Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?

Vierailija
14.07.2020 |

Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?

Kommentit (622)

Vierailija
541/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ympärivuotinen polkupyöräilijä ja aina silloin tällöin täytyy kelloakin aina välillä vilkaista.

Eipä ole koskaan tullut mieleen katsoa kelloa kesken pyöräilyn. Pakkoneurooseista pääsee eroon, hyvä ihminen.

Vierailija
542/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käyttävät siksikin, että kalliilla kellolla voi luoda itsestään menestyneen tai jopa vauraan vaikutelman.

(Puolisollani on rannekello, jonka ovh on lähemmäs 10tuhatta, mutta hän ei kehtaa käyttää sitä.)

Virtauksia ahkeasti seuraavat Tietäjät tietävät, että juuri nyt useampi rannekello ranteessa on jostain syystä trendikästä. 

Omasta näkökulmastani perinteistä rannekelloa käyttävät ovat yleensä silti vanhempia ihmisiä. Hen.koht en yhtään tykkää siitä, että näkisin kellonajan koko ajan; se on hermostuttavaa. Urheillessani käytän älykelloa, mutta en koskaan muuten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen kaivaminen jostain laukun pohjalta on hidasta ja ärsyttävää verrattuna ranteeseen vilkaisuun.

Vierailija
544/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut katsomaan ajan rannekellosta kotoa poissa ollessa. Jo aika nuoresta alkaen. Töissä en juuri puhelinta mukana pidä, se saa olla pukukaapissa. Ruokatunnilla saatan vilkaista. Katson ihan eri asioita kuin aikaa. Myöskään lenkille tai kauppaan en puhelinta mukaan ota. Rannekellosta on niin kätevä ja nopea katsoa aika. 

Vierailija
545/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on asuste.

Vierailija
546/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon kellon avulla saa pimpsaa, puhelimella ei, se jopa heikentää saantia.

Vierailija
547/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut muutaman älykellon, mutta käyttö hiipui järkyttävän huonoon akunkestoon. Varsinkin Samsungin mallit ovat melkein käyttökelvottomia, kun pitää latailla niin kuin puhelinta konsanaan. Aloin ostaa Casion nostalgisia digikelloja. Toimivat edelleen samalla periaatteella kuin 80-luvulla ja ulkonäkökin henkii samaa tyyliä.

Vierailija
548/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin älypuhelin, mutta ei se ole liimattuna käteeni. Ravintolassa katson usein näitä syöjiä, joilla on puhelin vasemmassa kädessä ja nenä siinä kiinni, oikealla kädellä survotaan ruokaa suuhun, joka on auki kaiken aikaa, että se seuraava lusikallinen osuisi suuhun. Edes ruokailemaan ei pysty, ellei se luuri ole räplättävänä.

Minulla on puhelin soittamista ja tekstiviestittelyä varten, ajan näen ranteessani olevasta binäärikellosta. Pysyy laskutaidotkin hallussa, kun lasken kellosta lukuja yhteen ajan saadakseni. Pitäisikö minun nyt briljeerata, kun minulla on binäärikello? Miksi sillä kellon merkillä tai hinnalla pitää elvistellä? Minkä jatke se on?

Nämä älypuhelimet käteen liimattuna kulkevat, onko heillä tarve näyttää muille, että on oikein hieno ja viimeistä mallia oleva älypuhelin? Mikä kehumisen tarve tuohon on, puhelinhan on nykyisin kaikilla, ei se mikään kylän uusin ihme ole, jota kaikkien pitää tulla katsomaan ja ihailemaan. Puhelimen käyttötarkoitus näyttää olevan hukassa joillakin.

Vierailija
549/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ympärivuotinen polkupyöräilijä ja aina silloin tällöin täytyy kelloakin aina välillä vilkaista.

Eipä ole koskaan tullut mieleen katsoa kelloa kesken pyöräilyn. Pakkoneurooseista pääsee eroon, hyvä ihminen.

Voi rakas ihminen. Ei hyvistä pakkoneurooseista päästetä irti. Ne mahdollistavat hyvän elämän.

Vierailija
550/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin on usein laukussa, mutta kello ranteessa helposti vilkaistavissa.

Vierailija
551/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinityttö 16v halusi rannekellon joululahjaksi,ihan perusnätti kello. Veikkaan että trendi nousee.

Vierailija
552/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenlaisia syitä. Alalla kellot jaetaan lähtökohtaisesti kolmeen ryhmään. Nämä ovat:

1) Korunvastikkeet, etenkin miehillä. Ajan näyttämisen kannalta jossain Patek Philipessä tai edes Rolexissa ei ole paljonkaan järkeä, jos niitä vertaa muihin kelloihin. Oikea vertailukohta onkin korut. Siinä kun naiset käyttävät koruja, miehet käyttävät parempia kelloja. Kun Sveitsin kelloteollisuuden vuosittainen liikevaihto oli 2023 noin 25 miljardia euroa, siitä 44 %:a kertyi kelloista, joiden myyntihinta oli 25.000 euroa tai enemmän. Ja siis todellakin kaksikymmentäviisituhatta tai enemmän.

2) Urheilu- ja älykellot. Keskeistä noissa on se, että niissä on sensorit, joilla elintoimintoja seurataan. Vakavammassa tai vähemmän vakavassa tarkoituksessa. Sensorin taas pitää olla koko ajan kiinni ranteessa. Vastaavasti, on tietenkin paljon helpompaa maksaa älykellolla kaupassa, kun sitä ei puhelimen tavoin tarvitse kaivaa taskusta tai laukusta. Sen lisäksi, yhä useammin noita käytetään puhelimena, nehän ovat paljon käytännöllisempiä kuin täyskokoiset puhelimet, jos tarkoitus on ottaa yhteyttä.

3) Peruskellot. Näiden tarkoitus on näyttää aikaa, joten nämä ovat toiminnallisuudeltaan osin päällekäisiä puhelimen kellon kanssa. Toisaalta, puhelimen käyttäminen kellona on täysin sama kuin taskukellon käyttäminen. Epäkäytännöllistä, mistä johtuen taskukellot syrjäytyivät rannekellojen tieltä joskus 100 vuotta sitten ensimmäisen maailmansodan aikaan.

Noista käyttötarkoituksista puhelimen kello ei ole millään tavoin korvaava käyttötarkoituksiin 1 ja 2. Käyttötarkoituksen 3, peruskellona käyttämisen osalta, osin, mutta epäkäytännöllinen vaihtoehto.

Vierailija
553/622 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään normaalilla ihmisellä ei ole sitä puhelinta koko aikaa kädessä. Ranne on siinä aina ja hyvin nopeaa vilkaista.

Vierailija
554/622 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää puhelinta mukana kun minulla on kellossani puhelin.

Vierailija
555/622 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisilla ihmisillä on kello, joko koruna tai sen takia että sillä on funktio. Yleensä valmiiseen asuun kuuluu siihen sopiva kello. Naisilla samaa asiaa ajaa käsilaukku.

Naisilla saman asian ajaa käsilaukku ??..🙄

Vierailija
556/622 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää puhelinta mukana kun minulla on kellossani puhelin.

Miten katsot sähköpostit siitä kellostasi ?

Vierailija
557/622 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaamalla kellon mailiapin. Simple as that. 

Vierailija
558/622 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska älypuhelin näyttää niin tyhmältä ranteeseen köytettynä. Siksi. 

Vierailija
559/622 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäämpää sekä myös käytännöllisempää

(Mitä älypuhelin tähän kuuluu? Onhan älyttömissä puhelimissakin kello)

En tykkää kaivella puhelinta esiin turhanpäiten

Vierailija
560/622 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuijota puhelintani kaiken aikaa ja se on melkein aina repun sivutaskussa. Tarkistaakseni ajan minun pitäisi riisua reppu, kaivaa puhelin taskusta, katsoa kelloa, laittaa puhelin takaisin ja laittaa reppu takaisin päälleni. Kellon katsomiseen taas menee 3 sekuntia. Siksi.

Eli koska jemmaat kännyn hankalasti otettavaan paikkaan on rannekello tarpeen. Okei, entä jos et jemmaisi?