Minkä ammattikunnan edustajat ovat mielestäsi tyhmimpiä?
Mulla kärjessä on lähihoitajat ja taksikuskit. Olen toki tavannut monta lähihoitsua ja taksisuharia jotka ovat fiksuja ihmisiä. Siltikin päällimäisenä mielikuvana on ihmiset, jotka luulevat tietävänsä ja suurella paatoksella esittävät "faktoja", vaikka eivät ymmärrä aiheesta hevonpyllyä. Teen silti parhaani pitääkseni mieleni avoimena kun tapaan lähihoitsuja ja taksikuskeja.
Kommentit (140)
Akateemiset, joilla pää täynnä jonnin joutavaa hötön töttöötä ja oikesta elämästä ei mitään tietoa. Opettajat, tutkijat ja muut puuropäät, jotka kyllä osaa kvanttifysiikkaa, mutta sairaan lapsen hoito menee yli hilseen.
Lähihoitajana täällä nauran teille meitä haukkuville ja huomenna taas pokkana kuuntelen työpaikalla kun kerrotte miten teillä on vaikeaa, kun pitää tästä arjesta selvitä. Niin ja taksukuskimieheni ei ole koskaan kännissä oksentanut kenenkään autoon huora kainalossaan, kuten ajoittain näkee "paremman väen" tekevän. :D
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 19:27"]
127 korjaa: "Nykyisen akateemisen työttömyyden/pätkätyöllisyyden aikana on itse asiassa aika fiksua mennä vaikkapa putkimieslinjalle, missä töitä riittää ja palkkakin lyö monen akateemisen pätkätyöläisen ansiot kuus-nolla." p.s. tämän kirjoittaja on akateemisesti koulutettu kielen ammattilainen ;p
[/quote]
putkimiehet muuten tienaa oikeasti hyvin kun osaa hommansa! ja pääsee vielä nopeasti työelämään kiinni.
Voi apua, mä oon aivan totaalisen urpo ja tyhymä.
Tässä todisteet: Nuorena, kotona vielä asuessani olin muutaman vuoden siivoojana, jonka jälkeen vaihdoin alaa. Kymmenisen vuotta- tein töitä ravintola-alalla, opiskelin samalla lähihoitajan tutkinnon. Työskentelin pari vuotta lastenhoitajana, kunnes pääsin kolmekymppisenä opiskelemaan luokanopettajaksi. Nyt opintojen aikana työskentelen taksikuskina. Ja tämä tarina on tosi. :D
toisaalta, ehkäpä mä vaan vahvistan säännön; tyhmä ihminen hakeutuu ammatteihin, joissa on tyhmiä ihmisiä... :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 00:36"]
"Myös it-alalta löytyy friikkinörttejä, joilla ei ainakaan sosiaalista älyä ole lainkaan."
[/quote]
Voi kuule, vaikka heillä joillain ei olisikaan sosiaaliset taidot niin hyviä, he ovat usein huomaavaisimpia ja mukavimpia miehiä ikinä kun heihin tutustuu. Tuollaiset stereotypiat ovat surullisia. Sitäpaitsi sosiaalisuus ei kuules ole aina se elämän pääasia. Mukavaa kun kälättävän mammaporukan jälkeen pääsee kotiin oman miehen luokse rauhaan T. IT-friikkinörtin vaimo.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 09:56"]
Olen vain suomea puhuva rekkakuski, joka tekee ADR-keikkoja ulkomaille, että olenkohan liian tyhmä vastaamaan tähän ketjuun... Mutta en lähtisi ruotimaan millaisia kokonaisen ammattikunnan edustajat ovat sen perusteella, että tunnen muutaman. Esim. vaikka tunnen yhden äärimmäisen yksinkertaisen laborantin, niin en ikinä väittäisi että kaikki laborantit ovat yksinkertaisia.
[/quote]
On muuten tyypillistä rekkakuskijunttiutta käyttää termiä, jonka merkityksen tuntevat vain omalla alallasi olevat (tuo ADR). Vähän niinkuin pienet lapset, jotka vielä luulevat että muutkin tietävät kaikki samat asiat kuin hekin.
[/quote]
Väärin. En ole ikinä rekkaan koskenutkaan mutta olen pelannut peliä Euro Truck Simulator 2 ja tiedän mitä toi termi tarkoittaa. Kantsis pelata itekin niin voisit oppia asioista mistä et ikinä muuten tietäisi mitään.
Olinpas epäselvä, jos ammattini (ja sitä kautta selkeästi junttiuteni) meni varsinaisen pointtini edelle: en lähtisi muutaman yksittäisen ammatin edustajan perusteella ruotimaan ja arvottamaan koko ammattikuntaa yhtenäisesti (esim. se laborantti josta puhuin).
ADR-kuski
Tyhmimpiä tapaamiani ihmisiä on olleet hoito-tai pelastusalalla toimivat lesbot. Ihan palikoita, jotenkin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 20:38"]
Siivoojat. Kaikella kunnioituksella. Tekevät toki tärkeää työtä, mutta rahkeet ei muuhun riitä suurimmalla osalla.
[/quote]
Kannattaa käydä joskus kokeilemassa niitä kovasti tässä ketjussa haukuttuja fyysisiä aloja, kuten siivoamista, rakennus- ja autoalaa yms. Kaikki eivät voi olla korkeasti koulutettuja, jonkun se on tehtävä duunarinkin työt. ;)
Miksi täällä arvostellaan kaupan kassaa, siivoamista jne. ammatteja, joita monet tekevät koulun ohessa voidakseen rahoittaa opintonsa? Se työpaikallasi mopinvarressa heiluva lattianpuhdistaja kun voi opiskella yliopistossa, ja olla jopa tuleva pomosi.
lähärit on ehdoton ykkönen, taksikuskit ja kampaajat hyvä kakkonen, sen jälkeen tulee kaikenmaailman siivoojat ja vahtimestarit ja ylipäätään selkeästi fyysistä työtä tekevät duunarit
lähihoitajat, kosmetologit, raksamiehet, lentoemännät, kampaajat... Myös suurin osa tapaamistani sairaanhoitajista on ollut sangen simppeliä sakkia, usein kyllä ihan mukavia.
Opistoinsinöörit - nykyään ne vastaavat on AMK-inssejä. Toivoa tietysti saa, että nuorempi polvi olis fiksumpaa kuin oma ikäpolvi - yhden AMK-inssin tunnen kohtalaisen hyvin ja toivon että muutkin olis samaa sarjaa. Isompia idiootteja en ole tavannut, kuin (nykyään) kuusikymppiset tai vanhennat opistoinssit. Onneksi poistuvat pian työelämästä!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 00:07"]
lähihoitajat, kosmetologit, raksamiehet, lentoemännät, kampaajat... Myös suurin osa tapaamistani sairaanhoitajista on ollut sangen simppeliä sakkia, usein kyllä ihan mukavia.
[/quote]
Samaa mieltä sairaanhoitajista, mutta lähihoitajat vie voiton. Onkohan hoitoalassa erityisesti jotain, joka vetää puoleensa ei-niin-järjen-jättiläisiä? Mukavia juu, ehkä on enempi sitten niitä sosiaalisia kykyjä.
Vartijat, ammattiurheilijat, kampaajat, lähihoitajat, rakennusmiehet, putkimiehet jne. Ylipäätään kaikki amispölöt.
:D Noh, arvon älyköt? Väheneekö se tyhmyys sitten seuraavan tutkinnon myötä, jos edellinen lienee arvionne mukaan tyhmyyttä edustava? ;)
Portsarit, sairaanhoitajat, juristit, lentäjät, kaivinkoneenkuljettajat, lähes kaikki naisvaltaiset humanisti ammatit pl. opettajat jne.
Luulen, että sairaanhoitajia morkkaavat tuskin ovat viettäneet yötäkään sairaalassa ja arvio perustuu mielikuviin tai tuttuihin. Kätilöthän ovat pohjakoulutukseltaan myös sairaanhoitajia...mutta tuskin siinä älyä vaaditaan, kun av-mamman reikää kursitaan tai synnytystä hoidetaan, kun nämähän osaavat sen(kin) hoitaa paremmin itse.
Onko tämä ihan oikeasti mielestänne niin hedelmällinen keskustelu? Tunnen kuuden ällän ylioppilaan, josta tuli sairaanhoitaja (joka tosin myöhemmin opiskeli myös yliopistotutkinnon alallaan jatko-opintoina) Ja samalla tavoin yliopistotutkinnosta sairaanhoitajaksi vaihtaneita. Tyhmentyvätkös he sitten vaihtamalla toiseen ammattiin? ;)
Sinun ammattisi edustajat ovat kaikkein tyhmimpiä. Puolisosi ammatin edustajat tulevat hyvänä kakkosena.
Ha!
127 korjaa: "Nykyisen akateemisen työttömyyden/pätkätyöllisyyden aikana on itse asiassa aika fiksua mennä vaikkapa putkimieslinjalle, missä töitä riittää ja palkkakin lyö monen akateemisen pätkätyöläisen ansiot kuus-nolla." p.s. tämän kirjoittaja on akateemisesti koulutettu kielen ammattilainen ;p