Voiko antaa liian ison yo-lahjan?
Lähdettiin tänään kiireellä miehen veljen lapsen yo-juhliin. Minä kirjoitin korttia ja mies laittoi valmistuneen tilille lahjamme. Kysyi, kuinka paljon laitetaan, minä sanoin, että ihan mitä haluaa, hänen sukulaisensa kun on kyseessä. Mies laittoi minusta liikaa. Minua ei haittaa rahan anto, mutta minusta ei ole kohteliasta antaa noin isoa summaa.
Onko tämä outo ajatus? Ihan mielellään tuetaan sukulaistyttöä, mutta tuntuuko muista tämä pröystäilyltä tai muuten kiusalliselta?
Kommentit (25)
Sen 500 e laittoi. Olemme ”tavallista” sukua, emme siis mitään miljonäärejä kaikki, joille tonni on pikkuraha.
Ap
Tuo raha on hyvin merkittävä itsenäistä elämäänsä aloittavalle nuorelle. Kuitenkin läheisestä sukulaisesta on kyse. Nuori varmasti arvostaa lahjaa ja hyvä, jos iso summa ei sinuakaan haittaa.
Miehesi on kuitenkin läheistä sukua ylioppilaalle, joten mikäs siinä. Kyllä tuon verran voi antaa, jos teillä on mistä antaa ja eikä vaikuta teidän taloudelliseen tilanteeseen vaikeuttaen.
No ei ole liikaa. Itsekin annoin 500 euroa.
Miksi sanot anna mitä vaan ja jälkikäteen nuriset? Ei ole paha 500 euroa.
Sanot yhtä ja valitat toista. Rasittava tyyppi.
Tasapuolisuuden nimissä sitten muille sisarusten lapsille sama summa
Vierailija kirjoitti:
No yllätyin, kun summa oli suurempi, mitä omalle lapsellemme annettiin tai mitä on koskaan viety esim. häälahjaksi.
Ap
Ensin sanot, laita mitä haluat, sitten valitat?
Onko mies teidän omalle lapselle antanut kunnon lahjan kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan noin mene. Lahjat annetaan siksi kun halutaan antaa eikä siksi, että on joku velvollisuus. Kaikille ei välttämättä halua antaa isoa summaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yllätyin, kun summa oli suurempi, mitä omalle lapsellemme annettiin tai mitä on koskaan viety esim. häälahjaksi.
Ap
Enemmän se raha tulee tarpeen opiskelijalle kuin hääparille.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan nene noin. Annan enemmän niille, jotka haluavat pitää yhteyttä puolin ja toisin.
Kyllä. Liian iso dildo lahjaksi on pelkkää vttuilua.
Miksi ette käyneet keskustelua mainitsemalla summaa. Mä ainakin sanoin miehelle, että laitan satkun ja perustelin, kun pihi mies alkoi, että ei kait niin paljon. Mutta on lähisukua, ainut veljen lapsi.
Ei kannata katua summaa, joka on jo annettu. Pitää vaan mennä elämässä eteenpäin
Annoit luvan, joten pidä suusi kiinni.
Ei ole pröistäilyä nykypäivänä. Turhaan huolehdittava siitä.
Paljonko antoi? Jos antoi yli 500e niin sitten on kyllä överit.