Exän avovaimo taas sekoilee:
Viimeisin tempaus: kun lapset on mulla, hän on laittanut kämpän oven varmuuslukkoon, etteivät lapset pääse käymään siellä. Lapsilla ei ole tähän lukkoon avaimia.
Avokki oli suuttunut pojalleni 17 v, kun hän oli käynyt isänsä kotona suihkussa kuntosalikäynnin jälkeen - koska pojan kuulemma pitäisi olla mun luona!
Siis hikisenä pitäisi tulla mun luo bussilla n. 45 min, kun isän koti on puolen kilsan päässä.
Näitä täysin kummia tempauksia tulee koko ajan lisää...
Kommentit (172)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:41"]
No kyllä mäkin haluaisin tietää, jos meille joku olisi joku tulossa. Olisi se joku sitten vaikka miehen lapsi. Tämä ei kuitenkaan ole sen lapsen pääasiallinen asuinpaikka, joten en oleta että kukaan tulee ovesta noin vain. En pidä yllätysvieraista, ja tosiaan tämä on kotini, jossa voin olla tekemässä ihan mitä vain. Siksi olisi varmaan ihan ok ilmoittaa, että "tulen käymään siellä kuntosalin jälkeen". Niin kaikki normaalit ihmiset tekevät.
[/quote]
eikö se olekaan lasten koti? Ilmoitatko itse kotiisi että sopisko että tulisin?
[/quote]
Ei ole lasten koti. Tätä mieltä ovat myös miehen ex, mies itse ja lapset. Lapset puhuvat "isin kodista" ja äidin koti on sitten ihan vain koti. Lapset ovat täällä 4vrk/kk, en oikein laskisi kodiksi. Eri asia olisi, jos he viettäisivät täällä enemmän aikaa. Minusta koti on se, jossa asutaan. Millään mittapuulla nämä lapset eivät asu meillä.
[/quote]
Mahtaa olla surullista ja ankeaa, että pitää tekstarilla pyytää lupa käydäkseen oman isänsä luona. Ei tuo ole mikään aito ja tervehenkinen isä-lapsi-suhde.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:26"]
Taaskaan ei osata lukea: ap on sopinut exän kanssa, että lapset saavat käydä molempien vanhempiensa kotona silloin kun haluavat.
[/quote]
niin mutta toi asia on sovittu vaan noiden kahden kanssa. nyt tossa yhtälössä on kolmaskin osapuoli. kyllä silläkin on sanansa sanottavana tohon. se ei välttämättä pidä niistä lapsista yhtään enkä ihmettele, kun äitikin on tollanen äitikin.
[/quote]
Kuule, lapsen etu ennen äitipuolen etua. Pitäisi olla itsestäänselvää. Lapsia ei voi peruuttaa, eikä lapsi voi valita vanhempiaan eikä vanhempien uusia. Sen sijaan se isin uusi voi erittäin hyvin valita mihin soppaan menee mukaan. Uusperheessäkin LAPSET ETU tulee ensin. Mikä siinä on vaikeaa? Jos isän uusi on niuho ja hysteerinen, hänen olemassaolonsakaan ei ole lasten etu.
[/quote]
Ymmärrätkö, että sille äitipuolelle lasten etu ei välttämättä todellakaan ole ensisijainen? Ne lapset kun eivät ole hänen lapsiaan. Toki järkevä aikuinen toimii, kuten on lasten paras, mutta todellinen mielipide voi olla jokin aivan muu. Ja hitto soikoon, onhan se koti sen avokinkin koti! Kyllä ihmisellä pitää olla sanavaltaa omassa kodissaan. Jos mies eli lasten isä tuo kuvioon uuden osapuolen, on hänen asiansa selvittää toimintamallit tälle uudelle avokille. Avokki sitten ilmaisee mielipiteensä, ja jos tuollainen vapaa kulkeminen ei häntä lainkaan miellytä, niin voidaan miettiä jotain vaihtoehtoista tapaa. Kuten vaikka tuo tekstarin lähettäminen etukäteen. Sellainen ei todellakaan toimi, että mies ja ex sopivat pelisäännöistä yhdessä, ja äitipuolelle vain ilmoitetaan, että juu näin on ja tyydy siihen. Kun se on, yhä edelleen, sen äitipuolenkin koti.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:57"]
No kyllä mäkin haluaisin tietää, jos meille joku olisi joku tulossa. Olisi se joku sitten vaikka miehen lapsi. Tämä ei kuitenkaan ole sen lapsen pääasiallinen asuinpaikka, joten en oleta että kukaan tulee ovesta noin vain. En pidä yllätysvieraista, ja tosiaan tämä on kotini, jossa voin olla tekemässä ihan mitä vain. Siksi olisi varmaan ihan ok ilmoittaa, että "tulen käymään siellä kuntosalin jälkeen". Niin kaikki normaalit ihmiset tekevät.
[/quote]
[/quote]
Ei ole lasten koti. Tätä mieltä ovat myös miehen ex, mies itse ja lapset. Lapset puhuvat "isin kodista" ja äidin koti on sitten ihan vain koti. Lapset ovat täällä 4vrk/kk, en oikein laskisi kodiksi. Eri asia olisi, jos he viettäisivät täällä enemmän aikaa. Minusta koti on se, jossa asutaan. Millään mittapuulla nämä lapset eivät asu meillä.
[/quote]
Mahtaa olla surullista ja ankeaa, että pitää tekstarilla pyytää lupa käydäkseen oman isänsä luona. Ei tuo ole mikään aito ja tervehenkinen isä-lapsi-suhde.
[/quote]
No kyseiset lapset ovat 5v ja 6v, eli eipä paljon kuljeta miten huvittaa... Ja ihan normaali suhde heillä on, mies puhuu lapsilleen puhelimessa joka päivä.
Edellinen jatkaa vielä, että eihän se tekstari mikään luvan kysyminen tietenkään olisi. Jos siis meillä nuo lapset olisivat isoja ja kulkisivat itsekseen. Lähinnä ilmoitusluontoinen asia, että hei, poikkean käymään tuossa treenin jälkeen tms. Minäkin ilmoitan omille vanhemmilleni, kun olen tulossa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 20:26"]
Taaskaan ei osata lukea: ap on sopinut exän kanssa, että lapset saavat käydä molempien vanhempiensa kotona silloin kun haluavat.
[/quote]
niin mutta toi asia on sovittu vaan noiden kahden kanssa. nyt tossa yhtälössä on kolmaskin osapuoli. kyllä silläkin on sanansa sanottavana tohon. se ei välttämättä pidä niistä lapsista yhtään enkä ihmettele, kun äitikin on tollanen äitikin.
[/quote]
Kuule, lapsen etu ennen äitipuolen etua. Pitäisi olla itsestäänselvää. Lapsia ei voi peruuttaa, eikä lapsi voi valita vanhempiaan eikä vanhempien uusia. Sen sijaan se isin uusi voi erittäin hyvin valita mihin soppaan menee mukaan. Uusperheessäkin LAPSET ETU tulee ensin. Mikä siinä on vaikeaa? Jos isän uusi on niuho ja hysteerinen, hänen olemassaolonsakaan ei ole lasten etu.
[/quote]
Ymmärrätkö, että sille äitipuolelle lasten etu ei välttämättä todellakaan ole ensisijainen? Ne lapset kun eivät ole hänen lapsiaan. Toki järkevä aikuinen toimii, kuten on lasten paras, mutta todellinen mielipide voi olla jokin aivan muu. Ja hitto soikoon, onhan se koti sen avokinkin koti! Kyllä ihmisellä pitää olla sanavaltaa omassa kodissaan. Jos mies eli lasten isä tuo kuvioon uuden osapuolen, on hänen asiansa selvittää toimintamallit tälle uudelle avokille. Avokki sitten ilmaisee mielipiteensä, ja jos tuollainen vapaa kulkeminen ei häntä lainkaan miellytä, niin voidaan miettiä jotain vaihtoehtoista tapaa. Kuten vaikka tuo tekstarin lähettäminen etukäteen. Sellainen ei todellakaan toimi, että mies ja ex sopivat pelisäännöistä yhdessä, ja äitipuolelle vain ilmoitetaan, että juu näin on ja tyydy siihen. Kun se on, yhä edelleen, sen äitipuolenkin koti.
[/quote]
Silloin ei yhteen muuteta jos ei kelpaa miehen järjestelyt. Jos on lapset saaneet aina pitää myös isänsä kotia oikeana kotina, miten voi yksi ihminen tulla ja sanoa ettei enää järjestely sovi ja kaiken pitää muuttua?
Uusi avokki on tiennyt tilanteen, ei parane muuttaa yhteen jos ei kelpaa.
Joo, mullakin on exällä tyhmä muija. Lapseton, nelikymppinen kokiksen kittaaja. Valvovat illalla myöhään ja istuvat päivät sohvalla ja kattovat telkkarit (ja juovat kokista). Välillä käyvät kuntosalilla. Ei muuta. Ai, niin...läppärit sylissä molemmilla.
Aamulla eivät vaan jaksa herätä hoitamaan lapsia ja nukkuvat päiväunia. Ja lasten mukaan nainen on täysin välinpitämätön kaikesta. Siis ihan kaikesta. Miehen ystävien mukaan autistinen nainen.
Mutta...yritetään kestää. Ap:n tapauksessa keskustelisin exän kanssa jos kykenet. Minä en ole puheväleissä exäni kanssa.
32:lle olen samaa mieltä kun nro 35, ei se tekstari ole mitään luvan kysymistä "saanko tulla" vaan ilmoitus että "olen tulossa". Me ilmoitamme miehenikin kanssa toisillemme jos tulee muutoksia, ei siis mitään isoja vaan pieniä tyyliin "Pääsin töistä jo nyt" ymv. joilla ei sen kummemmin ole mitään merkitystä. Mutta on hyvä ilmoittaa, koska joskus voi käydä niin että vaihdetaan lisää viestejä: "Juuri olimme menossa uimaan, tuletko rannalle mukaan" "Hakistiko maidon kun kauppa vielä auki" "Ok, laitan ruuan jo nyt uuniin" ymv.
Minusta tuo on aivan normaalia viestintää, mitä voi (ja voisi sanoa että pitääkin) myös teinin harrastaa vanhempiensa kanssa.
Ilmoittaako teidän lapset AINA että hei, olen tulossa kotiin. Siis ihan joka kerta?
No ei tietenkään! Vaan silloin jos tapahtuu ns. poikkeavaa, eli lapsen koulu päättyy vaikka jo klo 12 opettajien koulutuksen takia, tai jos treenit onkin peruttu, tai jos haluaa mennä suoraan koulusta kaverille, tai jos menee mummolaan yökyläilemään ja haluaakin tulla päivää ennen tai päivää jälkeen sovitun kotiin tmv.
Kyllä minusta on ihan normaalia että perheessä tiedetään missä kukakin perheenjäsen menee. Arjessa on se ns. normaali rytmi jonka mukaan mennään (eli lapsi ei tietenkään ilmoita että lähdin nyt koulusta kotiin tmv. tavallisena päivävänä) mutta silloin kun tulee muutoksia niistä ilmoitetaan. Tuo on hyvä asia, koska muidenkin suunnitelmia voidaan sitten muuttaa tarpeen mukaan, aika usein perheenjäsenten aikataulut on sidottu jollain tavalla toisiinsa, esim. jos lapsen soittotunti peruuntuu opettajan sairastumisen takia --> äiti voi jäädä ylitöihin koska ei tarvitse kyyditä lasta soittotunnille jne.
No niin. Siis jos nämä lapset ovat AINA saaneet pitää kahta oikeaa kotia, saaneet kulkea molemmissa kodeissaan, miksi heidän pitäisi ilmoittaa isälleen joka kerta kun sinne menevät?
Hyvä 142,
1. Kyse ei ole niinkään omistamisesta, vaan asunnon hallintaoikeudesta, joka koskee kaikkia asumismuotoja. Omistusasunnosta puhutaan, koska ap:n lasten isä nyt semmoisessa sattuu asumaan. Hallintaoikeuksien saaminen edellyttää aina jotain oikeustoimikelpoista toimenpidettä, kuten osakkeiden ostamisen, vuokrasuhteen tai avioliiton. Tämän isän naisystävä ei käsittääkseni omista minkäänlaista osuutta asunnosta, ole siihen vuokrasuhteessa tai naimisissa asunnon omistajan kanssa. Tällöin hänellä ei ole hallintaoikeuksia asuntoon, ei laillisia oikeuksia kuin velvoitteitakaan. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Kuvitteletteko te todella, että mikä tahansa kämppä muuttuu omaksi vain sillä, että haluaa siinä asua? Voinko minäkin nyt muuttaa merenranta-kattohuoneistoon Eiraan ilmaiseksi asumaan, koska mä haluuuuuuun? Jippii! Ja ihan totta, vuokralaisen hallintaoikeudet ovat kapeammat kuin (yhtiöosake)omistajan, sekä on suoranaista typeryyttä maksaa (avoliitossa tai avioehdon alaisena) puolison nimissä olevaa yhtiövastiketta/lainanlyhennystä/vuokraa. Aika monta likaista eroa juuri tämän takia on tullut todistettua...
2. Ap keuhkoaa ehkäpä sen takia, että asia vaikuttaa hänen lapsiinsa. Puhtaasti exänsä ja hänen nykyisen asiat eivät kuulu hänelle, mutta omien lasten asiat kuuluvat ihan toisen vanhempansa parisuhdetilanteesta huolimatta.
3. Lapsethan ovat tähän mennessä kulkeneet niinkuin vanhempansa ovat sopineet. Kysymys onkin, miksi eivät enää saisi käydä isällään kuten ennen, ja minusta ei ole riittävä perustelu, että vain avovaimo (joka ei edelleenkään omaa oikeudellista päätösvaltaa asunnon muihin asukkaisiin, vaikka kuinka olisi "oma koti") ei halua tätä käytäntöä jostain ihme periaatteesta jatkaa. Avon mielipide on siis tärkeämpi kuin lasten ja heidän vanhempiensa? Eiköhän tämä ole suurempi merkki puolueellisuudesta (tai mitä nyt tarkoititkaan) kuin alaspäin peukuttaminen. Jälkeenmainittu kun voi tarkoittaa myös sitä, ettei kyseinen mielipide ole kauhean perusteltu/fiksu...
Isä varmaan tietää missä lapset menevät? On aivan normaalia että eroperheiden lapsien vanhemmat tietävät onko lapsi äitiddä vai isällä, muutenhan voisivat sanoa molemmille että olen äidillä/isällä ja karata vaikka salaa festareille. On aivan normaalia että jos on sovittu että Matti on keskiviikosta perjantaihin äidillä, ja sitten Matti tuleekin kotiin jo torstaina hän laittaa asiasta infoa isälleen. Isällähän voi olla muitakin suunnitelmia, vaikka kavereiden kanssa saunailta menossa tai vastaavaa, ei ole kivaa jos lapsi ilman ennakkovaroitusta ilmestyy paikalle.
Sama pätee ydinperheen lapsiin: jos on sovittu että lapsi on Villellä viikonlopun ja kaveruksille tulee riitaa ja Matti haluaa sovittua aiemmin kotiin, niin tottakai hän saa kotiinsa tulla, mutta asiasta on hyvä ilmoittaa vanhemmille eikä vain ilmestyä oven taakse. Ydinperheen vanhemmillakin on oma elämä, vaikka lapsia rakastaa yli kaiken eikä ovia heiltä sulje, niin "vapaailtana" sitä usein on viinipullo avattu ja vaatteet olohuoneen lattialla je aikuisten jutut menossa, on ihan kiva jos saa vähän varoaikaa jos lapset tulevat sovittua aikaisemmin hoidosta kotiin.
Faijan avokki on nyt messissä, eli yksi sopimuskumppaneista. Eikö se 17v käy edes koulussa suihkussa, kun on muita samassa tilassa? Kiva haisuli kulkee yleisillä paikoilla, onneksi armeija kutsuu, vai käykö sittenkin exän pirtissä suihkussa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Surullista:((( MIkään ei ole surullisempaa kuin tulla lapsena, nuorena tietoiseksi siitä ettei kuulu johonkin. Ja aikuiset, ne läheiset tekevät sen selväksi. olette kamalia lapsia kohtaan:((( Lasten pitäisi oikeasti saada kokea olevansa aina tervetulleita läheistensä luokse.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:18"]
Toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä myöskään tule. Olen sydämetön hirviö:(( Toivottavasti kukaan lapsi ei koskaan saa susta äitipuolta.
siis meni tuon ed. viestin sekaan. Näin.
[/quote]
Ei siinä ole mitään sydänmettömyyttä vaan ihan puhdasta tervettä järkeä. Sä olet teistä kolmesta se, jolla ei ole paskankaan vertaa sanomista sun exäsi asuntoon enää. Ne kaksi sopivat ihan keskenään miten ne muksut voi tulla ja mennä ja sä vaan sopeudut siihen.
[/quote]
No ei sulla kuule kovin suuri tuo sydän näytä olevan. Mulla kuuluu todella paljon se miten mun lapseni voivat. Onneksi heidän isällään on sen verran sydäntä myös ettei muuttanut eukkonsa kanssa yhteen, vaan elelee lasten ehdoilla. Ja korostan LASTEN, mun ehdot lukevat tapaamissopimuksessa, ja siitä sitten joustan aina kun lasten etu sitä vaatii, kuten myös heidän isänsä. Ei tunnu missään. Nyxän menemisistä ei ole aavistustakaan, eikä paljoa kiinnosta. Harvinaiset v-mäinen olet ihmisenä, sääli sitä jonka exännyxäksi olet päätynyt, hänellä todellakin on kestämistä:((
[/quote]
Ja mä en ihmettele että sä olet päätynyt exäksi. Mikä tosta vielä unohtui oli tietenkin sinä. Jos sun lapsillasi on exäsi avaimet, niin sulla on silloin myös pääsy niihin enkä mä missään nimessä alkaisi miettimään käykö joku sunlaisesi mun asunnossani poissaollessani.
ja muuten, toisin kun sua, niin mua ei ole jätetty :-).
[/quote]
:DD Kylläpäs oletkin erinomainen ihminen:) Ei muakaan ole jätetty. Minä jätin mieheni. Ja olimme lopulta samaa mieltä siitä että niin on paras. Ja mulla on kuule ihan oma elämä, mitä ihmettä tekisin siellä exän luona? Oletkos vähän vainoharhainen? Ja lukutaidoton? Se nyxä ei asu siellä exällä. Taidat olla kovin nuori, tai sitten on kyllä jotain jäänyt oppimatta.
EI siis kukaan voi olla niin typerä että kirjoittaa tänne jostain asunnon omistusoikeussuhteista tai vuokran perimisestä avokilta ja tätä kautta mietitään avokin päätösvaltaa :D :D
Oikeesti, edelleen ihan normaalissa maailmassa se menee näin. Mies rakastuu naiseen ja nainen mieheen. Sitten tulee ajankohtaiseksi miettiä kenen luokse muutetaan yhteen ja tässä tapauksessa päädytään miehen luokse. Se on kuulkaa ihan sama mikä on avokin osuus asunnosta, se on hänen tämänhetkinen kotinsa koska siellä asuu.
Asunnossa asuvalla on oikeus omiin mielipiteisiin , ajatuksiin ja hän jopa saattaa sanoa ne ääneen :) Yleensä tämä rakastunut mies ottaa nämä ajatukset huomioon eikä tässä tapauksessa lähde tekemään valintaa oman rakkaansa ja lastensa välillä vaan yrittää sovitella asiat niin että ne miellyttää kaikkia osapuolia.
Menkää te muut sen lakikirjanne kanssa mihin haluatte. Parisuhteet käytännössä toimii vähän toisella tavalla kuin lakikirjassa.
Meidän perheessä otetaan huomioon kaikkien mielipiteet ja se olisi kaikkien uusperheiden etu. Näin tullaan toimeen yhdessä. Ihan turhaa on alkaa vääntämään asioista joilla ei ole sen suurempaa merkitystä. Oikeudellisella päätösvallalla kun ei ole mitään tekemistä siinä kohden kun avovaimo suuttuu ja laittaa haarat kiinni :D (ja kyllä, miehet on just niin tyhmiä :D)
Komppaan edellistä. Todella toivon, ettei KUKAAN ihminen toimi parisuhteessa niin, että evää toiselta oikeudet mielipiteisiin lakikirja kädessä. Sori Pirkko, en kuuntele sua, koska et omista tätä asuntoa. Siinä vasta olisikin isä lapsille. Eikä ne lapsetkaan sitä asuntoa omista, joten eihän niilläkään sitten ole sanavaltaa? :DD Herranjestas sentään. Meidän uusperheessä mies kuuntelee sekä minun että eksänsä mielipiteitä, ja pyrkii toimimaan minun mielikseni, mutta toki niin että lasten etu tulee ensin. Eksän mielipiteillä ei meidän talossa juuri sanavaltaa ole, vaikka hän niin varmaan kuvitteleekin. Mies kun toimii kuten parhaaksi näkee ja sopii asioista minun kanssani, koska yhdessä asutaan ja meillä on yhteinen lapsikin.
Pitäisin todella kummallisena, jos mies vain sopisi eksänsä kanssa asioista, ja minulle vain ilmoitettaisiin mitä tapahtuu. Siis jos olisi jotain poikkeuksellista tms. Tämä on kuitenkin meidän kotimme ja me kaksi tässä olemme parisuhteessa, ja käsittääkseni parisuhteissa kuunnellaan ja kunnioitetaan toista. Se ei ole kunnioitusta, että toinen sanelee ehdot, saati että toinen lytätään jonkun helkutin asunnon omistusmuodon puitteissa.
146, olet varmasti ihana seurustelukumppani. Tiesitkö, että normaaleissa parisuhteissa huomioidaan toisen mielipide ihan riippumatta siitä, kuka asunnon omistaa?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 09:11"]
EI siis kukaan voi olla niin typerä että kirjoittaa tänne jostain asunnon omistusoikeussuhteista tai vuokran perimisestä avokilta ja tätä kautta mietitään avokin päätösvaltaa :D :D
Oikeesti, edelleen ihan normaalissa maailmassa se menee näin. Mies rakastuu naiseen ja nainen mieheen. Sitten tulee ajankohtaiseksi miettiä kenen luokse muutetaan yhteen ja tässä tapauksessa päädytään miehen luokse. Se on kuulkaa ihan sama mikä on avokin osuus asunnosta, se on hänen tämänhetkinen kotinsa koska siellä asuu.
Asunnossa asuvalla on oikeus omiin mielipiteisiin , ajatuksiin ja hän jopa saattaa sanoa ne ääneen :) Yleensä tämä rakastunut mies ottaa nämä ajatukset huomioon eikä tässä tapauksessa lähde tekemään valintaa oman rakkaansa ja lastensa välillä vaan yrittää sovitella asiat niin että ne miellyttää kaikkia osapuolia.
Menkää te muut sen lakikirjanne kanssa mihin haluatte. Parisuhteet käytännössä toimii vähän toisella tavalla kuin lakikirjassa.
Meidän perheessä otetaan huomioon kaikkien mielipiteet ja se olisi kaikkien uusperheiden etu. Näin tullaan toimeen yhdessä. Ihan turhaa on alkaa vääntämään asioista joilla ei ole sen suurempaa merkitystä. Oikeudellisella päätösvallalla kun ei ole mitään tekemistä siinä kohden kun avovaimo suuttuu ja laittaa haarat kiinni :D (ja kyllä, miehet on just niin tyhmiä :D)
[/quote]
Voin kuule kertoa, että kaikki miehet ei todellakaan ole noin tyhmiä, että pihtaamalla nainen saisi kotona mitä haluaa ;). Jos se teillä toimii, niin onnea vaan. Ei miehet ole mitään idiootteja, vaikka sinä pelkästään niitä vässyköitä tuntisitkin!
Ja koita jo ymmärtää, avovaimolla ei ollut tässä asiassa sanavaltaa, hänen yrityksensä kumottiin, vaikka miten asiasta väännetään. Vaikka miten yrität keksiä tilannetta pihtaamalla kiristämisestä ja reppanasta miehestä, joka tähän lankeaa, niin ap:n tapauksessa tilanne ei ole tämä.
Normaalissa parisuhteessa kukaan ei lukitse perheen lapsia kodin ulkopuolelle. Varsinkaan jos asunto on miehen omistama, lasten koti. Omalle asunnolleen voi tehdä mitä hyvänsä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Teillä on noin, mutta ap:n tapaus on erilainen.