Söisitkö vegaanista ruokaa yo-juhlissa?
Tyttäreni on vegaani ja haluaisi, että hänen yo-juhlissaan olisi vain vegaanista tarjottavaa. Olen vähän kahden vaiheilla... Miten sinä suhtautuisit?
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 06:46"]
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/meheva-tomaattipiirakka
Tuossa yksi mikä mulle kelpaa! Oli omallakin listalla, mutta jätettin pois sitten lopulta, kun omassa perheessä on tomaattiallergiaa ja jämät jäisi vain minun syötäväksi. Pasteijoita voi myös tehdä mielestäni ihan vegaanisenakin.
[/quote]
Taikinassa on kananmuna, mutta taikinanhan voi tehdä erilaisen. Sellainen ajatus meilläkin oli. Meillä on siis vegaani tulossa juhlaan. Kirjoitin tuonne aiemmin, en muista mikä numeroni oli.
Kiitos kaikille tähän ketjuun kommentoineille.
Juhlat on juhlittu, ja tarjolla oli suurimmaksi osaksi vegaanista syötävää. Gluteenittomat oli pakko tehdä "tavallisina", koska mun taidot eivät olisi riittäneet munattomiin, gluteenittomiin tarjottaviin, vaikka sellaisetkin ovat mahdollisia. Kahvimaito oli tavallista.
Kukaan ei valittanut, (saati poistunut lahjoineen;) ja ruoka teki hyvin kauppansa. Varsinkin vegaaninen voileipäkakku oli ihan menestys... yksi vieras tuli kysymään, mitä siinä on ja hämmästyi suuresti kun kuuli soijatuorejuustosta, munattomasta majoneesista ja tofusta. Vegaaninen pulla kelpasi myös mainiosti, samoin täytekakku.
Tottakai söisin! Jos tyttäresi on vegaani, se kunnioittaa hänen periaateita ja elämäntyyliä. Sitäpaitsi vegaani ruuat ovat niin hyviä, kun valmistettu oikein. <3
Hei, vegaaninen ruoka on kaikille ok. Liian paljon ennakkoluuloisia vieläkin. Etenkin nuoriso haluaa syödä vegaanista, joten minä ainakin annan juhlaklun kerrankin saada omaa ruokaansa ja siinä samass a muutkin.
En söisi! Ainakin vegaanisista lihankorvikkeista menee vatsani sekaisin, hyvä jos vessaan ehtii.
>Grillin kautta kotiin tai ravintolaan syömään. Kiitos vaan tarjoiluista...
Kyllä minullekin vegaaniruoka kelpaa kunhan siinä vaan ei ole käytetty viljaa, sieniä, tofua tai mitään teollisesti valmistettuja lihankorvikkeita.
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/meheva-tomaattipiirakka
Tuossa yksi mikä mulle kelpaa! Oli omallakin listalla, mutta jätettin pois sitten lopulta, kun omassa perheessä on tomaattiallergiaa ja jämät jäisi vain minun syötäväksi. Pasteijoita voi myös tehdä mielestäni ihan vegaanisenakin.