Mitä sinä olet tehnyt vähentääksesi terveydenhuollon kuormittumista?
Laihduttanut? Aloittanut liikkumisen? Lopettanut tupakoinnin?
Nyt kun terveydenhuolto on kriisissä ja resurssit erittäin tiukilla, olisi tärkeää että kukaan ei kuormittaisi terveyspalveluja turhaan. Kaikki ehkäistävissä olevat vaivat täytyy pyrkiä ehkäisemään!
Kommentit (80)
Laihduttanut takaisin normaalipainoiseksi , mutta tein sen ihan itsekkäistä syistä. Pyrin myös käyttämään yksityislääkärin palveluita mieluummin kuin julkista terveydenhuoltoa.
En kuormita julkista terveydenhuoltoa, vaan lahjoitan rahani yksityiselle. Muuta en aio tehdä.
Tätini sai tilattua diy-sydämentahdistajaleikkauspaketin. Siihen kuuluu opetusvideo, skalpelli ja klassista musaa.
Minä käyn yksityisellä lääkärillä. Ongelma tässä on se että olen umpipihi ja sen takia ei tule kovin helposti mentyä. No, valtava määrä liikuntaa takana joten se on pitänyt kropan kohtuullisessa kunnossa.
Millätavalla terveydenhuolto on kriisissä?
Olen laihduttanut 35 kg ja polvivaivat katosivat samoin diabetes (2 tyyppi) Lisäksi elämänlaatu parani ihan eri sfääreihin. En enää juurikaan sairastele mitään kausitauteja.
Vierailija kirjoitti:
Sä kuuluisit suljetulle.
Pehmustettu huone. Jossain mihin aurinko ei paista. Ei nettiä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Laihduttanut takaisin normaalipainoiseksi , mutta tein sen ihan itsekkäistä syistä. Pyrin myös käyttämään yksityislääkärin palveluita mieluummin kuin julkista terveydenhuoltoa.
Oletpa reipas ja tunnollinen
Lisännyt liikuntaa ja laihduttanut. En käy terkkulassa, lääkärillä jne ellei ole pakko
Vierailija kirjoitti:
Lisännyt liikuntaa ja laihduttanut. En käy terkkulassa, lääkärillä jne ellei ole pakko
Plus jätän lisääntymättä
Kummasti triggeröi joitain 'tiettyjä' ihmisiä sellainen idea, että kannattaisi pitää itsestänsä huolta ;)
Välttelen lääkäriä.
T: Minua ei pakkohoitoon viedä!
Olen käynyt viimeksi 10 vuotta sitten julkisella päivystyksessä. Muuten vain seulonnoissa. Yksityisellä gynet, muiten olen ollut terve. *koputan puuta*. On ollut rajuakin influenssaa mutta olen sairastanut kotona särkylääkkeiden voimin. En ole tyyppiä joka hevillä menee lääkäriin. Joku terveydenhuollon ammattilainen sanoi kerran että ne on ne samat jotka ravaa lääkärissä. Uskon sen. Joku 20% kansasta käyttää muidenkin edestä.
Istun perse homeessa sotkuisessa kämpässäni, syön vain eineksiä, en hae hoitoa mihikään ongelmiini ja odotan vain että joku vakava sairauskohtaus päästää minut päiviltä. Ja tämä tarina on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti triggeröi joitain 'tiettyjä' ihmisiä sellainen idea, että kannattaisi pitää itsestänsä huolta ;)
Harmi ettei "sairauteesi" ole hoitokeinoa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa keskittyisit vain itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtä kommenttia ei lasketa, ketä muuta aloitus muka triggeröi?
Sä kuuluisit suljetulle.