Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ammattikunnan edustajat ovat mielestäsi tyhmimpiä?

Vierailija
17.06.2013 |

Mulla kärjessä on lähihoitajat ja taksikuskit. Olen toki tavannut monta lähihoitsua ja taksisuharia jotka ovat fiksuja ihmisiä. Siltikin päällimäisenä mielikuvana on ihmiset, jotka luulevat tietävänsä ja suurella paatoksella esittävät "faktoja", vaikka eivät ymmärrä aiheesta hevonpyllyä. Teen silti parhaani pitääkseni mieleni avoimena kun tapaan lähihoitsuja ja taksikuskeja.

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 00:25"]

Luulen, että sairaanhoitajia morkkaavat tuskin ovat viettäneet yötäkään sairaalassa ja arvio perustuu mielikuviin tai tuttuihin. Kätilöthän ovat pohjakoulutukseltaan myös sairaanhoitajia...mutta tuskin siinä älyä vaaditaan, kun av-mamman reikää kursitaan tai synnytystä hoidetaan, kun nämähän osaavat sen(kin) hoitaa paremmin itse.

Onko tämä ihan oikeasti mielestänne niin hedelmällinen keskustelu? Tunnen kuuden ällän ylioppilaan, josta tuli sairaanhoitaja (joka tosin myöhemmin opiskeli myös yliopistotutkinnon alallaan jatko-opintoina) Ja samalla tavoin yliopistotutkinnosta sairaanhoitajaksi vaihtaneita. Tyhmentyvätkös he sitten vaihtamalla toiseen ammattiin? ;)

[/quote]

Tässähän ei sitten puhuttu OMAN ALAN AMMATTITAIDOSTA vaan TYHMYYDESTÄ YLIPÄÄTÄÄN! Jokainen hoitsu osaa kursia haavoja ja mammojen välilihoja, mutta mitä muuta hoitsu sitten osaa ja millainen yleissivistys hänellä on, siitähän tässä oli kyse.

Vierailija
42/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alan ihmiset eli baarimikot, portsarit ja muut vastaavat. Kai me asiakkaat ollaan niin hankalia, ettei meitä penaalin terävimmät kynät vaan kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas näitä keskusteluja. Itsekkin yliopiston käyneenä vaihdoin sairaanhoitajaksi työllisyys tilanteen vuoksi. Kollegani ovat oikein fiksuja ja enemmän elämää nähneitä kuin yksikään yliopisto kavereistani.

Vierailija
44/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 00:30"]

Ravintola-alan ihmiset eli baarimikot, portsarit ja muut vastaavat. Kai me asiakkaat ollaan niin hankalia, ettei meitä penaalin terävimmät kynät vaan kestä.

[/quote]

Ei hankalia vaan helvetin ärsyttäviä.

terv. joskus baarihommissa ollut

Ps. ei ikinä enää....

Vierailija
45/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä sairaanhoitaja parjausketjuja tulee niin tasaisin väliajoin että pakko alkaa ihmettelemään. Tervetuloa teholle katsomaan kuinka me tyhmät sairaanhoitajat hoidamme potilaita. Ainiin, koneethan ne potilaat teholla hoitaa. Ja lääkärit.

Vierailija
46/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paruti-kampaajat ylivoimasena ykkösenä! En ole tavannut yhtäkään ammatin edustajaa, josta ei olisi tullut vaikutelmaa "ei ihan penaalin terävin kynä". Kakkosena lähihoitajat. Myös it-alalta löytyy friikkinörttejä, joilla ei ainakaan sosiaalista älyä ole lainkaan.

Vierailija
47/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa pokeista tekee poken työtä ihan vaan oman työnsä ja opiskelujensa ohessa. Moni on yliopisto-opiskelija ja osa palomiehiä. 

Vierailija
48/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 00:37"]

Suurinosa pokeista tekee poken työtä ihan vaan oman työnsä ja opiskelujensa ohessa. Moni on yliopisto-opiskelija ja osa palomiehiä. 

[/quote]

Ihan opiskelijoita ja palomiehiä? Sitten niiden on pakko olla fiksuja. Reps.

Vierailija
49/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi-kamapaajat "kannattaa leikata hiuksia, ne kasvaa sitten nopeammin"

Vierailija
50/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 00:22"]

:D Noh, arvon älyköt? Väheneekö se tyhmyys sitten seuraavan tutkinnon myötä, jos edellinen lienee arvionne mukaan tyhmyyttä edustava? ;)

[/quote]

Ei, kyllä silloin on voinut olla älykäs jo alunperin, kun älysi opiskella enemmän. Ei vaan, tietysti (lähes) kaikissa ammateissa on tyhmiä ja älykkäitä ihmisiä, tässä vain puhutaan yleisellä tasolla mielikuvista.

Vierailija
51/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 00:25"]

Luulen, että sairaanhoitajia morkkaavat tuskin ovat viettäneet yötäkään sairaalassa ja arvio perustuu mielikuviin tai tuttuihin. Kätilöthän ovat pohjakoulutukseltaan myös sairaanhoitajia...mutta tuskin siinä älyä vaaditaan, kun av-mamman reikää kursitaan tai synnytystä hoidetaan, kun nämähän osaavat sen(kin) hoitaa paremmin itse.

Onko tämä ihan oikeasti mielestänne niin hedelmällinen keskustelu? Tunnen kuuden ällän ylioppilaan, josta tuli sairaanhoitaja (joka tosin myöhemmin opiskeli myös yliopistotutkinnon alallaan jatko-opintoina) Ja samalla tavoin yliopistotutkinnosta sairaanhoitajaksi vaihtaneita. Tyhmentyvätkös he sitten vaihtamalla toiseen ammattiin? ;)

[/quote]

Tää on nyt tätä hoitsu-logiikkaa: Hoitsut ryhmänä eivät voi olla tyhmempiä kuin muut, koska tunnen yhden joka on jatkanut opiskelua yliopistossa.

Vierailija
52/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs ammattilaisnyrkkeilijät? Kyllä siinä tyhmistyy, kun usein käy kanveesissa ja joskus jopa häviää tyrmäyksellä. Kun tätä tapahtuu muutaman vuoden ajan, ei ole enää paljon jäljellä.

Vierailija
53/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 00:50"]Mitenkäs ammattilaisnyrkkeilijät? Kyllä siinä tyhmistyy, kun usein käy kanveesissa ja joskus jopa häviää tyrmäyksellä. Kun tätä tapahtuu muutaman vuoden ajan, ei ole enää paljon jäljellä.[/quote]

Ammattinyrkkeilijät saattaa kyllä viedä voiton tässä kisassa!

Vierailija
54/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkivirkailijat, sihteerit, tradenomit.

Vierailija
55/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähärit ja hoitsut tyhmimpiä ole.

Kyllä niissä hommissa älliä pitää olla. Tervemenoa vain kokeilemaan pärjääkö joku tyhmä niissä hommissa. Ap voisi mennä heti etunenässä.

Vierailija
56/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla täysin ääliö, kun kirjoitin E:n paperit, olen lähihoitaja ja sosionomi sekä opiskelen yliopistossa sosiaalityöntekijäksi. Työkokemustakin pian 15v ja 2 asuntoa ostettuna ;)

Vierailija
57/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! kukaan ei ole vielä maininnut ammattiani :)

Vierailija
58/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:03"]

Kyllä niissä hommissa älliä pitää olla. Tervemenoa vain kokeilemaan pärjääkö joku tyhmä niissä hommissa. Ap voisi mennä heti etunenässä.

[/quote]

Minä olen kokeillut, ei ollut kivaa. Lähärien työt ei tosiaan olleet erityisen vaativia, kun niitä pystyi 18-vuotiaana tekemään ilman koulutusta.

Vierailija
59/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:06"]

[/quote]

Minä olen kokeillut, ei ollut kivaa. Lähärien työt ei tosiaan olleet erityisen vaativia, kun niitä pystyi 18-vuotiaana tekemään ilman koulutusta.

[/quote]

Ai mitä teit? Annostelit lääkkeitä? Oliko pistoluvat jne?

Vai kävitkö vain nostelemassa vanhuksia?

Vierailija
60/140 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 01:06"]

Eiköhän aika montaa hommaa pysty tekemään ilman koulutusta esim. kaupan alan työt. Mielestäni hoitajan työssä tarvitaankin enemmän sydämen sivistystä ja sosiaalisia taitoja kuin kirjaviisautta.

[/quote]

[/quote]