Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit? Mun mieheni on entinen viihdekäyttäjä ja

Vierailija
05.05.2013 |

ja nyt olen alkanut epäillä, että ei enää entinen vaan taas nykyinen. Periaatteessa mulle on ok, että joskus jotain, kun siitä ei ole mitään haittaa, mutta toisaalta aina on olemassa riski, että se ryöstäytyy käsistä. Meidän pitäisi mennä ensi kesänä naimisiin ja perustaa pian perhe. Kahden aikuisen kesken se ei ole niin vakavaa, mutta mitäs, jos jotain tapahtuu, kun kotona on vauva. Miten mä selvitän asian?

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tuolla oikein ja epäitsekkäästi elämisellä? Mitä olet tuossa suhteessa tehnyt tai olet tekemässä oikein ja epäitsekkäästi? Onko oikein olla niin epäitsekäs, ettei huolehdi itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan? Onko oikein ruveta yhteiseloon ihmisen kanssa, jonka arvot eivät vastaa omiasi (huumeet, lupausten pettäminen)?

Sä haluat ihan hirveästi miellyttää muita, vaarallisen paljon. Ei se tule koskaan onnistumaan! Vaikka kuinka olisit mielin kielin, läheisesi alkaisivat inhota juuri tuota piirrettä sinussa. Kokemusta on :-( Hyväksyntä tulee vain arvostamalla itseä ja vetämällä omat rajansa.

Missä on terve itsekkyytesi?

Vai ihailetko sellaista naisen roolia, jossa vaietaan, annetaan anteeksi ja kärsitään hiljaa?

Vierailija
2/138 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 20:04"]

Mitä tarkoitat tuolla oikein ja epäitsekkäästi elämisellä? Mitä olet tuossa suhteessa tehnyt tai olet tekemässä oikein ja epäitsekkäästi? Onko oikein olla niin epäitsekäs, ettei huolehdi itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan? Onko oikein ruveta yhteiseloon ihmisen kanssa, jonka arvot eivät vastaa omiasi (huumeet, lupausten pettäminen)?

Sä haluat ihan hirveästi miellyttää muita, vaarallisen paljon. Ei se tule koskaan onnistumaan! Vaikka kuinka olisit mielin kielin, läheisesi alkaisivat inhota juuri tuota piirrettä sinussa. Kokemusta on :-( Hyväksyntä tulee vain arvostamalla itseä ja vetämällä omat rajansa.

Missä on terve itsekkyytesi?

Vai ihailetko sellaista naisen roolia, jossa vaietaan, annetaan anteeksi ja kärsitään hiljaa?

[/quote]

Mä olen elänyt aika itsekkäästi tähän asti. En ole todellakaan miellyttänyt ketään. Olen ollut ns. perheen mustalammas, tosin hyvin rakastettu sellainen. Olen jättänyt jokaisen poikaystäväni. Tämän nykyisen mieheni myös kertaalleen ja aloitin suhteen toisen miehen kanssa, en edes tositarkoituksella vaan huvikseni. Olen luvannut hänelle asioita ja perunut lupaukseni. Varsinaisesti en kadu käytöstäni, mutta totean. No sitä jättämistä kadun. Vähän aikaa sitten mä petin miestäni toisen miehen kanssa. Sitä mä häpeän, koska mun periaatteeni on aina ollut, että en petä enkä sekoa varattuihin.

Kyllä mä huolehdin omasta hyvinvoinnistani. Jos kärsin tilanteessa, mä lähden pois.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 18:22"]

Toivon, että asiat loksahtavat ennalleen, kun olen kohta kotona ja me nukutaan yöt samassa sängyssä.  

ap

[/quote]

Seksilläkö hoidat taas asiat?

Vierailija
4/138 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 18:22"]

Toivon, että asiat loksahtavat ennalleen, kun olen kohta kotona ja me nukutaan yöt samassa sängyssä.  

ap

[/quote]

Seksilläkö hoidat taas asiat?

[/quote]

Sama pisti muakin silmään...

Vierailija
5/138 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässynlää. Ei tämä lopu ikinä. Draamaa ken hakee, sitä myös saa. Epävakaata ja huomionhakuista. Epätervettä.

Vierailija
6/138 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että ap on vähän yksinkertainen, n. 25-vuotias ja henkisesti naiivi ja kypsymätön,  joka ei ole saanut kotona rakkautta eikä rajoja. Näillähän lapselle ja nuorelle aikuiset opettavat ja näyttävät että välittävät lapsesta, ja haluavat vain heidän parastaan. Lapset kapinoivat ja kokeilevat rajoja, ja kun rajat tulevat vastaan, tuntevat olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi. Ehkä ap hakee rajojaan vanhemmilta vieläkin, ryhtymällä epätoivoisiin suhteisiin: "katsokaa, nyt seurustelen narkkarin kanssa ja menossa naimisiinkin" toivoen että vanhemmat viimeinkin sanoisivat jotain vastaan, mutta nämä vaan uhkaavat lähettää laskun hääkutsuista tyttärelle jos peruu häät.

Vierailija
7/138 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 01:07"]

Tulee mieleen että ap on vähän yksinkertainen, n. 25-vuotias ja henkisesti naiivi ja kypsymätön,  joka ei ole saanut kotona rakkautta eikä rajoja. Näillähän lapselle ja nuorelle aikuiset opettavat ja näyttävät että välittävät lapsesta, ja haluavat vain heidän parastaan. Lapset kapinoivat ja kokeilevat rajoja, ja kun rajat tulevat vastaan, tuntevat olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi. Ehkä ap hakee rajojaan vanhemmilta vieläkin, ryhtymällä epätoivoisiin suhteisiin: "katsokaa, nyt seurustelen narkkarin kanssa ja menossa naimisiinkin" toivoen että vanhemmat viimeinkin sanoisivat jotain vastaan, mutta nämä vaan uhkaavat lähettää laskun hääkutsuista tyttärelle jos peruu häät.

[/quote]

Et oo kaukana. Ap on hemmoteltu prinsessa ja samaa laatua on poikaystäväkin. Kaksi pintaliitäjää joita ei koske samat säännöt kuin muita. Isi makselee ap:n laskut ja elättää edelleen ja hoitelee sotkut.

Vierailija
8/138 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: ap on ihmisiä hyväksi käyttävä tyttö, joka ulkonäöllään pyörittää miehet pikkusormensa ympärille.Itse sanoo olensa hyvä ja kiltti ihminen.Seksi on isoin osa suhteita ja raha isoin osa elämää vaikka rakkaudesta puhuukin paljon.

Vierailija
9/138 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan, ja ei anneta klassikon unohtua. Hatseja tekis mieli :)

Vierailija
10/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en kyl lapsia hankkis yhdessä

Vierailija
11/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on omat puutteeni ja olen tehnyt virheitä, en ole itsekään ollut täydellinen. Siksi mietin, miten ehdoton voin vaatimuksissani olla, jos mies kuitenkin pitää rajansa eikä anna sen vaikuttaa arkeen ja muuhun elämään. Mutta pelottaa.

ap

Vierailija
12/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi hyväksyä.

Eikö noilla huumeiden vastaisilla sivustoilla ole vinkkejä mistä tunnistaa, silmistä, hajusta jne.

Tietysti voisit myös kysyä mieheltä ja pyytää että sinun mielenrauhan takia kävisi testeissä heti seuraavana päivänä kanssasi.

En kyllä uskaltaisi perustaa perhettä jos toinen käyttäisi aineita. Ja koska perhe on minulle tosi tärkeä asia menisi siis mies vaihtoon vaikka muuten olisikin ihana.

Vierailija
13/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lapsia, koska jos hän jää siitä kiinni, sitten olette lastensuojelun silmissä narkkariperhe. Siis tarkoitan, että pienestä viihdekäytöstä ei varmaan ole paljon haittaa, jos se pysyy aisoissa, mutta yhteiskunta suhtautuu hieman eri tavalla. Lisäksi on tietysti vaara, että se ei pysy käsissä (mutta se vaara nyt on kenellä tahansa ja missä tahansa asiassa).

Vierailija
14/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei se vain toimi niin että mies lupaa pitää rajansa ja käyttää vain vähän huumeita. Jos huumeet vie niin ei niillä lupauksilla ole mitään arvoa. Ja ajatteleppa sitä että jos nyt tilanne on "niin raskas" että joutuu käyttämään huumeita niin mitenkäs sitten kun lapsi valvottaa ja sairastaa. Aina ei ole hoitaja paikalla vaan välillä te joudutte ottamaan itse vastuuta vauvasta ja miten mies sitten jaksaa  kun vauva aiheuttaa paljon lisää työtä ja sinulla ei ole niin paljoa aikaa miehelle.

Onko kutsut jo lähtenyt ?

Vierailija
15/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 18:32"]

Minä en voisi hyväksyä.

Eikö noilla huumeiden vastaisilla sivustoilla ole vinkkejä mistä tunnistaa, silmistä, hajusta jne.

Tietysti voisit myös kysyä mieheltä ja pyytää että sinun mielenrauhan takia kävisi testeissä heti seuraavana päivänä kanssasi.

En kyllä uskaltaisi perustaa perhettä jos toinen käyttäisi aineita. Ja koska perhe on minulle tosi tärkeä asia menisi siis mies vaihtoon vaikka muuten olisikin ihana.

[/quote]

Mun ongelmani on nyt se, että me olemme olleet pitkään eri paikkakunnilla, enkä ole päässyt tarkkailemaan merkkejä. Mies on luvannut, että lopettaa sen, mutta nyt en ole ollut "vahtimassa". Olen vain kuunnellut hänen ääntään ja huomannut vanhoja tuttuja piirteitä.

ap

Vierailija
16/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 18:35"]

Älä tee lapsia, koska jos hän jää siitä kiinni, sitten olette lastensuojelun silmissä narkkariperhe. Siis tarkoitan, että pienestä viihdekäytöstä ei varmaan ole paljon haittaa, jos se pysyy aisoissa, mutta yhteiskunta suhtautuu hieman eri tavalla. Lisäksi on tietysti vaara, että se ei pysy käsissä (mutta se vaara nyt on kenellä tahansa ja missä tahansa asiassa).

[/quote]

Tätä mä en ole edes osannut ajatella. Voi ei. Näinhän se tietysti menisi. Eihän me päällepäin mikään "narkkariperhe" oltaisi, eikä sitä mikään taho välttämättä ikinä saisi tietää, mutta riski on tietysti olemassa.

ap

Vierailija
17/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huumeet nykyään sallittuja? Itse olen nähnyt niin monta surullista tarinaa ja kaikki on alkanut viihdekäytöstä. Kukaan ei ala narkkariksi vaan liukuu pikkuhiljaa siihen. Selän takana käyttö on selvä merkki ongelmasta. Tietysti voi olla erilaisiakin tarinoita, ei vaan ole osunut tuleen vastaan. 

Vierailija
18/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en pidä viihdekäyttöä sinänsä pahana asiana, mutta tietysti täytyy pitää varansa ettei sotkeennu mihinkään muuhun. Ja tietysti se on huolestuttavaa, jos mies ei ole sinulle kertonut asiasta, minusta rehellisyyden ja luottamuksen on oltava kaiken a ja o. 

Vierailija
19/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 18:32"]

Mussa on omat puutteeni ja olen tehnyt virheitä, en ole itsekään ollut täydellinen. Siksi mietin, miten ehdoton voin vaatimuksissani olla

ap

[/quote]

Et voi mnitään vaatimuksia esittää, jos et itsekään ole virheetön.

/sarcasm

Haloo, herätys, ap! 

Vierailija
20/138 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää mitä? Satunnainen pilvenpoltto on eri asia, kuin vaikka piri.

En itse tuomitse satunnaista pilven polttelua, mutta teillä ongelmana ei ole itsessään vaan huumeiden käyttö, vaan luottamuksen ja avoimuuden puute. Outoa, että puhut, ettet ole päässyt "tarkkailemaan merkkejä". Eikös naimisiinmenoa suunnittelevan pariskunnan välillä pitäisi vallita avoimuus, eikä toisesta tarvitse nuuskia "merkkejä"? Sen kun kysyt, esität kantasi ja keskustelette asiat läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi