 niin estääkö terot oviksen? 

Plussatuulia kaikille! <3