Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit? Mun mieheni on entinen viihdekäyttäjä ja

Vierailija
05.05.2013 |

ja nyt olen alkanut epäillä, että ei enää entinen vaan taas nykyinen. Periaatteessa mulle on ok, että joskus jotain, kun siitä ei ole mitään haittaa, mutta toisaalta aina on olemassa riski, että se ryöstäytyy käsistä. Meidän pitäisi mennä ensi kesänä naimisiin ja perustaa pian perhe. Kahden aikuisen kesken se ei ole niin vakavaa, mutta mitäs, jos jotain tapahtuu, kun kotona on vauva. Miten mä selvitän asian?

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä että kaikilta huumeiden käyttäjiltä pitäisi pistää piuhat poikki.

Vierailija
42/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:30"]Mulla ei oikein ole itsellä varaa asetella ehtoja, joten mun pitää varmaan antaa ajan kulua. Ehkä, en tiedä.

ap

[/quote]

Edellisen sivun vastaukseni on yhä voimassa, vaikka ethän sä raasu sitä ymmärrä.

Olet vaarallisilla vesillä, koska ajattelet, että omien virheidesi takia et voi pyytää mitään mieheltäsi. Teidän suhteenne on sairas. Aiot elää elämäsi miellyttämällä tätä miestä korvataksesi virheesi. 

Itsepä elämäsi pilaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:30"]Mulla ei oikein ole itsellä varaa asetella ehtoja, joten mun pitää varmaan antaa ajan kulua. Ehkä, en tiedä.

ap

[/quote]

Edellisen sivun vastaukseni on yhä voimassa, vaikka ethän sä raasu sitä ymmärrä.

Olet vaarallisilla vesillä, koska ajattelet, että omien virheidesi takia et voi pyytää mitään mieheltäsi. Teidän suhteenne on sairas. Aiot elää elämäsi miellyttämällä tätä miestä korvataksesi virheesi. 

Itsepä elämäsi pilaat.

[/quote]

Ei koko elämää. Arki pitää vain saada ensin tavalliseksi arjeksi. Enkä pyri miellyttämään vaan pidän hetken aikaa matalaa profiilia.

ap

Vierailija
44/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voi olla niin vakava oma virhe että ei voi vaatia toiselta huumeiden käytön lopettamista??

Vierailija
45/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:44"]

Hei! Munkin mies on entinen viihdekäyttäjä, ja nykyään valitettavasti käyttää taas välillä... Meillä on puolivuotias vauva. Nyt ihan parin kk:n sisään mies on taas käyttänyt jotain aineita, muuten koko meidän yhdessäoloaikanamme ei ainakaan tietääkseni ole käyttänyt. Pahaa tekee todellakin. Itse olen todella ehdoton näissä asioissa, ja mies tietää kantani. Minulla on todella epävarma ja turvaton olo, jos mies tulee illalla kotiin ja on huumeissa. Varsinaisen käytön lisäksi mua ahdistaa ne porukat, joista niitä aineita saa. Ei todellakaan mitään sellaisia, joita haluan oman ja vauvan elämään.

Meillä ollaan vähitellen siinä pisteessä, että ero tulee, jos mies ei lopeta pelleilyään. Tosin meillä tähän liittyy myös miehen reilusti lisääntynyt alkoholinkäyttö, joten tilanne ei ole ihan sama. Mä en kuitenkaan pysty tällaista hyväksymään, mutta ei ole niin helppoa tuosta vain viheltää peliä poikki, kun on tässä yhteinen lapsikin. Enpä olis arvannut ennen vauvan syntymää, että näin tulee käymään.

Sinuna ap juoksisin karkuun kun vielä voin. Sitä ei ehkä vielä osaa ajatella, mutta kun olet äiti, niin et todellakaan halua mitään epämääräistä lapsesi lähettyville.

[/quote]

En mä lasta tekisikään sellaiseen tilanteeseen. Mun mielestäni vanhemmuudessa ei vuorotella vaan molempien pitää olla kokoa ajan vastuussa. Toivottavasti teidän tilanne selviää parhain päin.

ap

Vierailija
46/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt minun nähdäkseni kyse muustakin kuin viihdekäyttöpulmasta.
Ensinnäkin teidän arvomaailmat ovat erilaiset- mies ei näe ongelmaa, jonka sinä näet. Hän on lopettanut viihdekäytön sinun vuoksesi, ei siis sen vuoksi että itse näkisi sen pahana. Avioliittoon ei kannata lähteä jos arvomaailmat esim. päihteiden käytön suhteen kovasti eroavat. Kerron kokemuksesta!

Toiseksi, pohdit miten asia otetaan esille, pohdit että mies kenties "kostaa" tai pettää itsekin lupauksen koska sinäkin olet niin tehnyt. Et voi kysyä koska..teillä ei toimi keskusteluyhteys eikä luottamus. Et tunne miestäsi, vaan arvelet yleistyksien perusteella hänen ehkä ajattelevan niin.

Kyllä kesähäät on nällä perustein syytä peruuttaa. Seurustelkaa vielä keskustelkaa ja ennen kaikkea opetelkaa tuntemaan toisenne!

Vierailija
47/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nainen. Nyt selkärankaa. Eroa miehestä ja ole vähän aikaa yksin. Ymmärrä että elät omaa elämääsi. Sun ei tarvitse ajelehtia miesten mukana. Mikään sun virheesi ei tee puolison huumeidenkäyttöä oikeutetuksi. Jos puolisosi haluaa kostaa, haluatko edes olla hänen kanssaan? Joku jo sanoikin että suhteenne on sairas. Siltä kuulostaa.

Luuletko ettet ole mitään ilman suhdetta????? Vai onko se sulle jokin statusjuttu?

Ajatteles mistä ne huumeet tulee! Millaisiin vaikeuksiin miehesi tai hänelle myyvät ihmiset voivat joutua? Kohta et uskalla kattoa ovisilmästä kuka on ovella.

Vierailija
48/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:53"]

Ei koko elämää. Arki pitää vain saada ensin tavalliseksi arjeksi. Enkä pyri miellyttämään vaan pidän hetken aikaa matalaa profiilia.

ap

[/quote]

Ai silläkö saat arjen tavalliseksi arjeksi, että jonkin aikaa sallit huumeiden käytön? Just.

Vierailija
49/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että jos huumeidenkäyttö jatkuu, niin sitten ei lapsia teidän suhteeseen.

Voit valita huumeisen puolison tai vauvan jonkun toisen kanssa, ja valitsen huumeisen puolison vai?

Vierailija
50/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:57"]

Mikä voi olla niin vakava oma virhe että ei voi vaatia toiselta huumeiden käytön lopettamista??

[/quote]

AP on pettänyt miestään monta kertaa, ainakin parin eri miehen kanssa.

Vierailija
51/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:57"]

[/quote]

AP on pettänyt miestään monta kertaa, ainakin parin eri miehen kanssa.

[/quote]

Hyvin luultavasti näin. Toinen vetää aineita, toinen pettää. Onnea vain tulevaisuuteen, sitä nimittäin tarvitaan ja siltikään ei kannata lasta edes harkita tuollaisiin olosuhteisiin.

Vierailija
52/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hyväksy huumeita. Enkä hyväksy alkoholiakaan, mikäli aina menee överit. Olen elänyt miehen kanssa, joka kulutti aivan himmeitä summia viskiin. Suhteen oli pakko päättyä, koska häpesin häntä kun hän oli humalassa, lisäksi hänen arvostelukykynsä petti humalassa monta kertaa. Hän oli akateemisesti koulutettu, hyvässä työssä oleva kiltti mies muuten, mutta valitettavasti alkoholi teki miehestä jotain muuta. Ero tuli.

Vierailija
53/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, älä mene tuossa tilanteessa naimisiin. Vielä nolompaa on jälkikäteen myöntää menneensä väärin perustein naimisiin, kuin nyt perua häät. Kuuntele omaa sydäntäsi ja järkeäsi, älä sitä mitä luulet muiden ajattelevan. Säästä itseäsi pahemmalta tuskalta.

Tämä kaikella ystävällisyydellä. Puhukaa edes kaikki asiat selviksi ensin, että tiedätte tekevänne oikein.

Vierailija
54/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihania, kun jaksatte kirjoitella mulle! Mä olen tosiasiassa ihan paniikissa. Mulla on enää muutama päivä aikaa. Ihan kohta mä olen kotona ja mun pitää taas elää oikeaa elämää. Melkein kaikki tavarat on pakattu ja mä istun täällä puolikkaan viinipullon kanssa. Mä olen niin säälittävä.

Mulla on kotona mies, jota mä rakastan. Mutta. Mä menin ja petin sitä toisen miehen kanssa, ihan vain huvikseni, kun teki mieli. Yhden kanssa, en monen. Mutta. Meillä on epävarmuustekijä, aineet, jotka voi ottaa joskus isomman roolin, vaikka niistä nyt ei haittaa olekaan. Monta muttaa. Se ihana mies yrittää antaa mulle anteeksi eikä heittänyt mua ulos elämästään. Hän auttoi mua silloin, kun mä olin pohjalla, kun muhun sattui ja mä olin pieni, pelokas, itkuinen tyttö. Enkä mä ole yhtään parempi. Mulla on omat riippuvuuteni. Kun mä juon, mun rajani siirtyvät. Niin kävi melkein taas perjantaina.

Meillä on kaikki käsissämme. Pitäisi vain olla ja nauttia siitä. Enkä mä kehtaa häitä siirtää. En halua epäonnistua toisten silmissä. Tämä menee nyt näin. Lapsia mä en hanki, siitä pidän huolen, ennen kuin sille lapselle on paikka meidän luona. Vielä ei ole. Äiti lähetti mulle viestin: "Tekisi mieli maksattaa sinulla se kutsukorttilasku, 1500 euroa, jos ne menevät hukkaan". No maksata. Kuka hullu maksaa noin paljon pahvikorteista?

ap

Vierailija
55/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap mieti, miltä "epäonnistumisesi" tai mikään muukaan näyttää muiden silmissä, vaan elä omaa elämääsi! Ei asioita kannata tehdä itselle hankaliksi toisten ihmisten odotusten takia. Jos naimisiin meno epäilyttää, älä mene naimisiin, vaan mieti vielä. Minä en tuossa tilanteessa edes miettisi yhteistä elämää tuollaisen puolison kanssa, vaan olisin mieluummin sinkkuna vähän aikaa ja miettisin, mitä MINÄ haluan elämältäni. Välttämättähän miehestä ei mitään nistiä tulisi, mutta miksi ihmeessä ottaa riski, kun maailma on pullollaan hyviä miehiä? Ja jo se, että olet pettänyt kerran ja melkein hairahtanut toisen, ei minusta kerro siitä että mies olisi sinulle oikea ja sellainen, johon haluat todella sitoutua.

Tsemppiä sinulle joka tapauksessa, mitä sitten päätätkin tehdä!

Vierailija
56/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan ymmärrä tälläkin palstalla ilmenevää narkomaanien hyysäystä. AP:nkin suhtautuminen asiaan on aivan liian löperöä. Vankilaan huumehörhöt kuuluvat, eivät perheiden isiksi.

Vierailija
57/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:28"]

Älä ap mieti, miltä "epäonnistumisesi" tai mikään muukaan näyttää muiden silmissä, vaan elä omaa elämääsi! Ei asioita kannata tehdä itselle hankaliksi toisten ihmisten odotusten takia. Jos naimisiin meno epäilyttää, älä mene naimisiin, vaan mieti vielä. Minä en tuossa tilanteessa edes miettisi yhteistä elämää tuollaisen puolison kanssa, vaan olisin mieluummin sinkkuna vähän aikaa ja miettisin, mitä MINÄ haluan elämältäni. Välttämättähän miehestä ei mitään nistiä tulisi, mutta miksi ihmeessä ottaa riski, kun maailma on pullollaan hyviä miehiä? Ja jo se, että olet pettänyt kerran ja melkein hairahtanut toisen, ei minusta kerro siitä että mies olisi sinulle oikea ja sellainen, johon haluat todella sitoutua.

Tsemppiä sinulle joka tapauksessa, mitä sitten päätätkin tehdä!

[/quote]

Mä nimenomaan haluan mennä naimisiin ja olla onnellinen. Ei se johdu söpöliinistä että mä teen näin. Minusta se johtuu. Mä rakastan häntä ja hän minua. Eihän hän olisi edes miettinyt jatkoa kanssani, jos ei rakastaisi. Eihän? Kun mä olen poissa kotoa, mä valun takaisin entiseen. Mun pitää nyt vain palata kotiin.

ap

Vierailija
58/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:34"] Eihän hän olisi edes miettinyt jatkoa kanssani, jos ei rakastaisi. Eihän? 

ap

[/quote]

Kaikista (no, melkein kaikista) sun ketjuista on tullut selväksi, että se mies haluaa hallita sinua. Hän saattaa jopa tavallaan nauttia sun mokailuista, koska pääsee taas sen jälkeen latelemaan ehtoja. Voi siellä seassa rakkauttakin olla, mutta enemmän huolestuttaa tuo "kostomieliala", jolla jän puolustelee omaan käytöstään.

Vierailija
59/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap ihan vaan kysymyksenä kumpi on pienempi häpeä se että häät peruuntuvat vai se että eroat vuoden kuluessa häistä ???

Tai todennäköisesti "miehesi" saa sinut niin otteeseensa ettet kehtaa erotakkaan. Ja teet lapsen vaikka mies käyttäisi huumeita ja alistaisi sinua. Ja jätät avioehdon tekemättä jolloin suututat välisi vanhempiisi ja mies nauttii varallisuudestasi jne.

Minähän vinkkasin jo ajat sitten että hääjärjestelyt olisi kannattanut laitta jäihin. Ja vinkkasin että tulee turhia kuluja mutta arvasin jo silloin oikein ettei ne sinua haittaa kun vanhempasi maksavat ne. Ja mitä lähempänä hääpäivä on sitä vaikeampi sinun on perua enää häitä.

Kun muistelen omaa häiden valmistelua niin parasta oli se että tehtiin se miheni kanssa yhdessä. Rahaa ei käytetty paljoa mutta oli kiva tehdä yhdessä ja käydä asioilla käsikkäin ja halia aina kun mahdollista. Oli kiva suunnitella tulevaisuutta yhdessä. Ennenkaikkea oli luottamus siihen että haluamme samanlaisen tulevaisuuden yhdessä. Suurista linjoista oltiin samaa mieltä jne. Elämässä on tullut vastaan ylämäkiä ja alamäkiä mutta yhdessä on turvallisesti menty ja luottamus toisiimme on luja. Siksi minun on niin vaikea ymmärtää miksi et halua perua häitä. Siis kumpikaan teistä ei luota toisiinsa. On pettämistä, huumeongelmaa jne. Ei se niin toimi että kun mies pelastaa "märän koiranpennun" niin hän saa omistusoikeuden siihen ja koiran pitää palvoa miestä loppuelämänsä. Tärkeintä on molemminpuoleinen kunnioitus ja luottamus.

Ennen naimisiinmenoa teillä on tilaisuus rakentaa uudelleen luottamus ym. Mutta jos menette rikkinäisessä suhteessa naimisiin veikkaan ettette jaksa rakentaa luottamusta kuntoon ja tulette vain kolhimaan toisianne ja voitte huonosti suhteessa. Ja vaikka kuinka sinä päättäisit ettet petä ja hemmottelet miestä jne niin ei se toimi ellei toinen ole täysillä mukana asiassa. Ja vaikka saisitte myöhemmin kasattua jotenkin liittonne niin koskaan et saa kokea sitä hääpäivää jolloin kaikki on hyvin ja kaikki liitossa kunnossa jo naimisiin mennessä.

Mutta olet aikuinen ihminen ja tee mitä sinun täytyy. Mutta teit mitä tahansa niin huolehdi ehkäisystä !!!! Sehän petti jo kerran. Käytä vaikka tuplaehkäisyä mutta älä hommaa lasta tuollaiseen tilanteeseen. Sen olet velkaa itsellesi.

Koitahan pärjäillä.

Vierailija
60/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:48"]

Kun muistelen omaa häiden valmistelua niin parasta oli se että tehtiin se miheni kanssa yhdessä. Rahaa ei käytetty paljoa mutta oli kiva tehdä yhdessä ja käydä asioilla käsikkäin ja halia aina kun mahdollista. Oli kiva suunnitella tulevaisuutta yhdessä. 

[/quote]

Menee jo vähän ap:n aiheen ohi, mutta tämä oli minusta mukavasti sanottu. Itse en ole ollenkaan hääihmisiä, joten periaatteessa voisin antaa jonkun toisen järjestää omat hääni, mutta ap:n tapauksessa tosiaan tulee tunne, että muut järjestävät niitä täysin hänestä riippumatta.

Ei tarvitse olla mikään häähullu, mutta onhan siinä kuitenkin jokin idea, että itsekin osallistuu. Nytkin ap vain moittii kutsukorttien ("pahvilappujen") hintaa äidilleen. Ap ei uskalla elää elämäänsä omalla tavallaan, vaan antaa muiden sanella miten tehdään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä