Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän avovaimo taas sekoilee:

Vierailija
09.06.2013 |

Viimeisin tempaus: kun lapset on mulla, hän on laittanut kämpän oven varmuuslukkoon, etteivät lapset pääse käymään siellä. Lapsilla ei ole tähän lukkoon avaimia.

Avokki oli suuttunut pojalleni 17 v, kun hän oli käynyt isänsä kotona suihkussa kuntosalikäynnin jälkeen - koska pojan kuulemma pitäisi olla mun luona!

Siis hikisenä pitäisi tulla mun luo bussilla n. 45 min, kun isän koti on puolen kilsan päässä.

Näitä täysin kummia tempauksia tulee koko ajan lisää...

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mäkin haluaisin tietää, jos meille joku olisi joku tulossa. Olisi se joku sitten vaikka miehen lapsi. Tämä ei kuitenkaan ole sen lapsen pääasiallinen asuinpaikka, joten en oleta että kukaan tulee ovesta noin vain. En pidä yllätysvieraista, ja tosiaan tämä on kotini, jossa voin olla tekemässä ihan mitä vain. Siksi olisi varmaan ihan ok ilmoittaa, että "tulen käymään siellä kuntosalin jälkeen". Niin kaikki normaalit ihmiset tekevät.

Vierailija
2/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:38"]

Miten olisi, jos lapsi kyselisi tekstiviestillä tuosta isältään?

Kyllähän on outoa, jos 17-vuotias ei saa kotiinsa mennä. Eri asia voisi olla jollakulla alle 10-vuotiaalla, josta vanhempien/vanhemman pitäisi olla tietoinen koko ajan missä hän on. Hekin toki tuollaisissa vanhempiensa välisissä sopimuksissa voivat sitten vaikka "pomppia" kuinka paljon kotiensa välillä. siihen ei ole uusilla puolisoilla mitään sanomista. Tämän he ovat tienneet, kun ovat suhteeseen tulleet.

Itse pompin lapsena monenkin paikan väliä: oli hyvät välit mummolaan, pompin isän luona ja äidin luona. Luontevampaakin oli se kanssa käyminen, kun ei ollut tarkkoja kellon lyömiä, jolloin piti olla toisessa kodissa. Toki tämä onnistuu lähes ainoastaan silloin kuin vanhemmat asuvat kohtuullisen lähellä toisiaan.

t: erolapsi ja äitipuoli, jonka miehen lapset ovat tervetulleita milloin vain tänne toiseen kotiinsa

[/quote]

Ehkä se mies ei ole kertonut avokilleen, että on sovittu, että lapset saa kulkea miten tykkäävät. Ja edelleen se on nyt sen avokinkin koti (oletan, että tilanne on tuore), joten olisi varmaan ihan kohteliasta ilmoittaa etukäteen tulostaan. Etenkin kun kyseessä on teini-ikäinen poika. Siellähän se avokki voi olla vaikka alasti sohvalla vahailemassa jalkojaan TAI ihan mitä tahansa. Ei ole kiva olla kotonaan niin, että saa olla koko ajan varuillaan. Olen itse elänyt isäni omistamassa asunnossa, jossa isäni vieraili päivittäin satunnaisiin aikoihin. Oli aika tukala olla siellä aikuisena ihmisenä oman avomiehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:38"]

Miten olisi, jos lapsi kyselisi tekstiviestillä tuosta isältään?

Kyllähän on outoa, jos 17-vuotias ei saa kotiinsa mennä. Eri asia voisi olla jollakulla alle 10-vuotiaalla, josta vanhempien/vanhemman pitäisi olla tietoinen koko ajan missä hän on. Hekin toki tuollaisissa vanhempiensa välisissä sopimuksissa voivat sitten vaikka "pomppia" kuinka paljon kotiensa välillä. siihen ei ole uusilla puolisoilla mitään sanomista. Tämän he ovat tienneet, kun ovat suhteeseen tulleet.

Itse pompin lapsena monenkin paikan väliä: oli hyvät välit mummolaan, pompin isän luona ja äidin luona. Luontevampaakin oli se kanssa käyminen, kun ei ollut tarkkoja kellon lyömiä, jolloin piti olla toisessa kodissa. Toki tämä onnistuu lähes ainoastaan silloin kuin vanhemmat asuvat kohtuullisen lähellä toisiaan.

t: erolapsi ja äitipuoli, jonka miehen lapset ovat tervetulleita milloin vain tänne toiseen kotiinsa

[/quote]

Juuri näin. On ainoastaan sikaimaisen itsekkäiden aikuisten etu vetää tuollaisia rajoja milloin teinillä on oikeus kävellä mistäkin ovesta sisään. Sen täytyy tuntua lapsesta aivan hirveältä. Meillä ero on vielä tuore, mutta ei tulis mieleenkään kieltää lapsia kavereineen menemään isällään käymässä. Tällä ovat muutenkin pääosan ajasta. Tapaamisista on sovittu, mutta koska elämässä on monenmoista, joustetaan lasten edun tähden aina kuin mahdollista eli lapsilla on KAKSI KOTIA. joihin he ovta aina tervetulleita. MIkä heveltin vanhempi on sellainen jolla on "oma aika" ja silloin lapset eivät ole tervetulleita??  Niistä tapaamisista sovitaan lasten edun vuoksi, jotta lapsella olisi kaksi vanhempaa, ei siksi että aikuisella olisi "omaa aikaa". Ja on todellakin vanhemman lapsen etu että hän saa vierailla kodeissaan sujuvasti. Apn exän avokki on v****mainen ämmä, sääli että olet -ja varsinkin lapsesi- saanut tuollaisen vaivoiksi. En taaskaan ihmettele että lapsista tulee tänä päivänä sekopäitä, kun aikuiset ajavat omia vapaa-aikojaan. Ihan varmasto ne sovitut matkat ja omat ajat toteutuvat, vaikka lapsen parhaakse elettäisiinkin. Hyi että tuli paha mieli näistä joistakin kirjoituksista.

Vierailija
4/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:41"]

No kyllä mäkin haluaisin tietää, jos meille joku olisi joku tulossa. Olisi se joku sitten vaikka miehen lapsi. Tämä ei kuitenkaan ole sen lapsen pääasiallinen asuinpaikka, joten en oleta että kukaan tulee ovesta noin vain. En pidä yllätysvieraista, ja tosiaan tämä on kotini, jossa voin olla tekemässä ihan mitä vain. Siksi olisi varmaan ihan ok ilmoittaa, että "tulen käymään siellä kuntosalin jälkeen". Niin kaikki normaalit ihmiset tekevät.

[/quote]

eikö se olekaan lasten koti? Ilmoitatko itse kotiisi että sopisko että tulisin?

Vierailija
5/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:26"]

Taaskaan ei osata lukea: ap on sopinut exän kanssa, että lapset saavat käydä molempien vanhempiensa kotona silloin kun haluavat.

[/quote]

niin mutta toi asia on sovittu vaan noiden kahden kanssa. nyt tossa yhtälössä on kolmaskin osapuoli. kyllä silläkin on sanansa sanottavana tohon. se ei välttämättä pidä niistä lapsista yhtään enkä ihmettele, kun äitikin on tollanen äitikin.

Vierailija
6/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:51"]

niin mutta toi asia on sovittu vaan noiden kahden kanssa. nyt tossa yhtälössä on kolmaskin osapuoli. kyllä silläkin on sanansa sanottavana tohon. se ei välttämättä pidä niistä lapsista yhtään enkä ihmettele, kun äitikin on tollanen äitikin.

[/quote]

Jos ei kelpaa puolison lapset, miksi on yhteen ryhtynyt?

Jos on ennen avokkia ollut jo tuollainen järjestely, avokki on siitä varmasti tiennyt joten olisi voinut jättää yhteen muuton väliin jos ei kelpaa.

Vierailija
7/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaskaan ei osata lukea: ap on sopinut exän kanssa, että lapset saavat käydä molempien vanhempiensa kotona silloin kun haluavat.

[/quote]

[/quote]

Jos ei kestä sitä, että lapset saavat olla ja käydä isän luona kuin kotonaan, ei kannata muuttaa yhteen sellaisen miehen kanssa jolla on lapsia. :)

Vierailija
8/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kuule, lapsen etu ennen äitipuolen etua. Pitäisi olla itsestäänselvää. Lapsia ei voi peruuttaa, eikä lapsi voi valita vanhempiaan eikä vanhempien uusia. Sen sijaan se isin uusi voi erittäin hyvin valita mihin soppaan menee mukaan. Uusperheessäkin LAPSET ETU tulee ensin. Mikä siinä on vaikeaa? Jos isän uusi on niuho ja hysteerinen, hänen olemassaolonsakaan ei ole lasten etu.

Vierailija
9/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:57"]

[/quote]

[/quote]

Kuule, lapsen etu ennen äitipuolen etua. Pitäisi olla itsestäänselvää. Lapsia ei voi peruuttaa, eikä lapsi voi valita vanhempiaan eikä vanhempien uusia. Sen sijaan se isin uusi voi erittäin hyvin valita mihin soppaan menee mukaan. Uusperheessäkin LAPSET ETU tulee ensin. Mikä siinä on vaikeaa? Jos isän uusi on niuho ja hysteerinen, hänen olemassaolonsakaan ei ole lasten etu.

[/quote]

Ei lapsen etua kaikessa katsota. Sillonhan ne otettaisiin ensimmäisenä APn tapaselta muijalta pois. 

Ne saatto käydä isänsä tykönä millon tahansa sillon kun se asui yksin. Nyt tilanne on toinen ja asia sovitaan uudestaan isän ja sen uuden muijan kanssa. Ei se sen kummenpaa ole. Kumpikaan niistä lapsista ei asu isänsä kanssa, joten ei niillä ole siihen asuntoon mitään automaattista pääsyä enää.

Vierailija
10/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei lapsen etua kaikessa katsota. Sillonhan ne otettaisiin ensimmäisenä APn tapaselta muijalta pois. 

Ne saatto käydä isänsä tykönä millon tahansa sillon kun se asui yksin. Nyt tilanne on toinen ja asia sovitaan uudestaan isän ja sen uuden muijan kanssa. Ei se sen kummenpaa ole. Kumpikaan niistä lapsista ei asu isänsä kanssa, joten ei niillä ole siihen asuntoon mitään automaattista pääsyä enää.

Toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä myöskään tule. Olen sydämetön hirviö:(( Toivottavasti kukaan lapsi ei koskaan saa susta äitipuolta.

[/quote]

Vierailija
11/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä myöskään tule. Olen sydämetön hirviö:(( Toivottavasti kukaan lapsi ei koskaan saa susta äitipuolta.

siis meni tuon ed. viestin sekaan. Näin.

Vierailija
12/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:18"]

[/quote]

Ei siinä ole mitään sydänmettömyyttä vaan ihan puhdasta tervettä järkeä. Sä olet teistä kolmesta se, jolla ei ole paskankaan vertaa sanomista sun exäsi asuntoon enää. Ne kaksi sopivat ihan keskenään miten ne muksut voi tulla ja mennä ja sä vaan sopeudut siihen. 

Vierailija
13/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:22"]

[/quote]

Ei siinä ole mitään sydänmettömyyttä vaan ihan puhdasta tervettä järkeä. Sä olet teistä kolmesta se, jolla ei ole paskankaan vertaa sanomista sun exäsi asuntoon enää. Ne kaksi sopivat ihan keskenään miten ne muksut voi tulla ja mennä ja sä vaan sopeudut siihen. 

[/quote]

No ei sulla kuule kovin suuri tuo sydän näytä olevan. Mulla kuuluu todella paljon se miten mun lapseni voivat. Onneksi heidän isällään on sen verran sydäntä myös ettei muuttanut eukkonsa kanssa yhteen, vaan elelee lasten ehdoilla. Ja korostan LASTEN, mun ehdot lukevat tapaamissopimuksessa, ja siitä sitten joustan aina kun lasten etu sitä vaatii, kuten myös heidän isänsä. Ei tunnu missään. Nyxän menemisistä ei ole aavistustakaan, eikä paljoa kiinnosta. Harvinaiset v-mäinen olet ihmisenä, sääli sitä jonka exännyxäksi olet päätynyt, hänellä todellakin on kestämistä:((

Vierailija
14/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 19:53"]

Ei mun mielestä erolapset voi pomppia ilmoittamatta äidin luota isälle ja päin vastoin. Eihän siitä mitään tule.

[/quote]

Jestas, mikä mielipide. Jos kyseessä on teini-ikäinen, joka muutenkin liikkuu ilman valvontaa ihmisten ilmoilla, niin kumma, jos ei voi käväistä toisen vanhemman kotona, jos lähistöllä on.

Vierailija
15/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikävää jos lapsilta kielletään omaan kotiin tuleminen silloin kun haluaa. Mutta kannattaa muistaa se, että tietyt säännöt voidaan yhdessä sopia, kuten vaikka "varoitus tekstarin" lähettäminen jos tulee kotiin silloin kun on toisen vanhemman luona.

Kun saman katon alla asuu teini-ikäinen poika ja ns. "tuntematon" nainen, on molemmille annettava se oma tila. On eri asia jos kumppanin lapsen on tuntenut ihan pienestä, eli suhde on samaa tasoa kuin omaan lapseen, joten saattaa olla ihan luonnollista tassutella alasti asunnon läpi tmv. Mutta jos ns. molemmat "aikuisia" kun tutustutaan on varmasti molemmille noloa jos toinen yksin kotona tekemässä "jotain" mitä ei halua toisen näkevän ja toinen yhtäkkiä ilmaantuu sisälle varoittamatta.

Kannattaa muistaa sekin, että lapset saattavat myös tahallaan ärsyttää vanhempiensa uusia kumppaneita. Kannattaa joustaa ns. molempiin suuntiin, eli käydä vaikka juoksemassa salitreenin sijasta/käydä silloin tällöin siellä salilla suihkussa ja ainakin varoittaa jos tulee kotiin silloin kun kukaan ei odota.

Vierailija
16/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on minullakin avaimet lapsuudenkotiini ja silti ilmoitan AINA tulostani. Toisia voi kunnioittaa sen verrN - ON EROLAPSI TAI EI

Vierailija
17/172 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

141 haloo, en ole todellakaan ap. Miksi lainaat viestiäni ja kirjoitat noin? MINÄ olen itse ostanut asuntoni ja exälläni ei ole mitään sanomista asuntooni.

Vierailija
18/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:46"]

No on minullakin avaimet lapsuudenkotiini ja silti ilmoitan AINA tulostani. Toisia voi kunnioittaa sen verrN - ON EROLAPSI TAI EI

[/quote]

Niin sinä et taida enää ollakaan sen verran nuori vaan sulla on jo OMA koti.

Vierailija
19/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:41"]

[/quote]

eikö se olekaan lasten koti? Ilmoitatko itse kotiisi että sopisko että tulisin?

[/quote]

Ei ole lasten koti. Tätä mieltä ovat myös miehen ex, mies itse ja lapset. Lapset puhuvat "isin kodista" ja äidin koti on sitten ihan vain koti. Lapset ovat täällä 4vrk/kk, en oikein laskisi kodiksi. Eri asia olisi, jos he viettäisivät täällä enemmän aikaa. Minusta koti on se, jossa asutaan. Millään mittapuulla nämä lapset eivät asu meillä.

Vierailija
20/172 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

No ei sulla kuule kovin suuri tuo sydän näytä olevan. Mulla kuuluu todella paljon se miten mun lapseni voivat. Onneksi heidän isällään on sen verran sydäntä myös ettei muuttanut eukkonsa kanssa yhteen, vaan elelee lasten ehdoilla. Ja korostan LASTEN, mun ehdot lukevat tapaamissopimuksessa, ja siitä sitten joustan aina kun lasten etu sitä vaatii, kuten myös heidän isänsä. Ei tunnu missään. Nyxän menemisistä ei ole aavistustakaan, eikä paljoa kiinnosta. Harvinaiset v-mäinen olet ihmisenä, sääli sitä jonka exännyxäksi olet päätynyt, hänellä todellakin on kestämistä:((

[/quote]

Ja mä en ihmettele että sä olet päätynyt exäksi. Mikä tosta vielä unohtui oli tietenkin sinä. Jos sun lapsillasi on exäsi avaimet, niin sulla on silloin myös pääsy niihin enkä mä missään nimessä alkaisi miettimään käykö joku sunlaisesi mun asunnossani poissaollessani.

ja muuten, toisin kun sua, niin mua ei ole jätetty :-). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi