Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat ANOPPI/APPIUKKO kokemukset

Vierailija
01.06.2013 |

Tuli tuosta mieleen, kun jonkun anoppi oli laittanyt uuteen uskoon nuo keittiönkaapit :D 

Mulla oli ihan kauhee ex anoppi ( HUOM! EX), kun ekan kerran tapasimme, hän teki harvinaisen selväksi, että hänen poikansa tarvitsee jonkun laihemman  naisen. Ja en ollut edes lihava, vain vähän löllerö, itseasiassa hoikempi kuin anoppi itse.

Kommentit (1705)

Vierailija
1021/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi kertoi puolelle suvusta minun raskaudesta vaikka piti olla yllätys kaikille häävieraille. Kiva kun kaikki jälkikäteen sanoivat " onneksi olkoon, mutta kyllä tiesimme jo, kun tuija niin tohkeissaan meille kertoi!"

Ärsyttäviä tuollaiset juoruakat/ukot!

On. Mitään ei voi kertoa, kun ihan kaikki juorutaan eteenpäin. Ketä edes kiinnostaa jonkun juoruämmän lapsenlapsen korvatulehdus tai saman juorukello pojan uusi työpaikka, kun ei juorun kertoja edes tiedä mitä poika tekee työkseen. Jopa meidän uusi vedenkeitin oli juoruttu eteenpäin 😂 ilmeisesti jutut vähissä?

Tähän on ollut pakko laittaa ennakkosensuuri, eli emme kerro käytännössä mitään henkilökohtaista anopille.

Vähän samaa. Lapsemme ovat olleet terveitä, mutta flunssansa heilläkin. Ei kuitenkaan voi puhua näistä, koska sairauden syy on aina se, ettemme (=minä) osaa huolehtia, eivätkä lapsemme saa kunnon ruokaa (vähärasvaista ja kasvispainotteista, ei silti olla edes kasvissyöjiä).

Harvoin nuo mun lapset on kipeitä, mutta syy on aina mun, jos jotain on. Tietysti se on mun vika, että lapsilla on oksennustauti, kun en "ikinä siivoa". Vika ei voi olla siinä, että lapsi oli päiväkodissa leikkinyt aamupäivän kaverin kanssa, joka oli päikkäreiden aikaan alkanut oksentaa.

Mä myös ruokin lapset väärin, vaikka anoppi ei edes tiedä mitä meillä syödään. Kaikenlaista erikoisruokaa, kuten kesäkurpitsa, syötän perheelle. Näki mut kaupassa ja ihmetteli, kuka meillä moista syö. Anoppi itse syö vain eineksiä, ja on asiasta erittäin ylpeä.

Vierailija
1022/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi kertoi puolelle suvusta minun raskaudesta vaikka piti olla yllätys kaikille häävieraille. Kiva kun kaikki jälkikäteen sanoivat " onneksi olkoon, mutta kyllä tiesimme jo, kun tuija niin tohkeissaan meille kertoi!"

Ärsyttäviä tuollaiset juoruakat/ukot!

On. Mitään ei voi kertoa, kun ihan kaikki juorutaan eteenpäin. Ketä edes kiinnostaa jonkun juoruämmän lapsenlapsen korvatulehdus tai saman juorukello pojan uusi työpaikka, kun ei juorun kertoja edes tiedä mitä poika tekee työkseen. Jopa meidän uusi vedenkeitin oli juoruttu eteenpäin 😂 ilmeisesti jutut vähissä?

Tähän on ollut pakko laittaa ennakkosensuuri, eli emme kerro käytännössä mitään henkilökohtaista anopille.

Uusi vedenkeitin juoruttu eteenpäin? Sanavalinta viittaa siihen, että paheksut asiaa - eikö uudesta vedenkeittimestä olisi saanut kertoa? En osaisi itse kyllä pitää sellaista mitenkään henkilökohtaisena asiana. Riippuu tietysti tilanteesta, mutta jos nyt joku sattuisi sanomaan että on hankkimassa uutta vedenkeitintä, niin miksi ihmeessä siihen ei voisi vastata että tytär / anoppi / kaveri / kumminkaima on juuri hankkinut sen ja sen mallisen ja tykkää siitä... Lapsenlapsen korvatulehdus on sitten jo pykälää henkilökohtaisempi juttu, mutta nekin ovat lapsilla kyllä niin tavallisia, että ei ole suurikaan paljastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalia kirjoitti:

Craycray kirjoitti:

Anoppi yritti, ja jossain määrin hetkeksi onnistuikin, opettaa lapsemme pieninä kutsumaan itseään äidiksi. Tämän lisäksi tapahtunut paljon muutakin. Vanhemman lapsen kohdalla saa nyt jo kärsiä seurauksista, kun tämä ymmärtää minkälainen ihminen oma isoäiti onkaan eikä halua olla missään tekemisissä.

Ihan sairasta toi äidiksi kutsumisen opettaminen lapsen lapselle. Jotakin jäänyt vaille anoppi. Ei ihan tasapainoinen.

Me asuttiin hetki remonttia tehdessä anopin luona (virhe!). Etukäteen sovittiin säännöt, että perheeni hoitaa omat juttunsa ja lapsensa eikä vaivaa anoppia lastenhoidollisilla tai kodinhoidollisilla hommilla yhtään. Ja näin tehtiin. 

Kuulin sitten sivukorvalla pariinkin otteeseen, kun anoppi selitti ystävilleen ja sukulaisilleen kuinka hän nyt hoitaa KAIKEN täällä (oikeasti me hoidettiin omien lisäksi myös anopin ruuat, pyykit, kotityöt sun muut!) ja kuinka lapsenlapset nyt luulevat häntä äidikseen! !  No ei kyllä todellakaan luulleet, mummi tuskin syliin edes otti.  Ja eivät kutsuneet mummia äidiksi tai mitään muutakaan.

Jokin tarve anopilla oli kilpeä kiillottaa ja en tiedä uskoiko kukaan edes hänen juttujaan. Muuten suhteellisen normaali ihminen, outoa oli.

Luin joskus jostain aivotutkimuksesta, että jos ihminen toimii vastoin omia moraalisääntöjä niin aivot muokkaa muistoja niin että muistaa aidosti toimineensa "oikein" eikä niin kuin oikeasti on toiminut.  Se sitten varmaan selittää anopin valemuistot.

Meillä anoppi asuu lähellä ja tuli meille siivoamaan ja haki lasta luokseen. Yritin kieltäytyä ja välillä onnistuinkin, mutta sain koko suvun vihat päälleni. "Kun mummo vain yrittää auttaa ja haluaa olla rakkaiden lastenlasten kanssa". No enää ei auta, koska kyliltä kuulin, että mummo retosteli kaikille, kuinka hän hoitaa "mikonkin" perheen asiat kun "Minna" ei kykene.

Ihan normaalia. Anoppi oli esikoista vahtimassa, kun olimme lähellä asuvien kaverien lapsen ristiäisissä. Lapsen isän äitipuoli oli anoppini ystäviä ja kuultuaan hänen olevan lapsenvahtina kommentoi miten anoppini on koko ajan meillä lapsenvahtina. Yllätyin niin etten osannut sanoa asiaan mitään. Anoppi ei silloin ollut meillä edes kerran kuussa lapsenvahtina, mutta epäilen, että puheissaan hän hoiti koko ajan lapsia. Toinen hänen versionsa oli, että mieheni hoitaa lapset, kodin ja tekee töitä. En tiedä uskoivatko ihmiset mieheni kuskaavan vauvaa ja taaperoa mukana koko päivän tehdessään koneurakointia. Kyllähän lapset pääsivät joskus traktorin kyytiin, mutta vain huviajelulle. Minähän en tietenkään anopin mukaan tehnyt mitään. Omasta kokemuksesta aloin miettiä niitä monia naisia, jotka tällä asuinalueella eivät tee mitään anoppinsa mukaan. Mikä oli heidän tilanteensa oikeasti?

Vierailija
1024/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin poissa kotoamme ja anoppi tarvitsi ompelukonettani lainaan. Sanottiin, että voi käydä hakemassa sen, hänellä kun oli vara-avain. Hän oli sitten samalla reissulla päättänyt tonkia wc:n roskista ja löytänyt sieltä positiivisen raskaustestin. Samana iltana alkoi satelemaan onnittelu viestejä miehen sukulaisilta, oli ihan mielenkiintoista, kun itsekin sulattelimme kyseistä raskautta vasta 🙊 Arvatkaa keltä lähti vara-avain tuon tempun jälkeen. Muuten mukava ihminen, mutta järkyttävän utelias juoruilija.

Vierailija
1025/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on jo sairasta! Vanha äiti kuljettaa talutusnuorassa 40-vuotiasta poikaansa!

Mies voi kyläillä ja mökkeillä yksinään äitillään. Raja menee siinä, että lapsia en antaisi missään nimessä miehen mukaan anopille! On ihan sama, mitä "anoppi haluaa". Anopin "haluamisen" takia lapset eivät kyläile anoppilassa. Appivanhemmat pilaavat lapset ja lastenkasvatuksen.

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies (40 v.) lähdössä ilmeisesti mökkeilemään äitinsä kanssa juhannukseksi. Polkee jalkaa, että pitää olla monta yötä mökillä, minä en halua kuin viikonlopun verran, koska on muutakin tekemistä. Hän lähtee sitten ilman meitä, minä jään lasten kanssa kaupunkiin. Ellei mies vie lapsiakin, joskun hän vie ne anopille jos anoppi haluaa. Olen muun muassa viettänyt jouluja yksin, kun mies lähti lasten kanssa äidilleen, minä en halunnut sinne anopin ja kälyn haukuttavaksi, mutta anopin halu vetää aina pisimmän korren. Vieläköhän 40+ yh-äidille olisi vientiä jos eroaisi...

Vierailija
1026/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalia kirjoitti:

Craycray kirjoitti:

Anoppi yritti, ja jossain määrin hetkeksi onnistuikin, opettaa lapsemme pieninä kutsumaan itseään äidiksi. Tämän lisäksi tapahtunut paljon muutakin. Vanhemman lapsen kohdalla saa nyt jo kärsiä seurauksista, kun tämä ymmärtää minkälainen ihminen oma isoäiti onkaan eikä halua olla missään tekemisissä.

Ihan sairasta toi äidiksi kutsumisen opettaminen lapsen lapselle. Jotakin jäänyt vaille anoppi. Ei ihan tasapainoinen.

Me asuttiin hetki remonttia tehdessä anopin luona (virhe!). Etukäteen sovittiin säännöt, että perheeni hoitaa omat juttunsa ja lapsensa eikä vaivaa anoppia lastenhoidollisilla tai kodinhoidollisilla hommilla yhtään. Ja näin tehtiin. 

Kuulin sitten sivukorvalla pariinkin otteeseen, kun anoppi selitti ystävilleen ja sukulaisilleen kuinka hän nyt hoitaa KAIKEN täällä (oikeasti me hoidettiin omien lisäksi myös anopin ruuat, pyykit, kotityöt sun muut!) ja kuinka lapsenlapset nyt luulevat häntä äidikseen! !  No ei kyllä todellakaan luulleet, mummi tuskin syliin edes otti.  Ja eivät kutsuneet mummia äidiksi tai mitään muutakaan.

Jokin tarve anopilla oli kilpeä kiillottaa ja en tiedä uskoiko kukaan edes hänen juttujaan. Muuten suhteellisen normaali ihminen, outoa oli.

Luin joskus jostain aivotutkimuksesta, että jos ihminen toimii vastoin omia moraalisääntöjä niin aivot muokkaa muistoja niin että muistaa aidosti toimineensa "oikein" eikä niin kuin oikeasti on toiminut.  Se sitten varmaan selittää anopin valemuistot.

Meillä anoppi asuu lähellä ja tuli meille siivoamaan ja haki lasta luokseen. Yritin kieltäytyä ja välillä onnistuinkin, mutta sain koko suvun vihat päälleni. "Kun mummo vain yrittää auttaa ja haluaa olla rakkaiden lastenlasten kanssa". No enää ei auta, koska kyliltä kuulin, että mummo retosteli kaikille, kuinka hän hoitaa "mikonkin" perheen asiat kun "Minna" ei kykene.

Törkeää selkään puukotusta anopilta.  Minä laittaisin välit poikki totaalisesti tuollaisen kanssa.

Vierailija
1027/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin poissa kotoamme ja anoppi tarvitsi ompelukonettani lainaan. Sanottiin, että voi käydä hakemassa sen, hänellä kun oli vara-avain. Hän oli sitten samalla reissulla päättänyt tonkia wc:n roskista ja löytänyt sieltä positiivisen raskaustestin. Samana iltana alkoi satelemaan onnittelu viestejä miehen sukulaisilta, oli ihan mielenkiintoista, kun itsekin sulattelimme kyseistä raskautta vasta 🙊 Arvatkaa keltä lähti vara-avain tuon tempun jälkeen. Muuten mukava ihminen, mutta järkyttävän utelias juoruilija.

Olisitte olleet ihan ihmeissänne että mitä ihmettä? ja seuraavan kerran ihmetelleen anopille että mitähän nyt kun kaikki utelevat että vauva olis tulossa.

Vierailija
1028/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitte olleet ihan ihmeissänne että mitä ihmettä? ja seuraavan kerran ihmetelleen anopille että mitähän nyt kun kaikki utelevat että vauva olis tulossa.

Täytyy olla pohjattomaan utelias, jos menee toisen kotona penkomaan roskista. Ja mistä se anoppi tiesi kenen testi oli kyseessä? Olisihan se voinut olla esim jonkun kaverin testi!

Penkoja-anopista kertonut, kertoiko anoppi ikinä syytä teolleen?

Vierailija
1029/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla pohjattomaan utelias, jos menee toisen kotona penkomaan roskista. Ja mistä se anoppi tiesi kenen testi oli kyseessä? Olisihan se voinut olla esim jonkun kaverin testi!

Oli kuulema ajatellut auttaa meitä viemällä roskat. Ja me ei edes oltu missään pitkällä reissulla, tultiin samana iltana takasin. Olis tosiaan pitänyt sillon vaan esittää, ettei testi ole mun, mutta eipä tullut mieleen.

Vierailija
1030/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen hyviä kokemuksia. Kaikki on itsestä kiinni.

Vierailija
1031/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoimme taloamme niin anoppi kävi paikalla vain arvostelemassa miten väärin tehty. Haukkui kaikki valitut tapetit, tunkkaisen näköisiä ja saa kuulemma migreenin tapetista joka tuli olohuoneeseen (kiva juttu hän ei voi käydä niin usein?).

Apua olisi saanut jos olisimme korvanneet sen joko rahalla tai vaihtoehtoisesti talkooavulla heidän mökillään. Mutta ei ainoalle lapselleen pyyteetöntä apua ollut tarjolla. Eikä me sitä kyllä pyydetty.

Vierailija
1032/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiseloa takana noin 8 vuotta . Avomieheni kuulemma "ansaitsee parempaa" kuin minä. Nämä kaikki asiat ovat anopin mielestä vikana:  olen liian pulska, vaatteeni ovat rumia, hiukseni ovat kiharat, en ole blondi, olen työtön, meillä on aina sotkuista, käytän hänen poikaansa vain hyväkseni/elän hänen rahoillaan  jne.

Paljastin pari vuotta sitten anopille hänen rakkaan poikansa velat.  Noin 100 000 € tuhlattu autoihin, veneeseen, peräkärryyn (mikä ruostuu pihalla) , turhiin työkaluihin yms. Eukko oli aivan kauhuissaan ja siihen loppui pahin arvostelu.

Appi ei edes puhu minulle paitsi, jos on pakko eli joku on näkemässä eikä kehtaa olla hiljaa.

Vierailija
1033/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen hyviä kokemuksia. Kaikki on itsestä kiinni.

Miten se on itsestä kiinni esim tuon roskisdyykkarianopin tapauksessa? On jo tarpeeksi paha mennä tonkimaan toisen roskista. Se, että löydettyään raskaustestin ämmä laukkaa koko suvun läpi ja kertoo uutisen, on jo todella törkeää. Olisi edes pitänyt asian omana tietonaan.

Vierailija
1034/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontoimme taloamme niin anoppi kävi paikalla vain arvostelemassa miten väärin tehty. Haukkui kaikki valitut tapetit, tunkkaisen näköisiä ja saa kuulemma migreenin tapetista joka tuli olohuoneeseen (kiva juttu hän ei voi käydä niin usein?).

Apua olisi saanut jos olisimme korvanneet sen joko rahalla tai vaihtoehtoisesti talkooavulla heidän mökillään. Mutta ei ainoalle lapselleen pyyteetöntä apua ollut tarjolla. Eikä me sitä kyllä pyydetty.

Nuo voi jättää ihan huoletta ilman apua, jos/kun sitä tarvitsevat. Tai vaihtoehtoisesti kertoa että sopii, taksa on X€.

Vierailija
1035/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tekee mieli oikeen valittaa kun kerrankin saa..

Exän äiti on ihme vanhoillinen.. Ja jotenkin ylihuolehtiva..

Oltiin melkein 4 vuotta yhdessä, ei saatu olla toistemme luona yötä ENNEN kuin rippikoulu oli käyty (Ei siis missään tapauksessa!)

Ei saatu nukkua samassa sängyssä kuin vasta 17-vuotiaina <- tää on ihan älytön.

En minäkään kyllä antais alle 14-vuotiaiden yökyläillä... Ihan liian nuoria kun kuitenkin alkaa tuossa iässä seksi jo kiinnostamaan. 14-vuotias on ihan lapsi vaikka olis jo vuosia "seukkailtu". Ehkä 16-vuotiailta hyväksyisin jos seurustelevat.

Vierailija
1036/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kuulema ajatellut auttaa meitä viemällä roskat. Ja me ei edes oltu missään pitkällä reissulla, tultiin samana iltana takasin. Olis tosiaan pitänyt sillon vaan esittää, ettei testi ole mun, mutta eipä tullut mieleen.

Varmaan sitä itsekin olisi tuossa tilanteessa ollut niin monttu auki, etten olisi keksinyt hätävalhetta. Mä olen aina tavatessani anopin valmistautunut solvauksiin, mutta melkein joka kerta toteaa jotain niin typerää tai loukkaavaa, että valmistautuminen menee hukkaan. Viimeisin töksäytys oli, kun totesi mulle ja miehelleni, että onpas meidän esikoisesta tullut vanhan näköinen. Hän on 8, ja ihan ikäisensä näköinen. Onneksi mies oli kerrankin tilanteen tasalla, ja totesi äidilleen, että vanhan näköistä voi etsiä peilistä.

Vierailija
1037/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se anoppi pääsee kotiinne? Laita ulko-ovi lukkoon ja ota anopilta kotiavaimet pois. Miksi anoppi tulee siivoamaan kotiinne? Onko joku pyytänyt anopilta siivousapua? Kiellä anoppia siivoamasta ja siivotkaa itse kotinne.

Miksi ja miten "anoppi hakee lapsen luokseen"? Osaatko sanoa anopille EI?! Isovanhemmilla ei ole mitään lakisääteistä oikeutta "hakea" lapsenlapsia vanhemmiltaan. Isovanhemmilla ei ole oikeutta tavata lapsenlapsiaan, jos vanhemmat kieltävät tapaamiset. Jos anoppi tulee "hakemaan lasta luokseen", niin soita seuraavalla kerralla poliisi paikalle. Ei tule anoppi uudestaan!

Vi##umainen anoppi ja appiukko tarvitsevat rajat. Älä hyväksy appivanhemmilta parisuhteeseen, lastenhoitoon ja lastenkasvatukseen sekaantumista. Älä hyväksy kotirauhan rikkomista, yllätyskyläilyjä, puhelinterrorismia ja ylikävelyä. Ihmisellä on helppo elämä, jos ei ole ollenkaan appivanhempia riesanaan. Oi ihanaa elämää ilman appivanhempia - kyllä käy kateeksi!

Vi##umaisiin sukulaisiin välit poikki ja äkkiä! Suku on yleensä se pahin - joko oma suku tai puolison suku. Sukulaisilta lentää pahimmat puukot selkään!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalia kirjoitti:

Craycray kirjoitti:

Törkeää selkään puukotusta anopilta.  Minä laittaisin välit poikki totaalisesti tuollaisen kanssa.

Vierailija
1038/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se anoppi pääsee kotiinne? Laita ulko-ovi lukkoon ja ota anopilta kotiavaimet pois. Miksi anoppi tulee siivoamaan kotiinne? Onko joku pyytänyt anopilta siivousapua? Kiellä anoppia siivoamasta ja siivotkaa itse kotinne.

Miksi ja miten "anoppi hakee lapsen luokseen"? Osaatko sanoa anopille EI?! Isovanhemmilla ei ole mitään lakisääteistä oikeutta "hakea" lapsenlapsia vanhemmiltaan. Isovanhemmilla ei ole oikeutta tavata lapsenlapsiaan, jos vanhemmat kieltävät tapaamiset. Jos anoppi tulee "hakemaan lasta luokseen", niin soita seuraavalla kerralla poliisi paikalle. Ei tule anoppi uudestaan!

Vi##umainen anoppi ja appiukko tarvitsevat rajat. Älä hyväksy appivanhemmilta parisuhteeseen, lastenhoitoon ja lastenkasvatukseen sekaantumista. Älä hyväksy kotirauhan rikkomista, yllätyskyläilyjä, puhelinterrorismia ja ylikävelyä. Ihmisellä on helppo elämä, jos ei ole ollenkaan appivanhempia riesanaan. Oi ihanaa elämää ilman appivanhempia - kyllä käy kateeksi!

Vi##umaisiin sukulaisiin välit poikki ja äkkiä! Suku on yleensä se pahin - joko oma suku tai puolison suku. Sukulaisilta lentää pahimmat puukot selkään!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalia kirjoitti:

Craycray kirjoitti:

Vierailija
1039/1705 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalia kirjoitti:

Craycray kirjoitti:

Nykyisin tosiaan osaan sanoa ei. Sitä saakin sitten toistella koko suvulle. Aluksi (eka vuosi) oli vain niin vaikea kun normaalista anopista kehittyi vauvan syntymisen jälkeen ämmä. Eihän sitä halunnut uskoa, ajattelin vain, että kyllä se kohta rauhoittuu. No ei rauhoittunut. Hän siis tuli ovelle:"minulla ei ole mitään tekemistä, tulen tänne siivoamaan." Kun kielsin hän vain työntyi sisälle. Sitten hän saattoi tulla ovelle:"tulin hakemaan vaavin meille, että saat olla rauhassa." Jos en tähän suostunut oli pappa meillä viimeistään puolentoista tunnin päästä kertomassa, että mummon kuuluu hoitaa vaavi. Ja sitten mummo tuli taas seuraavana päivänä ehdottamaan, että ottaa vaavin mukaansa. Jos en sittenkään suostunut antamaan, niin sitten tuli joku sukulainen huokailemaan, kun mummo on masentunut kun ei saa hoitaa vaavia. Eli koko suku yritti saada minut siihen samaan 50-luvun malliin, että äiti voi lähteä töihin niin mummo hoitaa lapset. Ja nämä tilanteet sattuivat tietysti aina silloin kun mies oli töissä. Nyt tilanne on jo parempi, mutta koskaan en luota miehen sukulaisiin ja anoppi ja appiukkoa välttelen sen minkä pystyn. Harmi, että asumme samassa kunnassa.

Vierailija
1040/1705 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "seurustellut" mieheni kanssa yli 15 vuotta ja meillä on kaksi lasta. Suhteen alussa asuimmekin yhdessä mutta emme enää vaikka yhdessä olemme edelleenkin. Miehelle olen sanonut että on turha kosia jatkuvasti tai ehdottaa takaisin yhteenmuuttoa ennen kuin anoppi on kuopattu. Anoppi ei myöskään ole tervetullut asuntooni.

Kyseessä on todella rajaton ihminen, joka tunki lähes päivittäin kotiimme sillä verukkeella että se on hänen poikansa koti, joten kun oman asuntoni vuokralaisen soppari loppui keskustelin mieheni kanssa asiasta ja muutin takaisin omaan asuntooni. Nyt on anopilla se poikansa koti johon voi olla tunkemassa minun puolestani vaikka joka päivä. Ikävä kyllä mies on täällä "kylässä" lähes aina joten poikansa kotona ei ole kukaan avaamassa anopille ovea tai kuuntelemassa hänen russutustaan siitä miten huonosti on sisustettu/siivottu/kokkailtu jne.. 

Vaikka anopin pitäisi nyt olla onnensa kukkuloilla kun sai häädettyä hirviö-miniänsä poikansa kodistaan, kihisee hän nyt jostain syystä raivosta. :D

Tiedän että järjestely kuulostaa vähän erikoiselta, mutta meillä se toimii vaikka tulisikin halvemmaksi pitää vain yhtä asuntoa. Onneksi anopilla alkaa jo ikä painaa, ehkä kun hänestä aika jättää niin voimme laittaa toisen asunnon lihoiksi ja ostaa ikioman kesämökin. Appeni on kyllä aivan ihana, mutta kauhea tossu. En kyllä ihmettele miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi