Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammattikunnan edustajat ovat mielestäsi tyhmimpiä?

Vierailija
17.06.2013 |

Mulla kärjessä on lähihoitajat ja taksikuskit. Olen toki tavannut monta lähihoitsua ja taksisuharia jotka ovat fiksuja ihmisiä. Siltikin päällimäisenä mielikuvana on ihmiset, jotka luulevat tietävänsä ja suurella paatoksella esittävät "faktoja", vaikka eivät ymmärrä aiheesta hevonpyllyä. Teen silti parhaani pitääkseni mieleni avoimena kun tapaan lähihoitsuja ja taksikuskeja.

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten, lähäreistä. Siinähän pystyy suuntautumaan eri paikkoihin. Onko jotkut tietyt lähärit niitä tyhmiä vai ihan kaikki?

Vanhuspuolen, lasten-ja nuorten, vammaistyö?

Vierailija
62/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:03"]

Ei lähärit ja hoitsut tyhmimpiä ole.

Kyllä niissä hommissa älliä pitää olla. Tervemenoa vain kokeilemaan pärjääkö joku tyhmä niissä hommissa. Ap voisi mennä heti etunenässä.

[/quote]

Minä olen kokeillut, ei ollut kivaa. Lähärien työt ei tosiaan olleet erityisen vaativia, kun niitä pystyi 18-vuotiaana tekemään ilman koulutusta.

[/quote]

Ai mitä teit? Annostelit lääkkeitä? Oliko pistoluvat jne?

Vai kävitkö vain nostelemassa vanhuksia?

[/quote]

Tein ihan kaikkia samoja asioita kun ne lähihoitajatkin siinä paikassa tekivät. Kaikki ne tekemäni työt eivät kai olleet "luvallisia", eli lääkkeitä en olisi saanut jakaa. Mutta eipä niihin hommiin tosiaan mikään ruudinkeksijä tarvinnut olla, sori nyt vaan. Voi hyvin olla, että joissakin paikoissa lähäreillä on vaativampiakin hommia, mutta lääkkeiden annostelu, haavahoidot ja piikittäminen ei vielä vakuuta mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:14"]

Kyllä niissä hommissa älliä pitää olla. Tervemenoa vain kokeilemaan pärjääkö joku tyhmä niissä hommissa. Ap voisi mennä heti etunenässä.

[/quote]

Minä olen kokeillut, ei ollut kivaa. Lähärien työt ei tosiaan olleet erityisen vaativia, kun niitä pystyi 18-vuotiaana tekemään ilman koulutusta.

[/quote]

[/quote]

Tein ihan kaikkia samoja asioita kun ne lähihoitajatkin siinä paikassa tekivät. Kaikki ne tekemäni työt eivät kai olleet "luvallisia", eli lääkkeitä en olisi saanut jakaa. Mutta eipä niihin hommiin tosiaan mikään ruudinkeksijä tarvinnut olla, sori nyt vaan. Voi hyvin olla, että joissakin paikoissa lähäreillä on vaativampiakin hommia, mutta lääkkeiden annostelu, haavahoidot ja piikittäminen ei vielä vakuuta mua.

[/quote]

Aivan, eli sinusta ei olisi ollut siihen hommaan varmastikaan. Koska ei se työ, vaan se koulutus. Tuskin kovin typerä ihminen kaikista lääkelaskuista ja muista selviytyy tuosta vain.

Pitäisi saada tuollaiset työnantajat vastuuseen kun antavat kouluttamattoman ihmisen siellä hyppiä.

Ja hei, toivo ettet koskaan tarvitse heidän apuaan, tyhmiä kun ovat.

Vierailija
64/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

merikapteenit. tuurilla ne laivatkin seilaa.

Vierailija
65/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kotiäidit (ja nimenomaan sellaiset, jotka pitävät kotiäitiä ammattina). Se on kuitenkin ainoa ammatti, joka suoranaisesti aiheuttaa henkisten kykyjen taantumista. Muihin ammatteihin vain hakeutuu keskivertoa tai vähän sitä tyhmempää porukkaa alhaisen vaatimustason vuoksi mutta kotiäidin pitää olla vähintään tutkijatohtori ja mieluummin professori, että muutaman kuukauden jälkeen kiinnostaa vielä jokin muukin kodin ulkopuolinen asia, kuin "Mamut vittuun viemästä mun tukia ja aiheuttamasta kuviteltua vaaraa mun lapsille!"

Vierailija
66/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelijä

Vierailija
67/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:17"]

Aivan, eli sinusta ei olisi ollut siihen hommaan varmastikaan. Koska ei se työ, vaan se koulutus. Tuskin kovin typerä ihminen kaikista lääkelaskuista ja muista selviytyy tuosta vain.

Pitäisi saada tuollaiset työnantajat vastuuseen kun antavat kouluttamattoman ihmisen siellä hyppiä.

[/quote]

Ei todella olisi minusta ollut siihen hommaan pidemmän päälle, se on ihan varma. Ei siellä kyllä lähihoitajat mitään lääkelaskuja hoidelleet, sairaanhoitajat teki kaikki ns. vaativammat työt. Lähihoitajat hoiteli vain niitä vanhuksia.

Vierailija
68/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:22"]

[/quote]

Ei todella olisi minusta ollut siihen hommaan pidemmän päälle, se on ihan varma. Ei siellä kyllä lähihoitajat mitään lääkelaskuja hoidelleet, sairaanhoitajat teki kaikki ns. vaativammat työt. Lähihoitajat hoiteli vain niitä vanhuksia.

[/quote]

Nekin työt ovat nykyään muuttuneet jos et sitä ole tiennyt....

Vierailija
69/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelijä

[/quote]

Wuhuu! Tulihan se meidänkin ammatti :D

Vierailija
70/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys tuntuu aiheuttavan kyllä jonkinlaista taantumista, mutta taantumisen lopputuloshan riippuu siitä, mikä on lähtötaso.

Vastaan maanviljelijät, ja pieneltä landepaikkakunnalta kotoisin olevana niitä olen tavannut paljon. Ei tunnu useimmat olevan penaalien terävimpiä kyniä eikä lähelläkään. Pienen kyläkoulun, jota kävin, oppilaista tyhmimmät ovat jatkaneet vanhempiensa tilojen viljelyä ja lähes yhtä tyhmät rassaavat autoja ja/tai traktoreita. Ammattiurheilijat hyvänä kolmosena, kyllä huomaa että tuli potkittua palloa siihen aikaan kun muut teki koulussa edes jotakin.

Vierailija
71/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tjaa...ehkä joltain osin, mutta serkku on lähärinä samankaltaisessa paikassa, valmistunut vajaa vuosi sitten, ja työnkuva kuullostaa aika tarkkaan samalta kuin minullakin reilu kymmenen vuotta sitten. Ja ei, en pidä serkkuani varsinaisesti tyhmänä, mutta ei hänkään mikään neropatti tai älykkö ole.

Vierailija
72/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tjaa...ehkä joltain osin, mutta serkku on lähärinä samankaltaisessa paikassa, valmistunut vajaa vuosi sitten, ja työnkuva kuullostaa aika tarkkaan samalta kuin minullakin reilu kymmenen vuotta sitten. Ja ei, en pidä serkkuani varsinaisesti tyhmänä, mutta ei hänkään mikään neropatti tai älykkö ole.

[/quote]

Aaah, tunnet yhden lähärin ;)

Minä tunnen useita. Itseasiassa todella monta. Enkä ole vielä tavannut tyhmää lähäriä. Ei, en ole itse sillä alalla. Mutta sen verran fiksu olen, etten arvostele muita.

Mutta, moni sukulaiseni on ajautunut sille alalle, ei heistä tyhmiä löydy. Käyn myös monta kertaa viikossa vanhainkodilla, hoitamassa rakasta mummoani. Enkä sielläkään ole törmännyt tyhmiin lähihoitajiin. Lähihoitajia löytyy myös kavereistani. Jokaisen kanssa kykenen keskustelemaan kaikesta maan ja taivaan välillä.

Kaikki ne tyhmät tuttavat jne. ovat työttömiä.

Serkkusi tosiaan taitaa olla vähän typerä jos työasioitaan sinulle selittää.

Vierailija
73/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 korjaa, siis kaikki ne "tyhmät" tuttavat ovat työttömiä.

Eivät hekään siis tyhmiä ole, en sellaisiksi voi heitä itseasiassa sanoa. Heidän mielenkiinnon kohteensa ovat vain erilaisia kuin minun.

Pidättekö te muut tyhminä sellaisia ihmisiä joiden kanssa teillä ei kemiat kohtaa?

Vierailija
74/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule tunnen useammankin : ) Ihan jo aikanaan työn kautta tutustuin.

Vierailija
75/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:44"]

[/quote]

Ja kaikki ovat tyhmiä tai muuten vain vajakkeja?

Oletko ajatellut asiaa niin, että jospa he eivät olekaan niitä tyhmiä vaan itse olet?

Vierailija
76/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei, fiksu osaa lopettaa ajoissa :)

Toivottavasti myös tekin menisitte nukkumaan ja lopettaisitte muiden ihmisten haukkumisen :)

Oikeasti viisas ihminen ei tee niin. Joten voinemme todeta, että koko ketju täynnä vähän tyhmiä ihmisiä? ;)

Öitä!

Vierailija
77/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:46"]

[/quote]

Oletko ajatellut asiaa niin, että jospa he eivät olekaan niitä tyhmiä vaan itse olet?

[/quote]

Kaikki entiset työkaverit eivät olleet tyhmiä ja kukaan ei vaikuttanut "vajakilta", mutta työporukassa oli aika paljon minusta melko yksinkertaisia ihmisiä. Vastaavan kuvan olen saanut monesta muustakin tapaamastani lähihoitajasta, en kaikista. Tällä en tarkoita, etteivätkö voisi olla tai olisi hienoja, hyviä ja mukavia ihmisiä, puhun nyt älystä, yleissivistyksestä, ajattelun joustavuudesta jne.

Mitä minuun tulee, niin ihan objektiivisilla mittareilla en ole tyhmä, vaikka sinusta olisinkin epämiellyttävä, ärsyttävä tai typerä.

Vierailija
78/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:46"]

[/quote]

[/quote]

Kaikki entiset työkaverit eivät olleet tyhmiä ja kukaan ei vaikuttanut "vajakilta", mutta työporukassa oli aika paljon minusta melko yksinkertaisia ihmisiä. Vastaavan kuvan olen saanut monesta muustakin tapaamastani lähihoitajasta, en kaikista. Tällä en tarkoita, etteivätkö voisi olla tai olisi hienoja, hyviä ja mukavia ihmisiä, puhun nyt älystä, yleissivistyksestä, ajattelun joustavuudesta jne.

Mitä minuun tulee, niin ihan objektiivisilla mittareilla en ole tyhmä, vaikka sinusta olisinkin epämiellyttävä, ärsyttävä tai typerä.

[/quote]

Jaa-a. Tyhmä et varmastikaan sinäkään ole, sivistynyt sinä et kuitenkaan ole. En ole tuo jolle vastasit, mutta vastauksesi perusteella sinulta puuttuu ne tärkeimmät. 

Vierailija
79/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hieman pahalta lähteä tämmöseen lynkkausketjuun kommentoimaan, mutta turha tässä sievistellä, kun sanottavaa näemmä itseltänikin löytyy. :D

Olen aikuisiälläni käynyt reilusti yli kymmenessä asuntonäytössä (pari vuokrattavaa, loput myynnissä) ja ainoastaan kerran olen kohdannut asiansa osaavan myyjän - silloinkin omistaja myi itse sijoitusasuntoaan. Kaikilla muilla kerroilla paikalla on ollut jokseenkin hömelö ja sähläävä välittäjä, joka on kehunut sentin raoilla seinään liimattuja, kukertavia, vuosituhannen vaihteen trenditapetteja "ihanan tyylikkäiksi". Olen kerran jopa esitellyt itse kymmenille ihmisille ensimmäistä vuokra-asuntoani, josta olin muuttamassa pois, koska välittäjäukkelin mielestä hänen oli tarpeellisempaa seistä rappumme alaovella toivottamassa ihmiset tervetulleiksi. Ei siinä, olihan tuo aika hauska kokemus 20-vuotiaalle, mutta ei se nyt välttämättä ihan oppikirjan mukaankaan varmaan mennyt. :) 

Tokikaan en ole nuorena ostajana/vuokraajana pahemmin kierrellytkään niitä korkeamman hintaluokan asuntoja, joissa toivottavasti on jo ammattilaiset myymässä. Näille kohtaamilleni ressukoille on sitten jäänyt myytäväksi ensiasunnot. Pakko myöntää, että jätin joskus jopa tarjouksen tekemättä, koska en halunnut lähteä pelaamaan rulettia pienillä säästöilläni.

Ja tosiaan, olen jopa lapsena/teininä haaveillut kiinteistövälittäjän ammatista, koska olen aina ollut aidosti kiinnostunut erilaisista taloista ja asunnoista, mutta näiden kokemusteni jälkeen on hankala kuvitella, että jaksaisin viikkoa kauempaa tuollaisten "ammattilaisten" keskellä. Kaipa silläkin hommalla joku rikastuu, mutta eipä taida koskaan tulla omalle kohdalle niin kovaa rahantarvetta, että pitäisi ruveta uskottelemaan itselleni sekä muille, että hoitamaton elementtitalon viemäripommi on jotain muuta kuin hoitamattoman elementtitalon viemäripommi..

Vierailija
80/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos kokee lääkelaskujen taitamisen vaativan jotain, ei nyt kovin älykäs voi olla...