Miten suhtautuisit? Mun mieheni on entinen viihdekäyttäjä ja
ja nyt olen alkanut epäillä, että ei enää entinen vaan taas nykyinen. Periaatteessa mulle on ok, että joskus jotain, kun siitä ei ole mitään haittaa, mutta toisaalta aina on olemassa riski, että se ryöstäytyy käsistä. Meidän pitäisi mennä ensi kesänä naimisiin ja perustaa pian perhe. Kahden aikuisen kesken se ei ole niin vakavaa, mutta mitäs, jos jotain tapahtuu, kun kotona on vauva. Miten mä selvitän asian?
Kommentit (138)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 00:42"]
Siis viihdekäyttäjä? Käyttää mitä? Alkoholia, kannabista vai heroiinia? Onhan sillä aika ero mitä käyttää.
[/quote]
Minä viihdekäytän alkoholia, mutta en ole ollut viihteen takia sairaalassa kuten Murun kihlattu. Ihan muutama kuukausi sitten.
Jos mies blaadaa silloin tällöin budia -> Olisit vain tyytyväinen,ettei dokaa ton sijasta.
Jos taas kyseessä on piri, tms. -> Ei ole hyvä juttu. Mutta voi toikin hanskassa pysyä. Mutta sitä ei tiedä.
Voi luoja, eikö tässä tapauksessa kannattais olla mahdollisimman avoin nyt?
Jos salailu muutenkin tuhoaa teitä ja mitään ei tapahtunut niin mikset kertoisi kihlatullesi tästä työkaverista ja sen käymisestä..
Ensin puhuit että meinasi raja ylittyä ja sitten asia ei taaskaan ole sun vikasi.
Miksi muuten menet nukkumaan ennenkuin vieraat lähtevät?
AP, tilanteesi kuulostaa pelottavan samanlaiselta kuin minun ja ex-avomieheni. Hän käytti huumeita "hallitusti" (eli poltti pilveä säännöllisesti ja ekstaasia satunnaisesti) ja pystyi käymään töissä yms ihan normaalisti. Yhtäkään tekemäänsä lupausta ei koskaan pitänyt (liittyen pilvenpolton vähentämiseen ja suhteemme tulevaisuuteen), oli huumehöyryissään pelottavan mustasukkainen, ei luottanut muhun. Ja koska minuun ei luotettu muutenkaan, päädyin pettämään häntä säännöllisen epäsäännöllisesti, vuosien ajan. Kun meillä meni hyvin, kaikki oli upeaa. Kun huonosti, kumpikin pakeni omiin juttuihinsa ja voi henkisesti pahoin.
Vuosikaudet odotin, että hän aikuistuisi ja ottaisi vastuuta, että voisimme mennä naimisiin, ostaa asunnon, perustaa perheen. Ja samaan aikaan, jokaisen pettymyksen myötä, petin häntä yhä näkyvämmin, luultavasti toivoen jääväni kiinni. Kun lopulta erosimme, itkin kolme päivää lähes tauotta. Puoli vuotta meni niin, etten voinut edes kuvitella tapailevani ketään muuta. Jos hän olisi vihjaissutkaan, että avioliittoa ja lapsia voisi edes harkita, olisin palannut hänen luokseen oitis.
Mutta onneksi en. Erostamme on kohta seitsemän vuotta, ja olen sittemmin avioutunut kunnollisen miehen kanssa ja saanut esikoisemme. Tiedän, että on myös hyvin päättyneitä tarinoita "kohtuukäyttäjistä", mutta suhde, jossa valehdellaan ja kuljetaan pitkin seiniä ei tule olemaan yksi niistä.
AP, tee itsellesi palvelus. Eroa nyt. Älä pidä mitään yhteyttä, älä kuuntele valheita ja selityksiä. Se sattuu, mutta kun tulevaisuudessa työnnät lastenvaunuja joutumatta pelkäämään soittoa poliisilta/sairaalasta/lastensuojelusta, kiität itseäsi.
Voimia ja jaksamista!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:35"]
Sallisitko miehesi ottaa lasin viiniä ruoan kanssa? Koska sekin voi aina "ryöstäytyä käsistä".
Jos vastasit kyllä, sinuun on kyllä pelotteluvalistus uponnut harvinaisen hyvin. Useimmat ihmiset ymmärtävät, ettei päihteen laittomuus kerro vielä paljoakaan sen addiktiopotentiaalista tai haittavaikutuksista. Viinaa, särkyläkkeitä ja rauhoittavia saa helposti ja laillisesti, ja niiden kyky sotkea perheen elämä on noin kaksisataakertainen verrattuna esimerkiksi kannabiksen käyttöön parina viikonloppuna kuukaudessa.
Kiinnitä vähemmän huomiota päihteiden hysterisointiin ja enemmän huomiota siihen, miten vuorovaikutus sinun ja miehen välillä sujuu, vaikuttaako mies vastuulliselta ja millaiset elämänhallintataidot teillä molemmilla on. Nyt tuntuu, että lähestyt asiaa aivan väärästä kulmasta.
[/quote]
No huh huh! Huumeiden hysterisointia. Just joo. Onhan noita narkkareita nähty, joten en keksi miten voisi hysterisoida liikaa?? Toisekseen kyse on laittomasta asiasta ja jos jää kinni niin lastensuojeluhan tykkää kun on merkintä huumerikoksesta ja/tai isi istuu linnassa.
Viinilasilliseen vertaaminen on ihan pikkiriikkisen naurettavaa. Vertaa vielä suklaaseen, siihenkin on joku jäänyt koukkuun.
Mä en ainakaAn menisi naimisiin tai tekisi lapsia jos käyttää edes vähän.enkä myöskään ottaisi miestä jonka pitää ottaa pari kaljaa joka ilta. Oon nähnyt että se jossain vaiheessa ryöstäytyy käsistä.
No huolestuisin, tosin olen aika rajoittunut tässä asiassa.
Murun kihlattuhan lupasi lopettaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 13:41"]
Murun kihlattuhan lupasi lopettaa.
[/quote]
Mutta aloitti käyttämään uudestaan. Eiköhän sekin jo todista että vaikka nyt lupaisi taas lopettaa niin löytää kyllä syyn miksi voikin aloittaa uudelleen...
Mun oli ihan pakko tulla kommentoimaan, vaikken ole enää aikoihin uskonut Murun olevan oikea henkilö.
Mä asuin 90-luvun puolivälissä Lontoossa ja siellä me kyllä oltiin ihan vauhdin viihdekäyttäjiä. Kellään ei ollut mitään ongelmaa, me kaikki opiskeltiin ja käytiin töissä (Lontoossa on kallista elää). Eikä me ostettu sitä miltään pelottavilta huumediilereiltä, vaan aina jonkun kaverilta. Kukaan ei ostanut eikä myynyt velaksi, eikä ketään pakotettu. Nykyään olen pienen terveen lapsen terve äiti, eikä tulis enää mieleenkään käyttää mitään. Anyways, mä olen onnistunut siis a) olemaan pelkkä viihdekäyttäjä b) lopettamaan senkin vähän käytön kokonaan c)olemaan joutumatta mihinkään huumevelkoihin. Tämä vaan tiedoksi niille, joiden mielestä kokeilu AINA johtaa johonkin ongelmakäyttöön, ja että pirin kokeilijat ovat automaattisesti jotenkin huonompia kuin tylsämieliset masennukseen taipuvaiset tapapössyttelijät.
Silti, mä en vois ottaa vakavasti aikuista miestä, joka Suomessa käyttää huumeita. Etenkin, jos on luvannut olla ottamatta, ja ottaa niitä reaktiona johonkin ja helpottaakseen pahaa mieltä. Se ei ole viihdekäyttöä, se on sitä ongelmakäyttöä.
Murulle: joku on joskus neuvonut sua lukemaan kaikki omat ketjus ajatuksella putkeen. Mieti, millaisen kuvan olet itsestäsi täällä antanut, ja katso peiliin: olenko minä tämä ihminen? Jos olet, voisit oikeasti ottaa onkees neuvoista, joita täällä yhä sulle jaksetaan jaella.
Tuntuu, että sä olet menossa naimisiin 'tehdään tää virhe nyt, senhän voi jälkikäteen peitellä' -asenteella.
Tähän toivon että vastaat: miksi ihmeessä pääsi syntymään sellanen tilanne, että sä olit nukkumassa ja Se Työkaveri oli (ilmeisesti humalassa) sun kotonas? Miksi se jäi sinne vaikka muut olivat jo lähteneet, tai miksi ihmeessä sä menit nukkumaan vaikka vieraita vielä oli? Etkö sä oikeasti tajua millon you're asking for trouble? Tää on se suurin syy miksen usko sua enää oikeaksi ihmiseksi, hankkiudut ehdoin tahdoin tilanteisiin jossa voi käydä ja käykin huonosti, ja sitten ihmettelet että miten tässä näin. Ei kukaan oikea ihminen toista tollasta kaavaa - eikä ainakaan joudu kertomaan siitä jonnekin nettipalstalle sen pelossa, että omat ystävät ei enää hyväksy!
Tsemppiä sille poikkikselle, kyllä sekin jotain terapiaa tarvis.
kuka helvetti on muru :-) joku av:n oma julkkis nähtävästi. tän ketjun perusteella ihan daiju ämmä
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 22:43"]
Ei, mä olin nukkumassa makuuhuoneessani. Enkä varsinaisesti lähtenyt mukaan.
ap
[/quote]
No oliko ne muut työkaverit siellä asunnossasi kans ?
Hyväksyisitkö kihlatultasi että hän "nukkuisi" kahden kesken naisen kanssa jonka kanssa petti sinua muutama viikko sitten. Enpä usko. Siksi et edes uskalla kertoa kihlatulle vaan "petät" hänen luottamuksensa taas salailemalla asioita.
Ja mitä tulee tilanteeseen niin sinulle ei tietenkään tullut mieleen että vierailu oli sovittu ja tarkoituksella tuotiin tämä yksi "panolle" ja pelattiin tilanne niin että hän jäi sinulle yöksi. Ihan sama mitä tapahtui tai ei tapahtunut mutta olet kyllä hommannut itsellesi melkoisen maineen tuolla työpaikassa. Toivottavasti se ei kantaudu poikkiksen korviin...
[/quote]
Mä en nukkunut kahden kesken kenenkään kanssa vaan yksin. Mies kävi huoneessa ja häipyi. Enkä todellakaan pidä uskottavana, että aikuiset miehet tuovat toisiaan "panolle". Eiköhän ne hoida itse omat juttunsa. Sen miehen ei edes pitänyt olla tulossa. Hän on sitä paitsi kihloissa eikä siksi kerro mitään muille. Ei mulla ole mitään mainetta. V. 2013 nainen ei saa "mainetta", jos harrastaa seksiä. Kukaan ei tiedä. Mä olen hoitanut hommani hyvin ja saanut paljon kiitosta.
ap
[/quote]
Kuule Muru, kyllä miehiään pettävät naiset saavat 'maineen' vielä vuonna 2013. Se on se petturin maine.
ap
[/quote]
Hyväksyisitkö kihlatultasi että hän "nukkuisi" kahden kesken naisen kanssa jonka kanssa petti sinua muutama viikko sitten. Enpä usko. Siksi et edes uskalla kertoa kihlatulle vaan "petät" hänen luottamuksensa taas salailemalla asioita.
Ja mitä tulee tilanteeseen niin sinulle ei tietenkään tullut mieleen että vierailu oli sovittu ja tarkoituksella tuotiin tämä yksi "panolle" ja pelattiin tilanne niin että hän jäi sinulle yöksi. Ihan sama mitä tapahtui tai ei tapahtunut mutta olet kyllä hommannut itsellesi melkoisen maineen tuolla työpaikassa. Toivottavasti se ei kantaudu poikkiksen korviin...
[/quote]
Mä en nukkunut kahden kesken kenenkään kanssa vaan yksin. Mies kävi huoneessa ja häipyi. Enkä todellakaan pidä uskottavana, että aikuiset miehet tuovat toisiaan "panolle". Eiköhän ne hoida itse omat juttunsa. Sen miehen ei edes pitänyt olla tulossa. Hän on sitä paitsi kihloissa eikä siksi kerro mitään muille. Ei mulla ole mitään mainetta. V. 2013 nainen ei saa "mainetta", jos harrastaa seksiä. Kukaan ei tiedä. Mä olen hoitanut hommani hyvin ja saanut paljon kiitosta.
ap
[/quote]
Kuule Muru, kyllä miehiään pettävät naiset saavat 'maineen' vielä vuonna 2013. Se on se petturin maine.
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Nää kaikki murun ketjut on ihan hirveitä. ei kukaan ihminen voi olla noin persoonaton!
Itellä ei mitään mielipiteitä tai omaa tahtoa, ja kaikki tehdään vain koska "näin pitää, näin on tapana". Välillä sit itketään että "eihän tän näin pitänyt mennä".Sit kumarretaan milloin kenenkin miehen suuntaan ku "mä oon tehny tyhmyyksiä niin en mä voi vaatia et mua kohdeltais hyvin" tms. scheissea. Raiskaajasta narkkariin ja tätä rataa. Muru vain miettii miten olla hyvä ja lempeä kodinhengetär, ja sit lipsahtaa makkarin puolelle jonkun kolmannen kanssa. Ja kulissit ne vain on tärkeitä.
En usko. Ei voi olla noin luonteetonta ihmistä.
Mä en ole pitkään aikaan uskonut, että tämä Muru olisi todellinen henkilö. Ei kukaan voi olla tuollainen. Mutta viihdyttävää näitä on silti seurata.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 16:40"]
Nää kaikki murun ketjut on ihan hirveitä. ei kukaan ihminen voi olla noin persoonaton!
Itellä ei mitään mielipiteitä tai omaa tahtoa, ja kaikki tehdään vain koska "näin pitää, näin on tapana". Välillä sit itketään että "eihän tän näin pitänyt mennä".Sit kumarretaan milloin kenenkin miehen suuntaan ku "mä oon tehny tyhmyyksiä niin en mä voi vaatia et mua kohdeltais hyvin" tms. scheissea. Raiskaajasta narkkariin ja tätä rataa. Muru vain miettii miten olla hyvä ja lempeä kodinhengetär, ja sit lipsahtaa makkarin puolelle jonkun kolmannen kanssa. Ja kulissit ne vain on tärkeitä.
En usko. Ei voi olla noin luonteetonta ihmistä.
[/quote]
Voihan se vaikuttaa persoonattomuudelta, jos yrittää elää oikein ja epäitsekkäästi. Siinä mä olen vielä harjoittelija. En ole elänyt siten aiemmin. Väitän, että ei ole mun vastuullani, jos joku on tehnyt jotain, mitä ei olisi voinut uskoa sitä ennen. Mulla ei ole myöskään suhdetta narkkarin kanssa. Mä vain haluaisin siinä asiassa pelata varman päälle. En tiedä, olenko liian tarkka, onhan asia ollut mun tiedossani meidän seurustelun alusta asti.
Naimisiin mä olen menossa vain, koska mulla on elämässäni mies, jonka kanssa mä haluan arjen ja jonka lasten äiti mä haluan olla. Päästin hänet kerran käsistäni enkä halua tehdä sitä enää.
Toivon, että asiat loksahtavat ennalleen, kun olen kohta kotona ja me nukutaan yöt samassa sängyssä. Mä olen tällainen vatvoja ja ylireagoija.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 23:47"]
Ei mulla ole mitään mainetta. V. 2013 nainen ei saa "mainetta", jos harrastaa seksiä.
ap
[/quote]
Älä nyt viitsi olla lapsellinen. Sä et edes ole Suomessa, ota huomioon että monissa muissa maissa tilanne poikkeaa paljon Suomen tilanteesta. Ja jopa Suomessa voi hyvinkin tulla ns. mainetta, yhä edelleen, jos harrastelee leväperäisesti seksiä kollegoiden kanssa.
[/quote]
Jumitan täällä edelleen... Sitä oli yhden kerran ja mies on varattu, jonka ei kannata pahemmin mainostaa. Miksi hän olisi siitä kertonut?
ap