Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 / 2015

11.07.2013 |

Onhan tämä vähän aikaista keskustelua, mutta kuumeilu on kovaa! Olemme mieheni kanssa päätyneet alkaa yrittämään ensimmäistä lastamme tämän vuoden loppuun mennessä.

Kovasti on mielessä pelkoja ja kysymyksiä voidaanko saada lasta, ja kuinka nopeasti mahdollinen tärppi tapahtuu.

Onko muilla samanlaisia mietteitä tai odotuksia vauvan suhteen?

Terkuin Cecilia

Kommentit (261)

81/261 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rietukalle ihanaiset onnittelut :)

ite oottelen seuraavia menkkoja jotta voi alkaa tukkujen kanssa testailee otollisinta aikaa :) tässä kuussa se varmaan on jo mennyt :/

uusille haaveilijoille tervetuloa täältäkin  :)

82/261 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rietukka: Onnea plussasta! Toivotaan, että kaveri kestää matkassa loppuun asti :)

Minä en ole nyt vähään aikaan käynytkään vauvasivuilla, sillä nyt on järkyttävä matkakuume! Kaikki päivät menee matkasivuja selaillessa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/261 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Olen uusi ryhmässä, ihana lukea samankaltaisist tuntemuksista ja kokemuksista. Täällä on toiveessa vauva tälle vuodelle mielellään. Ollaan oltu ilman ehkäisyä viime vuoden lokakuusta asti. Yritys on ollu kova, mutta mitään ei vain tunnu tapahtuvan! Viime kuussa olin aivan varma, että nyt odotetaan vauvaa. Kuukautiset olivat pari päivää myöhässä ja tein testin, tulos oli negatiivinen. Odotin muutaman päivän, että tekisin uuden testin. No sieltä ne kuukautiset sitten alkoikin. 9 päivää myöhässä. Ikinä ei ole ollut noin myöhässä!! Vuoto oli ruskeaa, olisiko kyseessä ollut keskenmeno? Nyt kuukautiset ovat 6 päivää myöhässä, testin tein maanantaina ja tulos jälleen negatiivinen. Nyt odotan viikonloppuun, että tekisin toisen testin. Niin toivon, että vihoviimein tärppäisi. 

En tajua miten jotkut jaksavat olla kärsivällisiä, kun ovat yrittäneet vuoden lasta. Viime kuussa kuukautisten alettua, itkin niin paljon, sattui ja tuntui aivan kamalan pahalta! 

Megan: Mulla on niin samoja fiiliksiä. Olen kuullut monen tuttunu odottavan vauvaa, ja samaan aikaan ihmiset kyselee minulta; Milloin teille tulee vauva? Onko jo kuumetta? jne. Kaupassa ollessa näen jokapuolella pieniä vauvoja jotka vain lisää tuskaa. Citymarketissa kävellessäni vauvan vaatteiden ohi, tuli kyynel silmään. Kaikenkukkuraksi ystävät kertovat kuinka he ovat tulleet raskaaksi ensiyrittämällä!! Kaikki ei vaan ole yhtä onnekkaita..

84/261 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moips!

Liitynpäs tähänkin ketjuun, kun epäilen, etten tälle vuodelle saa tärppiä... Toivossa silti vielä elellään.. :)

RIETUKALLE sylin täydeltä onnea! :D

Itsellä yk1 menossa. Ensiviikolla alkaisi uusi kierto, mikäli ei ole heti ensimmäisestä kyytiläinen massuun tullut. Oireitahan tietysti on, mutta tämän kuumeiluni tiimoilta oletan niiden olevan vaan mielikuvitukseni tuotteita.. :D Muuuuutta, se selviää sitten ensi viikolla..

85/261 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Tilasin eilen Davidin ovispuikkoja ja muutaman raskaustestin. Varmaan seuraavassa kierrossa tikutan jo ovista, vaikka vasta huhtikuussa alkaakin yritys. Oikeastaan ihan vain mielenkiinnosta ajattelin noita testata :D

Nyt olen miettinyt sitä, että jos sattuukin niin onnekkaasti, että tärppää ekasta kierrosta, niin miten sitä uskaltaa lähteä matkalle. Ollaan vähän mietitty, että jos lähdettäisiin Kreikkaan synttäreideni aikaan toukokuun lopussa... Silloin viikkoja olisi sen noin 6. Lähinnä mietityttää se, että jos sattuukin tulemaan keskenmeno, niin ei olisi kivaa olla vieraassa maassa, etenkin jos joutuu sairaalaan... Mutta toisaalta eihän elämää voi pelkän raskauden kannalta ajatella, voihan olla, että seuraavaan plussaan menee aikaa...

86/261 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille keskustelijoille! :)

Gislie: Itselläni on pari viikkoa lomaa heinäkuussa ja olen miettinyt aika samanlaisia juttuja kuin säkin. Päätin kuitenkin, että pakko päästä reissuun ja etten aio laittaa muuta elämää paussille vaikka kovasti lasta haluankin. Pitää toivoa, että kesällä pääsee lojumaan etelään pallomahan kanssa, ilman pahoinvointia ja muita kremppoja. :D

87/261 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut, että siirretään yrittämistä huhtikuulle, mutta enhän mää malta odottaa :) Eli siis ehkäisy jää pois nyt! Ovulaatio on mennyt kyllä jo kauan sitten ohi, joten tälle kierrolle vauvaa ei vielä tule. Seuraava kierto pitäisi alkaa 4.3! Yrittämistä siirrettiin hääsuunnitelmien ja erityisesti hääpuvun takia, mutta voihan sitä pukua aina isontaa! :P Enkä jaksa uskoa, että ensimmäisestä kierrosta tärppäisi ja vaikka niin kävisi niin ei se maha vielä siinä vaiheessa liian iso ole.

Paitsi jos sattuu tuplat..

Plussatuulia kaikille ja onnea jo plussanneille :)

Ai niin, tilasin netistä kasan raskaus- ja ovulaatiotestejä, jännä nähdä miten toimivat...

88/261 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tilasin keskiviikkona netin kautta raskaustestejä. Ootin niitä jo pe saapuvaksi, mutta tulevatkin sitten ma. Tänään oisin kaupasta ostanut paketin, mutta perhana ku tää niin pieni kylä ja kaikki tutut samaan aikaan tietty liikenteessä.. Joten hullun täytyy elää jännityksessä sinne maanantaille saakka.. :D Kuviteltuja(?) oireita edelleen on...

89/261 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne voisin pitkästä aikaa tulla sen verran kertomaan asioita, että 24.päivä tosiaan plussasin, vihdoin! Joten olen nyt siirtynyt "raskaus ja synnytys"- puolelle. :) 12.3. olisi ensimmäinen neuvolakäynti ja jännittää todella paljon, nimittäin on jo viikon verran tullut ruskeaa tuhrua ja viime yönä tuli sitten hieman enemmän. :s Toivon, että tämä vuoto on vain jotain kohun kasvamista tms. :) 

Niin joo ja viikkoja olisi nyt omien laskujeni mukaan 5+4. :)

90/261 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan isot onnittelut babydreamer! :) Täällä on peukut ja varpaat pystyssä, jotta kaikki sujuu hyvin ja saat sitten aikanaan terveen vauvan syliisi.

PikkuJ: Jeij! Pääset säkin jännäilemään. :)

Täällä on meneillään kp 19. Olin reissussa siskoni kanssa useamman päivän ilman miestä, joten jäivät peiton heiluttelut monelta päivältä väliin. Ei ole mitään oireita suuntaan tai toiseen, lukuunottamatta pientä nippailua alavatsassa, mutta sitä on ollut koko kierron ajan. Todennäköisesti maaliskuussa lähdetään siis seuraavalle yrityskierrokselle. 

91/261 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Repale! :)

Ei tässä uskalla vielä hirvesti intoilla (en varmaan käsitä edes vielä koko asiaa), mutta pakko se on yrittää olla stressaamatta keskenmenoa. Silloin siitä ei ainakaan tule mitään, jos koko aika stressaa. :)

Peukut on täällä pystyssä kaikille plussan saaneille ja sitä yrittäville! =)

92/261 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut babydreamer! :) 

PikkuJ: Joillakin saattaa tärpätä ensimmäisestäkin kierrosta, niin eihän sitä koskaan tiedä ;)

Täälläkin nyt vain odotellaan la menkkoja alkavaksi. Paremminkin pitäis odottaa ma asti, jos kierto venyiskin vähän pitemmäksi. Tämä odottelu on kyllä tylsää! Täytyy kyllä hattua nostaa niille, jotka ovat yrittäneet pitkään ja monta kk aina sama juttu.

Tsemppiä kaikille!

93/261 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa olen täällä kirjoittamassa joten voi olla vähä tökerösti kirjoitettu.

Olemme mieheni kanssa nuoria, minä pian 19 ja mies 24-vuotias. Meille kummallekkin on lähi aikoina tullut selvästi vauvakuume. Miehelle ehkä vähän enemmän kuin minulle.

Olen jättänyt ehkäisypillerit pois muutama kuukausi sitten muista syistä, mutta olemme ehkä salaa toivoneet että olisin pian raskaana. Kuukautisia ei ole tullut reiluun kuukauteen mikä voi kyllä johtua pillereiden pois jäämisestä.

Olen miettinyt että olisko ihan tuhoon tuomittu ajatus jos yrittäisimme vauvaa? Minulla on vielä opinnot kesken ja kumpikin meisä haluaa muuttaa pois kerrostalosta omaan asuntoon.

Mitä asioita tässä nyt pitäisi ottaa huomioon?

94/261 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!:) Täällä perheestä haaveileva parikymppinen ilmottautuu mukaan. 

Minulla todettiin aika vasta endometrioosi jota ei kuitenkaan alettu hoitamaan sen kummemmin. Diagnoosi saikin minut pohtimaan saisinko minä sitten "joskus myöhemmin" lapsia niin kuin olin alunperin ajatellut. Silloin joskus kun on työ, oma talo jne.. Olen kuitenkin aina ollut tietoinen siitä että haluan aikanaan perheen ja nimenomaan mieheni kanssa yhteisiä lapsia.

Ensin ajattelin että paras yrittää heti paikalla, mutta mitä kauemmin mietin asiaa, sitä enemmän se ahdisti. Olemmehan kuitenkin mieheni kanssa opiskelijoita eikä kodissammekaan ole kaikkia pieniä välttämättömyyksiä vaikka tähän asti olemme soveltaen tulleet toimeen. Lopulta sain pienimuotoisen hermoromahduksen ja päätin että Hiiiitaaaasti.

Onneksi mieheni (myös paras ystäväni) on aivan hirveän ymmärtäväinen asian kanssa. Luvannut tukea minua loppuun saakka kävi miten kävi. Päätimme siis antaa ajatuksen kypsyä rauhassa ja kun mahdollista, pikkuhiljaa "valmistautua" vauvan tuloon. Jos tulee vastaan jotain mukavaa niin sen voi ostaa ja lueskella vähän vauvakirjallisuutta yms. :D Ja etunenässä kaikkea tarpeellista kotiin!:)

Onhan tämä ehkä hieman hassu lähestymistapa, mutta en halua kiirehtiä asiaa liikaa tai tehdä lasta päähänpiston myötä, mutta toisaalta endometrioosin takia ei ihan hirveästi kannata vitkastellakaan. Tämä tapa antaisi aikaa totuttautua ajatukseen ja sitten kun lapsosta päätämme yrittää, ei ainakaan tule kriisiä varusteiden takia. 

Phuh! Tulipas kauhea romaani, anteeksi!:D nyt on ainaki tunnot purettu sydämeltä... :)

95/261 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Maikki: jokainenhan tekee niinkuin itse parhaaksi näkee :) en tiedä, kuinka tuossa tilanteessa saisitte lainaa, jos omalla asunnolla sitä tarkoitit? Kun olet opiskelija vielä. Varsinkin kun lainanehdot ovat tiukentuneet. Tuskinpa tuhoon tuomittu ajatus, vaikka yrittäisitte, mutta tietyistä asioista (saattaa/joutuu) luopumaan :)

Sadehelmi: parempihan se on mennä sillä tahdilla, mikä tuntuu itsestä hyvältä :) tsemppiä!

Täällä tosiaan menkat alkoivat juuri ja miehen kanssa päätettiin, että vähäksi aikaa laitetaan jäihin tämä vauvan yritys, mutta todennäköisesti huhtikuussa jatkuu :D mieheni, kun ei halua sitä jouluvauvaa, niin tehdään nyt sitten näin!

96/261 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikki: Ainakin se asunto kannattaa hankkia ennen vauvaa, jos haluatte pois kerrostalosta. Tosin kyllähän vauvan kanssa pärjää kerrostalossakin. Asunnon ostaminen voikin sitten jo olla haasteellisempi homma, riippuu vähän miehesi palkasta, onko lainaa mahdollista saada, ja siitä kuinka kallista asuntoa olette hankkimassa. Tällä hetkellä melkein pakollista olla säästöjä ennen kuin lainaa saa, ainakin suurimmassa osassa pankeista...

Ennen lapsia kannattaisi periaatteessa olla vähän aikaa töissä, että äitiysraha ei olisi ihan minimi. Tekee vaikka opiskelujen ohessa töitä, että olisi hieman enemmän tuloja, joiden mukaan se äitiysrahan suuruus lasketaan.

97/261 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Rietukka plussasta!

Täällä kuukautiset oli jo myöhässä, testit näytti todella hailakkaa haamua, mutta menkat alkoivat. Se pettymyksen tunne palasi jälleen :/ Ensi viikolla alkaa taas uusi yrityskierros, mutta nyt täytyy ottaa rennosti stressaamatta. Helpo sanoa juu ;) 

98/261 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä palkka noin 3000e/kk en ihan tarkkaan tiedä, minulla olisi koulun puolesta mahdollista tehdä loput opinnoista työssäoppimassa. Kaikista mahtavinta olisi jos joku ottaisi palkalliseen työssäoppimiseen :)

99/261 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä malttanutkaan odottaa ens kiertoon sitä oviksen tikuttamista, vaan alotin jo tässä kierrossa :D Tänään sitten sain luultavasti sen ovisplussan. Testiviiva ei tosin ollu ihan yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta tosi tosi lähellä, että kaipa sen voisi jo laskea, kun eilen se testiviiva oli puolta haaleampi... Tänään siis olisi kiertopäivä 21/30, ellei kierto nyt sitten veny pidemmäksi kuin yleensä... Jos menkat alkaa ajallaan, niin aika lyhkäseksi taitaa tuo luteaalivaihe jäädä... Tosin yleensä mulla tulee limoja kp 17-19 ja tässä kierrossa niitä ei ole vielä tullut, joten jos tämä kierto olisi nyt poikkeus, kun olen ollut vähän kipeänäkin. Enää 1,5kk yrityksen alkuun! Ajatella, että se tulee nopeammin kuin meidän Kreetan matka, joka varattiin toukokuun loppuun.

100/261 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Rietukka!

täällä myös tänä aamuna suureksi hämmästykseksi tullut melko selkeä plussa, 29/29, yk 2. viime viikon loppu puolen olin rajussa influenssassa. Tällöin lääkärissä ei vielä raskaus näkynyt, ja nyt oon siis syönyt alle hevoskuurin lääkkeitä, joten toivottavasti kaikki sujuisi hyvin....

tsemppiä kaikille piinailijoille ja ovulaation metsästäjille!