Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exän avovaimo taas sekoilee:

Vierailija
09.06.2013 |

Viimeisin tempaus: kun lapset on mulla, hän on laittanut kämpän oven varmuuslukkoon, etteivät lapset pääse käymään siellä. Lapsilla ei ole tähän lukkoon avaimia.

Avokki oli suuttunut pojalleni 17 v, kun hän oli käynyt isänsä kotona suihkussa kuntosalikäynnin jälkeen - koska pojan kuulemma pitäisi olla mun luona!

Siis hikisenä pitäisi tulla mun luo bussilla n. 45 min, kun isän koti on puolen kilsan päässä.

Näitä täysin kummia tempauksia tulee koko ajan lisää...

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä putosin kärryiltä jo aloitusviestiä lukiessa. Kuka on kenenkin eksän ja nyksän lapsi ja ketkä on nyksien kanssa yhteisiä?

T.Blondi

Vierailija
82/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 12:14"]

Okei, eli myöskään sinulla ei ole oikeutta sanoa kotisi asioihin juuta eikä jaata, jos omistat asunnosta vain 50%? Tällöin asunto ei ole sinun kotisi? :D Hitto mikä logiikka.

[/quote]

Kun omistussuhde on 50-50, niin molempien asunnonhaltijoiden oikeudet ja velvollisuudet ovat tasavertaisia. Tilanteessa, jossa toisella on enemmistö hallintaoikeuksista, on sillä myös viimeinen sana asuntoa koskevissa asioissa. Niistä tilanteista puhumattakaan, jossa toinen vain asuu toisen omistamassa asunnossa. Ainakin tuoreissa avoliitoissa, joissa yhteiseksi kodiksi päädytään toisen jo valmiiksi hallinnoimaan asuntoon, tilanne on usein juuri tämä. Eikä siinä mitään pahaa ole, kunhan molemmat ovat selvillä mitä se tarkoittaa. Se joka päättää myös maksaa, ja se joka maksaa, hankkii siitä mustaa valkoisella.

Juridisesti sillä ei ole mitään merkitystä, että ihminen vaatii oikeuksia johonkin asuntoon vain sillä perusteella että "kokee sen kodikseen". Eikä pidäkään olla. Niitä oikeuksia hankitaan ostamalla, perimällä, vuokraamalla, avioitumalla ym. toimenpiteillä, ottaen samalla vastaan myös sitä seuraavat velvollisuudet. On aika uskomatonta, että tällaista pitää nykyisin erikseen selittää aikuisille ihmisille. Eikö kodeissa enää opeteta, että kun otetaan pulla, siitä ei noukita vain rusinoita päältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieheni lapset saiaisvat ja tulevat saamaan sanattoman luvan astella sisään kun siltä tuntuu, myös tähän toiseen kotiinsa kun heillä kerran 2 niitä on. Samoin omat lapseni, jotka myös asuvat isällään puolet ajasta. Samaa mieltä olen kuitenkin siitä, että 17-vuotiaan ja nuoremmankin, on hyvätapaista kyllä ilmoittaa. Oma poikani 13 v kyllä ilmoittelee jos tulee "iskäviikolla" käymään. Tämä myös siksi, että pyrin sitten itse tarvittaessa olemaan kotonakin, jotta voimme vaihtaa kasvotustenkin kuulumisia, voin näyttää hänelle vaikka jotain hankintoja tai ylipäätään- nähdä häntä! :) Jos on etukäteen sovittu, että meillä käydään suihkussa treenien jälkeen niin silloin s eon sovittu, eikä erillistä ilmoitusta tarvita. En lähtisi laittamaan ovea säppiin. Jos juuri sinä päivänä olisi este lapsen suihkussa käymiselle (esim. vieraita tms.) ilmoittaisin ja kysyisin, voisiko tällä kertaa käydä salilla. Jos olisi hankalaa, toki saisi aina tulla sitten. En tosin usko, että itselläni vieraat tai muukaan vastaava, haittaisi minua yhtään lapsen suihkussa käymisen suhteen. Ainoa syy, miksi en miehen lapsille anna vielä avainta mukaan lähtiessään äidilleen, on se, että äitinsä on valitettavan kateellinen ja utelias meidän "yksiköstämme"( miehen lapset+mies+minä + minun lapset), kun ei tahollaan ole samaan eron jälkeen päässyt. Kyttää, utelee ja seuraa elämäämme niin tarkkaan lasten kautta, että uskoisin hänen ottavan avaimet lapsiltaan ja käyvän meillä kotona jos kuulisi meidän olevan miehen kanssa esim. reissussa tms. Toivottavasti kun lapset kasvavat isoimmiksi, olisi tämäkin ongelma jo ohi.

Vierailija
84/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: exän asunto on hänen omansa, avokilla ei siihen lainkaan omistusoikeutta.

Eikä poikani raahaa sinne kavereita, syö kaikkia ruokia ja sotke, kun hän on minun luonani. Tätä hän varmaankin tekee silloin, kun on isänsä hoitoviikko. Nyt poika oli siis käynyt suihkussa. Joskus hakenut pyörän pumpun, unohtamansa kännykän, jonkun videon, pelin tms. Eikä mulle juolahtaisi mieleenkään mennä exän asuntoon lasteni avaimilla - kuka ihme näin tekisi?

Ikäisekseen tosi fiksu poika, on nyt stadissa kesätöissä 1,5 kk toista kesää peräkkäin samassa paikassa. Isänsä asuu ihan työpaikan ja kuntosalin vieressä, minä Espoossa. Poika käy töiden jälkeen usein kavereiden kanssa leffassa, jotain matsia katsomassa, hampurilaisilla tms. ennenkuin tulee mulle. Siis hänhän on vuoden kuluttua täysi-ikäinen! Isällänsä on käynyt samalla kun on ollut stadissa, jos on ollut jotain asiaa.

Tarinan loppu: sain äsken eksältä tekstarin. Poikani oli kertonut hänelle, että avokkinsa oli laittanut oven takalukkoon. Exän viesti kuului: "Pyydän anteeksi lapsilta, ei tule toistumaan. Luokseni voi tietenkin tulla entiseen tapaan." Vastasin lyhyesti vain, että ok.

Vierailija
85/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap korjaa: ei ovi takalukossa, vaan varmuuslukko päällä, johon ei avaimia. Sorry.

Vierailija
86/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette te ihmiset tajua, että ei ap eli lasten äiti voi päättää siitä, mitä isän kotona tapahtuu. Jos isän uusi puoliso esittää toiveen, että etukäteen ilmoitetaan tulosta, ja isä tähän suostuu niin sitten niin tehdään. Oli lasten äiti mitä mieltä hyvänsä.

Vierailija
87/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:43"]

Ap jatkaa: exän asunto on hänen omansa, avokilla ei siihen lainkaan omistusoikeutta.

Eikä poikani raahaa sinne kavereita, syö kaikkia ruokia ja sotke, kun hän on minun luonani. Tätä hän varmaankin tekee silloin, kun on isänsä hoitoviikko. Nyt poika oli siis käynyt suihkussa. Joskus hakenut pyörän pumpun, unohtamansa kännykän, jonkun videon, pelin tms. Eikä mulle juolahtaisi mieleenkään mennä exän asuntoon lasteni avaimilla - kuka ihme näin tekisi?

Ikäisekseen tosi fiksu poika, on nyt stadissa kesätöissä 1,5 kk toista kesää peräkkäin samassa paikassa. Isänsä asuu ihan työpaikan ja kuntosalin vieressä, minä Espoossa. Poika käy töiden jälkeen usein kavereiden kanssa leffassa, jotain matsia katsomassa, hampurilaisilla tms. ennenkuin tulee mulle. Siis hänhän on vuoden kuluttua täysi-ikäinen! Isällänsä on käynyt samalla kun on ollut stadissa, jos on ollut jotain asiaa.

Tarinan loppu: sain äsken eksältä tekstarin. Poikani oli kertonut hänelle, että avokkinsa oli laittanut oven takalukkoon. Exän viesti kuului: "Pyydän anteeksi lapsilta, ei tule toistumaan. Luokseni voi tietenkin tulla entiseen tapaan." Vastasin lyhyesti vain, että ok.

[/quote]

Jess, hyvä mies :)! Ja nyt loppuu ne tarinoinnit uuden avokin omistusasunnosta...sinulla on viisas eksä.

Vierailija
88/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:47"]

Miksette te ihmiset tajua, että ei ap eli lasten äiti voi päättää siitä, mitä isän kotona tapahtuu. Jos isän uusi puoliso esittää toiveen, että etukäteen ilmoitetaan tulosta, ja isä tähän suostuu niin sitten niin tehdään. Oli lasten äiti mitä mieltä hyvänsä.

[/quote]

Nythän tilanne ei näin ollut, vaan nyxä oli mitään lupia kysymättä laittanut oven turvalukolla kiinni. Siis miehen oman asunnon ja lasten kodin. Ja miehelle tämä ei käynyt, joten pulinat pois! Ihanaa että tuollaisia miehiä vielä on, joita ei kitkerät nyxät pompottele ja pilaa lasten ja isän välejä.

Vierailija
89/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa että koko ketju on täynnä katkeria exiä... Tietysti pienten lasten kanssa sovitaan tapaamiset isän kanssa erikseen, vaikka kuinka olisi vuoroviikot tai vaikkapa ihan vaan viikonloppuisä. Kaikki tapaamisethan sovitaan, milloin viedään, milloin haetaan. Ei se exä niitä lapsia sinne isän oven taakse (toivottavasti) tiputtele ihan miten sattuu, vai mitä?

Mikä sitten muuttuu kun lapset kasvaa ja liikkuvat omillaan? Eikö isälle enää tarvitsekkaan ilmoittaa että tulee? Isän ei tarvitse tietää tätä? Mitä jos isä on poissa? Lapset viettävät isän luona viikonlopun ilman ruokaa ja minkäänlaista valvontaa vai?

Miksette tajua tätä että jommankumman vanhemman kodista tulee lapsille SE koti? Se missä asuivat ennenkuin äiti ja isä erosi? Se kenen kanssa viettää enemmän aikaa? Oikeastiko luulette että lapselle molemmat kodit on yhtä tärkeitä? Ei ole. Toinen on koti, ja toinen on se kakkoskoti sanan kaikissa merkityksissä, yleensä se on se isän koti, valitettavasti.

Kun ihmisiä tulee elämään lisää, mikä erotilanteissa on hyvinkin mahdollsita, pitää ottaa huomioon kaikki ihmiset, myös ne uudet isän tai äidin kumppanit. Ei voida mennä vaan lapsen etua huutaen eteenpäin eikä huomioida kokonaistilannetta ollenkaan. 

Jos lapsi (tässä tapauksessa jo nuori aikuinen) ei ymmärrä ettei voi marssia enää toiseen kotiinsa niinkuin ennen koska siellä asuu nyt uusi ihminen niin jossain on vika, yleensä siinä äidissä joa ei muuttunutta tilannetta halua ottaa huomioon.

Exälle sopii oikein hyvin että melkein aikuiset lapset käyvät suorastaan häiriköimässä isän luona jotta saa näpäytettyä exäänsä ja tuntevansa ylemmyyttä uutta naista kohtaan. Alkaa valtataistelu jossa lapsen etua huudetaan kovaan ääneen mutta se ei toteudu koska ollaan liian sokeina, katkeria ja vihaisia.

Itse olen äitipuoli ja äiti. Olen ollut sitä jo 12 vuotta. Meillä toimii kaikki hyvin. Lapset (jo aikuiset) ilmoittavat koska tulevat ja saavat aina tulla. Avaimia heillä tänne ei ole, niinkuin ei meilläkän heidän omiin koteihinsa.  Tämä ei ole heidän isänsä koti, olemme ostaneet tämän miehen kanssa yhdessä. Sen lisäksi meillä on yhteinen lapsi.

Tämä on meidän koti. Ei miehen lasten koti. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteivätkö mies ja lapset ole hyvissä väleissä, päinvastoin. Miehen ex on oikein mukava ihminen jolla on maalaisjärki päässä. Kaikki kunnioittavt toisiaan, välit on hyvät, kukaan ei marssi toisen kotiin kysymättä ja näillä ollaan menty jo vuosia. Hyvät välit, lapset voi hyvin ja välit kunnossa. On todella typerää tehdä pikkuasioista isoja ja näin pilata lasten välit isäänsä tai tähän uuteen naiseen. 

Käyttäytykää kuin aikuiset! Ja ap, lapsesi on JO 17v, eikö hän voi soittaa tai viestittää ennenkuin menee isälle? Onko tämä nyt taas jokin sinun typerä periaatepäätös josta et voi joustaa? Ymmärrätkö että merkityksettömillä periaatteillasi vahongoitat ainoastaan lastasi? Jos uusi nainen toivoo että lapsi soittaa niin laita soittamaan. Ja jotain siinä on muuta tapahtunut jos ovi on takalukossa... onko lapsi käyttäytynyt ihan sovitusti siellä??

Vierailija
90/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:43"]

[/quote]

Mitä sinä niistä omistusoikeuksista tiedät. Ei kai eksä sinulle raha-asioitaan selitä?

Mä en ihan ymmärrä, mikä tässä on ongelma. Miksi ap vetää herneen nokkaan? Mikset syyllistä lasten isää, joka on selvästi valinnut epäkelvon puolison ja joka ei kykene kommunikoimaan puolisonsa kanssa järkevästi? Miksi lasten isä pääsee aina kuin koira veräjästä ja on vain onneton rassukka, mutta äitipuolen pitää rakastaa lapsia kuin omiaan ja pistää lasten tarpeet aina ykköseksi?

Vierailija
91/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:51"]

Kyllä huomaa että koko ketju on täynnä katkeria exiä... Tietysti pienten lasten kanssa sovitaan tapaamiset isän kanssa erikseen, vaikka kuinka olisi vuoroviikot tai vaikkapa ihan vaan viikonloppuisä. Kaikki tapaamisethan sovitaan, milloin viedään, milloin haetaan. Ei se exä niitä lapsia sinne isän oven taakse (toivottavasti) tiputtele ihan miten sattuu, vai mitä?

Mikä sitten muuttuu kun lapset kasvaa ja liikkuvat omillaan? Eikö isälle enää tarvitsekkaan ilmoittaa että tulee? Isän ei tarvitse tietää tätä? Mitä jos isä on poissa? Lapset viettävät isän luona viikonlopun ilman ruokaa ja minkäänlaista valvontaa vai?

Miksette tajua tätä että jommankumman vanhemman kodista tulee lapsille SE koti? Se missä asuivat ennenkuin äiti ja isä erosi? Se kenen kanssa viettää enemmän aikaa? Oikeastiko luulette että lapselle molemmat kodit on yhtä tärkeitä? Ei ole. Toinen on koti, ja toinen on se kakkoskoti sanan kaikissa merkityksissä, yleensä se on se isän koti, valitettavasti.

Kun ihmisiä tulee elämään lisää, mikä erotilanteissa on hyvinkin mahdollsita, pitää ottaa huomioon kaikki ihmiset, myös ne uudet isän tai äidin kumppanit. Ei voida mennä vaan lapsen etua huutaen eteenpäin eikä huomioida kokonaistilannetta ollenkaan. 

Jos lapsi (tässä tapauksessa jo nuori aikuinen) ei ymmärrä ettei voi marssia enää toiseen kotiinsa niinkuin ennen koska siellä asuu nyt uusi ihminen niin jossain on vika, yleensä siinä äidissä joa ei muuttunutta tilannetta halua ottaa huomioon.

Exälle sopii oikein hyvin että melkein aikuiset lapset käyvät suorastaan häiriköimässä isän luona jotta saa näpäytettyä exäänsä ja tuntevansa ylemmyyttä uutta naista kohtaan. Alkaa valtataistelu jossa lapsen etua huudetaan kovaan ääneen mutta se ei toteudu koska ollaan liian sokeina, katkeria ja vihaisia.

Itse olen äitipuoli ja äiti. Olen ollut sitä jo 12 vuotta. Meillä toimii kaikki hyvin. Lapset (jo aikuiset) ilmoittavat koska tulevat ja saavat aina tulla. Avaimia heillä tänne ei ole, niinkuin ei meilläkän heidän omiin koteihinsa.  Tämä ei ole heidän isänsä koti, olemme ostaneet tämän miehen kanssa yhdessä. Sen lisäksi meillä on yhteinen lapsi.

Tämä on meidän koti. Ei miehen lasten koti. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteivätkö mies ja lapset ole hyvissä väleissä, päinvastoin. Miehen ex on oikein mukava ihminen jolla on maalaisjärki päässä. Kaikki kunnioittavt toisiaan, välit on hyvät, kukaan ei marssi toisen kotiin kysymättä ja näillä ollaan menty jo vuosia. Hyvät välit, lapset voi hyvin ja välit kunnossa. On todella typerää tehdä pikkuasioista isoja ja näin pilata lasten välit isäänsä tai tähän uuteen naiseen. 

Käyttäytykää kuin aikuiset! Ja ap, lapsesi on JO 17v, eikö hän voi soittaa tai viestittää ennenkuin menee isälle? Onko tämä nyt taas jokin sinun typerä periaatepäätös josta et voi joustaa? Ymmärrätkö että merkityksettömillä periaatteillasi vahongoitat ainoastaan lastasi? Jos uusi nainen toivoo että lapsi soittaa niin laita soittamaan. Ja jotain siinä on muuta tapahtunut jos ovi on takalukossa... onko lapsi käyttäytynyt ihan sovitusti siellä??

[/quote]

Taas yksi lukutaidoton liikenteessä...

Niin, teillä on sinun perhe ja sinun koti, miehen lapset eivät kuulu perheeseen. Ihana äitipuoli <3.

Onneksi ap:n eksä ei ole sinun munaton miehesi. Säälin miehesi lapsia todella.

Vierailija
92/172 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä miettii: en tiedä kuinka monta kertaa olen sanonut, että exäni haluaa, että lapsemme saavat ja voivat käydä hänen luonaan myös äiti-viikkoina halutessaan, ihan kuten ennenkin avioeron jälkeen ennen avokkia  - jo useamman vuoden ajan. Minä en ole häntä tähän painostanut! Lastemme isä haluaa, että hänen kotinsa on koti yhtälailla kuin "äidin, eli minun kotini".

Samoin tietenkin sovittu sama toisin päin: lapsemme voivat käydä minun luonani, vaikka olisi isä-viikko. Tietenkin tästä syystä heillä on avaimet molempiin koteihinsa.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? 

Sovittu exän kanssa siinä vaiheessa, kun exälle muutti avokki, että tämä käytäntö jatkuu ja että hän selvittää asian avokin kanssa. Avokki tiesi koko ajan tästä sopimuksesta.

Minä en ole "keuhkonnut" tästä asiasta. Poikani itse soitti isällensä ja kysyi, etteikö hän voi enää käydä kotona (tässä tapauksessä isän koti) suihkussa tai hakemassa tarvittaessa tavaroitaan, kun avokki sanoi, että pitäisi olla äidillä ja ilmoitti laittavansa oven jatkossa kiinni varmuuslukolla, johon lapsillamme ei ole avaimia.

En mä jaksa enää edes selittää.

Loppu lyhyesti: lastemme isä haluaa jatkaa entistä käytäntöä, eli lapsillamme on edelleen kaksi kotia, joihin molemmilla lapsillamme avaimet.

Vielä naurattaa joku kommentti: että avokki hoitaa munkin lapsiani. Ehkä hän hoitaa enemmän omiansa, kaksi alle kouluikäistä hänellä. Luulenpa, että exäni hoitaa aika lailla tämän avokinkin lapsia.

Vierailija
93/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:46"]

Kämpän ovi varmuuslukkoon, etteivät lapset pääse "väärällä vuorolla" tupaan?
Toivottavasti kukaan ei pidä tuota normaalina toimenpiteenä. Enemmän ihan selvää kiusantekoa ja kapuloiden rattaan heittämisenä kuin terveenä omien rajojen ja oikeuksien pitämisenä. 
Totta kai hyvä ilmoittaa jos tulee rutiiniin muutosta, mutta tuohan on ihan järjetöntä että yhteishuoltajuudessa kytätään, onko oma lapsi PRIKULLEEN sen tietyn ajan tuolla ja TASAN MASAN sitten täällä. Ihan tarpeeksi on nähty kun lapsia pidetään kiistakapuloina ja heittopusseina tappelevien vanhempien/uusien pulisoiden välillä.
Ja nykyisille puolisoille: eivät ole omia lapsia, mutta kyllä se valitettavasti tarkoittaa lasten läsnäoloa jos on suhteeseen mennyt "lapsellisen" kanssa. 

[/quote]

No jos on esim. sovittu, että lapset ovat isällä joka viikonloppu pe-illasta su-iltaan, niin ei ole oletettavaa, että lapset tulevatkin varoittamatta käymään vaikka keskiviikkona. Ne lasten vierailut vaikuttavat aika paljon myös sen lasten isän ja äitipuolen arkeen, koska vaikkapa siksi keskiviikkoillaksi voi olla sovittu jo jotain, KOSKA tiedetään, ettei lapset silloin tule. Jos he tulevatkin, niin suunnitelmat menee uusiksi.

Ihan vastaava asia kuin että monesti eronneet äidit sopivat "lapsivapaina" päivinä jotain menoa, johon lapset ei sovi mukaan. Sen takia on mielestäni hyvä ja suotavaa ilmoittaa, että on tulossa.

Tämä nyt ei ihan liittynyt ap:n tapaukseen, mutta noin sivuavana aiheena kuitenkin...

[/quote]

Se tyyppi jolle vastasit: 
Ihan totta, jos rutiinista poiketaan niin on se suotavaa toki ilmoittaa tai kysyä kuinka sopii. :) Ja kyllähän silläkin kiusaa osataan tehdä että seataan menemisiä/tulemisia niin että toiselle osapuolelle jää aina omat menot jalkoihin. Oma viestini koski ehkä enemmän tätä lähes neuroottista etujen valvomista tai ehkä enemmänkin kiusantekoa ja riidanhaastamista: esim. oven varmuuslukkoon pistäminen kuulostaa nimenomaan tuolta kapuloiden rattaisiin heittämiseltä. Onhan tällaisiakin kuultu/luettu että lapset ovat saaneet olla oven takana odottelemassa sen 5 minuuttia, kun lapset sai tuoda vasta tasalta. Siinä ei kyllä todellakaan ole kyse lasten edusta, eikä kyllä oikeastaan kenenkään edusta. 

Vierailija
94/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olenkin, ihana äitipuoli. Mikä ihme minusta tekee kamalan äitipuolen jos mieheni aikuiset, melkein 25 vuotiaat lapset eivät voi marssia meille niinkuin haluavat? Eivätkä kyllä marssineet silloin aikaisemminkaan.

Ja sitten se asia jota naiset eivät voi koskaan sulattaa... en itsekkään ymmärrä tätä mutta niin se vain monissa tapauksissa menee. Eli mies, lasten isä, ei ole niin kiintynyt lapsiinsa, ei samalla tavalla kuin äiti. En itsekään ymmärrä tätä mutta tiedostan ongelman. Meillä tätä ongelmaa ei isona ole ollut miehen lasten kohdalla (lapset ovat aina kiinnostaneet mutta täytyy sanoa että itse en voisi olla niin kauan erossa lapsestani mitä mies voi )

Monen naisen on oikeasti vaikea hyväksyä sitä tosiseikkaa ettei ne lapset ole miehelle välttämättä maailman napa sitten kuitenkaan vaan uusi nainen saattaa hyvinkin mennä edelle. Miesten tyhmyyttä, myönnän, ja minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Näin se vaan menee, mies jollain tavalla vieraantuu lapsistaan, ainakin silloin kun perustaa toisen perheen. Hirveää mutta totta, tätä on lähipiirissä paljon.

Sinä joka hakuit minua äitipuolena koska meille ei koskaan ole lapset tulleet omilla avaimilla, tiedoksi että MINÄ olen ollut se joka on välillä "väkisin" pitänyt miehen ja hänen lastensa välejä kunnossa. Varsinkin alkuaikoina kun olimme rakastuneita pidin tärkeänä että mies tapasi säännöllisesti lapsiaan (mies itse olisi ollut vain minun kanssani). Tämä tietysti rauhoittui kun rakkaudesta tuli arkipäivää.

Miellä on todella otettu kaikki ihmiset huomioon tässä kuviossa, kaikkia kunnioitetaan ja jokaista kuunnellaan. Hyvin on pärjätty vaikkei miehen lapsilla avaimia ole koskaan ollutkaan tänne.

Vierailija
95/172 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä: siis mä en voi käsittää, kuinka aloitukseni johtaa keskusteluun seksin pihtaamisesta?

Aloituksessani oli kyse siitä, että mua otti päähän, kun exäni avokki laittoi lastemme isänkodin oven turvalukolla lukkoon, jotteivat teinini pääse sinne omilla avaimillaan. Omilla avaimilla sisäänpääsy on exän kanssa sovittu puolin ja toisin jo monta vuotta sitten. Ihan sama onko isä- tai äitiviikko, puolin ja toisin lapset saavat tulla.

Ja exä on halunnut ja haluaa edelleenkin jatkaa tätä käytäntöä. Jonka avokki tasan tarkkaan tiesi muuttaessaan exäni kämpille kahden pienen lapsensa kanssa. Ja te puhutte jostain pillun pihtaamisesta????

Ap kiittää ja kumartaa kommenteista.

Vierailija
96/172 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuo ensimmäinen vastaus olisi riittänyt tälle ketjulle. Mies on munaton.

Vierailija
97/172 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:53"]

Ap vielä: siis mä en voi käsittää, kuinka aloitukseni johtaa keskusteluun seksin pihtaamisesta?

Aloituksessani oli kyse siitä, että mua otti päähän, kun exäni avokki laittoi lastemme isänkodin oven turvalukolla lukkoon, jotteivat teinini pääse sinne omilla avaimillaan. Omilla avaimilla sisäänpääsy on exän kanssa sovittu puolin ja toisin jo monta vuotta sitten. Ihan sama onko isä- tai äitiviikko, puolin ja toisin lapset saavat tulla.

Ja exä on halunnut ja haluaa edelleenkin jatkaa tätä käytäntöä. Jonka avokki tasan tarkkaan tiesi muuttaessaan exäni kämpille kahden pienen lapsensa kanssa. Ja te puhutte jostain pillun pihtaamisesta????

Ap kiittää ja kumartaa kommenteista.

[/quote]

Näin ne tarinat muuttuu täällä ;). Sinä olet se kauhea hirviö, joka kostaa eksälleen ja pistää kapuloita rattaisiin, pilaa lasten ja miehen välit. Nyksä vain viattomasti haluaisi oman sanansa painavaksi asunnossa ja miehesi oikeasti salaa mielessään haluaisi rajoittaa lastenne vierailuja. Lapsesi ovat myös pamahtaneet mukaan nyksän suihkuun ja nyksä on kiristänyt ex miestäsi seksillä, joka johtaa siihen, että mies valitsee lopulta rakkaan avovaimonsa lasten edelle :D. Lapsesi ovat hirviöitä, sinä olet hirviö ja nykyinen on vain pieni, viaton, suloinen äitipuoli, ex miehesi on sinun tyranniutesi armoilla. Odotan mielenkiinnolla, miten tämä tarina tästä muotoutuu vielä lisää.

Et ole ap ainut, jonka kertomus on muuttanut muotonsa ihan radikaalisti, kun palstan tarinoitsijat ovat päässeet kimppuun. Täältä saat takuuvarmasti kattavan kuvauksen itsestäsi, lapsistasi ja kaikesta muusta mahdollisesta palstan psykologeilta. Ja muista ap, sinä olet aina väärässä!

Vierailija
98/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mitä en ymmärrä: mikseivät vanhemmat anna lapsilleen omia avaimia kotiinsa?! No ehkä ymmärrettävää jos kerran vuodessa nähdään... Mutta minusta jos säännöllisesi näkee pitää lapsella olla avain kumpaankin kotiin. (Toki jos aina saatavilla vara-avain "porraspielessä" niin sekin ok.)

Vierailija
99/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysiikäinen on eriasia kuin alaikäinen. Heillä on jo omat kodit yleensä eivätkä asu vanhempiensa kanssa. 

Tässä tapauksessa miehen koti on myös hänen alaikäisten lastensa koti.

Ja hyvä isä näköjään onkin!

Vierailija
100/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kommentoi: eiköhän täysi-ikäiset lapset, joilla on jo omat asunnot ole eri asia kuin ala-ikäiset lapset?

Ja jos jonkun uusi miesystävä ei kummemmin lapsistaan välitä, tiedoksi: jotkut isät välittävät, kuten minun exäni välittää. Hän on vähintäänkin yhtä "hyvä" huoltaja kuin minäkin.

Eikä me olla poikettu noin vaan mistään vuoroviikko -rutiinista. Edelleenkin päävastuussa lapsista on se vanhempi jonka viikko on menossa. Mutta tämän ohella lapsillamme on oikeus syystä tai toisesta käväistä myös toisen vanhempansa luona - sinne ei siis jäädä "norkoilemaan" eikä yöksi.

Vuoroviikoista joustetaan tarpeen mukaan, esim. työ- tai lomamatkat.

Ei meillä ole kertaakaan olleet lapset hukassa, aina on tiedetty, missä ovat.

Onko meidän tilanne todella niin omituinen, että vain muutama aloitustani kommentoinut tämän ymmärtää?