Pikkuvauvojen äidit! Älkää ihmetelkö jos ystävät katoavat!
Ei moni jaksa kauaa yrittää sopia tapaamisia jos mihinkään muka ei ilman sitä vauvaa pääse. Ei edes pariksi tunniksi eikä vaikka miehelläkin on mahdollisuus hoitaa vauvaa tunnin pari.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:25"]
Mun lähipiirissä on ollut paljon vauvoja, jotka ei syö pullosta. Ja ei, kenenkään vanhemmat eivät ole kokeilleet mitään äärimmäisiä keinoja, kuten tuntikausian huudattamista, vaan äiti on sitten järjestellyt ensimmäisen puolisen vuotta elämänsä niin, että hän ei ole ollut pitkiä aikoja poissa. Oma vauvani söi pullosta suht hyvin.
Ymmärsitkö nyt, vai vieläkö pitää vääntää rautalankaa?
[/quote]
Ja samalla on tehty karhunpalvelus lapselle ja isälle. Loistavaa äitiyttä kerrassaan.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:19"]
Miten nämä onkin naisille näin vaikeita juttuja? Ei miehillä ole tällaista lokerointia että tuolla on vauva en varmaan jaksa kuunnella sen juttuja.
[/quote]
En ole koskaan tavannut miestä, jolla ei olisi muuta puhuttavaa kuin omat lapsensa. Lasten saaminen ei tunnu vaikuttavan miehiin niin, että nämä unohtaisivat aikaisemman minänsä ja kiinnostuksenkohteensa. Siinä missä joidenkin tuoreiden äitien Facebook-päivitykset täyttyvät vauvajutuista, isät jakavat edelleen niitä samoja tiede-, teknologia-, kulttuuri-, urheilu- jne. linkkejä kuin aikaisemminkin.
[/quote]
Anteeksi, mutta on ihan pakko sanoa, että minun sinkkuystävien, siis naisten, päivitykset on usein myös sitä samaa: tänään töihin, jumppaan, kuva kissasta/koirasta/viinilasillisesta/itsestä koiran tai sen kissan kanssa, sitten joku mietilause, sitten joku linkki johonkin Iltasanomien juttuun, sitten taas töihin, jumppaan, kuva lemmikistä...
Kyllä, Facebook-kavereihini mahtuu myös paljon muunlaisia ihmisiä, mutta pointti oli että jokaisella on se oma tyylinsä, eikä toinen todellakaan ole toista parempi.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:22"]
Mä en tajua tätä joko tissi tai pullo - mun ystäväni lypsää tissimaitoa ja välillä esim yöllä isä ruokkii vauvaa sillä maidolla pullosta. Välillä äiti imettää. Onko niin, että maidon lypsäminen ei onnistu keneltäkään muulta vai oonko käsittänyt jotain ihan pieleen? Jos nyt lähtökohtana on äidinmaidon ylivertaisuus korvikkeeseen nähden, niin eikö se kuitenkin ole ihan sama mistä se vauva sitä äidinmaitoaan saa, pullosta tai tissistä?
[/quote]
Esikoisen aikaan uskoin näitä pulloäitejä ja lypsin maitoa pulloon ja annettiin vauvalle välillä pullosta, että saan trendikkäästi vapaa-aikaa. un vauva oli 2v se ei enää suostunut imemään rinnasta, koska sai pullosta helpommin. Oli helvetin raskasta sitten puoli vuotta lypsää maidot pulloon ja antaa pullosta, kun vauva ei suostunut enää imemään.
Muiden vauvojen kanssa en enää samaa virhettä tehty ja muut eivät juoneet lainkaan pullosta.
No silti ehdin tavata ystäviä, koska eihän vauva koko aikaa tississä roiku. Ja vauva kulki matkassakin ja meilläkin kävi kavereita aina kylässä.
Pullottomuudesta huolimatta neljän lapsen äitinä sain pidettyä ystäväni. Tai olivatko ystäväni sitten niin erilaisia, että halusivat viettää aikaani minun kanssa, vaikka meillä oli pieniä lapsia useampi ensimäisenä kaveriporukassa.
[/quote]
Siis 2kk, eikä 2v
Mä en tajua tätä joko tissi tai pullo - mun ystäväni lypsää tissimaitoa ja välillä esim yöllä isä ruokkii vauvaa sillä maidolla pullosta. Välillä äiti imettää. Onko niin, että maidon lypsäminen ei onnistu keneltäkään muulta vai oonko käsittänyt jotain ihan pieleen? Jos nyt lähtökohtana on äidinmaidon ylivertaisuus korvikkeeseen nähden, niin eikö se kuitenkin ole ihan sama mistä se vauva sitä äidinmaitoaan saa, pullosta tai tissistä?
[/quote]
Siis etkä nyt tajua? Jos vauva ei huoli pulloa, ei hän myöskään usein huoli pulloa, vaikka siellä olisikin lypsettyä maitoa. Jos joku äiti päättää, ettei halua huudattaa tahallaan omaa lastaan, niin mikä tässä MUILLE on se ongelma?
Ihan oikeasti olen todella ällistynyt, miten AIKUISET ihmiset voivat olla niin typeriä? "Koska minun lapseni tottui helposti pulloon, niin muutkin vauvat tottuvat."
Mun lähipiirissä on ollut paljon vauvoja, jotka ei syö pullosta. Ja ei, kenenkään vanhemmat eivät ole kokeilleet mitään äärimmäisiä keinoja, kuten tuntikausian huudattamista, vaan äiti on sitten järjestellyt ensimmäisen puolisen vuotta elämänsä niin, että hän ei ole ollut pitkiä aikoja poissa. Oma vauvani söi pullosta suht hyvin.
[/quote]
Ja samalla on tehty karhunpalvelus lapselle ja isälle. Loistavaa äitiyttä kerrassaan.
[/quote]
Höpö höpö. Et usko tuota itsekään. Se vaihe, kun vauva syö pelkkää tissiä, kestä puoli vuotta. Vauvanhoidossa mennään vauvan tarpeiden mukaan, ei sen mukaan, että kaikki nyt varmasti menee puoliksi. Ja miten voisikaan mennä, kun äiti on lapsen kanssa äitiyslomalla kotona ja isä useimmiten töissä. Puhumattakaan sellaisista hirmua epätasa-arvosista jutuista kuin se, että imetyshormonit auttavat äitiä kestämään yövalvomista isää paremmin tai herranjumala, itse raskaudesta!
Sinkkujen ja vanhempien vertailu ei ollut pointtini, 42. Huomioni koski tapaa, jolla vanhemmuus muuttaa toisaalta miesten, toisaalta naisten ajattelua ja mielenkiinnonkohteita. Miehissä en ole huomannut samanlaista muutosta kuin naisissa, ja siksi kiinnostavat miehet ovat tyypillisesti myös kiinnostavia isiä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:19"]
Miten nämä onkin naisille näin vaikeita juttuja? Ei miehillä ole tällaista lokerointia että tuolla on vauva en varmaan jaksa kuunnella sen juttuja.
[/quote]
En ole koskaan tavannut miestä, jolla ei olisi muuta puhuttavaa kuin omat lapsensa. Lasten saaminen ei tunnu vaikuttavan miehiin niin, että nämä unohtaisivat aikaisemman minänsä ja kiinnostuksenkohteensa. Siinä missä joidenkin tuoreiden äitien Facebook-päivitykset täyttyvät vauvajutuista, isät jakavat edelleen niitä samoja tiede-, teknologia-, kulttuuri-, urheilu- jne. linkkejä kuin aikaisemminkin.
[/quote]
Yleensä mies käykin töissä. Aika paljon saa jo jutun aihetta sieltäkin..
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:34"]
Siis etkä nyt tajua? Jos vauva ei huoli pulloa, ei hän myöskään usein huoli pulloa, vaikka siellä olisikin lypsettyä maitoa. Jos joku äiti päättää, ettei halua huudattaa tahallaan omaa lastaan, niin mikä tässä MUILLE on se ongelma?
Ihan oikeasti olen todella ällistynyt, miten AIKUISET ihmiset voivat olla niin typeriä? "Koska minun lapseni tottui helposti pulloon, niin muutkin vauvat tottuvat."
[/quote]
Älä kiihdy, vaikka hormoneista sekaisin oletkin. Se, että sinä et osaisi totuttaa lastasi pulloon millään muilla keinoin kuin tuntien huudattamisella, ei tarkoita, etteivätkö muut osaisi.
Annoitko lapsen isän yrittää totuttaa lasta pulloon?
[/quote]
[/quote]
Musta alkaa vähän tuntua, että tässä ketjussa on ainakin yksi henkilö, jolla ei ole lainkaan kokemusta vauvoista, mutta helvetisti mielipiteitä...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:37"]
[/quote]
Älä kiihdy, vaikka hormoneista sekaisin oletkin. Se, että sinä et osaisi totuttaa lastasi pulloon millään muilla keinoin kuin tuntien huudattamisella, ei tarkoita, etteivätkö muut osaisi.
[/quote]
No niin. Me ollaan nyt kaikki ymmärretty, että sä olet trolli. Voit mennä johonkin toiseen ketjuun ärsyttämään. Heippa!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:37"]
HUOM! Kaikki vauvat eivät huoli tuttipulloa, ellei siihen ole alusta asti totutettu!!
SIKSI vauvaa ei voi jättää isälle pitkäksi aikaa, sillä äidin tissien pitää olla lähellä!
Aika tympeää olisi, jos olisi sellaisia kavereita, jotka ovat niin itsekkäitä, että vaativat tuoreen äidin aikaa itselleen jopa sen parin kuukauden aikana, kun vauva on ihan mini ja riipuvainen tissistä! Tuo aika ei kestä kauaa! Ihan oikeasti!
[/quote]
Ovatko ihmiset todella näin uusavuttomia? Jos äiti kuolee, kuoleeko vauva nälkään? Vauvan voi totuttaa pulloon, elämä on tällöin lapselle ja isälle paljon mukavampaa.
[/quote]
kerropa, missä minä uusavuton tein väärin: useamman kuukauden ajan kokeiltiin eri pulloja, eri tuttiosia, vauva nälkäinen, väsynyt/ei väsynyt, juuri herännyt, just mennossa nukkumaan, isi yritti, samoin mummu ja naapurin täti. Ei vaan suostunut juomaan pullosta. Sitkeä mimmi.
Toisen kanssa en viitisinyt edes yrittää. Vauva vaan mukaan joka paikkaan
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:37"]
[/quote]
[/quote]
Hupsis. Meillä kyllä juodaan hyvin pullosta. Tein sen virheen juuri aikasemmin, että aloimme pullosta antamaan lypsettyä maitoa, jolloin vauva ei enää huolinut tissiä. Mutta olen kyllä sivusta seurannut ystävääni, jonka vauva ei millään huoli pulloa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:36"]
Yleensä mies käykin töissä. Aika paljon saa jo jutun aihetta sieltäkin..
[/quote]
Työ voi vaikuttaa sitä kautta, että sieltä saa älyllisiä ja sosiaalisia virikkeitä. Mutta en mä koskaan muiden työasioita jaksa kuunnella. Monet miestuttuni ovat vielä aika erilaisilla aloilla kuin itse olen, joten en edes kunnolla ymmärrä, mitä he tekevät. Kuitenkin tuoreilla isilläkin riittää ainakin jonkin verran kykyä ja jaksamista puhua myös yhteisistä ja ja yleisistä kiinnostuksenkohteista.
[/quote]
[/quote]
Höpö höpö. Et usko tuota itsekään. Se vaihe, kun vauva syö pelkkää tissiä, kestä puoli vuotta. Vauvanhoidossa mennään vauvan tarpeiden mukaan, ei sen mukaan, että kaikki nyt varmasti menee puoliksi. Ja miten voisikaan mennä, kun äiti on lapsen kanssa äitiyslomalla kotona ja isä useimmiten töissä. Puhumattakaan sellaisista hirmua epätasa-arvosista jutuista kuin se, että imetyshormonit auttavat äitiä kestämään yövalvomista isää paremmin tai herranjumala, itse raskaudesta!
[/quote]
Ajattelet asioita laatikossa ja omalta kokemuspohjaltasi unohtaen, etteivät kaikki lapset "syö vain tissiä" ja nimenomaan puolta vuotta. Meillä täällä Keski-Euroopassa on 3kk äitiysloma, jonka päätteeksi lapset menevät hoitoon. Joissain tapauksissa taas isä pitää tuossa vuosilomansa. Mitenköhän tämä kansakunta pärjäisi jos ei osaisi totuttaa lapsiaan pulloihin, kuten sinä?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:35"]
Sinkkujen ja vanhempien vertailu ei ollut pointtini, 42. Huomioni koski tapaa, jolla vanhemmuus muuttaa toisaalta miesten, toisaalta naisten ajattelua ja mielenkiinnonkohteita. Miehissä en ole huomannut samanlaista muutosta kuin naisissa, ja siksi kiinnostavat miehet ovat tyypillisesti myös kiinnostavia isiä.
[/quote]
Kyllä huomaa monissa perheissä, että miehet eivät muutu lasten myötä. Yleensä nämä miehet jatkaakin sitten ns. sinkkuelämää ja eroavat kun lapset ovat pieniä.
Niissä perheissä, missä liitto jatkuu pikkulapsiajankin jälkeen ja kestävät kuolemaan asti, mies muuttuu vastuulliseksi isäksi lapsen myötä ja isä ja äiti ja lapset ovat perhe.
Surullista on, että niin moni mies jättää kasvamatta varsinkin ensimäisessä liitossa aikuiseksi mieheksi ja ei anna lapsen muuttaa häntä isäksi, vaan jatkaa elämistä niin kuin lasta ei olisi.
Lapselle onni on sellainen isä, joka kasvaa lapsen myötä vastuullisen isän saappaisiin.
Tappelu, tappelu, imetystappelu:)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:24"]
Ei moni jaksa kauaa yrittää sopia tapaamisia jos mihinkään muka ei ilman sitä vauvaa pääse. Ei edes pariksi tunniksi eikä vaikka miehelläkin on mahdollisuus hoitaa vauvaa tunnin pari.
[/quote]
En mä ihmettelekään. Toivotan vain tervemenoa. Mulla ainakin perhe nousi tärkeimmäksi esikoisen syntymän myötä, eikä lapsettomat näytä kovin hyvin ymmärtävän lapsiperheen päivärytmejä.
Vain lapseton idiootti loukkaantuu, kun äiti ei ole tavoitettavissa puhelimella 24/7. Vain lapseton idiootti viitsii edes marmattaa, jos äiti ei jaksakaan läheä baareihin seuraksi riekkumaan. Vain lapseton idiootti loukkaantuu, kun tuore äiti ei jaksakaan kuunnella tuon lapsettoman idiootin selostuksia epätoivoisista kännipanoista, yhden yön miehen metsästyksistä ja jatkuvaa valitusta siitä ettei löydä kunnollista miestä. Se lapseton idiootti ei vain enää kuulu sen äidin elämään.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:43"]
Tappelu, tappelu, imetystappelu:)
[/quote]
Eiks tää oo pullolleopettamistappelu enemmänkin? Joku lapseton mies kertoo, miten vauvoja pitää hoitaa...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:37"]
HUOM! Kaikki vauvat eivät huoli tuttipulloa, ellei siihen ole alusta asti totutettu!!
SIKSI vauvaa ei voi jättää isälle pitkäksi aikaa, sillä äidin tissien pitää olla lähellä!
Aika tympeää olisi, jos olisi sellaisia kavereita, jotka ovat niin itsekkäitä, että vaativat tuoreen äidin aikaa itselleen jopa sen parin kuukauden aikana, kun vauva on ihan mini ja riipuvainen tissistä! Tuo aika ei kestä kauaa! Ihan oikeasti!
[/quote]
Ovatko ihmiset todella näin uusavuttomia? Jos äiti kuolee, kuoleeko vauva nälkään? Vauvan voi totuttaa pulloon, elämä on tällöin lapselle ja isälle paljon mukavampaa.
[/quote]
kerropa, missä minä uusavuton tein väärin: useamman kuukauden ajan kokeiltiin eri pulloja, eri tuttiosia, vauva nälkäinen, väsynyt/ei väsynyt, juuri herännyt, just mennossa nukkumaan, isi yritti, samoin mummu ja naapurin täti. Ei vaan suostunut juomaan pullosta. Sitkeä mimmi.
Toisen kanssa en viitisinyt edes yrittää. Vauva vaan mukaan joka paikkaan
[/quote]
Sinultakin voisi kysyä, että annoitko jonkun toisenkin kokeilla? Niin, ettet itse ollut läsnä? Mikset toisen kanssa edes viitsinyt yrittää? Päätit, että koska yksi lapsesi on poikkeuksellinen, niin toisenkin on pakko olla?
[/quote]
Esikoisen aikaan uskoin näitä pulloäitejä ja lypsin maitoa pulloon ja annettiin vauvalle välillä pullosta, että saan trendikkäästi vapaa-aikaa. un vauva oli 2v se ei enää suostunut imemään rinnasta, koska sai pullosta helpommin. Oli helvetin raskasta sitten puoli vuotta lypsää maidot pulloon ja antaa pullosta, kun vauva ei suostunut enää imemään.
Muiden vauvojen kanssa en enää samaa virhettä tehty ja muut eivät juoneet lainkaan pullosta.
No silti ehdin tavata ystäviä, koska eihän vauva koko aikaa tississä roiku. Ja vauva kulki matkassakin ja meilläkin kävi kavereita aina kylässä.
Pullottomuudesta huolimatta neljän lapsen äitinä sain pidettyä ystäväni. Tai olivatko ystäväni sitten niin erilaisia, että halusivat viettää aikaani minun kanssa, vaikka meillä oli pieniä lapsia useampi ensimäisenä kaveriporukassa.