Mistä kunnollinen villatakki?
Haluaisin puolipitkän villatakin. Paksu, ryhdikäs ja napeilla. Hieman tyköistuvuutta ja muotomaisuutta.
En tunnu löytävän mistään. Mitään vinkkejä?
Tarjolla on vaan sellaisia muodottomia liuhuja riepuja jotka valuu olkapäillä roikkuen
Kommentit (30)
yksityisviesti neulojan/virkkaajan instaan ja pyydät tekemään. maksaa tietty, mutta hyvästä kannattaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Carlsonilta
Halpaa ja huonolaatuista kiinap*skaa
Mitä sellaisella villatakilla tekee? Niihin tukehtuu ainakin sisätiloissa. Syksyllä nakkaan verkkatakin tai hupparin ulkokeleihin.
Tilasin juuri käsityöalan ihmiseltä hupullisen villatakin. 250 euroa on halpa hinta.
Todella vaikeaa ellet osaa itse tehdä. Joskus tuurilla saattaa löytää laatuneuletta perusmuotikaupoista, mutta suurin osa on materiaalintaan halvinta mahdollista silkkoa.
Yrittäisin itse käydä isompien kaupunkien pieniä kivijalkaliikkeitä läpi, mikäli joku niistä jälleenmyisi laadukasta eurooppalaista merkkiä. Esimerkkinä muotikuu yms, jossa mahdollinen takki toki voisi maksaa muutaman satasen, mutta ainakin voisi olla laadukas.
Alpa:sta puhutaan myös paljon mutta vaikka onkin laadukas niin en tiedä löytyykö heiltä kuvailemaasi tyyliä. Tsekkaa myös toimiiko jossain vielä esim Pierre Roberts, Anne Linnonmaa ja mikäs tuo yksi suomalainen kuvioneuleiden tekijä olikaan, nyt ei muistu nimi mieleen...
Ei oikein klassisia vaatteita löydy enää. Villaa ei juuri löydy, enemmän löytyy merinovillaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikeaa ellet osaa itse tehdä. Joskus tuurilla saattaa löytää laatuneuletta perusmuotikaupoista, mutta suurin osa on materiaalintaan halvinta mahdollista silkkoa.
Yrittäisin itse käydä isompien kaupunkien pieniä kivijalkaliikkeitä läpi, mikäli joku niistä jälleenmyisi laadukasta eurooppalaista merkkiä. Esimerkkinä muotikuu yms, jossa mahdollinen takki toki voisi maksaa muutaman satasen, mutta ainakin voisi olla laadukas.
Alpa:sta puhutaan myös paljon mutta vaikka onkin laadukas niin en tiedä löytyykö heiltä kuvailemaasi tyyliä. Tsekkaa myös toimiiko jossain vielä esim Pierre Roberts, Anne Linnonmaa ja mikäs tuo yksi suomalainen kuvioneuleiden tekijä olikaan, nyt ei muistu nimi mieleen...
Sori Pierre Cardin eikä Roberts... Mutta vaikuttaa olleen sekin jo siirtynyt pikamuodin suuntaan, jos nettisivujen ulkonäöstä voi jotain päätellä
Itse ostin karitsanvillaisen neuletakin muutama vuosi sitten Stockmannilta ja olen siihen tyytyväinen. 100 % karitsanvillaa. Lämmin ja pehmeä.
Vierailija kirjoitti:
https://alpa.fi/tuote/drizzle-neuletakki-metsanvihrea/
Olisiko tuo sopiva?
Tää on jo sielläpäin...
Palmikkoneulosta ja kaulukset kun olisi....
Ap
Mites nää norjalaiset?
https://us.daleofnorway.com/women/jacket/short-jacket/?page=2
Kävin Oslossa tuossa liikkeessä. Oli ihania villapaitoja, mutta en raaskinut ostaa. Nyt harmittaa ja ehkä tilaan jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein klassisia vaatteita löydy enää. Villaa ei juuri löydy, enemmän löytyy merinovillaa.
Mitä tarkoitat villalla, jos merinovilla ei ole mielestäsi villaa?
Tarkoitatko päällystakki jossa villaa eli villakangastakkia vai myös sisällä pidettävää neuletakkia jonka materiaalin tulisi olla 100% villaa?
Itselläni oli sama ongelma vuosia,tuhlasin vähiä rahojani epäsopiviin,huonolaatuisiin,roikkuviin ja kamalan näköisiin markettien halpatyöteollisuusrätteihin, kunnes kyllästyin totaalisesti ja hankin ohjeet,puikot ja langat. Ei kestä kovin kauaa,kun saat päällesi juuri oikeanlaisen,juuri itsellesi sopivan villaneuleen,jolle on käyttöä vuosikymmeniksi oikein hoidettuna,omasta motivaatiosta on kiinni. Mahtavia neulontakanavia on you tube täynnä,valtava määrä blogeja,kirjallisuutta jne. Hiukan opiskelua tietysti vaatii, jos on aivan peukalo keskellä kämmentä,muttei ole mitään rakettitiedettä tosiaankaan jos viitseliäisyyttä löytyy :) Paras palkinto vaivannäöstä on se juuri itselle täydellinen neule uuden oppimisen ohella:)
Carlsonilta