Pikkuvauvojen äidit! Älkää ihmetelkö jos ystävät katoavat!
Ei moni jaksa kauaa yrittää sopia tapaamisia jos mihinkään muka ei ilman sitä vauvaa pääse. Ei edes pariksi tunniksi eikä vaikka miehelläkin on mahdollisuus hoitaa vauvaa tunnin pari.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:24"]
Ei moni jaksa kauaa yrittää sopia tapaamisia jos mihinkään muka ei ilman sitä vauvaa pääse. Ei edes pariksi tunniksi eikä vaikka miehelläkin on mahdollisuus hoitaa vauvaa tunnin pari.
[/quote]
Sinun kaltaista ihmistä tuskin kukaan jää ystäväkseen kaipaamaankaan, jos ei aikuinen ihminen kestä sitä muutamaan kuukautta minkä vauva voi olla täysin kiinni äidissään. Hui kamalaa.
Itselleni ei tulisi mieleenkään hylätä pienen vauvan äitiä ystävänä.
Kun mä olin nuori, paras ystäväni sai vauvan. En mä ainakaan osannut vaatia, että hänen olisi pitänyt lähteä mun kanssa viettämään jotain erityistä "laatuaikaa" ilman vauvaa, aika paljon kävin heillä ja joskus käytiin yhdessä jossain. Toki jollain kerralla tehtiin jotain ilman vauvaakin, kun ystävä halusi hengähdystauon, mutta enimmäkseen vauva oli läsnä. Teinkö väärin, kun en osannut pitää käytäntöämme huonona?
Yks pointti: äitikin haluaa ehkä joskus olla yksin. Mie sei katso vauvaa koko aikaa eikä imetä. Ne hetket, jolloin ei ole kiinni vauvassa, voivat olla tarpeellisia lepohetkiä, jos vauva vaikka valvottaa yöllä. Aina ei silloin jaksa eikä halua olla sosiaalinen. Voi vaikka nukkua tai haluta tehdä jotain, mihin ei kaikki kaverit juuri silloin sopivana aikana lähde. Vauva aiheuttaa varmasti aikatauluja ja paljon tekemistä, johon kaikki ystävät ei helposti sopeudu.
Pyydän huomioimaan, että vauvan äidin aika ja "oma aika" voivat olla miehestä huolimatta todella kortilla. Äiti voi olla hyvinväsynyt, ei jaksa olla sosiaalinen. Tosiystävä voisi vaikka auttaa vauvanhoidossa, jos apua kaivataan...
t. "suuritarpeisen" äiti
Ja kuinka pitkään se vauvan äitinä olovaihe kestää? Vuoden kuluttua vauvan syntymästä se vauva on jo 1-vuotias!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:51"]
Ja kuinka pitkään se vauvan äitinä olovaihe kestää? Vuoden kuluttua vauvan syntymästä se vauva on jo 1-vuotias!
[/quote]
Tää mullekin tuli mieleen.
Minä en kyllä suoraan sanoen ymmärrä sitä, miksi isän roolia vähätellään pikkuvauvan hoidossa. Ennen syntymää isä kyllä raahataan neuvolaan, synnytysvalmennukseen ja synnytykseen - usein miehen mielipidettä kysymättä tai siitä piittaamatta. Mutta kun vauva on syntynyt, isää ei haluta näköjään jättää hetkeksikään sen kanssa yksin.
Joo, tiedän että olen huono ystävä, kun olen niin laiska etten jaksa tuttipullojen kanssa pelata jotta pääsisin baariin kavereitten kaa ja mies voisi hoitaa syötöt =(
Olen vain niin törkeän mukavuudenhaluinen, että lapsi saa tyytyä tissiin, ja joutuu sietämään äitiä koko ajan.... Kaverit kärsii kun eivät saa nauttia laadukkaasta seurastani ilman vauvaa, ja vauva varmaan kärsi kun ei saa pullosta juoda.. Sitä varmaan ruvetaan koulussakin kiusaamaan kun se ei ole pullosta saanut maitoa, vaan sillä on ollut niin laiska äiti että äiti on antanut vain tissä.... Hyi, kuka nyt haluaisi tissistä syödä, mitä wt-meininkiä!
Olen siis huono äiti sen lisäksi että ole huono ystävä =(
Ystävät sentään voivat päättää että hankkivat toisia kavereita, lapseni ei voi hankkia itselleen toista äitiä =(
Ei ne parivuotiaittenkaan äidit tahdo jättää lasta miehensä hoitoon hetkeksikään. Yksi sellainen on, joko sillä on järkeä päässään tai sillä miehellä, ja siksi se edelleenkin kuuluu meidän kaveripiiriin. Ei me edes hypätä baareissa mutta on kaikenlaisia muitakin paikkoja, jonne ei kannata juuri kävelemään opettelevan kanssa yrittää. Ihan vaikka elokuviin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:54"]
Minä en kyllä suoraan sanoen ymmärrä sitä, miksi isän roolia vähätellään pikkuvauvan hoidossa. Ennen syntymää isä kyllä raahataan neuvolaan, synnytysvalmennukseen ja synnytykseen - usein miehen mielipidettä kysymättä tai siitä piittaamatta. Mutta kun vauva on syntynyt, isää ei haluta näköjään jättää hetkeksikään sen kanssa yksin.
[/quote]
Kyllä meillä mies on hoitanut vauvaa yksin heti alusta asti, mutta yleensä oon silloin käynyt liikuntaharrastuksissani. Helpompaa se vauvanhoito nyt kuitenkin mulle oli, kun mulla oli ruoka kätevästi käyttövalmiina mukana, ja se pieni vauva viettää aika ison osan päivästä syöden.
On se viinanjuonti vaan tärkeää joillekin.
[/quote]
Tätä minäkin ihmettelen. Äidit stressaa kun vauva on peräti 2 tuntia isänsä kanssa. Mitenköhän ne pärjää?? Sairasta.
Miten aloitus ja viinanjuonti liittyvät toisiinsa? Sinulle ilmeisesti kodin ainoa ulkopuolinen harrastus on viinanjuonti, muuten en tätä viestiä tajua.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 13:24"]
[/quote]
Sinun kaltaista ihmistä tuskin kukaan jää ystäväkseen kaipaamaankaan, jos ei aikuinen ihminen kestä sitä muutamaan kuukautta minkä vauva voi olla täysin kiinni äidissään. Hui kamalaa.
Itselleni ei tulisi mieleenkään hylätä pienen vauvan äitiä ystävänä.
[/quote]
Ei tulisi minullekaan! Ystäviä ei hylätä missään tapauksessa ja piste. Mutta entäs jos se vauvan saanut ilmoittaa päin näköä, ettei ole enää vähäänkään kiinnostunut minusta eiukä aio enää olla yhteydessä? Näinkin on käynyt.
Eikä monikaan vaan jaksa kuunnella niitä vauva sitä ja vauva tätä- juttuja loputtomiin, vaikka olisit muuten miten rakas ystävä hyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:01"]
[/quote]
Tätä minäkin ihmettelen. Äidit stressaa kun vauva on peräti 2 tuntia isänsä kanssa. Mitenköhän ne pärjää?? Sairasta.
[/quote]
Meidän pikkuinen on nyt vajaa 3vkon ikäinen, en voi pariksi tunniksi jättää isän kanssa, mutta sen verran että käyn nopeasti kaupassa. Isä hoitaa kyllä mielellään, pitää sylissä ja vaihtaa vaippoja, mutta kun se ei nyt vaan osaa maitoa tuottaa. Ja tuo pikkuinen kyllä pärjää välillä pidempiä aikoja ilman, kunhan on täynnä, mutta kun en oikein osaa sen ajatuksia vielä luea niin en oikein tiedä että milloin se on tarpeeksi täynnä ja nukkuu sen pari-kolme tuntia, ja milloin se haluaa taas lisää maitoa vartin tai puolen tunnin kuluttua...
Onko kaikki lapset pulloruokinnassa nykyään kun ei ymmärretä miksi äidit on lapsessa kiinni? Vai noudattaako muut joku tissi-kolme tuntia tauko-tissi-kolme tuntia tauko-rytmiä? ja vauva saa vaikka huutaa sen kolmen tunnin ajan mutta sillä ei ole väliä?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 14:03"]
Miten aloitus ja viinanjuonti liittyvät toisiinsa? Sinulle ilmeisesti kodin ainoa ulkopuolinen harrastus on viinanjuonti, muuten en tätä viestiä tajua.
[/quote]
Viestistäsi selviää että on melkoisen monta muutakin asiaa joita et tajua. :)
Ei kannata selittää, ihmettele yksiksesi.
Riippuu siitä kuka sen lapsen saa. Jos se on kaveripiirin ykköspari, niin bileet ovat ohi. Jos taas joku fringefrendi, niin yksin jää muiden istuskellessa lattella...
Mulla on kaveri, jonka puheet on pelkkää Veetin korvatulehdusta vielä nytkin, vaikka lapsi on jo 3.
Mulla on kaveri, jonka puheet on pelkkää Veetin korvatulehdusta vielä nytkin, vaikka lapsi on jo 3.
Sääli jos ystävyys ei enenpää paina ja vauva häiritsee. Elämäntilanteet vain muuttuvat, tosiystävyydet ovat kyllä kestäneet.