Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuvauvojen äidit! Älkää ihmetelkö jos ystävät katoavat!

Vierailija
19.05.2013 |

Ei moni jaksa kauaa yrittää sopia tapaamisia jos mihinkään muka ei ilman sitä vauvaa pääse. Ei edes pariksi tunniksi eikä vaikka miehelläkin on mahdollisuus hoitaa vauvaa tunnin pari.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:43"]

Tappelu, tappelu, imetystappelu:)

[/quote]

Eiks tää oo pullolleopettamistappelu enemmänkin? Joku lapseton mies kertoo, miten vauvoja pitää hoitaa...

[/quote]

Tässä tämä miehiä aliarvioiva asenne tulee taas hienosti esille. Onnea vaan teille parisuhteisiinne ja lapsenkasvatukseen. 

Vierailija
62/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:37"]

HUOM! Kaikki vauvat eivät huoli tuttipulloa, ellei siihen ole alusta asti totutettu!! 

SIKSI vauvaa ei voi jättää isälle pitkäksi aikaa, sillä äidin tissien pitää olla lähellä! 

Aika tympeää olisi, jos olisi sellaisia kavereita, jotka ovat niin itsekkäitä, että vaativat tuoreen äidin aikaa itselleen jopa sen parin kuukauden aikana, kun vauva on ihan mini ja riipuvainen tissistä! Tuo aika ei kestä kauaa! Ihan oikeasti!

[/quote]

Ovatko ihmiset todella näin uusavuttomia? Jos äiti kuolee, kuoleeko vauva nälkään? Vauvan voi totuttaa pulloon, elämä on tällöin lapselle ja isälle paljon mukavampaa. 

[/quote]

kerropa, missä minä uusavuton tein väärin: useamman kuukauden ajan kokeiltiin eri pulloja, eri tuttiosia, vauva nälkäinen, väsynyt/ei väsynyt, juuri herännyt, just mennossa nukkumaan, isi yritti, samoin mummu ja naapurin täti. Ei vaan suostunut juomaan pullosta. Sitkeä mimmi. 

Toisen kanssa en viitisinyt edes yrittää. Vauva vaan mukaan joka paikkaan

[/quote]

Sinultakin voisi kysyä, että annoitko jonkun toisenkin kokeilla? Niin, ettet itse ollut läsnä? Mikset toisen kanssa edes viitsinyt yrittää? Päätit, että koska yksi lapsesi on poikkeuksellinen, niin toisenkin on pakko olla?

[/quote]

En ole tuo vastaaja, mutta lukutaitoinen keskustelija sen sijaan olen. Tuossa viestissähän kerrotaan, ketkä kaikki yrittivät.

Mä kyllä ymmärrän, miksi monet jättää nuo pullotouhut suosista: imettäminen on helppoa ja vauvan ja mahdollisten isompien sisarusten kanssa on kaikkea muutakin tekemistä. Ja vauvahan ei jää mistään paitsi, jos ei saa pulloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:49"]

Mä kyllä ymmärrän, miksi monet jättää nuo pullotouhut suosista: imettäminen on helppoa ja vauvan ja mahdollisten isompien sisarusten kanssa on kaikkea muutakin tekemistä. Ja vauvahan ei jää mistään paitsi, jos ei saa pulloa.

[/quote]

Vauva jää paitsi isän kanssa vietetyistä kahdenkeskisistä hetkistä. Siis näissä perheissä, jossa äiti ei vaan voi poistua hetkeksikään kun ei tiedä koska lapselle voi tulla nälkä.

Vierailija
64/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eiks tää oo pullolleopettamistappelu enemmänkin? Joku lapseton mies kertoo, miten vauvoja pitää hoitaa...

[/quote]

Tässä tämä miehiä aliarvioiva asenne tulee taas hienosti esille. Onnea vaan teille parisuhteisiinne ja lapsenkasvatukseen. 

[/quote]

Jaha, olin oikeassa! En aliarvioi miehiä, esim. omaa miestäni tai miespuolisia kavereita, joilla on lapsia, mutta jos mies selvästi on aivan kuusalla vauvanhoidosta, mutta yrittää silti esiintyä sen asiantuntijana, en kauheasti anna painoa hänen sanomisilleen ;)

Vierailija
65/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOM! Kaikki vauvat eivät huoli tuttipulloa, ellei siihen ole alusta asti totutettu!! 

SIKSI vauvaa ei voi jättää isälle pitkäksi aikaa, sillä äidin tissien pitää olla lähellä! 

Aika tympeää olisi, jos olisi sellaisia kavereita, jotka ovat niin itsekkäitä, että vaativat tuoreen äidin aikaa itselleen jopa sen parin kuukauden aikana, kun vauva on ihan mini ja riipuvainen tissistä! Tuo aika ei kestä kauaa! Ihan oikeasti!

[/quote]

Ovatko ihmiset todella näin uusavuttomia? Jos äiti kuolee, kuoleeko vauva nälkään? Vauvan voi totuttaa pulloon, elämä on tällöin lapselle ja isälle paljon mukavampaa. 

[/quote]

kerropa, missä minä uusavuton tein väärin: useamman kuukauden ajan kokeiltiin eri pulloja, eri tuttiosia, vauva nälkäinen, väsynyt/ei väsynyt, juuri herännyt, just mennossa nukkumaan, isi yritti, samoin mummu ja naapurin täti. Ei vaan suostunut juomaan pullosta. Sitkeä mimmi. 

[/quote]

Sinultakin voisi kysyä, että annoitko jonkun toisenkin kokeilla? Niin, ettet itse ollut läsnä? Mikset toisen kanssa edes viitsinyt yrittää? Päätit, että koska yksi lapsesi on poikkeuksellinen, niin toisenkin on pakko olla?

[/quote]

Mikä pakko olisi antaa pullosta? Miksi jaksaet edes välittää miten ja miksi joku on jotain tehnyt? Meillä esikoinen ei huolinut tuttia eikä pulloa ja koska ei ole myöskään tarvinnut sitten vieroittaa muusta kuin rinnasta päätettiin että toiselle ei edes tarjota niitä.

Ja kyllä hymyilyttää kun toiset miettii miten saa 2vuotiaan luopumaan pullosta ja 4v tutista, meillä ei sitä ongelmaa ole eikä tule olemaankaan.

Vierailija
66/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista on, että niin moni mies jättää kasvamatta varsinkin ensimäisessä liitossa aikuiseksi mieheksi ja ei anna lapsen muuttaa häntä isäksi, vaan jatkaa elämistä niin kuin lasta ei olisi.

[/quote]

Mielestäsi mies ei voi "kasvaa aikuiseksi" olematta isä? Tämä kertookin omasta kypsyydestäsi kaiken tarpeellisen.

Vierailija
67/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ole tuo vastaaja, mutta lukutaitoinen keskustelija sen sijaan olen. Tuossa viestissähän kerrotaan, ketkä kaikki yrittivät.

[/quote]

Täsmensin kysymystäni heti siihen perään. Se ei viestistä käynyt ilmi.

Vierailija
68/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jaha, olin oikeassa! En aliarvioi miehiä, esim. omaa miestäni tai miespuolisia kavereita, joilla on lapsia, mutta jos mies selvästi on aivan kuusalla vauvanhoidosta, mutta yrittää silti esiintyä sen asiantuntijana, en kauheasti anna painoa hänen sanomisilleen ;)

[/quote]

En tiedä ketä luulet tässä keskustelussa mieheksi, mutta minä, tuo aliarvioiti-kommentin kirjoittaja olen kyllä 31-vuotias nainen ja äiti.

Vierailija
69/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en nyt ihan ymmärrä miksi pulloa huolimaton vauva pitäisi opettaa väkisin pullolle vain sen takia, että äidin kaverit niin tahtoo?

"helpottaa äidin elämää" no jotkut äidit oikeesti tykkää siitä vauvastaan ja sen imettämisestä tietäen, ettei se oikeesti kestä montaa kuukautta.

Vierailija
70/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:52"]

[/quote]

Vauva jää paitsi isän kanssa vietetyistä kahdenkeskisistä hetkistä. Siis näissä perheissä, jossa äiti ei vaan voi poistua hetkeksikään kun ei tiedä koska lapselle voi tulla nälkä.

[/quote]

Kuten aiemmin sanoin, vauva syö pelkkää tissiä puoli vuotta. Sitten ruokailu onnistuu muutenkin. Mä vähän luulen, että moni pulloa huolimattoman vauvan äiti olisi aivan supertyytyväinen, jos vauvan voisi jättää huoletta hoitoon. Mutta lasten vuoksi täytyy vanhempienkin tehdä uhrauksia, vaikka se joskus väsyttää ja vituttaa.

Vierailija
71/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:24"]

Ei moni jaksa kauaa yrittää sopia tapaamisia jos mihinkään muka ei ilman sitä vauvaa pääse. Ei edes pariksi tunniksi eikä vaikka miehelläkin on mahdollisuus hoitaa vauvaa tunnin pari.

[/quote]

Ymmärrän tämän. Olin itse pienen vauvan äiti joskus ja ystäville kyllä riitti se että käytiin kahvilla puoli tuntia ja sitten takaisin imettämään. Sen kahvittelun pystyi ajoittamaan kauppakäynnin yhteyteen, ja mulla oli enempi aikakoloja päivässä johon työntää kahvittelu mitä työssäkäyvällä kaverilla. Joten tottakai minä "joustin" kun halusin nähdä ystäviäkin! Joillakin äideillä on joku ihme tarve käyttää vauva-aikaa tekosyynä sille ettei vaan haluta lähteä kotoa pois, pesiydytään ja keksitään tekosyitä. Yksi suht tuore äitituttu laittaa puhelimen äänettömälle kun vauva nukkuu, sulkee ovikellon ja ei vastaanota vieraita koskaan. Aina on joku syy, milloin juuri herännyt/menossa nukkumaan/syömässä/kohta syö/kohta menossa ulos/ulkona yms. yms. Yhteiset kaverit joilla samanikäisiä lapsia on jo sanoneet mulle että hapantukoot himassaan,he ei enää ees yritä. Yrittivät oikeasti monta kuukautta päästä katsomaan sitä vauvaa, mutta koskaan ei sopinut ja ei kukaan sellaista jaksa! Ihan turha aina vedota siihen että on pieni vauva kun se on tasantarkkaan vaan tekosyy, jos ei ole ystävälle aikaa edes puolta tuntia viikossa TAI EDES KUUKAUDESSA niin ette ansaitsekaan ystäviä, mutta sen huomaatte sitten kun lapset kasvaa ja hankkivat oman elämän, että teillä ei ole niitä omia ystäviä ja takerrutte sitten niihin lapsiinne hengenhädässä.

Eikä se mene niin että vauva on pieni vain vähän aikaa siksi istun kotona 24/7, ei, vaan se jos te tapaatte ystäväänne vauvan siinä ollessa, opetatte lapsellenne että olette hänen henk.koht.palvelijansa ja lapsi tottuu siihen, että äiti on hänen eikä äiti ole nainen, ihminen, ystävä, tuttava, työntekijä yms.yms. Ette te voi sanoa 5-vuotiaalle että äiti lähtee nyt laivareissulla kun sinä oot jo niin iso, jos ette ole ikinä käyneet missään sitä ennenkään. Lapsen perusturva ei kärsi siitä että ystävä käy kylässä tämän nukkuessa, eikä se traumatisoidu siitä että äiti kauppareissun yhteydessä nappasee Hesburgerissa sämpyläkahvit. Menkää itteenne, te äidit jotka hylkäätte rakkaat ystävänne sen vauvan takia- teidän tehtävä on kasvattaa ja rakastaa sitä lasta mutta ette pysty kasvattamaan siitä tasapainoista, toiset huomioonottavaa ihmistä jos ette itsekään ota huomioon ystäviänne.

Niin ja mun oma lapsi on jo iso koululainen ja en ole hoidattanut sitä "vierailla" ja kotona olin monta vuotta sen kanssa, ei ole kasvanut päikkärissä eikä juotettu pullosta ja imetinkin puoli vuotta, ja kuinka ollakaan tapasin kavereita meillä, heillä ja kylillä ja lapsikin tottui että äidillä on ystäviä ja he ovat äidille tärkeitä. Nyt on niin kiva kun voin sanoa että lähen juoksulenkille sen Saara-tätin kanssa joka meillä aina käy.

Vierailija
72/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:56"]

mä en nyt ihan ymmärrä miksi pulloa huolimaton vauva pitäisi opettaa väkisin pullolle vain sen takia, että äidin kaverit niin tahtoo?

"helpottaa äidin elämää" no jotkut äidit oikeesti tykkää siitä vauvastaan ja sen imettämisestä tietäen, ettei se oikeesti kestä montaa kuukautta.

[/quote]

Koska vauvalla on isäkin ja vauvalla on oikeus muodostaa läheinen suhde myös isäänsä, viettää kahdenkeskistä aikaa myös isänsä kanssa. Kyse ei ole äidistä ja äidin mukavuudenhakusta. Siksi.

Vierailija
73/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:58"]

Olin itse pienen vauvan äiti joskus ja ystäville kyllä riitti se että käytiin kahvilla puoli tuntia ja sitten takaisin imettämään. Sen kahvittelun pystyi ajoittamaan kauppakäynnin yhteyteen, ja mulla oli enempi aikakoloja päivässä johon työntää kahvittelu mitä työssäkäyvällä kaverilla. Joten tottakai minä "joustin" kun halusin nähdä ystäviäkin! 

[/quote]

Massiivinen plussapeukku tästä asenteesta! Muukin osa viestistäsi oli upea.

t. lapseton ystävä

Vierailija
74/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:57"]

[/quote]

[/quote]

Kuten aiemmin sanoin, vauva syö pelkkää tissiä puoli vuotta. Sitten ruokailu onnistuu muutenkin. Mä vähän luulen, että moni pulloa huolimattoman vauvan äiti olisi aivan supertyytyväinen, jos vauvan voisi jättää huoletta hoitoon. Mutta lasten vuoksi täytyy vanhempienkin tehdä uhrauksia, vaikka se joskus väsyttää ja vituttaa.

[/quote]

Ja minä tuolla aiemmin kerroin, että eivät kaikki lapset suinkaan syö pelkkää tissiä ja nimenomaan puolta vuotta. Meillä on täällä Keski-Euroopassa 3kk äitiysloma, eli 3kk ikäiset lapset ovat päivähoidossa. On siis hyvin olennaista, että lapsi oppii myös pullolle. Ja niinhän ne täällä oppivat, muuten olisi koko kansakunta kuollut sukupuuttoon. 

Täällä tosin lapset nukkuvat helposti öitänsä kokonaan tuon ikäisenä. Rytmille totutellaan alusta saakka. Lapset oppivat mahdottomasti, kun heille vaan antaa aikaa opetella. Näin kaikkien elämä on onnellisempaa.

Vierailija
75/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kamalaa, jos miehesi ei keksinyt muuta keinoa olla lapsen kanssa, kuin antaa pulloa :O

Meillä mies piti sylissä ja leikki ja nukutti ja kävi vaunujen kanssa ulkona ja hurmaantuneena vauvaan saattoi illan loikoilla lattialla tarjoamassa vauvalle purulelua ja leikittämäss.

Mutta ehkä tosiaan on niin yksinkertaisia ja matalaälyisiä miehiä, etteivät osaa ajatella isyyttään muuten kuin pullon kautta. Toki tiedän, ettei näitä lievästi kehareita enää sterisiloida, mutta näitä kun lukee, niin joskus tulee mieleen, että ehkä se pakkosterilisaatio olisi vielä hyvä asia.

Vierailija
76/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:01"]

[/quote]

Koska vauvalla on isäkin ja vauvalla on oikeus muodostaa läheinen suhde myös isäänsä, viettää kahdenkeskistä aikaa myös isänsä kanssa. Kyse ei ole äidistä ja äidin mukavuudenhakusta. Siksi.

[/quote]

Niin on, äsken mä imetin vauvani ja nyt isä leikittää sitä. Ruokintako on ainut tapa muodostaa side vauvaan? 

Vierailija
77/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Imettäminen on helpoin tapa ruokkia lapsia. En todellakaan olisi jaksanut sitä pullonpersuruljanssia. Ne kaverit, jotka silloin jäi, saivat jäädäkin. Ei kai kaikkia ihmisiä tarvitse raahata läpi elämäänsä matkassaan.

Pullosinkut sai jäädä ihan rauhassa minun elämästä, enkä ole heitä kaivannut

Vierailija
78/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:07"]

[/quote]

[/quote]

Kamalaa, jos miehesi ei keksinyt muuta keinoa olla lapsen kanssa, kuin antaa pulloa :O

Meillä mies piti sylissä ja leikki ja nukutti ja kävi vaunujen kanssa ulkona ja hurmaantuneena vauvaan saattoi illan loikoilla lattialla tarjoamassa vauvalle purulelua ja leikittämäss.

Mutta ehkä tosiaan on niin yksinkertaisia ja matalaälyisiä miehiä, etteivät osaa ajatella isyyttään muuten kuin pullon kautta. Toki tiedän, ettei näitä lievästi kehareita enää sterisiloida, mutta näitä kun lukee, niin joskus tulee mieleen, että ehkä se pakkosterilisaatio olisi vielä hyvä asia.

[/quote]

Olipas älykäs kommentti. Mitä kohtaa et ymmärtänyt tuossa "Siis näissä perheissä, jossa äiti ei vaan voi poistua hetkeksikään kun ei tiedä koska lapselle voi tulla nälkä." -kohdassa?

Vierailija
79/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:01"]

[/quote]

[/quote]

Niin on, äsken mä imetin vauvani ja nyt isä leikittää sitä. Ruokintako on ainut tapa muodostaa side vauvaan? 

[/quote]

Ei tietenkään. On kuitenkin olennaista, että lapsi saa olla isänsä kanssa kahdenkin. Tämähän ei kuulemma kaikilla onnistu, kun ei sitä lasta voi jättää isänsä kanssa kahden kun vain äiti voi syöttää ja eihän sitä tietenkään yhtään tiedä, että koska se nälkä tulee.

Normaaliperheissä tämä ei kuitenkaan liene niin ongelmallista, vaan isätkin ovat lapsista täysin vastuussa niin, ettei äiti ole paikalla.

Vierailija
80/130 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja minä tuolla aiemmin kerroin, että eivät kaikki lapset suinkaan syö pelkkää tissiä ja nimenomaan puolta vuotta. Meillä on täällä Keski-Euroopassa 3kk äitiysloma, eli 3kk ikäiset lapset ovat päivähoidossa. On siis hyvin olennaista, että lapsi oppii myös pullolle. Ja niinhän ne täällä oppivat, muuten olisi koko kansakunta kuollut sukupuuttoon. 

Täällä tosin lapset nukkuvat helposti öitänsä kokonaan tuon ikäisenä. Rytmille totutellaan alusta saakka. Lapset oppivat mahdottomasti, kun heille vaan antaa aikaa opetella. Näin kaikkien elämä on onnellisempaa.

[/quote]

Eipä suomalaisetkaan ole kuolleet sukupuuttoon, vaikka meillä on pidemmät äitiyslomat :)

Ja kyllä, kaikki täysimetetyt vauvat ovat nukkuneet täysiä yöunia jo 3 kuukauden iässä :)

Ihanaa elää Suomessa, kun on saanut rauahssa keskittyä vauvan hoitoon ja imettämiseen ja tunnesiteen luomiseen.

Ihmiset on erilaisia. Sinä taas vaikutat tyytyväiseltä kun sait vauvan pullolle ja sait vauvan hoitoon 3 kuukauden ikäisenä

Onneksi me kumpikin olemme saaneet elää sellaista elämää, mitä halusimme. Sinä olisit varmaan ahdistunut pitkällä äitiyslomalla ja pitkään imetykseen. Minä olisin kärsinyt, jos olisin joutunut viemään vauvan hoitoon 3 kuukauden iässä.

Hyvää jatkoa sinulle sinne ulkomaille ja toivottavasti saamme myöhemminkin tehdä elämässä sellaisia valintoja, jotka tuntuvat hyvältä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän