Pelkään miehiä.
Ensiksi tarkennan, että minulla oli aivan tavallinen ja hyvä lapsuus, isäni oli aina läsnä meidän lasten elämässä ja lämminsydäminen ihminen. En ole koskaan kokenut fyysistä väkivaltaa miesten osalta tms. En ole parisuhteessa tällä hetkellä eikä entisessä suhteessani tapahtunut mitään traumatisoivaa.
Joten miksi pelkään miehiä? Tuntuu, että varsinkin tänä päivänä pelkään heitä ja olen koko ajan varautunut missä sitten ikinä kuljenkin.
Asun kaupungissa ja joskus olen oikeasti aivan pelosta jäykkänä, jos joudun menemään esimerkiksi kauppaan myöhään illalla pimeän tultua ja kävelen yksin kauppaan ja takaisin. Katson koko ajan vainoharhaisesti olkani ylitse ja tarkkailen ympäristöäni. Lenkilläkään metsäpoluilla en voi laittaa musiikkia kuulokkeistani, koska alkaa ahdistamaan ajatus siitä, etten kuulisi ympäristöäni tarkasti. Tämä on todella stressaavaa. Haluaisin edes joskus huoletta mennä edes lenkille ja uppoutua omiin ajatuksiin, mutta tämä on mahdotonta, koska mieleni ja kehoni on koko ajan pakenemis valmiudessa.
Tulee mieleen eräskin esimerkki, kun tulin piemeällä kaupasta ulos ja lähdin kävelemään tuttua reittiä kotiini, huomasin, että vastaan oli kauempana tulossa mies porukka. En kertakaikkiaan uskaltanut yksin kävellä heitä vastaan vaan luikin sivureittejä pitkin kotiini. Tuolloin kaupunginosa jossa asuin oli jo hiljainen eikä ristinsielua missään lukuunottamatta tuota porukkaa. Kerran matkustin yöjunalla takaisin kotikaupunkiini ja, kun pääsin pois asemalta minua huhuili mies ja olin melkein itku kurkussa etsimässä pakenemisväylää, mutta kyseinen mies oli vain reittiohjeita vailla ja tietenkin autoin häntä. Mutta tuo ensiajatus, että nyt minulle tapahtuu jotain pahaa.
Pelkään jatkuvasti raiskatuksi joutumista tai jollain muulla tavalla joutuvani väkivallan uhriksi. 
Mistä tämä kumpuaa? En oikeasti tiedä. Se vain on niin. Onko kohtalontovereita?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään naisia. Ei uskalla edes vilkaista kun tulee jo syyte seksuaalisesta ahdistelusta.
Ei tässä ole mitään trollailun aihetta, koska pelko on ihan aiheellista ja on tervettä omata hyvä itsesuojeluvaisto. Mitä minä pienehkö 160 cm nainen voin siinä tilanteessa, jos joku minua paljon isompi mies haluaa käydä päälle?
Ilman trollailua, ja naisena: mieti millaisen vastaanoton joku naisia pelkäävä mies saa? Halveksuntaa ja pilkkaa.
Sinä yleistyksinesi voisit miettiä, missä vika, ap? Tänne tullaan haukkumaan miehiä sinun aloituksen vuoksi.
Meillä on täälläkin Naispelko27 vai onko 28 jo. Hänestä pidetään kovasti eikä kukaan pilkkaa. Pelkoja voi olla myös miehillä naisia kohtaan. Moni nainen pelkää itsekin naisia. Kyllä ymmärretään. Keskustelun estävää ja sitä yrittävä trollia taas ei ymmärrä.
Miehet ja naiset pelkäävät hiukan eri asioita vastakkaisessa sukupuolessa.
Mies pelkää että nainen nauraa hänelle jos ehdottaa deittiä ja sitten romahtaa itsetunto.
Nainen pelkää että mies käy fyysisesti hänen kimppuunsa, lyö, puukottaa, raiskaa, kuristaa. Menee pahimmassa tapauksessa henki. Huuteluihin ja h**ritteluun ovat naiset saaneet tottua jo teini-ikäisestä asti, joten niitä inhotaan enemmän kuin pelätään. Miehet pelkää sanoja, naiset tekoja.
Painitaan niin sanotusti eri sarjassa noitten pelkojemme kanssa. Normaalit miehet ymmärtää tämän vähintään siinä vaiheessa kun heillä on puoliso ja tyttölapsia joiden turvallisuus huolestuttaa. Noille miehille ei tarvitse vääntää rautalangasta mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ollaan muka suvaitsevaisia ja äänestetään lisää miehiä tänne. Sitten kun suvaitsevaisuus tulee liian lähelle niin ei enää tykätäkään =/
Älä viitsi. Minun kimppuuni ei ole yksikään ulkomaan elätti käynyt. Kyllä se on aina suomalainen noin 20-65v mies kun käy päälle.
Nro. 10Et sitten varmaankaan pahemmin kuljeskele ostoskeskuksissa tai alikulkutunneleissa ja metroissa suuremmissa kaupungeissa, missä noita elättejä yleensä hengailee. Taidat asua jossain pienellä paikkakunnalla, missä ei elättejä itseasiassa edes ole ja näin päästään suomimiestä syyttämään täysillä.
Olen eri, mutta minua ahdisteli ensimmäisen kerran keski-ikäinen suomalainen mies, kun olin bussissa ehkä 10-12-vuotiaana (en muista tarkasti). Mies tuli takana olevalle penkille istumaan ja alkoi matalalla äänellä kertoa mulle, että tietää missä asun, ja katselee oman kotinsa ikkunasta joka päivä kun kävelen kouluun. Arvatkaa pelottiko lähteä siitä bussista, ja arvatkaa miltä tuntui kävellä aamuisin kouluun kun en tiennyt mistä talosta se äijä kyylää. Tämä tapahtui jo 80-luvulla pikkukaupungissa, jossa ei ollut silloin yhtään ulkomaalaista. Sen jälkeen samassa pikkukaupungissa oli ahdistelijoita, kähmijöitä, perään huutelevia juoppoja, itsensäpaljastajia...kyllä tytöt ja naiset saivat pelätä ihan suomalaisia valkoisia miehiä jo kauan ennen kuin tänne alkoi tulla mainitsemiasi "elättejä". Ihan turha on tätä asiaa laittaa pelkästään ulkomailta tulleiden syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin pelottaa ja ahdistaa. Tuntuu, että kaikilla hyvilläkin miehillä on jokin sairas "pimeä puoli".
Semmoinen pelottava ja julma. Liian monta kertaa käynyt niin, että kivankin miehen taustoista tai luonteesta paljastuu jotain kamalaa.
Tämäkin on niin suhteellista, olethan saattanut tykästyä pelkkiin narsisteihin jotka on taitavia esittämään muuta kuin ovat. Jotkut naiset tuntuu olevan varsinaisia narskumagneetteja.
Ihmeelliseksi vastakkainasatteluksi on mennyt tämäkin "keskustelu". Tässäkin maassa on ja on ollut aina avain riittävästi sekopäitä. Sekopäitä jotka voivat olla aggressiivisia täysin yllättäen ja provosoimatta. Sen kanssa ei ole sukupuolella väliä.
Naisen riski raiskatuksi tulemisesta on todellinen. Jokainen tapaus on liikaa. Mutta niin on katuväkivallan uhriksi joutuneen miestenkin kohdalla. Vuosittain kuolee paljon miehiä tuntemattoman tappamina. Oikeuslaitos käsittele ne tyylillä pahoinpitely ja kuolemantuottamuks. Tekijälle istumista muutama kuukausi ja takaisin kadulle.
Pahoinpitelyjen seurauksena saadaan jokainen viikonloppu vakavia elämän tuhoavia aivoammoja. Täysin yllättäen ja ilman syytä. Niissäkin miehet valtavassa enemmistösaä uhreina.
Ja traagisia mielestäni ovat myös nämä tapaukset, jossa päihderemmin jäsen tapetaan. Ihminen sekin oli, vaikka näitä tapauksia yleenaä vähätellään.
Tässä kirjoittaessani mieleeni tuli se tapaus kun joku sekopää työnsi pyöräilijän bussin eteen Tampereella.
 Hengissä säilyi, mutta elämä meni pilalle.
Olkaa varovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ollaan muka suvaitsevaisia ja äänestetään lisää miehiä tänne. Sitten kun suvaitsevaisuus tulee liian lähelle niin ei enää tykätäkään =/
Älä viitsi. Minun kimppuuni ei ole yksikään ulkomaan elätti käynyt. Kyllä se on aina suomalainen noin 20-65v mies kun käy päälle.
Nro. 10Et sitten varmaankaan pahemmin kuljeskele ostoskeskuksissa tai alikulkutunneleissa ja metroissa suuremmissa kaupungeissa, missä noita elättejä yleensä hengailee. Taidat asua jossain pienellä paikkakunnalla, missä ei elättejä itseasiassa edes ole ja näin päästään suomimiestä syyttämään täysillä.
Olen eri, mutta minua ahdisteli ensimmäisen kerran keski-ikäinen suomalainen mies, kun olin bussissa ehkä 10-12-vuotiaana (en muista tarkasti). Mies tuli takana olevalle penkille istumaan ja alkoi matalalla äänellä kertoa mulle, että tietää missä asun, ja katselee oman kotinsa ikkunasta joka päivä kun kävelen kouluun. Arvatkaa pelottiko lähteä siitä bussista, ja arvatkaa miltä tuntui kävellä aamuisin kouluun kun en tiennyt mistä talosta se äijä kyylää. Tämä tapahtui jo 80-luvulla pikkukaupungissa, jossa ei ollut silloin yhtään ulkomaalaista. Sen jälkeen samassa pikkukaupungissa oli ahdistelijoita, kähmijöitä, perään huutelevia juoppoja, itsensäpaljastajia...kyllä tytöt ja naiset saivat pelätä ihan suomalaisia valkoisia miehiä jo kauan ennen kuin tänne alkoi tulla mainitsemiasi "elättejä". Ihan turha on tätä asiaa laittaa pelkästään ulkomailta tulleiden syyksi.
No tietenkin on ollut aina niitä suomalaisiakin, mutta ette taida käsittää suhteellisuuslukuja ja mitä se ulkomaalaisen 17-kertaisesti suurempi todennäköisyys niihin pahoihin tekoihin tarkoittaa. Kohtaatte ulkomaalaisen, niin se tekee teille pahaa 17 kertaa todennäköisemmin kuin suomalainen. Eli se ei todellakaan oikein auta asiaa naisten kannalta, että otamme sitä väkeä tänne lisää.
Kyllä jonkun ,yli keski-ikäisen keskivertomiehen,el ns. 'papparaisen' kannattaisikin jotain vieteripampuilla ja stileteillä varustautunutta kovan kadun uhkaavaa tyttöjengiä jossain pimeällä kujalla pelätä....
Vierailija kirjoitti:
Minut yllätti koronakeväänä se pelkojen määrä, mitä päällisin puolin ihan järkevän näköisilläkin ihmisillä on. Joten tämä viesti ei oikeastaan enää päässyt pahasti yllättämään.
Itse en pidä miehistä mutta en sentään pelkääkään. Jos joku hyökkäisi, purisin niin ison palasen irti hyökkääjän kehosta kuin saisin.
Ja samalla saat hänen kaikki veriteitse tarttuvat taudit, yök... Avaimet pystyyn sormien väliin etenkin kun kävelee pimeällä.
Eräs ryhmittymä hakkaa vanhuksia ja ryöstää ne ihan tyttöporukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään naisia. Ei uskalla edes vilkaista kun tulee jo syyte seksuaalisesta ahdistelusta.
Ei tässä ole mitään trollailun aihetta, koska pelko on ihan aiheellista ja on tervettä omata hyvä itsesuojeluvaisto. Mitä minä pienehkö 160 cm nainen voin siinä tilanteessa, jos joku minua paljon isompi mies haluaa käydä päälle?
Ilman trollailua, ja naisena: mieti millaisen vastaanoton joku naisia pelkäävä mies saa? Halveksuntaa ja pilkkaa.
Sinä yleistyksinesi voisit miettiä, missä vika, ap? Tänne tullaan haukkumaan miehiä sinun aloituksen vuoksi.
Meillä on täälläkin Naispelko27 vai onko 28 jo. Hänestä pidetään kovasti eikä kukaan pilkkaa. Pelkoja voi olla myös miehillä naisia kohtaan. Moni nainen pelkää itsekin naisia. Kyllä ymmärretään. Keskustelun estävää ja sitä yrittävä trollia taas ei ymmärrä.
Mies pelkää että nainen nauraa hänelle jos ehdottaa deittiä ja sitten romahtaa itsetunto.
Nainen pelkää että mies käy fyysisesti hänen kimppuunsa, lyö, puukottaa, raiskaa, kuristaa. Menee pahimmassa tapauksessa henki. Huuteluihin ja h**ritteluun ovat naiset saaneet tottua jo teini-ikäisestä asti, joten niitä inhotaan enemmän kuin pelätään. Miehet pelkää sanoja, naiset tekoja.
Painitaan niin sanotusti eri sarjassa noitten pelkojemme kanssa. Normaalit miehet ymmärtää tämän vähintään siinä vaiheessa kun heillä on puoliso ja tyttölapsia joiden turvallisuus huolestuttaa. Noille miehille ei tarvitse vääntää rautalangasta mistä on kyse.
Miksi tästä tehtiin joku parisuhdejuttu? Miehiä hakataan ja tapetaan enemmän.
Ennenkuin joku tulee tähän sanomaan: miehet hakkaa miehiä!
Mitä väliä sillä on uhrin kannalta kuka se tappaja on?
En pidä noista yleistyksistä, että "meidät naiset opetetaan pelkäämään" ja muita mitä tässä ketjussa on ollut. Mua ei ainakaan opetettu pelkäämään. Sain jo lapsena liikkua yksin, myös pimeällä. Pimeässä liikkuminenhan on just turvallisinta kun on itse "piilossa".
Pelko on tunne, ja vieläpä täysin turha sellainen. Riskejä on mahdollista ja suositeltavaa arvioida ja ehkäistä järjen varassa. Pelkoa ei tarvita mihinkään. Olen raamatullisesti sitä mieltä, että pelko on syntiä. Pelko saa pelkääjän käyttäytymään loukkaavasti ja typerästi muita kohtaan ja rajoittaa hänen elämäänsä.
On muakin lähennelty sopimattomasti ja ahdisteltu, yritetty juottaa humalaan että antaisin helpommin tai sammuisin ja muuta luuserointia. Näistä tapauksista olen nostanut niin ison äläkän että ne muka kovapintaisemmatkin kaverit on olleet korvat punaisena ja anelleet, etten kerro perheelle/kumppanille/äidilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä tehtiin joku parisuhdejuttu? Miehiä hakataan ja tapetaan enemmän.
Ennenkuin joku tulee tähän sanomaan: miehet hakkaa miehiä!
Mitä väliä sillä on uhrin kannalta kuka se tappaja on?
Naiset harvemmin on väkivaltaisia toisia naisia kohtaan etenkään, jos ei olla edes parisuhteessa. Siksi naisten seura on naisille turvallista, miesten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että siis :'miehet pelkäävät sanoja, naiset tekoja' ?
(Ja sitten vielä mainitset tuon 'huorittelusi '? )
No eikö naiset sitten siis mielestäsi sitä nimitystä pelkääkään, vai mitä tarkoitit noin sanoessasi ? ?
Jos nyt niihin henkilökohtaisiin kokemuksiin nimitysten osalta ja niistä kertomiseen mennään, niin en ainakaan minä muista että koskaan, koko kouluaikanani missään niistä oppilaitoksista joissa olin kirjoilla, kukaan poika missään niistä olisi puhunut tytöistä siellä tuollaisin nimityksin ,saati sellaisia nimityksiä ketään tyttöjä kohtaan siellä käyttäen .
Olin sentään 2 vuotta internaatissakin, eli oppilaitoksessa jossa myös asuimme (paitsi lomat ja viikonloput ). (Kansanopisto+ kansankorkeakoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehillä ole pelättävää vai? Mitäköhän metoo pelleily on saanut aikaan? Miehet ei uskalla edes puhua naisille.
Kyllä miehilläkin on pelättävää, jopa enemmän kuin naisilla. Mies joutuu todennäköisemmin pahoinpidellyksi kuin nainen. Vasta hiljattain nuori 19v nuorukainen pahoinpideltiin kuoliaaksi. Näitä tapahtuu joka viikonloppu kioskijonossa.
Naisetko sen pahoinpiteli? Tais olla miesten aiheuttama, mut ymmärrän kuitenkin pointtisi.
Twilight Zone episode kirjoitti:
Kyllä jonkun ,yli keski-ikäisen keskivertomiehen,el ns. 'papparaisen' kannattaisikin jotain vieteripampuilla ja stileteillä varustautunutta kovan kadun uhkaavaa tyttöjengiä jossain pimeällä kujalla pelätä....
Sehän on miehenä kaikista pahin skenaario, että joutuu pimeällä kälättävän rintaliivijengin piirittämäksi, ja kun ne alkaa uhkailemaan käsiksi käymisellä. IIIIIIIIIKKKKK !!!!!!!!!!!!!! AAPUUUAAAA !!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehillä ole pelättävää vai? Mitäköhän metoo pelleily on saanut aikaan? Miehet ei uskalla edes puhua naisille.
Kyllä miehilläkin on pelättävää, jopa enemmän kuin naisilla. Mies joutuu todennäköisemmin pahoinpidellyksi kuin nainen. Vasta hiljattain nuori 19v nuorukainen pahoinpideltiin kuoliaaksi. Näitä tapahtuu joka viikonloppu kioskijonossa.
Naisetko sen pahoinpiteli? Tais olla miesten aiheuttama, mut ymmärrän kuitenkin pointtisi.
Sitä ei varmaankaan olisi tuomioistuimessa katsottu yhtään sen vähemmän tapoksi , vaikka nainen olisi sen suorittanut.
Henki siinä joka tapauksessa uhrilta, eli teon kohteelta meni .
Tappajan sukupuoli (ja kaikki muukin) on uhrin itsensä kannalta näin jälkeenpäin jo täysin yhdentekevää hänen ajattomuuteen siirtyneelle olemukselleen ja kuolleelle ruumiilleen.
Se kun ei tunne enää mitään,eikä tunnista ketään .
Nainen on luonnostaan alistuva
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Twilight Zone episode kirjoitti:
Sehän on miehenä kaikista pahin skenaario, että joutuu pimeällä kälättävän rintaliivijengin piirittämäksi, ja kun ne alkaa uhkailemaan käsiksi käymisellä. IIIIIIIIIKKKKK !!!!!!!!!!!!!! AAPUUUAAAA !!!!!!!!!!!!
Lyötkö siis aivan leikiksi vanhuksiin ja vammaisiin kohdistuneet ryöstöt ja pahoinpitelyt ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyse miespelosta, miehetkin saavat pelätä miehiä.
Ymmärrän täysin sen että vieraat ja kenties humalaiset miesporukat pelottavat ja siksi ap kiertää heidät kaukaa.
Ihan samalla tavalla miehenäkin teen. Ainoa ero on siinä etten tunne samalla tavalla pelkoa, mutta se on kiinni minusta yksilönä eikä sukupuolesta. Kierrän todellakin känniporukat mahdollisimman kaukaa, en ota suuremmin katsekontaktia, ym.
Jos ei noin tee, on turpaan saamisen todennäköisyys ennen pitkää 100%. Aggressiivinen ja humalainen mies pitää katsekontaktia haasteena, tämä on jäänne apinoiden ajoilta. Eikä auta vaikka olisit kuinka iso, aina löytyy vielä isompi karju. Pienikokoisena on oikeastaan paremmin turvassa, olen huomannut.
Rationaalisesti ajatellen mies on suuremmassa vaarasssa jotua väkivallan kohteeksi kuin nainen, olkoonkin että seksuaalinen väkivalta kohdistuu useammin naisiin. Sanoisin ettei ole montaakaan miestä joiden kimppuun ei olisi koskaan hyökätty jonkun kännirähisijän toimesta.
Mielelläni sanoisin ap:lle että miehet ovat täysin luotettvia ja turvallisia, mutta eihän asia aina niin ole.
Minut yllätti koronakeväänä se pelkojen määrä, mitä päällisin puolin ihan järkevän näköisilläkin ihmisillä on. Joten tämä viesti ei oikeastaan enää päässyt pahasti yllättämään.
Itse en pidä miehistä mutta en sentään pelkääkään. Jos joku hyökkäisi, purisin niin ison palasen irti hyökkääjän kehosta kuin saisin.