Miten suhtautuisit? Mun mieheni on entinen viihdekäyttäjä ja
ja nyt olen alkanut epäillä, että ei enää entinen vaan taas nykyinen. Periaatteessa mulle on ok, että joskus jotain, kun siitä ei ole mitään haittaa, mutta toisaalta aina on olemassa riski, että se ryöstäytyy käsistä. Meidän pitäisi mennä ensi kesänä naimisiin ja perustaa pian perhe. Kahden aikuisen kesken se ei ole niin vakavaa, mutta mitäs, jos jotain tapahtuu, kun kotona on vauva. Miten mä selvitän asian?
Kommentit (138)
Mulla on sellainen tunne, että kihlattuni on joutunut nöyrtymään mun edessäni ihan liikaa. Haluan olla hänelle sellainen, kuin oikeasti olen. Mä olen mukava ja kiltti ihminen, vaikka en siltä aina vaikuttaisikaan. En halua, että hän joutuu enää nöyrtymään, vaan että me ollaan tasavertaisia. Jossain vaiheessa ajattelin, että teen kaiken, mitä mies haluaa, jotta me saadaan tilit tasan, mutta en enää. En sentään kaikkea. Sitä vauvaa mä en tähän nyt hanki. Se on ehdoton ei. Myöhemmin on toisin. Siitä me ollaan käyty tiukat keskustelut. Voi kuulostaa ihan kauhealta, mutta mulla on edelleen tallessa yhden yksityislääkärin numero, jonka mä sain faijalta, kun oksentelin ilman syytä (siis olematta mahataudissa). Siitä on jo aikaa. Minusta jokaisen lapsen pitää saada syntyä toivottuna ja omalle, valmiille paikalleen.
Häiden kanssa tilanne on se, että juna on lähtenyt jo asemalta. Mä en uskalla enää yrittää siirtää niitä. Niistä tulee kauniit juhlat ja ne perustuvat rakkaudelle. Ehkä ne ovat uuden alku.
ap
Käytitkö silloin sen yksityislääkärin numeron?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:10"]
Olette ihania, kun jaksatte kirjoitella mulle! Mä olen tosiasiassa ihan paniikissa. Mulla on enää muutama päivä aikaa. Ihan kohta mä olen kotona ja mun pitää taas elää oikeaa elämää. Melkein kaikki tavarat on pakattu ja mä istun täällä puolikkaan viinipullon kanssa. Mä olen niin säälittävä.
Mulla on kotona mies, jota mä rakastan. Mutta. Mä menin ja petin sitä toisen miehen kanssa, ihan vain huvikseni, kun teki mieli. Yhden kanssa, en monen. Mutta. Meillä on epävarmuustekijä, aineet, jotka voi ottaa joskus isomman roolin, vaikka niistä nyt ei haittaa olekaan. Monta muttaa. Se ihana mies yrittää antaa mulle anteeksi eikä heittänyt mua ulos elämästään. Hän auttoi mua silloin, kun mä olin pohjalla, kun muhun sattui ja mä olin pieni, pelokas, itkuinen tyttö. Enkä mä ole yhtään parempi. Mulla on omat riippuvuuteni. Kun mä juon, mun rajani siirtyvät. Niin kävi melkein taas perjantaina.
Meillä on kaikki käsissämme. Pitäisi vain olla ja nauttia siitä. Enkä mä kehtaa häitä siirtää. En halua epäonnistua toisten silmissä. Tämä menee nyt näin. Lapsia mä en hanki, siitä pidän huolen, ennen kuin sille lapselle on paikka meidän luona. Vielä ei ole. Äiti lähetti mulle viestin: "Tekisi mieli maksattaa sinulla se kutsukorttilasku, 1500 euroa, jos ne menevät hukkaan". No maksata. Kuka hullu maksaa noin paljon pahvikorteista?
ap
[/quote]
No on se mieskin idiootti jos menee naimisiin naisen kanssa joka pettää juuri ennen häitä :(( Taitaa vetää aineitakin sen takia. Älkää nyt helvetissä menkö naimisiin eikä missään nimessä lapsia, toihan on silkkaa hulluutta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:10"]
Olette ihania, kun jaksatte kirjoitella mulle! Mä olen tosiasiassa ihan paniikissa. Mulla on enää muutama päivä aikaa. Ihan kohta mä olen kotona ja mun pitää taas elää oikeaa elämää. Melkein kaikki tavarat on pakattu ja mä istun täällä puolikkaan viinipullon kanssa. Mä olen niin säälittävä.
Mulla on kotona mies, jota mä rakastan. Mutta. Mä menin ja petin sitä toisen miehen kanssa, ihan vain huvikseni, kun teki mieli. Yhden kanssa, en monen. Mutta. Meillä on epävarmuustekijä, aineet, jotka voi ottaa joskus isomman roolin, vaikka niistä nyt ei haittaa olekaan. Monta muttaa. Se ihana mies yrittää antaa mulle anteeksi eikä heittänyt mua ulos elämästään. Hän auttoi mua silloin, kun mä olin pohjalla, kun muhun sattui ja mä olin pieni, pelokas, itkuinen tyttö. Enkä mä ole yhtään parempi. Mulla on omat riippuvuuteni. Kun mä juon, mun rajani siirtyvät. Niin kävi melkein taas perjantaina.
Meillä on kaikki käsissämme. Pitäisi vain olla ja nauttia siitä. Enkä mä kehtaa häitä siirtää. En halua epäonnistua toisten silmissä. Tämä menee nyt näin. Lapsia mä en hanki, siitä pidän huolen, ennen kuin sille lapselle on paikka meidän luona. Vielä ei ole. Äiti lähetti mulle viestin: "Tekisi mieli maksattaa sinulla se kutsukorttilasku, 1500 euroa, jos ne menevät hukkaan". No maksata. Kuka hullu maksaa noin paljon pahvikorteista?
ap
[/quote]
No on se mieskin idiootti jos menee naimisiin naisen kanssa joka pettää juuri ennen häitä :(( Taitaa vetää aineitakin sen takia. Älkää nyt helvetissä menkö naimisiin eikä missään nimessä lapsia, toihan on silkkaa hulluutta.
[/quote]
Ei me tehdä nyt lapsia, ei pelkoa. Ei naimisiin meneminen mitään vahinkoa tee, peruminen tekisikin. Siitä me ei välttämättä selvittäisi.
ap
Kesällä häät ja viimeistää loppuvuonna muru itkee täällä kun pamahti paksuksi, mies ei tahdo aborttia, joten murukaan ei voi tehdä, koska "minäkin olen tehnyt vääryyttä enkä voi viedä isyyttä."
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 00:30"]
Kesällä häät ja viimeistää loppuvuonna muru itkee täällä kun pamahti paksuksi, mies ei tahdo aborttia, joten murukaan ei voi tehdä, koska "minäkin olen tehnyt vääryyttä enkä voi viedä isyyttä."
[/quote]
Älä kuvittele. Ei tule tapahtumaan. Lapsi ei ole asia, jolla mä leikkisin.
ap
Siis viihdekäyttäjä? Käyttää mitä? Alkoholia, kannabista vai heroiinia? Onhan sillä aika ero mitä käyttää.
Onko tää nyt taas yks murun ketju? Jos on, niin onhan se pettänyt miestään useammin kuin kerran?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 01:10"]
Onko tää nyt taas yks murun ketju? Jos on, niin onhan se pettänyt miestään useammin kuin kerran?
[/quote]
On on, johan se tuli selväksi. Ei kai se muitten kanssa oo pettänyt kuin nyt ulkomailla työkaverin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 18:21"]
no en kyl lapsia hankkis yhdessä
[/quote]
Sekä vaimoni (pankinjohtaja), että minä (neurokirurgi) olemme viihdekäyttäjiä.
Lapsia on kolme - vanhin jo aikuinen. Miksi emme olisi saaneet heitä hankkia?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 01:10"]
[/quote]
Pitääkö paikkansa? Kenen kanssa?
Ihan kauhea suhde. Teidän pitäisi erota. En tarkoita tuomita, olen itsekin ollut sairaissa suhteissa. Etäämpää vain näkee paremmin.
Ap. on ihan alistettu.
Tämä voi kuulostaa ilkeältä, mutta tulee mielikuva, että suhteeseen kuuluu seksiä, jossa mies piripäissään ottaa ap:n rajusti ja vähän kurittaa ja haukkuu huoraksi - ja ap pitää siitä, koska se on hänen paikkansa.
Muru, usko jo: älä mene naimisiin. Yritä elää hetki yksin, ilman mitään miestoilailuja. Harkitse sitten asioita uusin silmin.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 10:32"]
Ihan kauhea suhde. Teidän pitäisi erota. En tarkoita tuomita, olen itsekin ollut sairaissa suhteissa. Etäämpää vain näkee paremmin.
Ap. on ihan alistettu.
Tämä voi kuulostaa ilkeältä, mutta tulee mielikuva, että suhteeseen kuuluu seksiä, jossa mies piripäissään ottaa ap:n rajusti ja vähän kurittaa ja haukkuu huoraksi - ja ap pitää siitä, koska se on hänen paikkansa.
[/quote]
Jos on lukenut aikaisempia Murun ketjuja tietää että se on kyllä prinsessa joka on pompottanut kihlattua mennen tullen.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 10:45"]
Muru, usko jo: älä mene naimisiin. Yritä elää hetki yksin, ilman mitään miestoilailuja. Harkitse sitten asioita uusin silmin.
[/quote]
Jos mä eläisin yksin, menettäisin kihlattuni, sen miehen elämästäni. Siitä tässä pohjimmiltaan on kyse, meidän suhteesta ja meistä yhdessä. Olen kyllä elänyt yksinkin, siis ilman suhdetta, vaikkakaan en kokonaan ilman miesseuraa koskaan kuin korkeintaan viikkoja.
Kysynkin, mitä se naimisiinmeno haittaa. Mitä se estää? Samalla tavallahan meidän elämä jatkuu sittenkin, eikö vain?
ap
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 10:32"]
Ap. on ihan alistettu.
[/quote]
Ihan kamala viesti. Meidän elämä ja suhde ei todellakaan ole tuollainen eikä mun kihlattuni ikinä kohtele mua noin. Meidän seksielämä on parasta, mitä mulla on koskaan ollut, koska siinä on tunne mukana. Eikä mies ole missään piripäissään. Kyse on satunnaisesta, keskimäärin kuukausittaisesta käytöstä eikä se veny yhtä iltaa pidemmäksi. En mäkään siinä asiassa aina ihan pulmunen ole ollut. Mulle kuitenkin sopisi, että siitä voisi luopua kokonaan, koska siinä on vaaransa. Joku kerta voi olla se viimeinen.
Mä en ole alistettu. Olen itse kohdellut huonosti miestäni ja hän on sietänyt multa paljon. Hän on kiltti ihminen, ehkä liiankin kiltti mulle. Nyt mä koitan tehdä asiat oikein, enkä ole niin itsekeskeinen. Mutta en alistu. Ei minusta olisi siihen, ja mulla on aina läheiseni, jotka kyllä pitävät mut arvossani.
ap
Mitä perjantaina sitten tapahtui kun melkein ylitit rajat? Pussailua ja vehtaamista? Melkein pantiin mutta lopetit kesken? Kuka oli kyseessä?
Kuulostat aika reppanalta, ihmiseltä jolla on huono itseluottamus ja itsetunto. Takerrut johonkin tuhoon tuomittuun suhteeseen kuvitellen että se on ainut tie onneen. Sinun kannattaisi hakeutua terapiaan ja miettiä mikä on hyvää elämää, miten saada oma itsetunto kohdilleen jne.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 16:46"]
Kuulostat aika reppanalta, ihmiseltä jolla on huono itseluottamus ja itsetunto. Takerrut johonkin tuhoon tuomittuun suhteeseen kuvitellen että se on ainut tie onneen. Sinun kannattaisi hakeutua terapiaan ja miettiä mikä on hyvää elämää, miten saada oma itsetunto kohdilleen jne.
[/quote]
Mä en taida olla takertuja, pikemminkin päinvastoin. Mun on pitänyt keskittyä asettumaan aloilleni ja suhteeseen ja se on tuntunut hyvältä. Olen aina jättänyt poikaystäväni, jokaisen. Vaikka mä kohtelin kurjasti nykyistä miestäni, hän halusi mut takaisin eron jälkeen. Hän ei ole ainoa mies, jonka mä voisin saada, mutta hänet mä nyt vain olen halunnut.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:48"]
Kuule ap ihan vaan kysymyksenä kumpi on pienempi häpeä se että häät peruuntuvat vai se että eroat vuoden kuluessa häistä ???
Tai todennäköisesti "miehesi" saa sinut niin otteeseensa ettet kehtaa erotakkaan. Ja teet lapsen vaikka mies käyttäisi huumeita ja alistaisi sinua. Ja jätät avioehdon tekemättä jolloin suututat välisi vanhempiisi ja mies nauttii varallisuudestasi jne.
Minähän vinkkasin jo ajat sitten että hääjärjestelyt olisi kannattanut laitta jäihin. Ja vinkkasin että tulee turhia kuluja mutta arvasin jo silloin oikein ettei ne sinua haittaa kun vanhempasi maksavat ne. Ja mitä lähempänä hääpäivä on sitä vaikeampi sinun on perua enää häitä.
Kun muistelen omaa häiden valmistelua niin parasta oli se että tehtiin se miheni kanssa yhdessä. Rahaa ei käytetty paljoa mutta oli kiva tehdä yhdessä ja käydä asioilla käsikkäin ja halia aina kun mahdollista. Oli kiva suunnitella tulevaisuutta yhdessä. Ennenkaikkea oli luottamus siihen että haluamme samanlaisen tulevaisuuden yhdessä. Suurista linjoista oltiin samaa mieltä jne. Elämässä on tullut vastaan ylämäkiä ja alamäkiä mutta yhdessä on turvallisesti menty ja luottamus toisiimme on luja. Siksi minun on niin vaikea ymmärtää miksi et halua perua häitä. Siis kumpikaan teistä ei luota toisiinsa. On pettämistä, huumeongelmaa jne. Ei se niin toimi että kun mies pelastaa "märän koiranpennun" niin hän saa omistusoikeuden siihen ja koiran pitää palvoa miestä loppuelämänsä. Tärkeintä on molemminpuoleinen kunnioitus ja luottamus.
Ennen naimisiinmenoa teillä on tilaisuus rakentaa uudelleen luottamus ym. Mutta jos menette rikkinäisessä suhteessa naimisiin veikkaan ettette jaksa rakentaa luottamusta kuntoon ja tulette vain kolhimaan toisianne ja voitte huonosti suhteessa. Ja vaikka kuinka sinä päättäisit ettet petä ja hemmottelet miestä jne niin ei se toimi ellei toinen ole täysillä mukana asiassa. Ja vaikka saisitte myöhemmin kasattua jotenkin liittonne niin koskaan et saa kokea sitä hääpäivää jolloin kaikki on hyvin ja kaikki liitossa kunnossa jo naimisiin mennessä.
Mutta olet aikuinen ihminen ja tee mitä sinun täytyy. Mutta teit mitä tahansa niin huolehdi ehkäisystä !!!! Sehän petti jo kerran. Käytä vaikka tuplaehkäisyä mutta älä hommaa lasta tuollaiseen tilanteeseen. Sen olet velkaa itsellesi.
Koitahan pärjäillä.
[/quote]
Antaisin tälle vastaukselle kymmenen peukkua jos voisin. Tuli oikeastaan kaikki asiat mitä itsekin mietin ja paremmin ilmaistuna kuin olisin itse pystynyt.