Miksi venäjäksi kysytään KUKA hän on ammatiltaan?
Кто он по профессии? Eli kuka hän on ammatiltaan? Paljon järkevämpää olisi kysyä MIKÄ hän on ammatiltaan (что?). Ai että ottaa päähän tämä venäjän järjetön epäloogisuus! 😡😠
Kommentit (31)
Böjärkätsäna karmavare tsokgurade brivelevoski damrekramade varakademerokivas.
Вернитесь, чтобы написать диссертацию.
Основные принципы грамматики не так уж трудны:)
Vierailija kirjoitti:
Основные принципы грамматики не так уж трудны:)
Не на самом деле трудные, но все таки интересные. :)
Mihin tarkoitukseen tarvitset tuota tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarkoitukseen tarvitset tuota tietoa?
Villi arvaus: työn tai puolison takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi saksaksi sanotaan älä unohda minun, kun tarkoitetaan älä unohda minua (vergiss mein nicht)? Siksi, että kielet eivät ole matemaattisia kaavoja, vaan ne muotoutuvat käytettäessä. Siitä ei kannata suuttua.
Hä? Takaisin kouluun.
minua = mich
minun = mein/e
Vergiss mich nicht.
Mutta sitten taas sanotaan, että gib dir Mühe kun kehotetaan vähän reipastumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saksaksi sanotaan älä unohda minun, kun tarkoitetaan älä unohda minua (vergiss mein nicht)? Siksi, että kielet eivät ole matemaattisia kaavoja, vaan ne muotoutuvat käytettäessä. Siitä ei kannata suuttua.
Hä? Takaisin kouluun.
minua = mich
minun = mein/e
Vergiss mich nicht.
Mutta sitten taas sanotaan, että gib dir Mühe kun kehotetaan vähän reipastumaan.
Vergessmeinnicht on kukan nimi, luultavasti calque englannista, vaikka tunnetaan jo 1600-luvulta. Siksi se ei seuraa saksan kielioppia.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tämä on Vergiß mein **** nicht.
Kukin voi käyttää mielikuvitustaan.
Professio on julkinen tunnustus. Kirjaimellisesti kysymys on "Kuka olet julkisen tunnustuksesi mukaan?" eli kuka väität olevasi yhteiskunnassa.