Pelkään miehiä.
Ensiksi tarkennan, että minulla oli aivan tavallinen ja hyvä lapsuus, isäni oli aina läsnä meidän lasten elämässä ja lämminsydäminen ihminen. En ole koskaan kokenut fyysistä väkivaltaa miesten osalta tms. En ole parisuhteessa tällä hetkellä eikä entisessä suhteessani tapahtunut mitään traumatisoivaa.
Joten miksi pelkään miehiä? Tuntuu, että varsinkin tänä päivänä pelkään heitä ja olen koko ajan varautunut missä sitten ikinä kuljenkin.
Asun kaupungissa ja joskus olen oikeasti aivan pelosta jäykkänä, jos joudun menemään esimerkiksi kauppaan myöhään illalla pimeän tultua ja kävelen yksin kauppaan ja takaisin. Katson koko ajan vainoharhaisesti olkani ylitse ja tarkkailen ympäristöäni. Lenkilläkään metsäpoluilla en voi laittaa musiikkia kuulokkeistani, koska alkaa ahdistamaan ajatus siitä, etten kuulisi ympäristöäni tarkasti. Tämä on todella stressaavaa. Haluaisin edes joskus huoletta mennä edes lenkille ja uppoutua omiin ajatuksiin, mutta tämä on mahdotonta, koska mieleni ja kehoni on koko ajan pakenemis valmiudessa.
Tulee mieleen eräskin esimerkki, kun tulin piemeällä kaupasta ulos ja lähdin kävelemään tuttua reittiä kotiini, huomasin, että vastaan oli kauempana tulossa mies porukka. En kertakaikkiaan uskaltanut yksin kävellä heitä vastaan vaan luikin sivureittejä pitkin kotiini. Tuolloin kaupunginosa jossa asuin oli jo hiljainen eikä ristinsielua missään lukuunottamatta tuota porukkaa. Kerran matkustin yöjunalla takaisin kotikaupunkiini ja, kun pääsin pois asemalta minua huhuili mies ja olin melkein itku kurkussa etsimässä pakenemisväylää, mutta kyseinen mies oli vain reittiohjeita vailla ja tietenkin autoin häntä. Mutta tuo ensiajatus, että nyt minulle tapahtuu jotain pahaa.
Pelkään jatkuvasti raiskatuksi joutumista tai jollain muulla tavalla joutuvani väkivallan uhriksi. 
Mistä tämä kumpuaa? En oikeasti tiedä. Se vain on niin. Onko kohtalontovereita?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään naisia. Ei uskalla edes vilkaista kun tulee jo syyte seksuaalisesta ahdistelusta.
Ei tässä ole mitään trollailun aihetta, koska pelko on ihan aiheellista ja on tervettä omata hyvä itsesuojeluvaisto. Mitä minä pienehkö 160 cm nainen voin siinä tilanteessa, jos joku minua paljon isompi mies haluaa käydä päälle?
Ilman trollailua, ja naisena: mieti millaisen vastaanoton joku naisia pelkäävä mies saa? Halveksuntaa ja pilkkaa.
Sinä yleistyksinesi voisit miettiä, missä vika, ap? Tänne tullaan haukkumaan miehiä sinun aloituksen vuoksi.
Meillä on täälläkin Naispelko27 vai onko 28 jo. Hänestä pidetään kovasti eikä kukaan pilkkaa. Pelkoja voi olla myös miehillä naisia kohtaan. Moni nainen pelkää itsekin naisia. Kyllä ymmärretään. Keskustelun estävää ja sitä yrittävä trollia taas ei ymmärrä.
Miehet ja naiset pelkäävät hiukan eri asioita vastakkaisessa sukupuolessa.
Mies pelkää että nainen nauraa hänelle jos ehdottaa deittiä ja sitten romahtaa itsetunto.
Nainen pelkää että mies käy fyysisesti hänen kimppuunsa, lyö, puukottaa, raiskaa, kuristaa. Menee pahimmassa tapauksessa henki. Huuteluihin ja h**ritteluun ovat naiset saaneet tottua jo teini-ikäisestä asti, joten niitä inhotaan enemmän kuin pelätään. Miehet pelkää sanoja, naiset tekoja.
Painitaan niin sanotusti eri sarjassa noitten pelkojemme kanssa. Normaalit miehet ymmärtää tämän vähintään siinä vaiheessa kun heillä on puoliso ja tyttölapsia joiden turvallisuus huolestuttaa. Noille miehille ei tarvitse vääntää rautalangasta mistä on kyse.
Miksi tästä tehtiin joku parisuhdejuttu? Miehiä hakataan ja tapetaan enemmän.
Ennenkuin joku tulee tähän sanomaan: miehet hakkaa miehiä!
Mitä väliä sillä on uhrin kannalta kuka se tappaja on?
Lue se ensimmäinen lause. Mitäs siinä sanotaankaan?
Itse arastelen ihmisiä muutenkin osin oman vähän ujon ja hiljaisen luonteen sekä myös kiusaamiskokemusten takia. Miesten kanssa en osaa toimia "hyvin" muutenkaan ja minulla ei kokemuksia heistä, kun en ole koskaan seurustellut, mutta minulla ei myöskään ole kaverinakaan miehiä joten kaikki "toiminta" miesten kanssa on ollut vähäistä. Olen muutenkin yksinäinen nuori nainen. Huomaan kyllä silti sen, että jännitän enemmän nuoria miehiä ja miesporukoita. Toisaalta myös kaikki meluisat nuorisoporukat tai mopoporukat ovat myös sellaisia, vaikka en heitä pelkääkään, mutta jotenkin odotan ikävää kommenttia ja joskus pelästyn jo pelkkää mopojen ääntä ja mietin, että kumpa eivät tulisi vastaan. Tämä liittyy omiin kokemuksiin, kun olin kiusattu ja nämä ikävät tyypit kokoontuivat aina puistoon lähellä kotiamme ja itse juoduin aina kiertämään toista kautta kotiini, kun en halunnut törmätä heihin. Voikin sanoa, että pelkään nuoria ( vaikka itsekin olen aika nuori) yleensäkin. Miehissä pelottaa ehkä vielä enemmän sen, että arvostelevat tai kommentoivat jotain ikävää tai sitten jotain vielä pahempaa kuten ahdistelua yms. Ehkä sekin vaikuttaa, kun en tunne "mukavia" miehiä ja ole saanut sellaisa hyviä kokemuksia heistä ja minä nyt toisaalta jännitän uusia ihmisiä muutenkin.
Koiran kanssa oli aina turvallisempaa liikkua ja kerran koira tavallaan pelasti minut kiusaajilta, kun olisivat halunneet tulla sanomaan minulle jotain ikävää ja uhkailivat, mutta eivät uskaltaneet koiran vuoksi tulla lähelle. Nyt koiraa ei enää ole ja asun itsekin syrjässä ja oikeasti pelottaa aina jos pihaan ajaa vieras auto. Tänne kukaan ei löydä sattumalta muutenkaan ja minulla ei käy kylässä paljon ketään joten kyllä se aina säikäyttää jos joku tänne eksyy. Kyllä itselläkin on silti jäänyt monista miehistä ikävä kuva ja vaikka kiusaamisen aikaan olin nuori niin kyllä silti mietin sitä, että muuttivatko ne nuoret pojat ja miehet sitten lopulta niin paljon vaan haukkuvatko he naisia ja yleensäkin muita ihmisiä vielä myöhemminkin. Tosin kyllä minua on tytötkin paljon kiusanneet eli heidänkin kohdallaan toivon, etteivät opeta lapsiaan samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään naisia. Ei uskalla edes vilkaista kun tulee jo syyte seksuaalisesta ahdistelusta.
Ei tässä ole mitään trollailun aihetta, koska pelko on ihan aiheellista ja on tervettä omata hyvä itsesuojeluvaisto. Mitä minä pienehkö 160 cm nainen voin siinä tilanteessa, jos joku minua paljon isompi mies haluaa käydä päälle?
Ilman trollailua, ja naisena: mieti millaisen vastaanoton joku naisia pelkäävä mies saa? Halveksuntaa ja pilkkaa.
Sinä yleistyksinesi voisit miettiä, missä vika, ap? Tänne tullaan haukkumaan miehiä sinun aloituksen vuoksi.
Meillä on täälläkin Naispelko27 vai onko 28 jo. Hänestä pidetään kovasti eikä kukaan pilkkaa. Pelkoja voi olla myös miehillä naisia kohtaan. Moni nainen pelkää itsekin naisia. Kyllä ymmärretään. Keskustelun estävää ja sitä yrittävä trollia taas ei ymmärrä.
Miehet ja naiset pelkäävät hiukan eri asioita vastakkaisessa sukupuolessa.
Mies pelkää että nainen nauraa hänelle jos ehdottaa deittiä ja sitten romahtaa itsetunto.
Nainen pelkää että mies käy fyysisesti hänen kimppuunsa, lyö, puukottaa, raiskaa, kuristaa. Menee pahimmassa tapauksessa henki. Huuteluihin ja h**ritteluun ovat naiset saaneet tottua jo teini-ikäisestä asti, joten niitä inhotaan enemmän kuin pelätään. Miehet pelkää sanoja, naiset tekoja.
Painitaan niin sanotusti eri sarjassa noitten pelkojemme kanssa. Normaalit miehet ymmärtää tämän vähintään siinä vaiheessa kun heillä on puoliso ja tyttölapsia joiden turvallisuus huolestuttaa. Noille miehille ei tarvitse vääntää rautalangasta mistä on kyse.
Mutta tässä on syytä erottaa pelko, joka on tunne, ja todelliset uhat.
Jos mietitään todellisia uhkia, todennäköisyys että minut pahoinpidellään yöelämässä on suurempi kuin että nainen pahoinpidellään. Ja ei, asiaa ei muuta miksikään se jos pahoinpitelijä on toinen mies. Lyöminen sattuu yhtä lailla.
Mutta tunteiden tasolla pakkien saaminen tai kasvojen menettäminen pelottaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehillä ole pelättävää vai? Mitäköhän metoo pelleily on saanut aikaan? Miehet ei uskalla edes puhua naisille.
Kyllä miehilläkin on pelättävää, jopa enemmän kuin naisilla. Mies joutuu todennäköisemmin pahoinpidellyksi kuin nainen. Vasta hiljattain nuori 19v nuorukainen pahoinpideltiin kuoliaaksi. Näitä tapahtuu joka viikonloppu kioskijonossa.
Naisetko sen pahoinpiteli? Tais olla miesten aiheuttama, mut ymmärrän kuitenkin pointtisi.
Nyt oli kyse miespelosta, miehetkin saavat pelätä miehiä.
Tuo argumentti on outo ja täysin päätön.
"No mutku kun pahoinpitelijäkin oli mies".
Se on yksi ja sama kumppaa sukupuolta pahoinpitelijä edustaa. Ei se turpaansaaminen tai tapetuksi tuleminen muutu kivaksi kokemukseksi sillä että hyökkääjä edusti samaa sukupuolta.
Miksi naisille on tyypillistä tällainen ryhmäajattelu (miehet vs naiset vs yläluokka vs alaluokka, jne)?
Dikotomia, eli kaksinapainen 'musta-valkoinen'; 'joko,tai' maailmankuva jossa 'joko olet 'meidän' puolellamme, tai 'meitä' vastaan.
(Sana 'me' on tässä syytä pannakin lainausmerkkehin, sillä johonkin 'meihin' aina kaikissa omissa sanomisissaan ja mielipiteen esittämisissään vetoava anonyymi kirjoittaja tuskin on saanut valtuutusta ,esim. tässä tapauksessa, puolelta maailman väestöltä, eli siis :naisilta ympäri maailmaa. )
Mielenkiintoinen aihe, mutta eipä tästä tietenkään voi puhua, kun heti tullaan trollaamaan ja valittamaan. Näin sitä yritetään hiljentää.
Kyllähän sen tällaisena keski-ikäisenä nuorekkaana miehenä huomaa vähän joka puolella miten naiset suhtautuu. Kaupan kassallakin on kassaneiti mielinkielin yhtä hymyä edelläni olevalle vanhemmalle herralle, mutta minun kohdallani menee heti naama peruslukemille. Jotenkin siinä vain aistii, että minut koetaan jonkinlaisena uhkana tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia teki naisesta osapuolen, joka raskautuu ja synnyttää ja tämän lisäksi vielä teki naisesta fyysisesti heikomman osapuolen. Hienosti hoidettu👏🏻 Taidankin alkaa kasvattamaan lihasta ahkerasti.
T. Nainen
Nainen ei pääse ahkeralla lihastreenillä kuin 70% miehen voimatasosta ylävartalossa. Tosin harva mies on mitenkään voimakas. Parin vuoden salitreenin jälkeen isoilla painoilla huomaat että 80% miehistä jaksaa nostaa ja jaksaa vähemmän kuin sinä. Sille isolle salipenalle et kuitenkaan pärjää ikinä. Sen sijaan jaloissa pääsee 100% Ja nainen on notkeampi ja nopeampi kuin mies, joten monolla vaan ja potkutekniikoita.
Ei varmasti pääse edes tuohon osuuteen miehen voimasta suurin osa naisista, ruumiinrakenne on kertakaikkiaan liian pieni ja lihaskasvu jäätävästi heikompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia teki naisesta osapuolen, joka raskautuu ja synnyttää ja tämän lisäksi vielä teki naisesta fyysisesti heikomman osapuolen. Hienosti hoidettu👏🏻 Taidankin alkaa kasvattamaan lihasta ahkerasti.
T. Nainen
Nainen ei pääse ahkeralla lihastreenillä kuin 70% miehen voimatasosta ylävartalossa. Tosin harva mies on mitenkään voimakas. Parin vuoden salitreenin jälkeen isoilla painoilla huomaat että 80% miehistä jaksaa nostaa ja jaksaa vähemmän kuin sinä. Sille isolle salipenalle et kuitenkaan pärjää ikinä. Sen sijaan jaloissa pääsee 100% Ja nainen on notkeampi ja nopeampi kuin mies, joten monolla vaan ja potkutekniikoita.
Ei varmasti pääse edes tuohon osuuteen miehen voimasta suurin osa naisista, ruumiinrakenne on kertakaikkiaan liian pieni ja lihaskasvu jäätävästi heikompaa.
https://i.redd.it/24q7mk1ooecx.png
Siinä kuvaaja sukupuolten voimaeroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
https://i.redd.it/24q7mk1ooecx.png
Siinä kuvaaja sukupuolten voimaeroista.
Miltähän tuosta yhdestä n. 35-vuotiaasta sinisestä pallosta tuntuu tuolla alhaalla?
Ehkä sinua lohduttaa ajatus, että iso osa miehistä vastaavasti 'pelkää' naisia. En osaa arvioida tarkalleen kuinka suuri osuus, mutta varmasti ihan merkittävä.
Miehet eivät tietenkään pelkää sitä, että nainen kävisi kimppuumme - siinä mielessä pelko on ehkä erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinua lohduttaa ajatus, että iso osa miehistä vastaavasti 'pelkää' naisia. En osaa arvioida tarkalleen kuinka suuri osuus, mutta varmasti ihan merkittävä.
Miehet eivät tietenkään pelkää sitä, että nainen kävisi kimppuumme - siinä mielessä pelko on ehkä erilaista.
Pelko kuin pelko enkä usko että kenenkään pelko on "parempaa" kuin toisen. Pelkäähän joku villikissakin ihmisiä ihan muuten vaan ilman mitään tarkempaa syytä. Pitääkö naiset senkin pelkoa ihan mitättömänä ja naurettavana?
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen entisessä elämässäni ,kun asuin vielä kerrostalossa, asuva naimisissa oleva ,uskovainen, lihava 50v nainen. Hän pelkäsi että hänen kotiinsa voi yhtäkkiä murtautua joku mies, ja raiskeerata hänet. Että ihan väkisellä juuri hänen ovensa ja asuntonsa tämä raiskuri valitsisi niistä kymmenistä asunnoista joissa monessa asui esim. yksin asuvia nuoria naisia. Hän ei voinut kuvitellakaan ulkoiluttavansa koiraa yksin klo 20 jälkeen, kun voi tulla jotain puskaraiskeejia. Lähikauppaan hän uskaltauti kerran ennen yhdeksää illalla, kun minä olin menossa samaa matkaa. Koska kukaan ei viitsisi häntä raiskua, jos minä olisin mukana. Pelottaisin kuulemma pahantekijät poi olemuksellani. Olin tuolloin häntä n. 50kg, ja 10 cm lyhempi, ja yli 20v nuorempi.
Eläkeläisiäkin raiskataan - myös Suomessa.
Ehkä naisparalle oli tapahtunut jotain kammottavaa, jonka vuoksi hän pelkäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ei iso osa miehistä, mutta takuuvarmasti iso osa palstamiehistä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehillä ole pelättävää vai? Mitäköhän metoo pelleily on saanut aikaan? Miehet ei uskalla edes puhua naisille.
Kyllä miehilläkin on pelättävää, jopa enemmän kuin naisilla. Mies joutuu todennäköisemmin pahoinpidellyksi kuin nainen. Vasta hiljattain nuori 19v nuorukainen pahoinpideltiin kuoliaaksi. Näitä tapahtuu joka viikonloppu kioskijonossa.
Naisetko sen pahoinpiteli? Tais olla miesten aiheuttama, mut ymmärrän kuitenkin pointtisi.
Se on yksi ja sama kumppaa sukupuolta pahoinpitelijä edustaa. Ei se turpaansaaminen tai tapetuksi tuleminen muutu kivaksi kokemukseksi sillä että hyökkääjä edusti samaa sukupuolta.
Miksi naisille on tyypillistä tällainen ryhmäajattelu (miehet vs naiset vs yläluokka vs alaluokka, jne)?
Naiset ovat loppujenlopuksi hyvin yksinkertaisia ajattelutavaltaan. Ns lammasmainen ajattelu. Sitten kun nainen haluaa kapinoida niin se paljastaa tissit! APUVA! :O
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen aihe, mutta eipä tästä tietenkään voi puhua, kun heti tullaan trollaamaan ja valittamaan. Näin sitä yritetään hiljentää.
Ihmettelen, että mitä tässä on puhumista. Naiset on että miehet on perseestä, hakkaa ja raiskaa. Miehet siihen joko että niin on ja löllöllöömyötäilyä tai sitten että kyllä ne naiset ja ulkkiksetkin. Tätähän tää on koko keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen tällaisena keski-ikäisenä nuorekkaana miehenä huomaa vähän joka puolella miten naiset suhtautuu. Kaupan kassallakin on kassaneiti mielinkielin yhtä hymyä edelläni olevalle vanhemmalle herralle, mutta minun kohdallani menee heti naama peruslukemille. Jotenkin siinä vain aistii, että minut koetaan jonkinlaisena uhkana tavalla tai toisella.
Minulla on samantapainen tilanne keski-ikäisenä äärettömän, äärettömän nuorekkaana naisena.
N 75
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samantapainen tilanne keski-ikäisenä äärettömän, äärettömän nuorekkaana naisena.
N 75
Mikähän siinä on, että tuo nuorekkaaksi itsensä mainitseminen menee jollain aina niin nahan alle, hehheh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat loppujenlopuksi hyvin yksinkertaisia ajattelutavaltaan. Ns lammasmainen ajattelu. Sitten kun nainen haluaa kapinoida niin se paljastaa tissit! APUVA! :O
Ymmärrän, että tilanne on tuollainen sinun lähipiirissäsi jo heikon perimän vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 75
Mikähän siinä on, että tuo nuorekkaaksi itsensä mainitseminen menee jollain aina niin nahan alle, hehheh.
Pidän surkuhupaisista vitseistäsi. :)