Rehellisesti, mitä ajattelet kun näet ylipainoisen juoksulenkillä?
Mulla on kamala kriisi. Olen aloittanut juoksun ja pystyn jo juoksemaan puoli tuntia tauotta, eli lenkillä lämmittelen 15 min kävelen reippaasti, 30 min juoksua ja 15 min kävelyä. Mun mitat on 165cm ja painan 73 kg ja tuossa 73 kilossa ei ole grammaakaan lihasta eli olen aika lihapulla.
Eilen esim. lenkillä tuli joku tosi hoikka ja pitkä nainen vastaan juosten ja näin kun hän katsoi mahamakkaraani ja paksuja jalkojani jotka hölskyy juostessa. Varmaan mietti miten toi punkero voi juosta? :D
Mies sanoi että sillä ei ole mitään väliä miltä näyttää ja niin edelleen mutta haluaisin kuulla jonkun ulkopuolisen mielipiteen? Jos ITSE näen minun kokoiseni tai minua isomman juoksemassa niin ONHAN se nyt vähän hassun näköistä?
Kommentit (49)
Itse en ainakaan mitään negatiivista ajattele. Huomaan yleensä vain, että onpas näemmä joku muukin lenkillä. Sitten jos joku todella hirmuisen lihava lenkkeilee, ajattelen, että onpa kiva että on innostunut laihduttamaan kun on varmasti hankala olla oikein ylipainoinen.
Sen sijaan itse nolostelen välillä ja mietin katsooko vastaantulijat minua pahasti kun juoksutrikoissa laihuus näkyy aika helposti. Olen vähän ap:tä lyhempi, mutta 30kg kevyempi. Mutta katsokoot, rakastan juoksua!
En mitään. Ystäväni on lähes sinun mitoissasi (2cm lyhyempi). Jos en utntisi häntä ja tulisi vastaan lenkillä ajattelisin: onpas upeassa kunossa oleva mimmi. Upeat reisi- ja pakaralihakset ja vatsakin litteä.
Pointti siis se, että älä tuijota vaakaa, vaan pyri hankkimaan lihasta ja polttamaan rasvaa. Käytä arviointiin peiliä ja mittanauhaa vaa'an sijaan. Itse painan ystävääni yli 10 kiloa vähemmän, mutta näytän hänen rinnallaan läskiltä.
44 liosää: Jos olet kuitenkin läski, en minä ajattele mitään. Korkeintaan, että hyvä, kun ihmiset liikkuu. Näin jokaisen lenkkeilijän kohdalla.
Ajattelen aina, että "Toikin pystyy juokseen ja mä paska en." Anna siis palaa vaan!
t. Normaalipainoinen nainen
No en ainakaan erityisen hassuna pidä. Tunnen useampia hyväkuntoisia ylipainoisia, jotka harrastavat juoksemista. Joskus mietin, että toivottavasti polvet ja nivelet kestävät.
Rehellisesti: tekee mieli nostaa peukkua ja sanoa, että "hienoa, way to GO!"
Eli en ainakaan negatiivisesti ajattele, vaan ihailen naisia, jotka tsemppaavat.
terveisin toinen lihapulla, 165/69, joka juoksee satunnaisesti
No enpä ajattele paljon mitään. Olen juossut harrastuksekseni jo 10 vuotta ja nähnyt matkan varrella jos jonkinlaisia ja -muotoisia ja -painoisia kanssajuoksijoita, joten en jaksa jokaisesta vastaanjuoksijasta ajatella mitään :) En yleensä juurikaan kiinnitä huomiota vastaantulijoihin, olivatpa juoksijoita tai kävelijöitä, lihavia tai laihoja.
Tsemppiä!
Mä juoksen myös, painoindeksi 28 ja kunto huono vakavan sairauden jäljiltä. Ennen olin hoikka ja hyväkuntoinen, nyt en. Tästä se lähtee...
Näin sitten minkä tahansa muotoisen tai kokoisen ihmisen juoksulenkillä, ajattelen lähinnä "jaksaisinpa itsekin juosta".
t. normaalipainoinen laiskamato