Pahimmat ANOPPI/APPIUKKO kokemukset
Tuli tuosta mieleen, kun jonkun anoppi oli laittanyt uuteen uskoon nuo keittiönkaapit :D
Mulla oli ihan kauhee ex anoppi ( HUOM! EX), kun ekan kerran tapasimme, hän teki harvinaisen selväksi, että hänen poikansa tarvitsee jonkun laihemman naisen. Ja en ollut edes lihava, vain vähän löllerö, itseasiassa hoikempi kuin anoppi itse.
Kommentit (1705)
Ensimmäinen joululahja anopilta oli vanhentuneita ja ihan jähmettyneitä pesuaineita. Ja kun tapasimme ekan kerran, ei tervehtinyt tai muutenkaan sanonut minulle mitään, vain pojalleen ja miehelleen pari sanaa. Se oli kyllä ulkona hämärässä ja lyhyt hetki vain.
Appiukosta vain sellainen, että tuli yhtenä pimeänä iltana yhtäkkiä taskulampun kanssa pyörimään asunnon ympärille osoittelemaan ikkunoita kuin joku poliisi. Mikä lie tarkoituksena
Hakemassa kouluun mihin oli pyrkijöitä paljon vain muutama pääsee niin appiukko tokaisee oikein halveksivasti et sinä mihinkään pääse . No joko se vihasi tai huono päivä sitten mutta sen suureksi pettymykseksi pääsin. Mikä fiilis kun pääsi !!! Eipä ukko onnitellut .
Mä just toissailtana keräsin verbejä, jotka kuvaa mun appiukkoa. Älkää kysykö miksi tein niin! Tai no, ehkä ossaan selittää. Siksi, että saan ajatuksiani ja tunteitani puetuksi sanoiksi. Ehkä psykologikäyntiä varten, ehkä seuraavaa kohtaamistamme varten, ehkä miehelleni silmiäavaavaksi tiedoksi tunteistani isäänsä kohtaan.
Sanat ovat:
Vähätellä
Ylenkatsoa
Halveksia
Dissata
Väheksyä
Ja lista jatkuu...saa auttaa synonyymien hakemisessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä just toissailtana keräsin verbejä, jotka kuvaa mun appiukkoa. Älkää kysykö miksi tein niin! Tai no, ehkä ossaan selittää. Siksi, että saan ajatuksiani ja tunteitani puetuksi sanoiksi. Ehkä psykologikäyntiä varten, ehkä seuraavaa kohtaamistamme varten, ehkä miehelleni silmiäavaavaksi tiedoksi tunteistani isäänsä kohtaan.
Sanat ovat:
Vähätellä
Ylenkatsoa
Halveksia
Dissata
VäheksyäJa lista jatkuu...saa auttaa synonyymien hakemisessa.
Jyrätä
Mitätöidä
Anoppi astui kerran suoraa ovesta sisään kun olin yksin kotona, istuutui keittiönpöytään ja rauhallisesti sanoi että me ei saada koskaan hankkia lapsia.
Hän oli sitten pohdinnoissaan tullut siihen tulokseen.
Appivanhemmat ovat ihan ok. Jos keksimällä jotain täytyy sanoa niin onhan jokainen ihminen myös aikakautensa muovaama. Mutta se ei ole vika.
Heillä on 5 lasta ja miehen sisarukset ovat outoja. Vanhin ja nuorin fiksuimmat. Joudun joka tilanteessa kysymään itseltäni, miten sivistynyt ihminen heidän kanssaan eteentulevat tilanteet hoitaa. Jos tuo ongelma olis jonkun toisen, kehottaisin ignooraamaan koko porukan ja vain pakon edessä jutella kohteliaasti muutaman sanan kertomatta omia kuulumisia.
Anoppi ei pese käsiään kusella käytyään. Ja tuskin koskaan. Vessassa on aina sama saippua eikä se kulu.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ei pese käsiään kusella käytyään. Ja tuskin koskaan. Vessassa on aina sama saippua eikä se kulu.
Sama. Vessan käsipyyhkeet vaihtaa kai jouluksi ja juhannukseksi. Pahinta on se vessan lemu ja kun sormi tarttuu kiinni, kun vetää vessan. Yök yök yök.
Annoin jouluksi viinipullon lahjaksi, anoppi tuijotti sitä hetken ja sanoi "me ei pidetä tästä, voitte ottaa sen heti takaisin". Olin vähän että öööööh??? Appiukko seivasi ja sanoi, että ei me nyt lahjaa palauteta sentään.
Jätin eksäni ja olin jo muuttanut omaan kotiin. Jätin hänelle kaiken lukuunottamatta henkilökohtaisia tavaroitani koska halusin vai hänestä eroon. Olin purkamassa laatikoita uudessa kodissani kun anoppini soittaa raivoissaan ja miten yritän kuulemma viedä mieheltäni kodin ja minun pitää muuttaa pois jos en halua olla miehen kanssa. Luulin aluksi että kyse on jostain väärinkäsityksestä ja yritin selittää hänelle että olen jo muuttanut pois enkä halua mieheltä mitään, mutta pian selvisi että eksäni oli juuri puhunut äitinsä kanssa ja selittänyt hänelle jostain syystä että kieltäydyn muuttamasta hänen asunnostaan pois. Anoppi vaan jatkoi huutamistaan. Meidän Xxxxtx ei valehtele!!
Käskin mennä tarkistamaan ja löin luurin korvaan.
No he olivat ajelleet useamman tunnin ja menneet tarkastamaan. Olivat kyllä huomanneet että kamani olivat kateissa, mutta silti anoppini oli sitä mieltä että vielä jotenkin salaa asuin siellä ja soitti uudelleen ja vaati saada tulla uuteen asuntooni tarkistamaan että asun siellä. Naurahdin vain ja totesin että kun jätin sekopää-mieheni niin pesin käteni myös hänen sekopää-suvustaan ja kielsin ottamasta minuun enää yhteyttä ja blokkasin koko porukan.
Muutamaa kuukautta myöhemmin jouduin vielä käymään poliisikuulusteluissa kun anoppini oli tehnyt minusta kunnianloukkaus-rikosilmoituksen koska olin vihjannut että hänellä ja hänen pojallaan viiraa päässä. Olivat kyllä hulvattomimmat poliisikuulustelut ikinä. Sekä poliisi että minä nauroimme vedet silmissä. Jostain syystä rikoksen tunnusmerkit eivät täyttyneet.
Minun anoppini on liekeissä nyt kun molemmat lapsemme ovat kesätöissä. Hän joutuu maksamaan pihansa hoidosta. Hän on nyt meille(lähinnä minulle) vihainen että päästin lapset töihin.
Appivanhempien kanssa heidän mökillään ekaa kertaa oltiin. Ensin syötiin ja sitten appiukko sanoi, että naiset jää tiskaamaan ja me mennään lämmittämään sauna. Saunassa otti jallupullon josta otin kohtiliaisuuttani naukun. Vähän ärtyi jo kun en ottanut toista ja itse tietty naukkaili huolella. Saunassa sama juottaminen jatkui. Olutta, jallua ja jotain yrttiviinaa olisi ollut pakko juoda. Päihdyttyään suuttui ja alkoi raivota, että en ole mikään mies vaan kloppi, kun en osaa juoda. Lopulta sain kuulla olevani klopin lisäksi hiiri, nörtti, eunukki, kukkakeppi ja ämmä. Kiva saunareissu oli.
Vierailija kirjoitti:
Hauska muisto anopista:
Menin naimisiin anopin 24-vuotiaan tyttärensä kanssa, ja tällä tyttärellä on yhdeksän vuotta nuorempi sisko, joka kävi rippikoululeirillä paikallisen kansanedustajan tyttären kanssa. Tästähän anoppi innostui kehumaan, että ystävämme kansanedustajan tytär on minun tyttäreni hyvä ystävä. Todellisuudessa nämä rippikoululaiset eivät tunteneet toisiaan ennen rippileiriä, eivätkä sen jälkeenkään ole olleet toisiinsa yhteydessä.
Olipa sekava muisto. Tekstin mukaan rippileirillä oli joko kirjoittajan tytär tai kirjoittajan anopin tytär. Jos tytär oli molempia, oli kirjoittaja mennyt naimisiin oman ex-tytärpuolensa kanssa, jolloin omasta exästä tuli anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Appivanhempien kanssa heidän mökillään ekaa kertaa oltiin. Ensin syötiin ja sitten appiukko sanoi, että naiset jää tiskaamaan ja me mennään lämmittämään sauna. Saunassa otti jallupullon josta otin kohtiliaisuuttani naukun. Vähän ärtyi jo kun en ottanut toista ja itse tietty naukkaili huolella. Saunassa sama juottaminen jatkui. Olutta, jallua ja jotain yrttiviinaa olisi ollut pakko juoda. Päihdyttyään suuttui ja alkoi raivota, että en ole mikään mies vaan kloppi, kun en osaa juoda. Lopulta sain kuulla olevani klopin lisäksi hiiri, nörtti, eunukki, kukkakeppi ja ämmä. Kiva saunareissu oli.
Juoppoja vituttaa, jos joku muu on selvin päin, koska se jotenkin oikeuttaisi heidän juomisensa, jos muutkin ovat kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppoja vituttaa, jos joku muu on selvin päin, koska se jotenkin oikeuttaisi heidän juomisensa, jos muutkin ovat kännissä.
Anoppi asuu kesät mökillään. Lykkää aina tyhjät pullot ja tölkit mun lapsille, kun ei itse kehtaa palauttaa todistusaineistoa lähikauppaan. Hän ottaa kunnon kristityn tavoin harvoin ja sivistyneesti. Todellisuudessa ryyppää yksin ja soittelee ihmisille.
Mun lapset ovat tyytyväisiä tähän järjestelyyn. Anopin lapset pohtivat, miten saisivat äitinsä hoitoon, kun eihän ongelmaa ole.
Tämä osui meillä ehkä vähän omaan nilkkaan, mutta pahin anoppi "kokemus" tai tilanne oli se, kun päätimme mieheni kanssa vähän hassutella anopin kustannuksella.
Anoppi on ollut tosi lapsirakas ihminen ja miehen isosisko oli saanut ensimmäisen lapsen pari vuotta aikaisemmin. Anoppi hössötti lastenlastaan ja selitti aina kaikille tutuille lapsesta ja oli ihan intopiukeena.
Meiltä (olimme jotain +28-vee yli 5 vuotta yhdessä ollut avopari jne) aina tuttavat ja ystävät kyselivät että milloinkas teille tulee lapsia jne jne (anoppi vaan ei koskaan hmmm...) ja jostain syystä päätimme pilailla anopille, että nyt on pulla uunissa. Olimme anopin luona syömässä ja jälkiruuan aikan mies arvuutteli sitten anopilta, että mikähän uutinen meillä voisi olla, jotain tosi kivaa. Ei arvannut millään.
No, lopulta sitten paljastettiin taputtelemalla mun masua, että jotain ehkä voisi olla tulossa jne.
Itse hekoteltiin siinä, mutta hymy hyytyi huulille kun nähtiin anopin reaktio. Sellainen hidas epäuskoinen - ehkä aavistus ällötystä kasvoilla- silleen eiiihhhh mitä te tyhmät olette menneet tekemään, ja sitten rehellisesti sanottua mulkaisi minua inhoten! Whaaat! Ei ollut mummo onnessaan, ei todellakaan.
Aika nopeasti sitten sanottiin, että vitsi vitsi ja ruokailtiin loppuun hiljaisuuden vallitessa.
Kotimatkalla molemmat oli, että mitä vattua nyt oikeesti tapahtui, mikä toi reaktio oli.
Odotimme siis vastaavaa riemunkiljahtelua kun siskon tapauksessa, mutta eipä sitten.
Neljä vuotta myöhemmin odotimme esikoista ja anopille ilmoitimme raskaudesta ihan viimeisenä. Ei ollut villinä onnesta silloinkaan, mutta osasi sentään peitellä naamanilmeensä ekaa kertaa paremmin. Ei oikein osaa ottaa tuota lapsenlapsille lepertelyä niin aitona, kun tietää miten vastenmielistä oli koko vauva-ajatus mummolle.
Ja en siis ole mikään juoppo-retku ja edessä päin anoppi jaksaa kehua "ihanaa miniää", mitä lie sitten oikeasti ajattelee.
Luepa se ensimmäinen lause uudelleen, josko se siitä selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Näistä viesteistä päätellen ei voi kun arvuutella, millaisia anoppeja teistä joksus sitten tulee. Moni ei näet näe sitä rikkaa omassa silmässään.
Minulla on mukava anoppi ja appi. Isäni ja äitinikin olivat mukavia (edesmenneet). Sisareni ja heidän puolisonsa ovat kivoja. Samoin mieheni sukulaiset, ystävämme, naapurit ja työtoverini... jne
No ole sitten vaan kiitollinen. Ei ole mitään syytä arvuutella yhtään mitään. Ei siitäkään huolimatta, että moni jolla on ollut kauhea tai rasittava anoppi, on ottanut opikseen ja päättänyt, ettei ikinä tule samanlaiseksi. Näin mm tuttavani, joka meni hyvin nuorena naimisiin, Samalla rysäyksellä hänestä tule vaimo, äitipuoli useammalle pikkulapselle ja vielä maatalon emäntä. Mikä tahansa noista on jo iso juttu sopeutua. Hän sai kuitenkin vielä vaivoiksi todella ilkeän anopin, joka ei koskaan millään muotoa pyrkinyt auttamaan vaan päinvastoin mm yritti saada lapsia äitipuolta vastaan. Hän päätti tuolloin, että hänestä ei tule koskaan samanlaista ja kun taloon tulee miniä, hän poistuu paikalta ja antaa nuorten elää ja tehdä omannäköisensä elämän. Ja niin kävi. Muuttivat jo vähän aikaisemmin riittävän matkan päähän ja pitivät mölyt mahassaan mutta neuvoivat kysyttäessä.
Hauska muisto anopista:
Menin naimisiin anopin 24-vuotiaan tyttärensä kanssa, ja tällä tyttärellä on yhdeksän vuotta nuorempi sisko, joka kävi rippikoululeirillä paikallisen kansanedustajan tyttären kanssa. Tästähän anoppi innostui kehumaan, että ystävämme kansanedustajan tytär on minun tyttäreni hyvä ystävä. Todellisuudessa nämä rippikoululaiset eivät tunteneet toisiaan ennen rippileiriä, eivätkä sen jälkeenkään ole olleet toisiinsa yhteydessä.