Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisitkö vegaanista ruokaa yo-juhlissa?

Vierailija
22.05.2013 |

Tyttäreni on vegaani ja haluaisi, että hänen yo-juhlissaan olisi vain vegaanista tarjottavaa. Olen vähän kahden vaiheilla... Miten sinä suhtautuisit?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloisen yllättynyt positiivisesta suhtautumisesta, samoin varmasti tytär. Suurin osa tarjottavista on näin ollen vegaanista, ja uskon, että kahvimaito on tytölle ok.

Kiitos kaikille kommentoijille!

Vierailija
62/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ekasivun skeptinen joka kyseli menusta, mutta uskon että tarjoilunne ovat herkullisia. Tomaattikeitto ja rieska nam! Ja muutkin tarjottavat kuulostavat hyviltä ja meheviltä. Maitokahvimyönnytys on hyvä. Hauskoja juhlia ja onnea ylioppilaalle! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla ajattelen kun pojan ylppärit parin vuoden päästä. Voileipäkakkua, täytekakkua ja jotain muuta. Tietysti shamppanjaa.

Vierailija
64/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi.

Harmittaisi, jos olisin antanut turhan hyvän lahjan.

Vierailija
65/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai syön sitä mitä on tarjolla.

Vierailija
66/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 22:12"]

En tykkäisi.

Harmittaisi, jos olisin antanut turhan hyvän lahjan.

[/quote]

Ääliö.

Vierailija
67/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

häh?! vegaaniruoka on oikein hyvä, jos suinkin osaat kokata koska se vaatii jo taitoa. tietysti söisin, ei se perusruokaa kummempaa ole.

Otappa selville, saat oikein maukkaita mokkapaloja, kakkuja, salaatteja, piiraita jne jne aikaiseksi!

Vierailija
68/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidottomalla, munattomalla imetysdieetillä ollessa olisin riemuissani. Kerrankin saisin kylässä syötävää.

Ja nyt olen oppinut noita välttämään, niin on tosi helppo tehdä tarjottavia joista tietämättömät ei edes huomaa että ovat eläimettömiä.

Mutta tuo kahvimaito olis kyllä hyvä juhlissa olla lehmänmaitoa. Soija- ja kauramaidot näyttää siltä kuin juoksettuisi kahviin. Eli vieraat luulisivat että tarjoatte pilaantunutta maitoa.

Vierailija
69/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi. Vähän näykkisin malliksi korkeintaan. Tai makeat leivonnaiset varmaan ihan hyvin voisivat alas mennä. Eikä mielestäni juhlaan, jossa on paljon erilaisia ihmisiä, sovi oman ruokavalion tuputtaminen kaikille.

Vierailija
70/87 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:11"]

En söisi. Vähän näykkisin malliksi korkeintaan. Tai makeat leivonnaiset varmaan ihan hyvin voisivat alas mennä. Eikä mielestäni juhlaan, jossa on paljon erilaisia ihmisiä, sovi oman ruokavalion tuputtaminen kaikille.

[/quote]

Jep, munkin mielestä on tosi asiatonta tuputtaa omaa ideologiaa ja ruokavaliota tarjoamalla juhlissa lihaa.

Vierailija
71/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin.

Vierailija
72/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:54"]

[/quote]

Jep, munkin mielestä on tosi asiatonta tuputtaa omaa ideologiaa ja ruokavaliota tarjoamalla juhlissa lihaa.

[/quote]

Olen samaa mieltä. Tuputtaminen on asiatonta. Mutta vaihtoehtojen tarjoaminen ei ole. Kasvisravintoa sitä kaipaaville, ja eläinkunnan tuotteita tarjolle myös. Kaikki ovat tyytyväisiä. Paitsi ne ne ideologian tuputtajat.

Vierailija
73/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti pidän itsehankittua ravintoainevammaisuutta typeryytenä.

Tietysti juhlakalu hankkii sellaista tarjottavaa kuin haluaa.

Vierailija
74/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:54"]

[/quote]

[/quote]

Enpä ole vielä sellaiseen törmännyt että jossain olisi tarjolla vain lihaa...

Yleensä lihaa syöville maistuu myös kasvikunnan tuotteet.

Kyllähän se voi vähän tuntua oudolta jos tarjottavat on kovin "ideologisia", mutta vähintään yhtä oudolta sekin tuntuu että joku tarjoilisi juhlissaaon ideologiansa vastaisia ruokia. Jos on sitä mieltä että lihan syöminen on murha, niin aika outoahan se olisi jos sitten käärisi paistirullia tarjolle.

Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan.

Vierailija
75/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söisin. Mutta kahvin kanssa tavallinen maito / kerma. Mutta en itse kertoisi vieraille että tarjolla on vegaaniruokaa, osa ihmisistä on niin epäluuloisia että eivät suostu maistamaan koska se on jotain "kummallista". Omissa valmistujaissani oli kasvisruokatarjoilu. Tätä ei mitenkään mainittu vieraille ja kaikki söivät hyvällä ruokahalulla. Jälkeenpäin kun asiasta mainittiin niin vieraat totesivat etteivät olleet edes tajunneet asiaa... Ja meidän suku on täynnä näitä keski-ikäisiä "minä-en-mitään-pupunruokia-syö" tapauksia...

Vierailija
76/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoilisi tomaattikeittoa juhlissa sen epäkäytännöllisyyden vuoksi. Riippuu toki siitä, että pääsevätkö kaikki vieraat istumaan pöydän ääreen. Jos ei, niin ei mikään maailman paras idea, koska läikytessään vieraat sotkevat juhlavaatteensa pahemman kerran. Varsinkin jos on lapsia juoksentelemassa! Mut joku muu ei-punainen keitto vois sopia? :-)

Vierailija
77/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattikeitosta vielä: valitsisin itse jonkun raikkaamman vaihtoehdon. Kesä on kuitenkin jo nurkilla. 

Vierailija
78/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin toki sitä mitä tarjolla on. Yo-juhlathan ovat kahvikekkerit joten ei kukaan tule sinne mahaa täyttämään vaan sinne tullaan herkuttelemaan. Vegaaniruoka on hyvää jos se on tehty hyvin. Siitä saa myös pahaa, kuten saa liharuuastakin. Minusta se on hieno ajatus, vaikken itse vegaani enkä edes vegetaristi olekaan niin en minä mitenkään pahalla katsoisi.

Vierailija
79/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pahimmille "hk:n sininen on ainoo kasvis mitä minä syön, nih"- tyypeille ei kannata kertoa edes että syövät parhaillaan vegaanista kakkua/kääretorttua/voileipäkakkua, etteivät raukat tukehdu järkytyksestä. Sellaisille vegaaniruuat ovat hyvää niin kauan kun eivät tiedä niiden olevan vailla eläinkunnan tuotteita.

Vierailija
80/87 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 19:35"]

Tyttäreni on vegaani ja haluaisi, että hänen yo-juhlissaan olisi vain vegaanista tarjottavaa. Olen vähän kahden vaiheilla... Miten sinä suhtautuisit?

[/quote]

Tottakai, sehän on ihan parasta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän