Ottaako joku vielä aurinkoa ruskettuakseen?
Jotenkin tulee alaluokkainen olo näistä rannalla maanneista lötköistä kun näkee tuolla.
Kommentit (44)
Minusta on kummallista, että moni vieläkin kuvittelee voivansa elää ikuisesti. Kyllä se aurinkoa ottamaton ultraterveellisesti eläväkin ihminen lopulta kuolee, mutta oliko sillä ikinä hauskaa? Minä oikeasti saan fyysistä nautintoa auringonvalosta - olo on kuin nousuhumalassa, paitsi terveellisemmän tuntuisesti.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288474654948.html
Yhdysvaltalaisella rekkakuskilla on kirjaimellisesti kahdet kasvot.
Bill McElligott on yhdysvaltalainen rekkakuski, jonka kasvot ovat toiselta puolelta 20 vuotta toista vanhemmat.
Syynä tähän on aurinko.
McElligott on ajanut rekkaa Chicagon läpi 28 vuoden ajan, ja aurinko on porottanut tänä aikana vain hänen kasvojensa vasemmalle puolelle.
McElligott hakeutui paikalliselle lääkäriasemalle, kun hänen lapsenlapsensa ihmetteli miehen kasvojen muutosta.
Sieltä hänet lähetettiin New South Walesin syöpäasiantuntijoiden pakeille.
- Olemme nähneet kuvatunlaista auringon aiheuttamaa ihon vanhenemista melkein päivittäin, mutta en ole koskaan nähnyt sitä näin yksipuolisena, kertoo McElligottia hoitanut tohtori Jennifer Gordon.
Hänen mukaansa McElligotin ihon vanhenemisesta vastasi nimenomaan UVA-säteet, eivätkä ruskettumista tai ihon palamista aiheuttavat UVB-säteet.
- UVA-säteet läpäisevät myös ikkunalasin, joten hänen ammattinsa näyttelee suurta osaa ihon vanhenemisessa, Gordon painottaa.
McElligott on kertonut ajaneensa maitoautoa jopa kymmenen tuntia päivittäin. Hän huomasi muutokset ihossaan ensimmäisen kerran 15 vuotta sitten.
Mun kaveri sai melanooman jalkaan, vaikkei ole koskaan ottanut aurinkoa, eikä varsinkaan siihen yläreiteen, johon se tuli. Hänellä on aina ollut vähintään polvimittaiset shortsit jalassa. Ei viihdy rannalla, palaa helposti. Silti tuli melanooma, joka onneksi saatiin hoidettua. Mutta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:10"]
Olen myös aina rakastanut aurinkoa vaikka olenkin ollut huono makaamaan rannalla tms. Auringossa olen silti ollut, viimeksi nyt viikonloppuna 10h. Silti iho on sileä ja kaunis vielä nyt 50+, ei ole kurttua decoltessa eikä kasvoissakaan kuten monilla nuoremmillakin jo näkee! Eli jatkan samaan malliin, sitten 70+ voi jo vähän ryppyjä ollakin!
[/quote]
Taattua av:ta, jossa esimerkiksi otetaan aina oma ylimaallinen kauneus, nuorekkuus ja siloisuus. Oikein odotin, missä viipyy kommentti jonkun ällistyttävästä nuorekkuudesta. :D
[/quote]
Mikä tuossa oli omituista? Kommenttini koski noita jotka väittää että KAIKKI rypistyvät kun ottavat aurinkoa. No, minuun se ei ole vaikuttanut. Jos sinulla on rinnus ryppyinen jo, olen pahoillani. Minulla ei ole, Olen ihan tavallisen näköinen mutta ikäisekseni nuorekas - ja päivettynyt [/quote]
Toinen klisee. Itse asiassa arvasin tämän myös, että sanot heti kärppänä "jos sinulla on rinnus ryppyinen", no ei ole. Olen huomattavasti nuorempaa ikäluokkaa kuin sinä. Kammoan vain näitä itseään ikinuoriksi uskovia keski-ikäisiä. Toivottavasti minusta ei tule sellainen ikinä.