Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 / 2015

11.07.2013 |

Onhan tämä vähän aikaista keskustelua, mutta kuumeilu on kovaa! Olemme mieheni kanssa päätyneet alkaa yrittämään ensimmäistä lastamme tämän vuoden loppuun mennessä.

Kovasti on mielessä pelkoja ja kysymyksiä voidaanko saada lasta, ja kuinka nopeasti mahdollinen tärppi tapahtuu.

Onko muilla samanlaisia mietteitä tai odotuksia vauvan suhteen?

Terkuin Cecilia

Kommentit (261)

Vierailija
1/261 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä yksi kuumeilija ilmoittautuu varoen mukaan. Kovasti olen halunnut vielä vauvaa, vaikka kolme lasta jo perheeseen kuuluukin. He kaikki ovat jo koululaisia. Mies on osoittanut onneksi myöskin suostuvaisuuttaan vielä yhdelle vauvalle. Monta on silti mutkaa vielä matkalla, mutta haave on iso.

2/261 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa! uusi tulokas ilmoittautuu! tarkotus olis alottaa yrittäminen 2 viikon kuluttua kun kierukka poistetaan :) toivottavasti on vauva jo ensi vuonna! vaikka ajatus vähän pelottaakin :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/261 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa haaveissa oma pieni, mieluusti oltais saatu jo tänä vuonna, mutta eipä ole onnistunut vaikka ollaan yritetty... Ei se vaan ole niin helppoa :( mutta toivotaan parasta :) ja paljon tsemppiä kaikille :)

4/261 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kuumeilija.. :) Yritys on tarkoitus aloittaa ensi kesän tienoilla!

5/261 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin yksi kovasti kuumeileva! Yritys tarkoitus alottaa ensi kesänä/alkusyksystä, joten piiiitkä vuosi vielä edessä.. Ja sit pitää vielä itseä kiusata kaikenmaailman vauvafoorumeilla! :D 

6/261 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihanaa, että löysin sopivan ryhmän!

Kuume on aivan valtavan kova, tuntuu välillä toivottoman epätoivoiselta kun ei ole vielä annettu lupaa vauvalle... puhuttu on, että ensi kesänä jää ehkäisy pois ;) Harmittaa tämä nykyaikainen laskelmoinnin mahdollisuus, koska itse varman päälle ottajana lopullista päätöstä on uskomattoman vaikea tehdä! Ja se pelottaa todellakin, mitä jos ei koskaan lasta saisikaan, tuntuisi niin turhauttavalta vuosien haaveilun jälkeen.

Laitetaanko pino/listaa meistä haaveilijoista ja odotuksen odottajista?

7/261 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia ajatuksia oli myös itselläni. Suuren pohdinnan jälkeen päätimme antaa lapselle luvan tulla ja suureksi yllätykseksemme tärppäsi heti ensimmäisellä yrityksellä!!!!

Valitettavasti se meni varhaisessa vaiheessa kesken :( Päätimme yrittää uudestaan ja jälleen tulin heti ensimmäisestä yrityksestä raskaaksi. Nyt on vk 5+6 ja toivon koko sydämestäni, että pikkuinen pysyy matkassa mukana! <3

Se päätös ei ollut helppo! Muistan, kuinka pitkään puhuimme, että antaisimme pikkuiselle mahdollisuuden, mutta käytännössä en siihen pystynyt. Sitten kerran se tapahtui ja olin siihen valmis! Meillä meni siis niin, että mies oli paaaaaljon aikaisemmin halukas, kuin itse.

Onnea yritykselle! :)

8/261 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pienestä alusta Helinäkeiju25! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pikkuinen pysyy matkassa! <3

Meilläkin on myös sellainen tilanne, että mies on aivan yhtä kuumeinen kun minäkin. Ja koska ehkäisyä ei ole vielä jätetty pois, niin välillä tuntuu että miehellä on tarkoituskin saada vauva alulle aivan tahallisesti vahingossa :D Toisin sanoen ehkäisyn käyttö on lipsunut ja tuntuu jo hirveän vastenmieliseltä.

Mutta kun samaan aikaan on haaveissa oma koti, niin pitää vähän laskea miten tehdä pian koulu (korkeakoulu) loppuun ja kauanko ehtisi tehdä töitä..

Katsellaan ;)

9/261 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista!

Itselläni on kaksi hyvää ystävää, jotka molemmat yrittivät esikoistaan yli vuoden. Molemmat ystävistäni olivat syöneet sitä ennen vuosi e-pillereitä.. en tiedä onko kaikki vain sattumaa, kun he yrittivät "niin kauan". Itse en ole käyttänyt koskaan hormonaalista ehkäisyä ja meillä tärppäsi heti.

En missään nimessä väitä, että tässä olisi yhtäläisyys, mutta olen asiaa itsekseni miettinyt. En ole oikein uskaltanut ystävilleni asiasta puhua, sillä tuntuu, että he ovat olleet yhtä hämmentyineitä tästä nopeasta tärppäys tahdista, kuin me itsekin. Tiedän, että he molemmat olivat yhdessä vaiheessa todella surullisia ja epäilivät, onko heissä jotain vikaa :/ Näin ei ollut.. molemmilla on nyt pikkuinen maailmassa, toisella jopa kaksi! (: <3

AMOTE: Olette siis siis välillä olleet jo ilmain minkäänlaista ehkäisyä? Eli mahdollisuus pikkuiselle on? ;)

10/261 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELINÄKEIJU25: Käytössä on tosiaan hormonaalinen ehkäisy, ja kun unohduksia tai vastaavaa tapahtuu niin muuta ehkäisyä ihan tietoisesti ei ole käytetty, ja tämä miehen toimesta tosiaan ;)

varovaisen kyllä -kannatuksen on vauva saanut, mutta kun lopullinen päätös tuntuu niin vaikealta. Nimenomaan se tässä mietityttääkin kun olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä vajaa 10 vuotta.. miten oma kroppa reagoi? mahdollisesti juuri niinkuin kerroit ja tiedän, että sekin on mahdollista...toki yksilöllistä kuitenkin :) Vauva tuskin saa alkunsa ihan ensimmäisinä kuukautena, jopa ensimmäisenä vuonna, mutta mahdollista kuitenkin on. Nämä laskelmoimiset tuntuvat aivan typeriltä.

11/261 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että teitä on muitakin! Meillä mieheni kanssa oisi tarkoitus jättää ehkäisy pois vuoden (2014) alussa, vauvakuumeilua on ollut koko suhteemme ajan kolme vuotta. Itselläni takana 3 vuotta hormonaalista ehkäisyä. 

Tsemppiä ja onnea kaikille <3

12/261 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JENNA EMILIA: Onnea ja tsemiä myös teille, toivotaan että tärppää pian! :) Olen huomannut itsestäni sellaisia ajatuksia että nyt kun kuulee vauvauutisia kavereilta ja sukulaisilta niin yllätän jopa itseni ajattelemasta, että toivottavasti meidän lapsista tulisi joskus vielä kaverukset, kun tietää että yritys on alkamaisillaan ;) lopputuloksestahan ei tiedä, ja se pelottaa!

13/261 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia ajatuksia tälläkin :D Kaikki mitä ajattelen tulavisuuteen, mietin että toivottavasti meillä olisi sitten jo lapsia <3

Mutta onhan tässä toki toinenkin puolensa. Mitä jos me emme koskaan tule saamaan lapsia, en voisi kuvitella elämääni etten voisi koskaan tulla äidiksi :(

Tätä kaikkea varjostaa se että tuttavapiirissäni on ihmisiä jotka pitkän ja rankan lapsettomuushoitojen jälkeenkään ei saaneet lapsia! Nykyään olenkin ajatellut että jos meille siunaantuu lapsia enkä vain että nyt tehdään lapsia :)

Toivo on ainakin kova <3

14/261 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, itse ehkä voisin siirtää lasten saamista myöhemmäksikin ajakohdaksi, jos varmaksi tietäisin, että niitä sitten myös saataisiin myöhemminkin. Ikää tällä hetkellä 24 vuotta, joten ajattelen olevan viimeinen hetki antaa lupa vauvalle, jotta edes joskus tärppäisi...  :)

Minunkin lähisuvussa on lapsettomuutta ja pahaa tekee katsoa miten kipeää se voikaan tehdä. On myös niitä, jotka ovat ehkäisseet 30-vuotiaiksi asti ja lopulta jääneet ilman...

Minkä ikäisiä muut keskustelussa mukana olevat ovat?

15/261 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 21-v ja mieheni 32-v. Kolme vuotta on yhteistä taivalta takana, kuukausi sitten menimme kihloihin. Häitä juhlitaan sitten joskus kaukana tulevaisuudessa, meille ei ole tarkeää että täytyy olla naimisissa ennen lasten hankintaa. (Vihaan kaikkea vanhanaikaista ;)) Tällähetkellä vaakakupissa painaa enemmän esikoisen lapsen yritys kuin häät :) 

16/261 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa! Täällä olisi kans yksi kuumeilija. E-pillerit lopetin nyt syyskuun loppupuolella ja jännityksellä odotellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Varsinaisesti emme yritä lasta, mutta lapsi olisi enemmän kuin tervetullut.Olemme avokkini kanssa pian jo 26-vuotiaita.

17/261 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täälläpä olisi myös yksi lapsi haaveissa elävä. :) Nyt on vajaa puolisen vuotta yritetty saada vauvaa alulle.. Ja toive on suuri! Yksi lapsi meillä jo on elikkä olisi kiva saada hälle sisarrus. Saapa nähä millon plussaan.. :)

18/261 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa mukaan :) Täällä siis yksi haaveilija lisää, meillä on kaksi lasta entuudestaan. Olen itse kuumeillut jo pidempään, mutta muutama päivä sitten avauduin miehelle, ja pääsipä siinä muutama kyynelkin kun jännitin kertoa haaveistani, peläten että hän kieltäytyisi heti. Yllätys olikin positiivinen kun hän totesi että voitaisi me vielä yhtä vauvaa ajatella :) Vähän suunnitelmissa olisi, että helmikuussa alettais yrittämään kun esikoinen täyttää 5, että olisin siinä vaiheessa vauvan kanssa kotona, kun esikoulu alkaa.. (Paitsi ettei meillä ole kyllä ehkäisynä ollut aikoihin kun ulosveto, joten jos nyt aiemmin sattuu tulemaan, niin tulkoon sitten ;) )

19/261 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JANIKAJ7 Ihana kuulla että uskaltaudutte yrittämään vielä kolmattakin lasta!

Niin monet tekevät kaksi lasta ni miks ei kolmeakin voisi ajatella..

Me nyt tosiaan yritämme toista mutta kolme on haaveessa. Aika näyttää sitten.

Eikö se sananlaskukin sano että ei kahta ilman kolmatta! ;)  Onnea "helmikuussa" alkavaan projektiin ! :)

20/261 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan myös. Kuume on vaivannut jo tosi pitkään, tänään kuumeen eteen tehtiin jotain; kierukka poistettiin :) Eli nyt päästään "tositoimiin". Nuorin on jo 9v, joten kaikki tuntuu taas niin jännältä... 4 lasta ennestään on ja nyt olisi pieni Helmi-Unelmissa :)